Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Selskapene sier hva?

At de har en ideologi hvor de ønsker å fremme progressive/venstresidens verdier og politikk og lage historier hvor dette er i fokus på bekostning av gode historier..?

Nei.
De sier at de ønsket å hyre inn kvinner til noen prosjekter.
Hvilke prosjekter var det, og hva var målet med disse prosjektene, for ledelsen og teamene som stod bak prosjektene, som ikke var storsatstinger i den kanoniske hovedhistorien i universet?

Velg ett eksempel, så skal vi se på hvilket prosjekt de snakket om, se på hva målet med prosjektet var, og så skal vi se:
1; Hva målgruppen synes om prosjektet.
2; Hva profesjonelle anmeldere i målgruppen mente om resultatet
3; Hva folk som kritiserer manus og det skrivetekniske på et seriøst nivå mente om disse
4; Hvilke eventuelle problemer med historien det faktisk var og hvor kvaliteten i prosjektet brister om det faktisk gikk dårlig relativt til målsettingen

Som vi har vært igjennom, så er det ikke enkelt titler som er hoved problemet. Det er hvordan nesten hvert eneste prosjekt har hatt en grad av woke. Som har trukket ned disse franchisene/IPene.

For vi anti wokere, har ikke problem med woke filmer eller spill i seg selv. For det vi har påpekt er at vi er i mot nåtidens underholdningsindustri, utgave/innfallsvinkel av woke, som er det vi kaller woke. Påtvunget og overdrevet.

Men du legger inn mange redningsbøyer i kriteriene dine. Seriøse kilder/nivå, profesjonelle anmeldere, ikke storsatsninger...

Når det er ganske enkelt, hvor var disse franchisene/IPene før woke, og hvor er de nå mtp publikums interesse. 

Så okei, gi meg en analyse av rings of power. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lush skrev (29 minutter siden):

Som vi har vært igjennom, så er det ikke enkelt titler som er hoved problemet. Det er hvordan nesten hvert eneste prosjekt har hatt en grad av woke. Som har trukket ned disse franchisene/IPene.

...

Det er jo enkelttitler som klages på, mens gode titler ignoreres..?

Seriøst. Jeg satte opp målstenger som demonstrerer poenget mitt, men som lar deg bevise at anti-woke ikke er kreasjonisme om jeg tar feil.

Ikke stikk av fra ansvaret med å bevise at anti-woke faktisk har kontakt med virkeligheten -- noe du gjør når du vil bort fra spesifikker og over på tåken som er 'dEt StOrE BiLdEtet" heller enn hva dette bildet er bygget opp av.

La oss starte ved grunnmuren, og bygge et fundament for anti-woke sine påstander.

Velg ett eksempel, så skal vi se på hvilket prosjekt de snakket om, se på hva målet med prosjektet var, og så skal vi se:
1; Hva målgruppen synes om prosjektet.
2; Hva profesjonelle anmeldere i målgruppen mente om resultatet
3; Hva folk som kritiserer manus og det skrivetekniske på et seriøst nivå mente om disse
4; Hvilke eventuelle problemer med historien det faktisk var og hvor kvaliteten i prosjektet brister om det faktisk gikk dårlig relativt til målsettingen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (14 timer siden):

Det er mye som produseres i dag med likandes karakterer, om man personlig ikke liker dem så er det et personlig problem, for det er fremdeles veldig mange som liker det andre igjen ikke liker. Dette er hele problemet til woke/anti-woke kulten, de begge vil kansellere det de selv ikke liker, i stedet for å bare ignorere det de ikke liker vil de helst ødelegge moroa for alle andre også. 

Klart, det produseres alle slag, men kan noen i hele universet si at de likte karakteren Ms. Marvel? I så fall, hva var det ved hennes personlighet som var tiltrekkende? Man kan putte siste versjon av Galadriel i den samme bøtta.

Helt seriøst, hvis noen har sett noen likandes egenskaper hos noen av disse så er jeg kjempenysgjerrig på hva det er snakk om. Så jeg tror definitivt det er mulig å skrive karakterer som i all hovedsak er mislikt av "alle".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (12 timer siden):

Haha, det er jo gøy da!

Alt er dritt og rævva, men Xena der i mot!!!

Jeg har jo sett det, men minnes at det var godt under pari , utover det husker jeg ikke så mye.

Så kudos til alle dere som har kontroll på plot og karakterbygging til og med der.

