Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AtterEnBruker skrev (59 minutter siden):

Folk vil gjerne utøve sin ytringsfrihet til å spy ut naziretorikk, men de vil ikke at andre skal utøve sin ytringsfrihet til å påpeke at det er naziretorikk. Sorry, men livet er ikke alltid pose og sekk!

Enten må du definere deg som CIS-kjønna (eller eventuelt noe annet) og ønske trans-ideologi i barneskolen velkommen... ELLERS så er du en NAZIST.

- Ytre venstre 2024 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Du ser ikke problemet med at grafen over antall barn som blir henvist til transekirurgi ser ut som en hockeykølle? Ok.

Nei jeg tror ikke det er et problem, jeg tror ikke barn er så dumme at det lar seg påvirke til å bli noe de ikke er i utgangspunktet, det handler nok mer om at det er flere som kommer ut av skapet, at det er lov å være seg selv. Med ny kunnskap kommer det flere til med samme problem, for 40 år siden så skulle man tro det knapt eksisterte folk med autisme eller adhd, med ny kunnskap viser det seg at det er ganske mange som har adhd, det er ikke et problem. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Nei jeg tror ikke det er et problem, jeg tror ikke barn er så dumme at det lar seg påvirke til å bli noe de ikke er i utgangspunktet, det handler nok mer om at det er flere som kommer ut av skapet, at det er lov å være seg selv. Med ny kunnskap kommer det flere til med samme problem, for 40 år siden så skulle man tro det knapt eksisterte folk med autisme eller adhd, med ny kunnskap viser det seg at det er ganske mange som har adhd, det er ikke et problem. 

Men det at svært mange, når er gjennom puberteten, innfinner seg godt i sitt egentlige kjønn, sier ikke det mye?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig skal de som har et annet syn på transing slås i hartkorn med skrullinger som Alex Jones. Du har store problemer med å skille sak og person.

Transing..?

Forestillingen om en trans-ideologi dypere enn aksept, synlighet og representasjon -- og at gruppen tas seriøst av helsevesenet, som homofile før dem -- er jo bokstavelig talt en av konspirasjonsteoriene til Alex Jones.

Ikke fall for latterlige konspirasjonsteorier om du ikke vil bli assosiert med folk som tror på latterlige konspirasjonsteorier.

Denne tråden er jo også en slik.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (14 minutter siden):

Transing..?

Forestillingen om en trans-ideologi dypere enn aksept, synlighet og representasjon -- og at gruppen tas seriøst av helsevesenet, som homofile før dem -- er jo bokstavelig talt en av konspirasjonsteoriene til Alex Jones.

Ikke fall for latterlige konspirasjonsteorier om du ikke vil bli assosiert med folk som tror på latterlige konspirasjonsteorier.

Denne tråden er jo også en slik.

Tja, en viss ideologi er det jo når f eks Benestad ikke engang er villig til å undersøke hvorfor en person som føler seg trans, føler det slik, men kun stiller diagnosen basert på første utsagn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Tussi skrev (28 minutter siden):

Men det at svært mange, når er gjennom puberteten, innfinner seg godt i sitt egentlige kjønn, sier ikke det mye?

Hvor mange som faktisk får hormonblokkere gjelder det så circa..?

Gargantua skrev (39 minutter siden):

Du ser ikke problemet med at grafen over antall barn som blir henvist til transekirurgi ser ut som en hockeykølle? Ok.

Du vet jo ikke engang hva grafene dine viser, fantastisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Hvor mange som faktisk får hormonblokkere gjelder det så circa..?

Du vet jo ikke engang hva grafene dine viser, fantastisk.

Men det er jo hele poenget mitt, mange av de som kanskje ville fått blokkere av galninger som Benestad ville ka skje angret ekstremt i ettertid fordi de følelsene  gikk over av seg selv 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Tussi said:

Tja, en viss ideologi er det jo når f eks Benestad ikke engang er villig til å undersøke hvorfor en person som føler seg trans, føler det slik, men kun stiller diagnosen basert på første utsagn.

