Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Poppmunn skrev (3 timer siden):

Videoer er DUMT

Stort sett. Seriøse og objektive kilder kan gå til nøden.

Man kjennetegner dem ved at de ikke forteller hva de mener overhode, forteller den hele og fulle sannhetenmed kilde på hver påstand, og ikke vrir på fakta og forsøker ikke å tolke utsagn.

Jeg pleide å se The Critical drinker, og var medforstått at alt tullet han sier er tull -- som syndene til Cinemasins, the ironi fra Onion eller the Babylon Bee. I motsetning til cinemasins så gjør han det vanskelig å se hva som er legitim kritikk, og ha som er spøk/agenda.

Som the Babylon Bee, så sparker han bare en vei med den ubegrunnede 'morsomme' delen av kritikken.

Folk som er på venstre side synes krtikken hans er morsom og ser ham fordi hva han sier er dust.

Andre ser på den useriøse delen av kritikken hans som seriøs, uten å ta inn over seg at han spillet en karakter.

På et tidspunkt ser han ut til å ha akseptert sin rolle som spreder av misinformasjon, fordi hatet han skaper skaper engasjement og reklameinntekter.

Han, Nerdrotic, the Quartering og en rekke andre aktører faller i samme kategori. Gateway-drug til høyrepopulistisk tankegods.

 

Sitat

Artikler, grafer

 

Artikler fra seriøse aktører som faktisk står for hva de sier, og taler fra et faglig standpunkt og bakgrunn, med fokus på objektivitet, er bra.

Sitat

og reddit posts er BRA

Sjeldent, men av og til.

Som med forum så finnes seriøse og useriøse underforum. Når noen seriøse slike, som AskHistorians, ExplainLikeImFive et cetera kompilerer informasjon, så er det urederlig å sitere dem eller kildene deres uten å lenke til posten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (4 timer siden):

Ok, hvis jeg poster alle argumentene mine som 20 min videoer "woke" videoer, lover du å sette av et par timer hver dag til å se disse da? For det kan jeg godt gjøre. Men da må love å du se de og gi et svar på 100 av argumentene fremstilt i videoen ;)

Personlig har respekterer jeg tiden min mer enn å se lange anti woke video essays, men kanskje du ikke gjør det for "woke" video essays?

 

Samme hva du mener står for argumentene dine. Så om du har gode og konsise videor som viser argumentet ditt, kjør på. Så får jeg se så mye jeg gidder, forventer ikke noe av noen her :)

Men hva er det du vil vise? 

Jeg er ikke interessert i at DEI ikke er woke, og dette med hvor woke kommer fra. Da det har ikke noe med saken, om hva jeg kaller woke :)

Men hvis du har en video som viser hvordan disney med SW, ikke har en agenda med DEI. Selv om de sier så i intervjuer. Så kan jeg lytte jeg. 

Og om du har en video som tar for seg hvordan byråer som SBI, BlackRock ikke pusher en agenda om at man trenger BRIDGE, og DEI. Så gjerne det og :)

Eller en annen innfallsvinkel..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (13 minutter siden):

Yay! Nå kan man få masektomi-arr på karakteren sin i et rollespill satt i en middelalderfantasiverden. Wokeness blir mer og mer ekstremt, og mer og mer mainstream. Bioware er ikke et mini-firma. Vel, de vil bli det snart, da.

Kilde: https://www.them.us/story/top-surgery-scars-dragon-age-the-veilguard-character-creator

1.jpg

Yep, det ser ikke bra ut på denne fronten. Lag din egen karakter har og klare begrensninger. Ingen stor rumpe og bryst, hvor inkluderende DEI er.. Men høres ut som at gameplay, grafikk og annet er veldig bra. Så kanskje en god lakmus test for å se om DEI begrensningene, ikke er noe fans ønsker i Dragon Age. Fans har tross alt ventet et tiår.

Luke Stephens om Dragon Age har en god nøytral og kritisk til spill han ser på, etter mine mening. Så han har ikke fokus på DEI aspektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...