Jeg så en episode av Xena igjen for en stund siden. Det var ... spesielt. Det å si at det er kvalitet er vel å ta i, men det er klart jeg var mye yngre da jeg så det første gangen, så nå er jeg nok ikke i riktig aldersgruppe lengre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (9 timer siden):

Det er nettopp poenget, det er et middels "stod på TV'n etter skolen show" i årene før man satt bare på internett på fritiden. Showet har likevel mye mer personlighet og er mer velskrevet enn f.eks Rings of Power. 

Forteller sitt.

Poenget mitt er at sammenligningen er først og fremst uærlig, men også urimelig.

Det blir litt som å si at The white lotus ikke er bra fordi du likte å ha Hotell Cæsar på tv'en etter skolen. For så å slenge inn sin mening om personligheten til Jens August.

Poenget mitt er også at det er fascinerende å se referansene til folk, at man har direkte tilgang til hvor god karakteroppbyggingen og historiefortellingen var, på 20-30år gammel underholdning (som bare sto på Tv'n)(Xena: The warrior princess).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (12 timer siden):

Velg ett eksempel, så skal vi se på hvilket prosjekt de snakket om, se på hva målet med prosjektet var, og så skal vi se:
1; Hva målgruppen synes om prosjektet.
2; Hva profesjonelle anmeldere i målgruppen mente om resultatet
3; Hva folk som kritiserer manus og det skrivetekniske på et seriøst nivå mente om disse
4; Hvilke eventuelle problemer med historien det faktisk var og hvor kvaliteten i prosjektet brister om det faktisk gikk dårlig relativt til målsettingen

The Acolyte. Og når dere kommer til punkt 3 så blir det spennende å se hva du har lagt i kvalifisatoren for det skrivetekniske. For det er alltid en kvalifisator. Kan ikke blankt avskrive uten dét.

Med det sagt kan man jo peke på de andre punktene også.
1) Hvem er målgruppen? Altså, finnes det grupperinger vi ikke skal høre på. (It's not made for you!)
2) Ambiguitet om hvem de profesjonelle anmelderene er. For eksempel, Critical Drinker er en profesjonell anmelder, men noe sier meg du ikke godtar ham.
3) "På et seriøst nivå"...
4) Hvilke problemer det faktisk var. "Nei det var ikke noe problem".

Endret av fokkeslasken
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Lush skrev (2 timer siden):

Som vi har vært igjennom, så er det ikke enkelt titler som er hoved problemet. Det er hvordan nesten hvert eneste prosjekt har hatt en grad av woke. Som har trukket ned disse franchisene/IPene.

For vi anti wokere, har ikke problem med woke filmer eller spill i seg selv. For det vi har påpekt er at vi er i mot nåtidens underholdningsindustri, utgave/innfallsvinkel av woke, som er det vi kaller woke. Påtvunget og overdrevet.

Men du legger inn mange redningsbøyer i kriteriene dine. Seriøse kilder/nivå, profesjonelle anmeldere, ikke storsatsninger...

Når det er ganske enkelt, hvor var disse franchisene/IPene før woke, og hvor er de nå mtp publikums interesse. 

Så okei, gi meg en analyse av rings of power. 

Ah. Beklager. Så ikke den før jeg svarte. Det var ikke bare meg som så for meg hvordan diskusjonen kom til å gå, tydeligvis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (7 minutter siden):

Poenget mitt er også at det er fascinerende å se referansene til folk, at man har direkte tilgang til hvor god karakteroppbyggingen og historiefortellingen var, på 20-30år gammel underholdning (som bare sto på Tv'n)(Xena: The warrior princess).

Jeg går ut ifra at det er meg du snakker om her siden jeg nevnte dette. Og det jeg skrev var vel at hun var en likandes karakter, og intet mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

fokkeslasken skrev (20 minutter siden):

Jeg går ut ifra at det er meg du snakker om her siden jeg nevnte dette. Og det jeg skrev var vel at hun var en likandes karakter, og intet mer.

DukeNukem skrev:

"Showet har likevel mye mer personlighet og er mer velskrevet enn f.eks Rings of Power. "

Så det var det jeg kommenterte på 

Du skriver jo at du faktisk har sett en episode i nyere tid, det er nok mere enn andre som slenger seg på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mala skrev (4 timer siden):

 

🙃

 

En noe villedende tweet. Tokyo Game Show åpner for publikum først lørdag og søndag. Journalistene og bransjen er neppe spesielt interessert i et middelmådig spill som kom ut for over en måned siden. Søker man på Tokyo Game Show finner man drøssevis av bilder som viser tomme og tynt besøkte «booths» for andre spill og studioer også.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 timer siden):

...

