Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poppmunn skrev (1 time siden):

Ikke glem sex. Det er folk som mener man ikke er gammel nok til å ha sex før man er 18 år, mens man fint kan vite om man er trans 10 år tidligere.

Jeg tror de fleste vet veldig tidlig om de er litt annerledes eller ikke, jeg visste jeg likte det motsatte kjønn lenge før jeg var så gammel som 10, denne usikkerheten enkelte snakker om tror jeg er projisering av egen usikkerhet rundt kjønn eller legning, dette er noe vi kjenner til fra studier om homofobi, der de homofobe gjerne har en tiltrekning til samme kjønn, mens de som ikke er homofobe ikke har noen tiltrekning til samme kjønn. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Bla bla bla. Etter at du la frem kilder på påstander som sa imot din egen påstand veier ikke dine ord nevneverdig tungt.

Enda mer innbilning. Du kan umulig ha forstått hva jeg sa, og/eller hopper til konklusjoner som ikke står der.

Er dette når dere innbilte dere at en anmelder sin vurdering av anti-woke boken til Danby Choi, som sannsynligvis var anmelder ditt første møte med ordet, motstrider påstanden min om at jeg forstår hvordan ordet sin høyrepopulistiske betydning ble populær..?

Helt seriøst..?

---

Jevnaldrende kan ha sex uten minstealder. Det er vanlig med seksuell eksperimentering selv blant barn. Før puberteten. Det som er ulovlig er for voksne å være en aktiv del av denne utforskningen sammen med barn.

fokkeslasken skrev (1 time siden):

Ja, det er noe jeg aldri har fått noe svar på. Altså, hvorfor denne ene greia er det eneste det gjelder.

...

Har du virkelig aldri spurt spørsmålet..? Spørsmålet er vanlig på høyrepopulistisk side, sammen med vrangforestillingene om at det ikke er grundig besvart og begrunner medisinsk.

Det er grundig besvart av fagfolk med relevant ekspertise. Og spørsmålet er stilt retorisk av høyrepopulister, som om det ikke hadde et ekstremt gyldig og fornuftig svar.

Hvorfor brukes pubertetsblokkere i puberteten? Vet du hva som skjer med fysiologien i kroppen da?

Personer med XX og XY responderer likt på kjønnshormoner. Kromosomene sin rolle er først og fremst relatert til gameter, å endre vevet som blir til eggstokker og testikler til riktig vev.

De har ikke betydelige oppgaver relatert til hjernen, ytre kjønnsorganer eller fysiologisk kropp.

Legning og kjønnsidentitet fastsettes ikke av biologisk kjønn.

Og barn får ikke pubertetsblokkere, utenom når de når puberteten.

Artikkelen tar for seg et høyrepopulistisk meme fra Twitter i samme misinformerte gate du bor i.

When children do show early signs of puberty, children who meet clinical guidelines are first offered medication that temporarily blocks puberty, as the AP has reported. This treatment is designed for youth diagnosed with “gender dysphoria” — or distress caused when gender identity doesn’t match a person’s assigned sex — who have been counseled with their families and are mature enough to understand what the regimen entails.

 

After puberty blockers, kids can either go through puberty while still identifying as the opposite sex or begin treatment to make their bodies more closely match their gender identity.

 

For those choosing the second option, guidelines say the next step is taking manufactured versions of estrogen or testosterone — hormones that prompt sexual development in puberty."

https://apnews.com/article/fact-check-transgender-children-hormone-treatment-age-five-760207688998

...

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fra en artikkel i NRK idag.

"– Jeg er hvit og cis-kjønna, og tenker på alle de som ikke kan kamufleres av dette.

Cis-kjønna beskriver rett og slett at man ser ut som og identifiserer seg med kjønnet man ble født som."

..................................

Jo takk, fordi vi ALLE må jo "identifisere seg" som et av disse tullebegrepene. Ingen av oss kan bli spart for dette tøvet. Selvsagt.

Jeg blir så jævlig provosert over at jeg visstnok nå ikke bare er meg selv, men jeg er "CIS-KJØNNA". Jævla løker, jævla moderne verden. Brenn ned alt og begynn på scratch...

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, DukeNukem3d said:

Fra en artikkel i NRK idag.

"– Jeg er hvit og cis-kjønna, og tenker på alle de som ikke kan kamufleres av dette.

Cis-kjønna beskriver rett og slett at man ser ut som og identifiserer seg med kjønnet man ble født som."

..................................

