Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Hvor er denne "antiwoke-bevegelsen" i Norge da? Sliter fortsatt med å få øynene på den. Jeg tipper de fleste i denne "bevegelsen" skriver på diskusjon.no. I likhet med de på motsatt side. Rundt 0,00+og noe% av befolkningen? Har vært i snakk med langt flere enn gjennomsnittelig av hva jeg pleier den siste uken og helgen og hørte ikke noe prat om "woke" eller "anti-woke". Kanskje det var det mens jeg gikk for et ærende; kanskje og jeg gikk glipp av det men var det noe snakk om det? Nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, DukeNukem3d said:

Og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor jeg ikke kan mene det meste av woke og kanselleringer er noe forbanna tøv,

Det er jo to veldig motstridende meninger som jeg ikke helt skjønner hvordan du klarer å ha på en gang. Det er ingen som i dag driver med mer kanselleringsforsøk enn anti-woke-bevegelsen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (18 minutter siden):

Jo det er akkurat det vi tror. Det har ikke blitt lagt frem ett eneste eksempel der "woke" er en troverdig forklaring på annet enn at noen(TM) ikke liker det.

Ja, concord var visst woke fordi det var masse fargerike aliens? I grønn, lilla og blå farge, i et bilde av karakterene man kunne spille. Jeg fikk aldri en god forklaring på hva som gjorde det spillet woke, annet enn at det var "åpenbart".

Da blir jo konklusjonen vår at ting dere ikke liker er woke. Når det ikke greier å peke på hva som gjør dette spillet woke.

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Morromann said:

Hvor er denne "antiwoke-bevegelsen" i Norge da? Sliter fortsatt med å få øynene på den. Jeg tipper de fleste i denne "bevegelsen" skriver på diskusjon.no. I likhet med de på motsatt side. Rundt 0,00+og noe% av befolkningen? Har vært i snakk med langt flere enn gjennomsnittelig av hva jeg pleier den siste uken og helgen og hørte ikke noe prat om "woke" eller "anti-woke". Kanskje det var det mens jeg gikk for et ærende; kanskje og jeg gikk glipp av det men var det noe snakk om det? Nei.

Det er en veldig begrenset gruppe, ja, og jeg tror nok du har rett i at den er konsentrert her 🙂

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (10 minutter siden):

Hvor er denne "antiwoke-bevegelsen" i Norge da? Sliter fortsatt med å få øynene på den. Jeg tipper de fleste i denne "bevegelsen" skriver på diskusjon.no. I likhet med de på motsatt side. Rundt 0,00+og noe% av befolkningen? Har vært i snakk med langt flere enn gjennomsnittelig av hva jeg pleier den siste uken og helgen og hørte ikke noe prat om "woke" eller "anti-woke". Kanskje det var det mens jeg gikk for et ærende; kanskje og jeg gikk glipp av det men var det noe snakk om det? Nei.

Jeg kjenner en sånn anti woke type. Opptatt av at hvite menn er best, samtidig ofte er offer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (42 minutter siden):

Det jeg ser skje nå innenfor anti-woke bevegelsen i kjølvannet av avsløringen av Putins misinformasjons-påvirkning, er den samme selvforsvarsmekanismen som dukker opp hver eneste gang argumentene til anti-woke brigaden faller sammen: Å skifte samtalen over til å handle om "sier du at jeg er et dårlig menneske?". DVS at antiwokerne får samtalen til å handle om seg selv og om hvorvidt de blir urettferdig stemplet som dårlige mennesker. Selv om de har mottatt minimalt til ingen personangrep, men hovedsakelig avvikling av argumenter.