Det er jo enkelttitler som klages på, mens gode titler ignoreres..?

Seriøst. Jeg satte opp målstenger som demonstrerer poenget mitt, men som lar deg bevise at anti-woke ikke er kreasjonisme om jeg tar feil.

Ikke stikk av fra ansvaret med å bevise at anti-woke faktisk har kontakt med virkeligheten -- noe du gjør når du vil bort fra spesifikker og over på tåken som er 'dEt StOrE BiLdEtet" heller enn hva dette bildet er bygget opp av.

La oss starte ved grunnmuren, og bygge et fundament for anti-woke sine påstander.

Velg ett eksempel, så skal vi se på hvilket prosjekt de snakket om, se på hva målet med prosjektet var, og så skal vi se:
1; Hva målgruppen synes om prosjektet.
2; Hva profesjonelle anmeldere i målgruppen mente om resultatet
3; Hva folk som kritiserer manus og det skrivetekniske på et seriøst nivå mente om disse
4; Hvilke eventuelle problemer med historien det faktisk var og hvor kvaliteten i prosjektet brister om det faktisk gikk dårlig relativt til målsettingen

Ja,det klages på enkelt titler i dag fordi vi har blitt brent så mange ganger før. Og dette blir bekreftet så fort noen får tak i produktet, og i mange tilfeller så sies dette i markedsføringen. 

Bruk de kravene du vil, og jeg har allerede gitt deg hvilke tittel du kunne se på.

Men kan gi svaret allerede, det var ikke laget for meg/oss. Men rart når de klager på at vi ikke møtte opp for å se, og derfor er hatefulle mennesker 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 hours ago, DukeNukem3d said:

Det er nettopp poenget, det er et middels "stod på TV'n etter skolen show" i årene før man satt bare på internett på fritiden. Showet har likevel mye mer personlighet og er mer velskrevet enn f.eks Rings of Power. 

Showet hadde blitt slaktet totalt om det hadde blitt lansert idag. Ikke bare har den kvinnelige hovedkarakterer, men de er i tillegg lesbiske/bifile. Hovedrollen er en gigantisk mary sue, og utover i showet blir Gabrielle en omtrent like stor mary sue. Historisk korrekthet er kastet ut av vinduet, og hverken historiene eller dialogen er spesielt gode. 

Vi husker det anderledes fordi man så på det når man var et ukritisk barn, og på den tiden druknet man ikke i Sci-fi og fantasyserier/filmer slik man gjør nå for tiden. Og kanskje viktigst av alt, man hadde ikke disse youtuberne som lever av å være negative til alt og alle. Vi hadde ikke forum fulle av folk som brukte all sin tid på å fortelle hvor mye de hatet seriene de ikke så på. Det var ikke alle disse klagerne som brukte all sin tid på å lete etter detaljer de kunne klage på. Da var det lov å se på dumme serier som denne tross alt var. 

Den voldsomme ekstremt overdrevne negativiteten man finner i alle forum for spill og filmer/serier for nerder suger all energi ut av folk og ødelegger gleden ved å se på en serie/film eller spille spillene. Folk som håper at spillselskaper går konkurs er noe av det dummeste jeg ser. Sitter dessverre mer og mer med følelsen av at internett har blitt ett netto negativt bidrag til folks liv.

 

Endret av Reg2000
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 time siden):

Showet hadde blitt slaktet totalt om det hadde blitt lansert idag. Ikke bare har den kvinnelige hovedkarakterer, men de er i tillegg lesbiske/bifile. Hovedrollen er en gigantisk mary sue, og utover i showet blir Gabrielle en omtrent like stor mary sue. Historisk korrekthet er kastet ut av vinduet, og hverken historiene eller dialogen er spesielt gode. 

Vi husker det anderledes fordi man så på det når man var et ukritisk barn, og på den tiden druknet man ikke i Sci-fi og fantasyserier/filmer slik man gjør nå for tiden. Og kanskje viktigst av alt, man hadde ikke disse youtuberne som lever av å være negative til alt og alle. Vi hadde ikke forum fulle av folk som brukte all sin tid på å fortelle hvor mye de hatet seriene de ikke så på. Det var ikke alle disse klagerne som brukte all sin tid på å lete etter detaljer de kunne klage på. Da var det lov å se på dumme serier som denne tross alt var. 

