Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poppmunn skrev (8 minutter siden):

Åja, du er fortsatt overbevist om at vi kaller alt vi ikke liker for woke? Det var skikkelig kø på E6 mot Oslo i dag. Det var så woke ass!

Ja, så lenge ingen kan gi en god begrunnelse for hvorfor concord er woke så gjør vi det. Å poste en video er ikke lov. Argumenter selv.

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (7 timer siden):

Ah, så nå er vi tilbake på "alle politiske budskap er woke" 😂

Lol nei, dere påstod at politikk ikke fantes i spill før. Noe som er åpenbart feil.

Woke vet jeg enda ikke hva er, bortsett fra hvit mannlig identitetspolitikk. 

Endret av PgUp
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (19 minutter siden):

Vel, det er jo samme retorikk a la "de derre venstrefolka kaller alle de er uenige med for rasister", så det betyr vel at folk som ikke er enige med meg om at peanøtter på pizza er noe herk, er rasister, ass!

Ja, som nevnt før så finnes det tullinger på begge sider. Ingen kaller alle de er uenige med for rasister, og ingen kaller alt de ikke liker for woke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg så en post nevne Bill Maher, så tankene mine faret hen til denne videoen.

 

 

Og en ting til angående Final Fantasy VII, originalen altså. Milde Spoilers

Spoiler

Sjefsskurken i sin siste transformasjonsstadium har en vinge på kun høyre arm, og ikke venstre arm

SephirothisRIGHTWING.png.dac0c1c4e953005ec67fcc012f701b51.png

 

Tok dere den? Fordi skurken er 

RIGHT WING!!!!! Snakker om å få politikken rett opp i trynet!

OK, inrømmer at det kan være en tilfeldighet, men folk skjønner vel poenget.

 

Åja, så har du den delen hvor du som mannlig hovedperson er tvunget til å kle deg i kvinneklær. Det er ikke valgfritt.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, Poppmunn said:

Åja, du er fortsatt overbevist om at vi kaller alt vi ikke liker for woke? Det var skikkelig kø på E6 mot Oslo i dag. Det var så woke ass!

Nå må du lese hva jeg faktisk skriver. Det er helt grunnleggende for en diskusjon. Jeg påstår at alt dere kaller woke er idiotisk. Det er faktisk noe helt annet og som jeg tror selv du skjønner om du tenker deg litt om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev (29 minutter siden):

Nå må du lese hva jeg faktisk skriver. Det er helt grunnleggende for en diskusjon. Jeg påstår at alt dere kaller woke er idiotisk. Det er faktisk noe helt annet og som jeg tror selv du skjønner om du tenker deg litt om.

Javel, det var kanskje PgUp som påstod det da, men postene deres er jo nesten helt like, så det er fort gjort å blande. Spesielt når du påstår at kameravinkler er sammenlignbart med ting folk kaller woke. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
PgUp skrev (32 minutter siden):

Power of rings er fornyet. 40 mill seere etter 11 dager.

Go woke - win? 

På verdensbasis. Til og med The Acolyte hadde vel mer enn det. Hvordan var det egentlig? 37% av de som begynte på sesong 1 avsluttet den, og rundt halvparten av de igjen fortsatte på sesong 2.

Definitivt "Win".

Endret av fokkeslasken
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er mange fans som elsker serien, så det er veldig positive nyheter for dem. Såvidt jeg ser har også sesong 2 fått ålreit kritikk fra anmeldere. Ikke like bra som den første dog.

Klarer ikke helt å se nytteverdien i å bruke kalorier på å være sur fordi en tv-serie man personlig ikke liker, fordi den angivelig skal være "woke", blir fornyet med en sesong til. Er ikke det litt rar oppførsel? Kanskje flere kunne akseptert at det finnes ulik smak og et stort mangfold i underholdningsprodukter uten å skulle hate så mye på alt hele tiden.

Endret av Snikpellik
  • Liker 8
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (42 minutter siden):

På verdensbasis. Til og med The Acolyte hadde vel mer enn det. Hvordan var det egentlig? 37% av de som begynte på sesong 1 avsluttet den, og rundt halvparten av de igjen fortsatte på sesong 2.

Definitivt "Win".

Så hvor mange så s1? Må ha vært ekstremt mange om 40 mill ser s2.

Jeg synes serien var elendig og overrasket over at den fortsetter, men er vel win om seertallene er så høye?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Det er mange fans som elsker serien, så det er veldig positive nyheter for dem. Såvidt jeg ser har også sesong 2 fått ålreit kritikk fra anmeldere. Ikke like bra som den første dog.

Klarer ikke helt å se nytteverdien i å bruke kalorier på å være sur fordi en tv-serie man personlig ikke liker, fordi den angivelig skal være "woke", blir fornyet med en sesong til. Er ikke det litt rar oppførsel? Kanskje flere kunne akseptert at det finnes ulik smak og et stort mangfold i underholdningsprodukter uten å skulle hate så mye på alt hele tiden.

