Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

PgUp skrev (9 minutter siden):

Så hvor mange så s1? Må ha vært ekstremt mange om 40 mill ser s2.

Jeg synes serien var elendig og overrasket over at den fortsetter, men er vel win om seertallene er så høye?

Vi må nesten få mer informasjon fra Amazon for å kunne konkludere noe siden det er alt for mange løse tråder angående seertallene.

s1 hadde 25 millioner seere den første dagen.
s2 hadde 40 millioner seere etter 11 dager. (3,7 millioner i gjennomsnitt per dag)

Neste ting er at en seer ikke er definert.
Har du sett 30 sekunder av en episode så kan du være medregnet som en seer. Selv om du bare ville sjekke om noe var endret fra sesong 1, satt på "feil serie" eller vil se en sene som noen har skrevet eller pratet om.
Videre så kan mange ha fått RoP som forslag til neste serie via autoplay funksjonen deres. Alle som har sett noe annet på Amazon og sett ferdig en serie de siste 11 dagene kan ha fått se RoP ved at mediespilleren har satt i gang RoP på egenhånd og med det er dem medregnet som en seer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (7 minutter siden):

Nettopp :p tror ikke serien har falt så av i s2 alilevel. Eller vært så upopulær som folk skal ha det til.

‘The Rings of Power’ Season 2 Reaches 40 Million Viewers in 11 Days, Amazon says.

The first four episodes of “The Lord of the Rings: The Rings of Power” Season 2 have reached 40 million viewers globally in 11 days, according to Amazon.

 

It’s difficult to put the stat in full context, as Amazon has not defined how it quantifies its viewership; for example, 40 million could simply be the number of people who watched any portion of the available episodes.

 

However, the studio has provided similar numbers for other titles, including the first season of “Rings of Power,” which it touted as reaching 25 million viewers in just its first day of availability in 2022. Therefore, as indicated by Luminate’s measurement of Season 2’s opening weekend, the series’ most recent outing appears to be significantly lagging behind its first. 

Earlier this year, “Fallout” hit 65 million viewers in 16 days — more time than was counted for “The Rings of Power,” though it seems likely that “Fallout’s” 11-day count would have been higher than 40 million. “The Boys” Season 4 saw 55 million viewers in a much longer 39-day period, making it harder to compare to “The Rings of Power.

According to Amazon, “The Rings of Power” Season 2 now sits among its top five most-viewed television seasons ever behind “Fallout” and Season 2 of “Reacher.” 2022’s “The Terminal List” has been bumped down to No. 6.

Amazon also touts that “tens of millions” of people have viewed Season 1 of “Rings of Power” since early August and that the series has been Prime Video’s No. 1 title since the Season 2 premiere on Aug. 29. The studio emphasizes that an “impressive” amount of its viewership comes from outside of the U.S., but did not provide any data to support that claim.

https://variety.com/2024/tv/news/the-rings-of-power-season-2-ratings-viewers-1236139568/

Tallene for overgangen fra sesong 1 til 2 kan jeg ikke gå god for, men nedgangen i løpet av sesong 1 stemmer nok, og det er ganske stygt. Men det er klart det vil normalisere seg et sted, hvor de som er igjen ikke bryr seg om det alle de andre klager på.

Jeg har selv sett hele sesong 1, men sesong 2 gadd jeg rett og slett ikke begynne på. Det ble for mye snarveier og totalt fraværende verdensbygging for meg, og Galadriel som den desidert mest usmakelige karakteren i universet er rett og slett ikke hva jeg trenger underholde meg selv med da jeg ikke finner det veldig engasjerende.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (15 minutter siden):

Tallene for overgangen fra sesong 1 til 2 kan jeg ikke gå god for, men nedgangen i løpet av sesong 1 stemmer nok, og det er ganske stygt. Men det er klart det vil normalisere seg et sted, hvor de som er igjen ikke bryr seg om det alle de andre klager på.

Jeg har selv sett hele sesong 1, men sesong 2 gadd jeg rett og slett ikke begynne på. Det ble for mye snarveier og totalt fraværende verdensbygging for meg, og Galadriel som den desidert mest usmakelige karakteren i universet er rett og slett ikke hva jeg trenger underholde meg selv med da jeg ikke finner det veldig engasjerende.

Enig. Falt av i sesong 2 her. Ingen karakterer jeg brydde meg om, for åpenbare plot tvists, ingen reell spenning, for mye call backs til scener fra filmene osv. 