Den voldsomme ekstremt overdrevne negativiteten man finner i alle forum for spill og filmer/serier for nerder suger all energi ut av folk og ødelegger gleden ved å se på en serie/film eller spille spillene. Folk som håper at spillselskaper går konkurs er noe av det dummeste jeg ser. Sitter dessverre mer og mer med følelsen av at internett har blitt ett netto negativt bidrag til folks liv.

 

Om rings of power kom i den tiden rett etter at de skikkelige Lord of the Rings filmene kom, det som altså var skikkelig bra håndtverk, så hadde ikke folk forstått noe som helst. Man må ha trodd at det var en spøk. At det var rene amatører som ble satt til å lage det og vi hadde vel gjort narr av hele greia. Vi trengte ikke kritiske youtubere for 20 år siden fordi makkverk som dette fikk så hatten passet fra alle mulige andre hold. 

Ewan McGregor var lei seg fordi de 3 Star Wars filmene ble tatt så dårlig imot husker jeg han sa i et intervju, men det jo rene klassikerne iforhold til en del woke-søppel som har kommet nå. Vi godtar kanskje ROP fordi vi har blitt litt nummene, det er laget så mange dårlige remakes av tidligere kjente merkevarer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Om rings of power kom i den tiden rett etter at de skikkelige Lord of the Rings filmene kom, det som altså var skikkelig bra håndtverk, så hadde ikke folk forstått noe som helst. Man må ha trodd at det var en spøk. At det var rene amatører som ble satt til å lage det og vi hadde vel gjort narr av hele greia. Vi trengte ikke kritiske youtubere for 20 år siden fordi makkverk som dette fikk så hatten passet fra alle mulige andre hold. 

Ewan McGregor var lei seg fordi de 3 Star Wars filmene ble tatt så dårlig imot husker jeg han sa i et intervju, men det jo rene klassikerne iforhold til en del woke-søppel som har kommet nå. Vi godtar kanskje ROP fordi vi har blitt litt nummene, det er laget så mange dårlige remakes av tidligere kjente merkevarer.

Ja, det blir litt billig å bare skylde på overkritiske youtubere. Selv så jeg hele første sesong av Rings of Power, men etter et par episoder ble det mer for underholdingen av å se på en slik produksjon enn det var for å se på Tolkien-historier.

Jeg begynte på samme måte med Wheel of Time da jeg har lest alle bøkene, men omtrent ved episode 2 så hadde jeg mistet tråden. Det var så mye som ikke stemte at jeg slet med å følge historien.

Det er vanskelig å se at slikt er fordi det er youtubere som snakker negativt om det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Transhat og hets mot kjønns- og seksuelle minoriteter er en sentral ingrediens i mye av internettgnålet om "woke", og er dessverre nå nylig igjen blitt høyaktuelt med stormen i sosiale medier mot spillet Ghost of Yoteis hovedrolle, fordi skuespilleren bak er en kvinne med en utradisjonell kjønnsidentitet.

Dette later til å provosere mange, i hvert fall en høylytt minoritet, og av en eller annen grunn gjør dette at spillet ifølge dem er "woke". Hatmeldingene mot henne fra gamere som har blitt fortalt at de skal være sinte har derfor selvsagt begynt å renne inn, og flere av de aller største rasshølene innen anti-"woke"-influensersfæren har satt i gang griftinga for lengst.

Derfor er det hyggelig at det i underholdningsindustrien heldigvis finnes mer oppegående mennesker med normal folkeskikk som bruker sin stemme, som Will Ferrell. Han lanserer for tiden en dokumentar om sitt 30 år lange vennskap med Harper Steele. Hun kom ut som transperson som 61-åring.

‘I don’t know why trans people are meant to be threatening to me’
https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/features/will-ferrell-harper-steele-netflix-b2618823.html

“There is hatred out there,” Ferrell continues. “It’s very real and it’s very unsafe for trans people in certain situations.” He ponders my original question. “But I don’t know why trans people are meant to be threatening to me as a cis male. I don’t know why Harper is threatening to me.” The pair have a gentle rapport – there are lots of appreciative smiles back and forth. “It’s so strange to me, because Harper is finally... her. She’s finally who she was always meant to be. Whether or not you can ultimately wrap your head around that, why would you care if somebody’s happy? Why is that threatening to you? If the trans community is a threat to you, I think it stems from not being confident or safe with yourself.”