Da har du mistet hele poenget rundt problematikken. Man snakker altså om "Canon" rundt disse tingene. For de av leserene som ikke er klar ove hva dette er, så dreier det seg om at det som er "Canon" blir en del av realiteten i den gitte verdenen. Så når The Acolyte gjør det mulig å bruke The Force på en hel haug nuye måter, så blir dette en del av verdenen og dermed en "realitet". Ihuga fans blir altså sure når noen kommer og endrer denne verdenen de har investert mye i. Da typisk fordi det også endrer forhistorien. Ting som allerede er utgitt.

Det er jo noe av grunne til at mange kritikere kaller både The Acolyte og Rings of Power for fanfiction, for fanfiction har ikke den samme påvirkningen på "Canon", så i praksis kan fanfiction endre akkurat hva de vil uten at det påvirker det underliggende materialet.

Man trenger ikke like at det fungere slik, men det er hva det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (3 minutter siden):

Så hvor mange så s1? Må ha vært ekstremt mange om 40 mill ser s2.

Jeg synes serien var elendig og overrasket over at den fortsetter, men er vel win om seertallene er så høye?

Jeg syntes det høres rart ut. Bridgerton hadde 113mill og er den mest poulære. Så hvis 40 mill ser på sesong 2, og cirka halvparten av 37% av sesong 1 seerene ser sesong 2, da betyr det at sesong 1 hadde rundt 200 millioner seere. Det er noe med matematikken som ikke helt går opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (9 minutter siden):

Jeg syntes det høres rart ut. Bridgerton hadde 113mill og er den mest poulære. Så hvis 40 mill ser på sesong 2, og cirka halvparten av 37% av sesong 1 seerene ser sesong 2, da betyr det at sesong 1 hadde rundt 200 millioner seere. Det er noe med matematikken som ikke helt går opp.

Nettopp :p tror ikke serien har falt så av i s2 alilevel. Eller vært så upopulær som folk skal ha det til.

‘The Rings of Power’ Season 2 Reaches 40 Million Viewers in 11 Days, Amazon says.

The first four episodes of “The Lord of the Rings: The Rings of Power” Season 2 have reached 40 million viewers globally in 11 days, according to Amazon.

 

It’s difficult to put the stat in full context, as Amazon has not defined how it quantifies its viewership; for example, 40 million could simply be the number of people who watched any portion of the available episodes.

 

However, the studio has provided similar numbers for other titles, including the first season of “Rings of Power,” which it touted as reaching 25 million viewers in just its first day of availability in 2022. Therefore, as indicated by Luminate’s measurement of Season 2’s opening weekend, the series’ most recent outing appears to be significantly lagging behind its first. 

Earlier this year, “Fallout” hit 65 million viewers in 16 days — more time than was counted for “The Rings of Power,” though it seems likely that “Fallout’s” 11-day count would have been higher than 40 million. “The Boys” Season 4 saw 55 million viewers in a much longer 39-day period, making it harder to compare to “The Rings of Power.

According to Amazon, “The Rings of Power” Season 2 now sits among its top five most-viewed television seasons ever behind “Fallout” and Season 2 of “Reacher.” 2022’s “The Terminal List” has been bumped down to No. 6.

Amazon also touts that “tens of millions” of people have viewed Season 1 of “Rings of Power” since early August and that the series has been Prime Video’s No. 1 title since the Season 2 premiere on Aug. 29. The studio emphasizes that an “impressive” amount of its viewership comes from outside of the U.S., but did not provide any data to support that claim.

https://variety.com/2024/tv/news/the-rings-of-power-season-2-ratings-viewers-1236139568/

Endret av PgUp
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (9 minutter siden):

Så hvor mange så s1? Må ha vært ekstremt mange om 40 mill ser s2.

Jeg synes serien var elendig og overrasket over at den fortsetter, men er vel win om seertallene er så høye?

Vi må nesten få mer informasjon fra Amazon for å kunne konkludere noe siden det er alt for mange løse tråder angående seertallene.

s1 hadde 25 millioner seere den første dagen.
s2 hadde 40 millioner seere etter 11 dager. (3,7 millioner i gjennomsnitt per dag)

Neste ting er at en seer ikke er definert.
Har du sett 30 sekunder av en episode så kan du være medregnet som en seer. Selv om du bare ville sjekke om noe var endret fra sesong 1, satt på "feil serie" eller vil se en sene som noen har skrevet eller pratet om.
Videre så kan mange ha fått RoP som forslag til neste serie via autoplay funksjonen deres. Alle som har sett noe annet på Amazon og sett ferdig en serie de siste 11 dagene kan ha fått se RoP ved at mediespilleren har satt i gang RoP på egenhånd og med det er dem medregnet som en seer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...