At alvene var svarte eller kvinnene for sterke var dog ikke det som irriterte meg. Var alt det andre som gjorde det dårlig. Galadriel var veldig kjedelig karakter.

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (31 minutter siden):

Enig. Falt av i sesong 2 her. Ingen karakterer jeg brydde meg om, for åpenbare plot tvists, ingen reell spenning, for mye call backs til scener fra filmene osv. 

At alvene var svarte eller kvinnene for sterke var dog ikke det som irriterte meg. Var alt det andre som gjorde det dårlig. Galadriel var veldig kjedelig karakter.

Enig i dette. Nå skal jeg vel ikke si at det irriterte meg at kvinner var sterke, men det irriterte meg likevel at Galadriel kunne banke opp et regiment av soldater og et troll som en gjeng alviske elitesoldater ikke klarte. Det ble bare for tullete.

Hadde dataspill vært som dagens filmindustri så hadde det å velge en kvinne når man valgte karakteren sin vært jevngodt med cheatcode for godmode. Klart det kan være artig i små doser, men noe særlig engasjerende spill hadde det ikke vært. Så også med dagens filmer og serier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Enig i dette. Nå skal jeg vel ikke si at det irriterte meg at kvinner var sterke, men det irriterte meg likevel at Galadriel kunne banke opp et regiment av soldater og et troll som en gjeng alviske elitesoldater ikke klarte. Det ble bare for tullete.

Hadde dataspill vært som dagens filmindustri så hadde det å velge en kvinne når man valgte karakteren sin vært jevngodt med cheatcode for godmode. Klart det kan være artig i små doser, men noe særlig engasjerende spill hadde det ikke vært. Så også med dagens filmer og serier.

Ja, når det blir for urealistisk mister man innlevelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (4 timer siden):

Power of rings er fornyet. 40 mill seere etter 11 dager.

Go woke - win? 

Rings of Power første sesong nådde totalt 100 millioner seere etter 5 dager, med de to første episodene fikk 25 millioner seere innen 24 timer.

Andre sesong har nådd 40 millioner seere på 11 dager, selv om tre episoder ble sluppet samtidig. Seertallene for de første episodene er ukjente, men TheWrap nevner at sesong 1 har "tens of millions" av seere.

Det er en tydelig forskjell i seertallene mellom sesongene, støttet av Forbes. De forteller at premieren av sesong 1 (132 minutter fra de to første episodene) førte til 1,2 milliarder minutter sett på fire dager, mens premieren av sesong 2 (204 minutter fra tre episoder) bare genererte 553,5 millioner minutter sett på fire dager.

Noe har endret seg.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (14 timer siden):

Åja, du er fortsatt overbevist om at vi kaller alt vi ikke liker for woke? Det var skikkelig kø på E6 mot Oslo i dag. Det var så woke ass!

Alt i underholdningsindustrien, ja.

Som demonstreres ved at folk har problemer med transpersoner/fargede/jøder i karakter-lageren i en original rollespillverden hvor transpersoner og ikke-hvite mennesker er en del av verden.

Fordi det visstnok betyr at spillet har en trans/venstreradikal/jødisk agenda som kalles woke, fordi gruppen eksisterer i spillet.

...og det er ingen reell forskjell mellom anti-trans, anti-lgbt-segmentet, og rasistiske holdninger -- hvor inkludering regnes som negativt i seg selv.

...

Norges utvannede og lett forvirrede anti-wokere er bare litt mindre radikale enn amerikansk anti-woke, som de har adoptert forestillingene fra. Ikke fordi det er en annen forestilling, men fordi, som med whiskey, så liker nordmenn å blande ut med 50% vann.

Et av Anti-Woke sitt ansikt, en av kultens fedre, står for ting som dette;

"I don’t give a shit about Israel and Palestine. I care about white people. Not sand n****r Jew P**i f****t  c**ns”."

...som oppsummerer nasjonalismen, den hvite supremasismen, anti-LGBT-sentimentet og rasismen som ligger bak anti-Woke som fenomen.

Før det ble tilsatt kunstig farge og blandet ut med vann for å selges til et bredere publikum.

Og forestillingen om hva som er woke kommer jo derfra, eller så ville man ikke startet bruk av uttrykket Woke akkurat i det propagandaen startet for alvor, på samme måte som de gjør i kultur-segmentet av høyreradikal propaganda som startet spredningen av din politiske agenda på alle fronter i tidsrommet opp mot 2022.

---

Å tro at norske anti-Woke er løsrevet fra moderpartiet, når navlestrengen fremdeles henger på..