Jo takk, fordi vi ALLE må jo "identifisere seg" som et av disse tullebegrepene. Ingen av oss må bli spart for dette tøvet. Selvsagt.

Jeg blir så jævlig provosert over at jeg visstnok nå ikke bare er meg selv, men jeg er "CIS-KJØNNA". Jævla løker, jævla moderne verden. Brenn ned alt og begynn på scratch...

Hvorfor mener du at du visstnok blir mindre deg selv av denne terminologien?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Jeg tror de fleste vet veldig tidlig om de er litt annerledes eller ikke, jeg visste jeg likte det motsatte kjønn lenge før jeg var så gammel som 10, denne usikkerheten enkelte snakker om tror jeg er projisering av egen usikkerhet rundt kjønn eller legning, dette er noe vi kjenner til fra studier om homofobi, der de homofobe gjerne har en tiltrekning til samme kjønn, mens de som ikke er homofobe ikke har noen tiltrekning til samme kjønn. 

Min datter visste at hun var gutt noen år før hun ble 10 også. Jammenmeg tok hun visst feil.

Ikke er hun i noen statistikk for folk som angrer heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Enda mer innbilning. Du kan umulig ha forstått hva jeg sa, og/eller hopper til konklusjoner som ikke står der.

Er dette når dere innbilte dere at en anmelder sin vurdering av anti-woke boken til Danby Choi, som sannsynligvis var anmelder ditt første møte med ordet, motstrider påstanden min om at jeg forstår hvordan ordet sin høyrepopulistiske betydning ble populær..?

Helt seriøst..?

---

Jevnaldrende kan ha sex uten minstealder. Det er vanlig med seksuell eksperimentering selv blant barn. Før puberteten. Det som er ulovlig er for voksne å være en aktiv del av denne utforskningen sammen med barn.

...

Har du virkelig aldri spurt spørsmålet..? Spørsmålet er vanlig på høyrepopulistisk side, sammen med vrangforestillingene om at det ikke er grundig besvart og begrunner medisinsk.

Det er grundig besvart av fagfolk med relevant ekspertise. Og spørsmålet er stilt retorisk av høyrepopulister, som om det ikke hadde et ekstremt gyldig og fornuftig svar.

Hvorfor brukes pubertetsblokkere i puberteten? Vet du hva som skjer med fysiologien i kroppen da?

Personer med XX og XY responderer likt på kjønnshormoner. Kromosomene sin rolle er først og fremst relatert til gameter, å endre vevet som blir til eggstokker og testikler til riktig vev.

De har ikke betydelige oppgaver relatert til hjernen, ytre kjønnsorganer eller fysiologisk kropp.

Legning og kjønnsidentitet fastsettes ikke av biologisk kjønn.

Og barn får ikke pubertetsblokkere, utenom når de når puberteten.

Artikkelen tar for seg et høyrepopulistisk meme fra Twitter i samme misinformerte gate du bor i.

When children do show early signs of puberty, children who meet clinical guidelines are first offered medication that temporarily blocks puberty, as the AP has reported. This treatment is designed for youth diagnosed with “gender dysphoria” — or distress caused when gender identity doesn’t match a person’s assigned sex — who have been counseled with their families and are mature enough to understand what the regimen entails.

 

After puberty blockers, kids can either go through puberty while still identifying as the opposite sex or begin treatment to make their bodies more closely match their gender identity.

 

For those choosing the second option, guidelines say the next step is taking manufactured versions of estrogen or testosterone — hormones that prompt sexual development in puberty."

https://apnews.com/article/fact-check-transgender-children-hormone-treatment-age-five-760207688998

...

:) Du får bare fortsette å prøve. Selv da du sa én ting med dokumentasjon og jeg pekte på den dokumentasjonen med stedshenvisning hvor det svart på hvitt sto noe annet enn det du påsto - selv da sto du på ditt.

Med slik kildekritikk veier ikke noe av det du skrev der noe som helst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (8 minutter siden):

:) Du får bare fortsette å prøve. Selv da du sa én ting med dokumentasjon og jeg pekte på den dokumentasjonen med stedshenvisning hvor det svart på hvitt sto noe annet enn det du påsto - selv da sto du på ditt.

Med slik kildekritikk veier ikke noe av det du skrev der noe som helst.

Vis gjerne til det konkrete du mener, så andre kan se at det er du som misforstår.

Å ikke gjennomføre demonstrerer poenget mitt det også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (9 minutter siden):

Vis gjerne til det konkrete du mener, så andre kan se at det er du som misforstår.

