Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Den korte historien:
Det har lenge vært klar at det å være trans eller ikke-binær ikke var en vrangforestilling.

Som jo ikke betyr at det ikke også kan være en vrangforestilling. Spørsmålet er jo andelen av vrangforsetillinger mot de reelle tilfellene, men det øret vil du jo ikke høre med. Det må være enten alle eller ingen, ikke sant?

Men nok om det i denne tråden.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Det er for å la spillere spille som karakterer som representerer dem, for å unnslippe virkeligheten, hvor det finnes hauger av drittsekker og aktivisert som er anti-trans og anti-LGBT.

Eskapisme for meg, ikke for deg, og så videre.

Og så ble det nevnt at det ikke er så mange som identifiserer seg som LGBTQ+ i USA. Det kan også komme av at det er flere steder i USA det ikke er like trygt å stå frem som LGBTQ+. Du har Texas og Florida men også en del av midt-statene.

Uansett, veldig surrealistisk hvordan USA har klart å eksportere panikkbesettelsen av "der ewige transperson" til Norge, som vi eksempelvis ser her i denne tråden.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Som jo ikke betyr at det ikke også kan være en vrangforestilling. Spørsmålet er jo andelen av vrangforsetillinger mot de reelle tilfellene, men det øret vil du jo ikke høre med. Det må være enten alle eller ingen, ikke sant?

Det er jo bokstavelig talt spørsmålet du er totalt døv for svaret på.

Jeg er åpen for svar fra seriøse kilder.

Vi har gode tall for en rekke forhold.

Andel som slutter å oppleve kjønnsdysfori når de når puberteten.

Andel som tilbys pubertetsblokkere når de når puberteten og slutter, og hvorfor de slutter.

https://apnews.com/article/transgender-treatment-regret-detransition-371e927ec6e7a24cd9c77b5371c6ba2b

 

Forestillingen om ROGD er og blir en høyrepopulistisk konspirasjonsteori av ondsinnet natur, som har gjort og fortsetter å gjøre uopprettelig skade, som først og fremst er selvmord.

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
13 minutes ago, AtterEnBruker said:

Uansett, veldig surrealistisk hvordan USA har klart å eksportere panikkbesettelsen av "der ewige transperson" til Norge, som vi eksempelvis ser her i denne tråden.

Henspiller på "Der Ewige Jude", en propagandafilm fra 1940. Dette er hitling og brunbeising, og kommer til å bli rapportert hvis du ikke endrer innlegget.

Endret av Gargantua
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (7 minutter siden):

Henspiller på "Der Ewige Jude", en propagandafilm fra 1940. Dette er hitling og brunbeising, og kommer til å bli rapportert hvis du ikke endrer innlegget.

Men det passer.

Du kunne like godt klaget på at karakterer kan ha jødisk utseende og at en ved studioet er jøde., og klaget på jødiske konspirasjoner i underholdningsindustrien.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (3 minutter siden):

Du har mista plottet.

Det er ikke jeg som har mistet noenting, det er bare mer projisering fra din side.

Les hva du selv skriver og hvilke syke fordommer du fremmer.

Gargantua skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal man operere bort brystene i en fantasiverden hvor shapeshifters og magi er vanlig?  Det er åpenbart for å pushe en agenda om at transing er normalt og bør være normalt. Det er å current-day'e et fantasispill satt i en middelalderverden. Corinne Busche  - regissøren for spillet - ble født gutt, men identifiserer seg nå som kvinne. Det er helt åpenbart at Busche sin agenda siver gjennom og ut til spillerne for å normalisere en kontroversiell og betent problemstilling. I et fantasispill som skal være eskapistisk. Barn som spiller dette spillet vil kanskje tenke "Hm, hva er disse arrene?" og så google "top scars" og "masectomy" og tenke at det er helt normalt å ville skamfere kroppen sin for å "endre kjønn". Vi vet at operasjoner for kjønnsbekreftende behandling - som det så fint heter - har eksplodert i omfang de siste årene. Det er nettopp på grunn av saker som dette. Masektomi-arr i et dataspill om drager og magi. Det er ikke bare umusikalsk, det er forrykt.

 

...

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (52 minutter siden):

Det er jo bokstavelig talt spørsmålet du er totalt døv for svaret på.

Jeg er åpen for svar fra seriøse kilder.

Vi har gode tall for en rekke forhold.

Andel som slutter å oppleve kjønnsdysfori når de når puberteten.

Andel som tilbys pubertetsblokkere når de når puberteten og slutter, og hvorfor de slutter.

https://apnews.com/article/transgender-treatment-regret-detransition-371e927ec6e7a24cd9c77b5371c6ba2b

 

Forestillingen om ROGD er og blir en høyrepopulistisk konspirasjonsteori av ondsinnet natur, som har gjort og fortsetter å gjøre uopprettelig skade, som først og fremst er selvmord.