 

Eller å tro at norske-anti woke ikke er en jomfrufødsel ut av rompa til folk som Joseph Watson din youtube-kanal og Breitbart, når vi kan se spredningen av forestillingen spre seg ut fra disse kildene og over på folk i deres miljøer i høyst kunstig spredning i høyrepopulistiske propaganda miljøer...

 

https://www.theguardian.com/us-news/2022/dec/20/anti-woke-race-america-history

Det er bare helt hinsides avskåret fra virkeligheten, all den tid alt som kritiseres i tråden er drøvtyggere argumenter fra nevnte kilder og deres kollaboratører, som brukerene åpenbart ikke har tenkt over før de reposter.

---

Som;

Hvordan påvirker det dere negativt at det er mulig å ha en trans-karakter, om man ønsker det, i et Single player rollespill for voksne?

Det er jo eksakt som å tro at det å ha muligheten til å være et ikke-hvitt menneske er bevis på at de som lager spillet støtter White Replacement-politikk -- ut fra informasjonen vi har.om spillet.

---

Se starten på tråden hvor det påpekes at dette er en ny og kunstig betydning, og at forestillingene de entered av folk som jobber i og med underholdning.

Der påpekes det, i det woke begynte å bli brukt som kritikk, at kilden på kritikken -- da først og fremst The Quartering, og Critical Drinker, men også karakterer fra ytre høyre som Tim Pool, Matt Walsh, Dave Rubin, Prager U.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Red Frostraven said:

Alt i underholdningsindustrien, ja.

Som demonstreres ved at folk har problemer med transpersoner/fargede/jøder

Fordi det visstnok betyr at spillet har en trans/venstreradikal/jødisk

Der påpekes det, i det woke begynte å bli brukt som kritikk, at kilden på kritikken -- da først og fremst The Quartering, og Critical Drinker, men også karakterer fra ytre høyre som Tim Pool, Matt Walsh, Dave Rubin, Prager U.

Dette med fargede, venstreradikale og jøder(!) tar du ut av løse lufta. Ganske grovt, men jeg registrerer at å lefle med hitling ikke tas spesielt seriøst av moderatorer.

Det siste her har jeg påpekt mange ganger er namedropping og ad hominem-argument, og således ikke logisk gyldig. Du kunne like gjerne sagt: "Du kan ikke høre på noenting av det Per sier, fordi Per er nemlig alkoholiker." Det går faktisk an at Per sier noe fornuftig selv om det stemmer at han er alkoholiker. Ser du den logiske feilen? Ta ballen, ikke mannen.

Endret av Gargantua
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (30 minutter siden):

Dette med fargede, venstreradikale og jøder(!) tar du ut av løse lufta. Ganske grovt, men jeg registrerer at å lefle med hitling ikke tas spesielt seriøst av moderatorer.

Det siste her har jeg påpekt mange ganger er namedropping og ad hominem-argument, og således ikke logisk gyldig. Du kunne like gjerne sagt: "Du kan ikke høre på noenting av det Per sier, fordi Per er nemlig alkoholiker." Det går faktisk an at Per sier noe fornuftig selv om det stemmer at han er alkoholiker. Ser du den logiske feilen? Ta ballen, ikke mannen.

Hva er forskjellen i hatet og forestillingen som utvises mot at det er mulig å spille som en transperson, og det beskrevne andre hatet merket med rødt -- et hat vitterlig og demonstrerbart er en del av skaperene av anti Woke sin ideologi.?

Jeg har spurt før.

Norske woke har ikke kuttet navlestrengen til sin opprinnelse, og er langt mindre et selvstendig fenomen fra amerikansk og russisk anti-woke.

Men jeg tror dere som påstår at dere er lurt.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Red Frostraven said:

Hva er forskjellen i hatet og forestillingen som utvises mot at det er mulig å spille som en transperson, og det beskrevne andre hatet merket med rødt -- et hat vitterlig og demonstrerbart er en del av skaperene av anti Woke sin ideologi.?

Man er født mørkhudet eller jøde. Jeg kjøper ikke at man er "født i feil kjønn" eller er intetkjønn. Dette er et relativt nytt fenomen, som har hatt en kraftig oppsving de siste 10-20 år. Dette mener jeg er forårsaket av en smitteeffekt pga overeksponering i woke media. Folk som er forvirra blir påvirket av dette.

Du kommer helt sikkert til å si at vi hjelper flere transpersoner nå enn før, og at det er bare fordi det er mer aksept for transing. Jeg tror ikke på det. Jeg tror det er en trend-greie.