Å ikke gjennomføre demonstrerer poenget mitt det også.

Fordi det er kanskje et år siden vi snakket om dette, og det er grenser for hvor mye jeg gidder jobbe med å grave i gamle poster for å bevise et poeng du aldri vil være enig i uansett. Til dét har jeg diskutert med deg såpass mye at jeg kjenner utfallet.

Og etter dine bombastiske påstander om min person og mine meninger med påfølgende karakteristikker om at jeg mishandler mitt barn så betyr dine meninger mindre enn ingenting for meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og brått utviklet tråden seg fra "bare uttrykker økende bekymring og frustrasjon for hvordan etablerte franchiser har utviklet seg" til "barn som blir indoktrinert og påvirket til å skjære seg i underlivet".

Og som vanlig skjer dette synkront med den reaksjonære bevegelsen i USA. Man kan se det samme eksempelet i tråden om presidentvalget, der folk helt ukritisk, uironisk sprer den nye myten om flyktninger som spiser folks kjæledyr.

Det er uansett 18-årsgrense på slike inngrep. Og når det gjelder hormonblokkere, og evt. de som angrer seg i etterkant, utgjør de en liten prosentandel. Denne andelen kunne kanskje vært enda mindre om transvitenskapen hadde kommet lenger. En viss hendelse for snart hundre år siden forsinket den fremgangen betydelig.

https://forward.com/culture/549587/trans-book-burning-library-gay-pride/

Fra og med Gamergate i 2014 gikk frasen "Før var det de konservative som klagde over alt mulig, om hvordan det og det og det kan påvirke de som forbruker underholdningsproduktene, nå er det de gærne Social Justice Warriors (nå kjent som "woke") som har overtatt den rollen". Dette vanvittige opphenget i transpersoner fra den reaksjonære bevegelsen nuller ut det argumentet, selv om mange sikkert kommer til å late som om det argumentet fremdeles gjelder.

Dessuten; en kjent retorikk i reaksjonisme er "vårt folk var engang storartet, før utenforstående krefter korrupterte og degraderte det" Og seksuelle minoriteter blir alltid blant de som blir utpekt som syndebukker. Bytt ut "folk med "franchiser", og det er same shit, different wrapping. Folk vil gjerne kvekke som en and, men liker ikke å bli påpekt at de kvekker som ender.

Folk vil gjerne utøve sin ytringsfrihet til å spy ut naziretorikk, men de vil ikke at andre skal utøve sin ytringsfrihet til å påpeke at det er naziretorikk. Sorry, men livet er ikke alltid pose og sekk!

Når prequel-trilogien til Star Wars kom ut, var det massevis av folk som uttrykte misnøye og frustrasjon over hvordan franchisen hadde utviklet seg. De klarte helt fint å uttrykke frustrasjonen sin helt fint uten å fokusere på om hvorvidt menneskene involvert var transpersoner o.l. Det kan man med andre ord helt fint klare denne gangen også. Jeg har sett flere her inne prøve å forklare at hvis transpersoner o.l. er involvert i en produksjon, og de ikke gjør en god jobb, så er løsningen at de må forbedre sine egenskaper. Men det blir konstant druknet i fokuset på at de er transpersoner og narrativet om at de jukset seg til en posisjon pga et eller annet anti-diskrimineringstiltak. Som igjen, skaper et ekstra forventningspress på minoritetene som streite og hvite aldri trenger å bekymre seg om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (15 minutter siden):

Fordi det er kanskje et år siden vi snakket om dette, og det er grenser for hvor mye jeg gidder jobbe med å grave i gamle poster for å bevise et poeng du aldri vil være enig i uansett. Til dét har jeg diskutert med deg såpass mye at jeg kjenner utfallet.

Og etter dine bombastiske påstander om min person og mine meninger med påfølgende karakteristikker om at jeg mishandler mitt barn så betyr dine meninger mindre enn ingenting for meg.

Så, bare mer tomprat og ubegrunnede anklager, på toppen av at du sprer agendaer og sitater/sPøRsMåL fra høyrepopulistisk misinformasjon..?

...