 

 

Bla bla bla. Etter at du la frem kilder på påstander som sa imot din egen påstand veier ikke dine ord nevneverdig tungt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (Akkurat nå):

"Du kan være hva du vil! Gutt, jente, intetkjønn! Bøtte, dusjforheng, kardang!"

Yep. Også er det til og med noen som får et informasjonshefte fra den organisasjonen (FRI?) som ikke er informerende, men ideologi. "Legene gjettet på at jeg var gutt da jeg ble født".... Før man vet ordet av det har ungen begynt å prate om hormobehandling.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Just now, DukeNukem3d said:

Yep. Også er det til og med noen som får et informasjonshefte fra den organisasjonen (FRI?) som ikke er informerende, men ideologi. "Legene gjettet på at jeg var gutt da jeg ble født".... Før man vet ordet av det har ungen begynt å prate om hormobehandling.

Det er dette jeg mener med at det er en samspilt agenda mot mer transing i samfunnet. Red Frostraven kan kalle det en høyrepopulistisk konspirasjonsteori (hans favoritt) så mye han vil, men vi med sunn fornuft ser at keiseren er naken og vi er ikke redde for å si det høyt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (13 minutter siden):

Blir det noe av Snøhvit filmen

Det gjør vel det. Tross alt "leker" de med filmen som etablerte Disney som hva man har kjent det som i årtier, så de kan vel knapt legge prosjektet fra seg. Spørsmålet er vel hvordan ser det ut når de til slutt har et produkt de kommer til å publisere. Nå har de fjernet de magiske alfabetdyrene. De har visst beholdt Snøhvit kommandosoldaten. Så får vi se hvor langt de tør å ta den linjen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Red Frostraven said:

Det er ikke jeg som har mistet noenting, det er bare mer projisering fra din side.

Les hva du selv skriver og hvilke syke fordommer du fremmer.

...

 

Det er ikke sykt og det er ikke fordommer. Hvis kjønn/gender er en flytende variabel, en arbitrær verdi, noe man "føler seg" som, noe som sitter mellom øra, hvorfor er det da så viktig å endre det man har mellom beina? Hvorfor skal man bruke skalpell på en frisk kropp, hvis "gender" er noe som hører til det emosjonelle plan? Og hvorfor skal det være masektomi-arr på en fiktiv karakter, hvis dette handler om rollespill? Spill som det kjønnet du føler deg som, da! Hvorfor skal det være en karakter MED arr?! Hele poenget med fantasirollespill er at man kan spille som en annen person enn den kroppen man har! Det står du fritt til å gjøre!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Hva er galt med det..? Påvirker det kvaliteten på spillet..? Hvordan da?
 

Jeg prøver å være en tolerant person. Jeg er verken anti-trans eller anti-LGBT, men ett sted må man sette grensa og den går ved å normalisere lemlesting for min del. Det er direkte farlig å dytte en slik agenda på barn og unge, da mange vil gjøre dette så fort de blir gamle nok, men problemet er at de ikke er gamle nok mentalt til å kunne ta en slik avgjørelse for resten av livet, også angrer de noen få år senere og begår selvmord. Så ja, når jeg vet at liv kan gå tapt, da påvirker det kvaliteten på spillet. 

 

Endret av Poppmunn
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (2 minutter siden):

Jeg prøver å være en tolerant person. Jeg er verken anti-trans eller anti-LGBT, men ett sted må man sette grensa og den går ved å normalisere lemlesting for min del. Det er direkte farlig å dytte en slik agenda på barn og unge, da mange vil gjøre dette så fort de blir gamle nok, men problemet er at de ikke er gamle nok mentalt til å kunne ta en slik avgjørelse for resten av livet, også angrer de noen få år senere og begår selvmord. Så ja, når jeg vet at liv kan gå tapt, da påvirker det kvaliteten på spillet. 

 

Som jeg har sagt før. Frem til den dagen du lar mindreårige kjøre bil og tatovere akkurat hva de vil hvor de vil på kroppen, så fremviser man bare en selektivitet for selvbestemmelse det er vanskelig å tro det er noe annet enn en baktanke ved.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (57 minutter siden):

Som jeg har sagt før. Frem til den dagen du lar mindreårige kjøre bil og tatovere akkurat hva de vil hvor de vil på kroppen, så fremviser man bare en selektivitet for selvbestemmelse det er vanskelig å tro det er noe annet enn en baktanke ved.

Ikke glem sex. Det er folk som mener man ikke er gammel nok til å ha sex før man er 18 år, mens man fint kan vite om man er trans 10 år tidligere. Pussig hvordan man bare kan bestemme over sin egen kropp i enkelte tilfeller. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (21 minutter siden):

Ikke glem sex. Det er folk som mener man ikke er gammel nok til å ha sex før man er 18 år, mens man fint kan vite om man er trans 10 år tidligere. Pussig hvordan man bare kan bestemme over sin egen kropp i enkelte tilfeller. 

Ja, det er noe jeg aldri har fått noe svar på. Altså, hvorfor denne ene greia er det eneste det gjelder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...