Benestad mistet autorisasjonen til å praktisere som lege. Anken førte heller ikke fram. De andre transpersonene jeg kan huske å ha lest om i media i det siste, er samboerparet hvor begge hadde "skiftet kjønn". Personen som ble født som gutt, drepte personen som ble født som jente. De pleide å kalle hverandre for Ashley Grace og Andrew Grace, og levde i en slags fantasiverden inspirert av nettopp dataspill, f.eks. The Coffin of Andy and Leyley om et incestuøst søskenpar som spiser sine foreldre. Ingen av disse er sinnsfriske personer. Og mer woke og transing i media generelt og dataspill spesielt kommer ikke til å gjøre verden til et bedre sted for folk som er mentalt ustabile.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Benestad mistet autorisasjonen til å praktisere som lege. Anken førte heller ikke fram. De andre transpersonene jeg kan huske å ha lest om i media i det siste, er samboerparet hvor begge hadde "skiftet kjønn". Personen som ble født som gutt, drepte personen som ble født som jente. De pleide å kalle hverandre for Ashley Grace og Andrew Grace, og levde i en slags fantasiverden inspirert av nettopp dataspill, f.eks. The Coffin of Andy and Leyley om et incestuøst søskenpar som spiser sine foreldre. Ingen av disse er sinnsfriske personer. Og mer woke og transing i media generelt og dataspill spesielt kommer ikke til å gjøre verden til et bedre sted for folk som er mentalt ustabile.

Jeg vil ikke kalle de mentalt ustabile, jeg kjenner transpersoner irl, pg ønsker at de blir møtt med respekt, men det er svørt viktig at galne leger ikke fører til at ungdom, som  ikke er ordentlig utredet, gjør irreversible skader på kroppen sin 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Tussi said:

Jeg vil ikke kalle de mentalt ustabile, jeg kjenner transpersoner irl, pg ønsker at de blir møtt med respekt, men det er svørt viktig at galne leger ikke fører til at ungdom, som  ikke er ordentlig utredet, gjør irreversible skader på kroppen sin 

Med "ingen av disse" mente jeg de tre jeg nevnte. Ikke alle transpersoner. Men jeg syns ikke det bør være kontrovesielt å påstå at personer med kjønnsinkongruens har høyere prevalens av psykiske lidelser enn øvrig befolkning.

Of 10,270 transgender patients identified, 58% (n=5940) had at least one psychiatric diagnosis compared with 13.6% (n=7,311,780) in the control patient population (p<0.0005).

Dette er en ekstrem overrepresentasjon.

Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6830528/

Endret av Gargantua
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (29 minutter siden):

Men det er jo hele poenget mitt, mange av de som kanskje ville fått blokkere av galninger som Benestad ville ka skje angret ekstremt i ettertid fordi de følelsene  gikk over av seg selv 

Og Benestad er like mange personer i Norge som terroristen fra Utøya eller Gunnar Sønsteby -- uten sammenligning, ut over hvor representativ de er for grupper.

Hvor mange personer mener seg feilbehandlet av Benestad igjen, totalt, med Benestad sin tut-og-kjør-holdning?

---

Man trenger ikke engang å diskutere anekdoter så langt ute, som om de er representative for en gruppe som helhet -- uavhengig av hva man mener om Benestad.
Det er ekstremt viktig å være klar over at anekdoter er høyrepopulismens viktigste våpen i anti-trans narrativet sitt:

Blant en befolkning på 700 millioner mennesker i vesten finnes mange anekdoter, på folk som angrer, på folk som gjør noe galt, og på folk som dreper.
Enhver gruppe har individer som har begått den verst tenkelige formen for kriminalitet, og legg merke til hvordan akkurat gruppen som hates av radikale høyre får slike anekdoter lyst på med flomlys selv om det i det store og hele er irrelevant i statistikken de er en del av.

---
 

Det er ekstremt få som tilbys behandling som angrer -- og de fleste som angrer har ikke behandlingen som element i grunnen til at de angrer, men andre mennesker sine negative reaksjoner på valget deres eller hvordan behandlingen startet for sent og ikke førte til resultatet de håpet, men fremdeles er bedre enn ingen behandling.
 

Spoiler


Detransitioning refers to the process whereby people who have undergone gender transition later identify or present as the gender that was assigned to them at birth.

Transgender people may also go on to retransition, that is, to identify or present with a different transgender identity. Detransition and retransition may involve a change in identity, social presentation, legal documentation, or physical interventions. Most previous studies indicate very low rates of detransition. Some people who do not detransition, may still feel regret related to their transition.

The aim of this study was to investigate treatment outcomes in a UK National Health Service (NHS) adult gender identity clinic by examining the rates of and reasons for detransition and regret. Methods Patient assessment reports created between August 1st 2016 to August 1st 2017 were scanned electronically for words related to detransition or regret. The reports that were retrieved in the search were reviewed by study authors to identify evidence that patients had detransitioned or expressed regret related to their transition.