Endret av Gargantua
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (8 minutter siden):

Man er født mørkhudet eller jøde. Jeg kjøper ikke at man er "født i feil kjønn" eller er intetkjønn. Dette er et relativt nytt fenomen, som har hatt en kraftig oppsving de siste 10-20 år. Dette mener jeg er forårsaket av en smitteeffekt pga overeksponering i woke media. Folk som er forvirra blir påvirket av dette.

Du kommer helt sikkert til å si at vi hjelper flere transpersoner nå enn før, og at det er bare fordi det er mer aksept for transing. Jeg tror ikke på det. Jeg tror det er en trend-greie.

Er det logisk at folk ønsker å bli noe som tvinger dem til å bli nesten ekskludert fra samfunnet?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
2 minutes ago, jjkoggan said:

Er det logisk at folk ønsker å bli noe som tvinger dem til å bli nesten ekskludert fra samfunnet?

Jeg vet ikke nøyaktig mekanismene bak hvorfor det er en eksplosjonsartet økning av transing/kjønnsdyfori i samfunnet. Det er vanskelig å finne den variablen som kausalt forårsaker dette. Ergo sier jeg "tror" i mitt forrige innlegg. Jeg tror at man finner sin identitet i en nisje som nå har blitt vanligere og mer tilgjengelig enn før.

Kilde til graf: https://www.science.org/doi/10.1126/science.361.6406.958

361_958_f1.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke nøyaktig mekanismene bak hvorfor det er en eksplosjonsartet økning av transing/kjønnsdyfori i samfunnet. Det er vanskelig å finne den variablen som kausalt forårsaker dette. Ergo sier jeg "tror" i mitt forrige innlegg. Jeg tror at man finner sin identitet i en nisje som nå har blitt vanligere og mer tilgjengelig enn før.

Kilde til graf: https://www.science.org/doi/10.1126/science.361.6406.958

361_958_f1.jpeg

Du svarte ikke spørsmålet om det er logisk å velge noe sånnt når du ikke skal bli akseptert av mange som deg i samfunnet.  Transgender har eksistert så lenge det har vært mennesker,  noe som tyder på at det er noe naturlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
6 minutes ago, jjkoggan said:

Du svarte ikke spørsmålet om det er logisk å velge noe sånnt når du ikke skal bli akseptert av mange som deg i samfunnet.  Transgender har eksistert så lenge det har vært mennesker,  noe som tyder på at det er noe naturlig.

Transgender kan muligens ha eksistert siden tidenes morgen, men for å snu litt på flisa: Hvorfor ser vi en eksponentiell vekst de siste årene?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (Akkurat nå):

Transgender kan muligens ha eksistert siden tidenes morgen, men for å snu litt på flisa: Hvorfor ser vi en eksponentiell vekst de siste årene?

Av samme grunn som dette kanskje:

screen-shot-2021-11-08-at-9.37.02-pm.png?resize=1086,831&ssl=1

(Kilde)

Før i tida pleide man å straffe venstrehendte barn og tvinge de til å skrive med høyre hånd. Vi ser hva som skjedde etter at undertrykkelsen stoppet, aksepten økte og etter er normalisert på samme måte som det å være høyrehendt.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Gargantua said:

Man er født mørkhudet eller jøde. Jeg kjøper ikke at man er "født i feil kjønn" eller er intetkjønn. Dette er et relativt nytt fenomen, som har hatt en kraftig oppsving de siste 10-20 år.

Det kan godt være du med dette mener nøyaktig dagens form for transgenderdiskurs, jeg benytter likevel anledningen til å peke på at ingenting tyder på at dette fenomenet er nytt.

Egypt hadde en tredje kjønnskategori, og i fortellingen Tale of two brothers (1200-1194 BC), kan man lese om Bata som fjerner sin penis og forteller konen sin at hen er en kvinne just like you.

Indiske 3000 år gamle tekster forteller om et tredje kjønn, hijras, i teksten Ramayana ber Rama menn og kvinner om å ikke følge ham, hijras blir igjen og tilber ham, teksten Mahbhrata forteller eksplisitt om transpersonen Shikhandi.

Dette er ikke tenkt som et utfyllende liste, bare for å kjapt peke til at dette overhodet ikke er et nytt fenomen, man finner eksempler gjennom hele menneskehetens historie, National Geographic har laget et lett sammendrag av transhistorie dersom du vil lese mer.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...