 

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (5 timer siden):

Klart, det produseres alle slag, men kan noen i hele universet si at de likte karakteren Ms. Marvel? I så fall, hva var det ved hennes personlighet som var tiltrekkende? Man kan putte siste versjon av Galadriel i den samme bøtta.

Ja antageligvis, personlig ser jeg ikke på det marvel rælet så jeg kjenner ikke til den suppa. Er det så dårlig som du insinuerer, så dårlig at ingen ser på det så blir det nok uansett kansellert, problem løst, blir det sett på så blir det en sesong 2, og den trenger ikke du å se på, igjen problem løst.

 

fokkeslasken skrev (5 timer siden):

Helt seriøst, hvis noen har sett noen likandes egenskaper hos noen av disse så er jeg kjempenysgjerrig på hva det er snakk om. Så jeg tror definitivt det er mulig å skrive karakterer som i all hovedsak er mislikt av "alle".

Ser man egentlig noen likandes egenskaper i karakterene i Seinfeld eller IASIP ? De trenger ikke alltid være likandes for å være gode karakterer som underholder, det er så veldig mange filmer, spill og serier som har en antihelt i hovedrollen. En av de siste 10 årenes største actionhelt franchise er John Wick, en leiemorder, hva er likandes med det i det virkelige liv ? Ingenting.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (16 timer siden):

At wokekritikere hater homofile er en veldig lat stråmann

Det er ikke en stråmann, hver gang det er et eller annet som involverer lgbtq så er woke/anti-woke kulten ute å knuser digitale vinduer, det er ganske åpenbart at de har et problem med lgbtq. Skal du støtte denne kulten så må du nesten prøve å innse hva disse galningene faktisk står for, stort sett hat mot minoriteter. 

 

Crooked Cracker skrev (16 timer siden):

ang mary sue så ville neppe mange reagert gitt konteksten, krigerprinsesse gir jo et lite hint.

Ja for overnaturlige sterke lesbiske krigerprinsesser er jo så historisk korrekt, dette er woke, i følge denne anti-woke/woke kulten, kriteriene dine forsvinner ikke plutselig av seg selv bare fordi du likte det den gang, ja før du ble bombardert av propaganda fra fascistiske trollfabrikker i russland og gale kristenkonservative i USA.   

  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (15 minutter siden):

Det er ikke en stråmann, hver gang det er et eller annet som involverer lgbtq så er woke/anti-woke kulten ute å knuser digitale vinduer, det er ganske åpenbart at de har et problem med lgbtq. Skal du støtte denne kulten så må du nesten prøve å innse hva disse galningene faktisk står for, stort sett hat mot minoriteter.

For å sette en annen vinkling på det så har jeg selv problemer med den siden av LGBTQ som behandler det som en religion. Ikke spør spørsmål. Bare godta, m.m. Den siden kunne man helt fint klart seg uten. Det er jo ikke et stikk til de som er LGBTQ-personer selv. Derimot kan noen av de selvoppnevnte støttespillerene være i overkant drøye, og det hagler rimelige mengder hat fra mange nok av de. Som sagt tidligere, bare sjekk noen detrans-historier, og man får et ganske annet bilde av disse såkalte støttespillerene som kan være ganske ufyselige.

Jeg vil si det slik at den "grupperingen" ødelegger veldig mye for de andre, på samme måte som det er en "gruppering" inn anti-woke som gjør det samme der. Og jeg har ingen problemer med å forstå at de som klager på at de ikke vil sammenlignes med slike nutjobs sier at de selv ikke er slik. Litt av forskjellen er jo at de på "woke-siden" ikke virker til å anerkjenne at det finnes nutjobs også i deres leir.

skaftetryne32 skrev (15 minutter siden):

Ja for overnaturlige sterke lesbiske krigerprinsesser er jo så historisk korrekt, dette er woke, i følge denne anti-woke/woke kulten, kriteriene dine forsvinner ikke plutselig av seg selv bare fordi du likte det den gang, ja før du ble bombardert av propaganda fra fascistiske trollfabrikker i russland og gale kristenkonservative i USA.   

Trenger det være historisk korrekt? Den eneste klagen jeg har hørt om dette var om Kleopatra, som titulerte seg selv som en dokumentar. Da må det jo være lov å klage på at det ikke er historisk korrekt. Tildels også The Woman King, som ikke titulerte seg som dokumentar, men hevdet å hente fra historien likevel.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...