Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

4 er jo dårligere enn gjennomsnittskarakterer Dustborn fikk fra anmeldere.

6.66 av 10.

Lenken beskriver hvordan folk som faller for desinformasjon lar seg overbevise av folk som Choi når de ikke har forståelse for tema som tas opp.

Anmelder har åpenbart ikke satt seg inn i problemstillingen om hva som kalles woke før de leste boken, som betyr at dette var deres første referansepunkt, som jeg tror gjelder mange nordmenn som ikke allerede var farget av høyrepopulisme fra andre steder, kilder som tråden er tuftet på.

Likevel så anmelder gjennom svakhetene ved argumenter i konkrete eksempler de hadde innsikt i, som gjerne overbeviser folk ute inninnsikt.

Som vi har sett konkrete eksempler på i tråden om voldtektssaken som er omtalt; de som vet hva som har hendt finner Choi sine uttalelser og forsvar av voldtektsmenn totalt forkastelige.

Når det er noen sitt første referansepunkt, så fremstår det gjerne overbevisende.

Men anmelder tar opp hvordan konkrete elementer anmelder selv har innsikt i faller flatt -- og ville funnet at alle eksempler faller flatt med bedre innsikt i alle eksempler.

Konkret kritiser anmelder hvordan Choi beskriver voldtektsanklager mot venner som virkelig hadde begått voldtekt som wokeisme, og hvordan han kaller NRK sin dekning av influencere sin regelrett åpne bruk av kokain kansellering.

Anmelder sin oppsummering er:

"Jeg skulle gjerne lest mer av Chois tanker rundt fremtidens kulturelle klima. Som redaktør, samfunnsdebattant og nå forfatter burde han ha de beste forutsetninger for å mene noe skarpere om dette.

Helt Subjekt-ivt!"

 

Når man har satt seg inn i temaet, så blir boken bare flau. Han ønsker ikke å debattere, men å spre forestillingene sine, som jo er hva subjekt også handler om.

Ikke journalisme, men å spre meninger -- og den domineres av hovedsak høyrepopulistiske.

Dustborn er spillet jeg skal kjøpe i morgen og kose meg med i helgen. Kan hende jeg gir det tommel opp også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Nå krenker du meg! (men jeg vet ikke for hva). Men jeg er krenket og forventer at du blir canceled!

Kanselerer meg selv, og sier god natt tror jeg.

Skal drømme om woke og anti-woke i skjønn forening.

 

(Og en solid dose gule mekaniske armer i rytmisk uendelig dans over uendelige transportbånd)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Factorio? Satisfactory?

Begge. Hovedsaklig factorio.

 

Gah, marerittet må jo være om det dukker opp på den derre dei detect lista! 😂

 

(Har Satisfactory og, men kjøpte det på julesalget for noen år siden og har enda ikke bootet det opp.🫣)

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (38 minutter siden):

Komisk at woke-fjottene fremhever Temple of Doom som woke, da den regnes som en av de mest rasistiske filmene som er laget. Jaja.

Også komisk at woke-fjottene tror at vi anser alt som inneholder noe som helst annet enn streite hvite menn for woke, og prøver å bruke det som et slags stikk mot oss. "Åja, du liker denne gamle tingen, der er det jo med en kineser, så da liker du noe som er woke! Der fikk du den, haha!". Indiana Jones har jo også blitt brukt som et eksempel fordi han slåss mot nazister. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, Poppmunn said:

Også komisk at woke-fjottene tror at vi anser alt som inneholder noe som helst annet enn streite hvite menn for woke, og prøver å bruke det som et slags stikk mot oss. "Åja, du liker denne gamle tingen, der er det jo med en kineser, så da liker du noe som er woke! Der fikk du den, haha!". Indiana Jones har jo også blitt brukt som et eksempel fordi han slåss mot nazister. 

De har ikke skjønt problemstillingen, rett og slett. Derav "kanskje glasshus er woke" hurr durr. Bang! Tre tomler opp og en lyspære. Hallo, vi ser hvem av dere som er online her. Det er fire-fem-seks som sirkelrunker hverandre opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (6 minutter siden):

De har ikke skjønt problemstillingen, rett og slett. Derav "kanskje glasshus er woke" hurr durr. Bang! Tre tomler opp og en lyspære. Hallo, vi ser hvem av dere som er online her. Det er fire-fem-seks som sirkelrunker hverandre opp.

Tror det er minst like mange anti wokere her lel

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (28 minutter siden):

Choi er selvsagt mer redd for demokratene enn Trump, som forklarer hvor ferga sank.

https://subjekt.no/2024/07/19/helt-sinnssykt-a-stotte-trump-jeg-tror-du-ma-vaere-medlem-av-norsk-elite-for-a-mene-noe-sant/

 

Skal friste meg å være litt konspiratorisk her...tar jeg feil så tar jeg feil, men... hva hvis man "follow the money" fra Subjekt? Hvor ender man opp da?

Men hey, mulig fyren er en straight up uavhengig grifter, som så mange andre tenker "det er penger å tjene på å resirkulere historiske syndebukker".

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (25 minutter siden):

Også komisk at woke-fjottene tror at vi anser alt som inneholder noe som helst annet enn streite hvite menn for woke, og prøver å bruke det som et slags stikk mot oss. "Åja, du liker denne gamle tingen, der er det jo med en kineser, så da liker du noe som er woke! Der fikk du den, haha!". Indiana Jones har jo også blitt brukt som et eksempel fordi han slåss mot nazister. 

Jeg er forgjeves forsøkt å forklare dette en håndfull ganger men det synker aldri inn, wokeisme trenger å forvrenge motpartens synspunkter for å fremstå heroisk og godhjertet, mens det nærmest krever total underkastelse blant folk og kunder. Noe den Dustborn artikkelen er eks på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (29 minutter siden):

Jeg er forgjeves forsøkt å forklare dette en håndfull ganger men det synker aldri inn, wokeisme trenger å forvrenge motpartens synspunkter for å fremstå heroisk og godhjertet, mens det nærmest krever total underkastelse blant folk og kunder. Noe den Dustborn artikkelen er eks på.

Nå er det blitt en ideologi også. Tar stadig nye definisjoner dette woke begrepet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gargantua said:

Jeg bare avslører at AtterEnBruker smykker seg med masse elegante ord, men det er ingen substans i det han sier. Det er bullshit, på godt norsk.

Jeg har ingen problemer med å forstå både hva hen skriver og hva hen mener så akkurat hva du avslører er nok åpent for tolkning…

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...