Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, Boing_80 said:

Det triste i denne anti-woke bevegelsen er at det garantert er mange triste skjebner og personer som har mistet håpet om en bedre fremtid. Slikt skaper misunnelse, sjalusi og sinne. Da er det godt å la sinnet få utløp og møte likesinnede som står i det samme som en selv. Det er egentlig trist fordi mennesker generelt ønsker å ha det godt i livene sine. Så blir de ofre for politikere som gir dem ferdigproduserte argumenter og så er ballen i gang med å rulle. Så mye sinne er ikke sunt for den psykiske helsen. Smerten blir ikke mindre av å "drepe"/hetse/mobbe de man misliker. Den er inni en selv og må bearbeides deretter. Den jobben gjør de færreste fordi det er krevende og tøft. 

Jeg tenker at den overvektige mannen i 40-årene som bor hjemme hos foreldrene og kun gamer fordi sosial angst skaper massive problemer er nok ikke tilfreds med livet sitt. Kanskje har han vært utprøvd i en rekke NAV-tiltak uten at det har gått veien. Depresjon, isolasjon og en dyster fremtid - det er tøft. Jeg kan forstå at han da møter likesinnende over internett og kjenner på inkludering. Det er lett å forstå, men vi kan jo ikke la oss bli "drept" av folk fordi de har det vanskelig. Disse problemene må løses på et politisk nivå.

Grassat hersketeknikk og ad hominem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Grassat hersketeknikk og ad hominem.

Selsvagt er det en hersketeknikk (not) Snakk om å projisere. Det er da visstnok du driver med hersketeknikker slik du skriver. Men helt ærlig, fuck it. Jeg diskuterer heller de andre i denne tråden.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Boing_80 said:

Hvorfor er du frekk? Jeg var nysgjerrig og siden du kom med påstanden så er det ditt ansvar å legge ved kilde/link. Hvis du av en eller annen grunn er ute av stand til det så mister argumentet ditt validitet. Du kan ikke forvente at folk skal være tankelesere og finne linken selv.

Hvorfor JEG er frekk? Du prøvde for få minutter siden å få alle anti-wokere til å se ut som deprimerte, overvektige tapere som bor hjemme hos foreldrene. Noe av det mest frekke jeg har lest her inne. Hvis du blander deg i diskusjoner om woke i underholdningsindustrien, og ikke har fått med deg kontroversen rundt Temle of Doom, kanskje du burde sette deg bedre inn i materien i stedet for å dumme deg ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (Akkurat nå):

Hvorfor JEG er frekk? Du prøvde for få minutter siden å få alle anti-wokere til å se ut som deprimerte, overvektige tapere som bor hjemme hos foreldrene. Noe av det mest frekke jeg har lest her inne. Hvis du blander deg i diskusjoner om woke i underholdningsindustrien, og ikke har fått med deg kontroversen rundt Temle of Doom, kanskje du burde sette deg bedre inn i materien i stedet for å dumme deg ut.

Bla bla bla 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
40 minutes ago, AtterEnBruker said:

Så narrativet om at "dataprogrammering og nerdekultur var kun noe gutter var interessert i", var egentlig en konstruksjon oppstått av en sosial/økonomisk backlash mot sivile rettighetsbevegelser på 60-70 tallet.

Den setningen er kanskje det dummeste jeg noen gang har lest. Gir den mening? Nei. Det er bare en ordsalat helt uten rot i virkeligheten. En konstruksjon oppstått av sosial/økonomisk backlash.... Hva i himmelens navn er det du prøver å si her?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Den setningen er kanskje det dummeste jeg noen gang har lest. Gir den mening? Nei. Det er bare en ordsalat helt uten rot i virkeligheten. En konstruksjon oppstått av sosial/økonomisk backlash.... Hva i himmelens navn er det du prøver å si her?

Lett å føle seg dum når man ikke forstår, det går helt fint.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Linken din skryter av boiken til Danby Choi, gir den terkningkast 4 og har følgende overskrift:

"Danby Choi (30) leverer et krystallklart og velargumentert oppgjør med wokismen."

Så din egen link er uenig med deg..

 

4 er jo dårligere enn gjennomsnittskarakterer Dustborn fikk fra anmeldere.

Terningkast 4 er 6.66 av 10.

Dustborn ligger på 7 av 10 blant dem som har kjøpt på steam, og 6.8 blant profesjonelle anmeldere.

Lenken beskriver hvordan folk som faller for desinformasjon lar seg overbevise av folk som Choi når de ikke har forståelse for tema som tas opp.

Choi er selvsagt mer redd for demokratene enn Trump, som forklarer hvor ferga sank.

https://subjekt.no/2024/07/19/helt-sinnssykt-a-stotte-trump-jeg-tror-du-ma-vaere-medlem-av-norsk-elite-for-a-mene-noe-sant/

Anmelder har åpenbart ikke satt seg inn i problemstillingen om hva som kalles woke før de leste boken, som betyr at dette var deres første referansepunkt, som jeg tror gjelder mange nordmenn som ikke allerede var farget av høyrepopulisme fra andre steder, kilder som tråden er tuftet på.

Likevel så anmelder gjennom svakhetene ved argumenter i konkrete eksempler de hadde innsikt i, som gjerne overbeviser folk ute inninnsikt.

Som vi har sett konkrete eksempler på i tråden om voldtektssaken som er omtalt; de som vet hva som har hendt finner Choi sine uttalelser og forsvar av voldtektsmenn totalt forkastelige.

Når det er noen sitt første referansepunkt, så fremstår det gjerne overbevisende.

Men anmelder tar opp hvordan konkrete elementer anmelder selv har innsikt i faller flatt -- og ville funnet at alle eksempler faller flatt med bedre innsikt i alle eksempler.

Konkret kritiser anmelder hvordan Choi beskriver voldtektsanklager mot venner som virkelig hadde begått voldtekt som wokeisme, og hvordan han kaller NRK sin dekning av influencere sin regelrett åpne bruk av kokain kansellering.

Anmelder sin oppsummering er:

"Jeg skulle gjerne lest mer av Chois tanker rundt fremtidens kulturelle klima. Som redaktør, samfunnsdebattant og nå forfatter burde han ha de beste forutsetninger for å mene noe skarpere om dette.

Helt Subjekt-ivt!"

 

Når man har satt seg inn i temaet, så blir boken bare flau. Han ønsker ikke å debattere, men å spre forestillingene sine, som jo er hva subjekt også handler om.

Ikke journalisme, men å spre meninger -- og den domineres av hovedsak høyrepopulistiske.

Som han selv er, inni det andre skapet.

https://subjekt.no/2024/07/19/helt-sinnssykt-a-stotte-trump-jeg-tror-du-ma-vaere-medlem-av-norsk-elite-for-a-mene-noe-sant/

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...