Hvis du fremmer en påstand, vær beredt til å forsvare den, for det fremstår og er ekstremt useriøst å fremme ubegrunnede anklager mot andre brukere uten å kunne sitere begrunnelsen for dette.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, AtterEnBruker said:

Når prequel-trilogien til Star Wars kom ut, var det massevis av folk som uttrykte misnøye og frustrasjon over hvordan franchisen hadde utviklet seg. De klarte helt fint å uttrykke frustrasjonen sin helt fint uten å fokusere på om hvorvidt menneskene involvert var transpersoner o.l. Det kan man med andre ord helt fint klare denne gangen også. Jeg har sett flere her inne prøve å forklare at hvis transpersoner o.l. er involvert i en produksjon, og de ikke gjør en god jobb, så er løsningen at de må forbedre sine egenskaper. Men det blir konstant druknet i fokuset på at de er transpersoner og narrativet om at de jukset seg til en posisjon pga et eller annet anti-diskrimineringstiltak. Som igjen, skaper et ekstra forventningspress på minoritetene som streite og hvite aldri trenger å bekymre seg om.

Skjønner du ikke at det er et forhold mellom at Corinne Busche er trans og at det er mastektomi-arr i karakterskaperen i spillet? Skjønner du virkelig ikke det?

Endret av Gargantua
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 timer siden):

"Du kan være hva du vil! Gutt, jente, intetkjønn! Bøtte, dusjforheng, kardang!"

Igjen. Dette er nok et eksempel på syke fordommer avlet frem av anti-woke og alternative høyre sin populisme.

Det er jo selvsagt ikke slik, og bare grovt misinformerte eller komplette idioter tror det fungerer i nærheten av slik på hva dere kaller radikale venstre -- som inkluderer Venstre, Høyre og KrF i Norge.

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/rett-til-rett-kjonn---helse-til-alle-kjonn/id2405266/

Å akseptere at det er mulig at barnet snakker sant er ikke det samme som det du/dere innbiller dere.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 minutter siden):

Skjønner du ikke at det er et forhold mellom at Corinne Busche er trans og at det er masektomi-arr i karakterskaperen i spillet? Skjønner du virkelig ikke det?

Det store spørsmålet er, hvordan er det et problem for selve spillet ? På hvilken måte gjør den lille inkluderingen spillet dårligere for deg ? En person som kan velge å ikke ha et mastektomi arr om det ikke er ønskelig. For meg blir dette et gigantisk ikke problem.   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det store spørsmålet er, hvordan er det et problem for selve spillet ? På hvilken måte gjør den lille inkluderingen spillet dårligere for deg ? En person som kan velge å ikke ha et mastektomi arr om det ikke er ønskelig. For meg blir dette et gigantisk ikke problem.   

Dette svarte jeg på 08:42 i dag.

Endret av Gargantua
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (6 minutter siden):

Skjønner du ikke at det er et forhold mellom at Corinne Busche er trans og at det er masektomi-arr i karakterskaperen i spillet? Skjønner du virkelig ikke det?

Det vi sliter med er å se problemet. Og ja, vi har hørt de utrolige forestillingene dine om at det å ha muligheten til å ha arr under brystet gjør froskene homofile.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Hvorfor skal man operere bort brystene i en fantasiverden hvor shapeshifters og magi er vanlig?  Det er åpenbart for å pushe enagenda om at transing er normalt og bør være normalt. Det er å current-day

Hvem sier at det ikke ble brukt magi til å fjerne de brystene ? Uansett svarer ikke dette på spørsmålene, det dette først og fremst viser er en kanselleringsiver som man kun ser blant anti-wokere og wokere, "mitt syn på frihet er riktig alle andre tar feil" det er den type tankegang som de på hesteskoen har. Greia er den at det er egentlig ikke et problem, eneste problemet er fordommene wokere og anti-wokere har, men det er dem sitt problem ikke alle andre sitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Red Frostraven said:

Det vi sliter med er å se problemet. Og ja, vi har hørt de utrolige forestillingene dine om at det å ha muligheten til å ha arr under brystet gjør froskene homofile.

Selvfølgelig skal de som har et annet syn på transing slås i hartkorn med skrullinger som Alex Jones. Du har store problemer med å skille sak og person.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, skaftetryne32 said:

Hvem sier at det ikke ble brukt magi til å fjerne de brystene ? Uansett svarer ikke dette på spørsmålene, det dette først og fremst viser er en kanselleringsiver som man kun ser blant anti-wokere og wokere, "mitt syn på frihet er riktig alle andre tar feil" det er den type tankegang som de på hesteskoen har. Greia er den at det er egentlig ikke et problem, eneste problemet er fordommene wokere og anti-wokere har, men det er dem sitt problem ikke alle andre sitt.

Du ser ikke problemet med at grafen over antall barn som blir henvist til transekirurgi ser ut som en hockeykølle? Ok.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...