Data extraction included patients’ age, gender identity, gender assigned at birth, and descriptions of their detransition or regret. Results and Conclusions Of the 3398 patients who had appointments during this period, 16 (0.47%) expressed transition-related regret or detransitioned.

Of these 16, one patient expressed regret but was not considering detransitioning, two had expressed regret and were considering detransitioning, three had detransitioned, and ten had detransitioned temporarily. The reasons stated by patients for their regret or detransition included: social factors, reporting physical complications, and changing their mind about their gender identity and identifying as their gender assigned at birth. The 16 patients consisted of 11 trans women, two trans men, two cis men, and one person assigned male at birth who said their gender identity was “trans”.

Study findings are consistent with previous research showing low rates of detransition. Detransition was most often prompted by social difficulties rather than changes in gender identity or physical complications and was most often temporary. Only three patients made a long-term detransition. Strengths of this study include our use of an electronic search to efficiently scan a large number of patient records and our investigation of reasons for regret and detransition.

Limitations of this study include that it only provides a snapshot of current rates of detransition and regret and relied on self-reported experiences of patients who may not have disclosed information relevant to this study in their appointments. These results suggest that current practices at the clinic are related to very low rates of detransition and regret. Future studies in gender identity clinics may investigate factors that predict detransition in a larger sample of patients.


https://epath.eu/wp-content/uploads/2019/04/Boof-of-abstracts-EPATH2019.pdf

Og når det kommer til feilbehandling, så er det blåst opp og langt ut over alle proporsjoner, til punktet hvor anti-trans anti-helsevesen-narrativet er at de forventer at folk kommer til å bli feilbehandlet og at en skandale vil komme en gang i fremtiden, på toppen av at de pusher et lite antall anekdoter på folk som angre,  som skubbes foran for å nekte hundre tusen andre mennesker som ikke kommer til å angre hormonbehandling når behandlingen faktisk er mest effektiv i livet deres.
 

---

Jeg har ikke nok timer til å vise til hvor ufattelig mye konservative politiske aktivister har løyet om temaet, men jeg håper EU sin rapport om pengebruken på anti-LGBT-propaganda gir en pekepinn:
Det bruke over 100 millioner dollar på anti-LGBTQ-propaganda i året, og i hovedsak relatert til kjønn.
Dette er fra Europaparlementet sin statistikk:
De har et eget forum, bokstavelig talt:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/CRE-9-2023-10-04-ITM-017_EN.html

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Så, bare mer tomprat og ubegrunnede anklager, på toppen av at du sprer agendaer og sitater/sPøRsMåL fra høyrepopulistisk misinformasjon..?

...

Hvis du fremmer en påstand, vær beredt til å forsvare den, for det fremstår og er ekstremt useriøst å fremme ubegrunnede anklager mot andre brukere uten å kunne sitere begrunnelsen for dette.

Eneste "agendaen" jeg har spredd her om dette er at min datter ikke fikk ødelagt livet sitt av velmendene forståsegpåere som deg. Du står fritt til å motbevise det om du vil. Om du vil kalle det en agenda, javel, da har jeg vel en agenda.

Utover det så farer du bare med like løst pjatt som du beskylder meg for.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (8 minutter siden):

En annen ting som ofte går hånd i hånd er woke og det å kalle enhver kritikk av transpersoner og transpolitikk for transhets. 

En annen ting som går hånd i hånd er å referere til hets, misinformasjon, og agitering som "kritikk".

Og få entall til å bli flertall.

Et individ (entall) hetser transpersoner, og noen påpeker det. Individet sier da at "enhver" (altså flertall) kritikk av transpersoner blir urettferdig påpekt som transhets. "Min kritikk er enhver kritikk".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Da er hun kanskje ikke blant de fleste, poenget er at enkeltpersoner sin forvirring rundt eget kjønn eller seksualitet bør ikke ha noen påvirkning på de som ikke er så forvirret. 

 

Enig. Og de som er forvirret burde ikke få sitt liv ødelagt selv om de så skulle være i mindretall. Vi kan være uenige om de er i mindretall eller ikke, men om du sjekker slike tall vil du alltid finne en kvalifisator ved tallene. Det burde være betenkelig. For eksempel i siste kilde som ble lagt ut av RF skrev de at det var nesten ingen anger av de som hadde transisjonert etter at de hadde fått en god nok psykologisk evaluering. Hva da med de som ikke hadde fått god nok psykologisk hjelp? Ble de telt? Det sto det ikke noe om.

Det skal vel vanskelig kunne bli en bedre no true scotsman enn det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...