Man ser den samme type forsvarsmekanisme når antiwokere sier at "transpersoner er groomers som indoktrinerer barn" eller "innvandrere er usiviliserte barbarer som voldtar våre kvinner". Gir man dem bevis og statistikker som motbeviser disse argumentene, eller i verste fall reduserer dem til anekdoter som blir overveldet av statistikk om hvor mye f.eks grooming blir begått av ikke-trans personer og at innvandrere hovedsakelig er overrepresentert blandt overfallsvoldtekt, som igjen er i mindretall i forhold til voldtekt på fest og i nære relasjoner blandt etniske normenn, tyr de til setninger som 

"Arghh, du bruker hersketeknikk!!!"

"Du lar ikke andre ha noen annerledes meninger enn deg, så du tyr til sverting av dine meningsmotstandere"

 

Disse setningene kan oversettes ganske enkelt til:

"jeg føkkings suger til å argumentere, så jeg må dikte opp et narrativ hvor jeg blir forfulgt og angrepet" 

Eller i dette tilfellet "jeg nekter å ta det i meg at jeg har blitt brukt som en nikkedukke av eksternekrefter med mørke hensikter"

Avsløringen om Putins påvirkning i den vestlige antiwokesfæren har skapt en betydelig ripe i lakken. En diger nål som presser seg inn i antiwoke-bobla. Og den eneste forsvarsmekanismen blir da "Har jeg ikke lov å ha egne meninger om ting?" selv om ingen har forbudt noen å mene disse tingene. Det er alltid dette offerkomplekset som skinner kraftigst i enhver reaksjonær bevegelse. For å få gruppen de målrettet angriper til å virke som en større trussel, dikt opp et narrativ hvor de har betydelig institusjonell makt for å gjøre den hvite, heterofile, tradisjonelle mann til det virkelige offeret.

Nå nylig ble det opprettet enda en kulturkrigtråd her inne som bruker nøyaktig den samme propagandataktikken. Omgjør transpersoner til et ondsinnet avatar for "politisk korrekthet" som er ute etter å kanselkulturere alle som "bare har en mening".

Men som en vis mann engang sa; heller "politisk korrekt" enn "politisk hjerneskada".

Meget god post. Verdt å lese igjennom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (8 minutter siden):

Jeg kjenner en sånn anti woke type. Opptatt av at hvite menn er best, samtidig ofte er offer. 

DU kjenner en ja. Og hvor representativ er denne personen som jeg ihvertfall ikke kjenner for befolkningen? Tilhører han noen bevegelse med medlemsmøter?

 

rabler skrev (9 minutter siden):

Det er en veldig begrenset gruppe, ja, og jeg tror nok du har rett i at den er konsentrert her 🙂

Nettfora har aldri vært representativet for befolkningen. Det er en veldig mariginal del av befolkningen som deltar i nettdiskusjoner og enda færre som aktivt deltar i nisjediskusjoner som dette; som gjerne er maks et dusin brukere som går igjen i hele tråden flere ganger. Norge har 5 millioner innbyggere; denne tråden har tja; 10 aktive stykker? Nordmenn flest som har etablert seg er ikke opptatt av dataspill, superhelter og Disney-filmer. Ikke galt å være interessert i det og ha "guity pleasure" men ytterst få er lidenskapelig eksistensielt opptatt av det og tenker på dette som et ledd i noen "sivilisasjonskamp".

Men man kunne kanskje ønsket at slike diskusjoner som dette faktisk opptok folk(noe det ikke gjør)for da ville jo det vært et tegn på at folk fortsatt hadde det for godt i Norge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Morromann skrev (19 minutter siden):

DU kjenner en ja. Og hvor representativ er denne personen som jeg ihvertfall ikke kjenner for befolkningen? Tilhører han noen bevegelse med medlemsmøter?

 

Nettfora har aldri vært representativet for befolkningen. Det er en veldig mariginal del av befolkningen som deltar i nettdiskusjoner og enda færre som aktivt deltar i nisjediskusjoner som dette; som gjerne er maks et dusin brukere som går igjen i hele tråden flere ganger. Norge har 5 millioner innbyggere; denne tråden har tja; 10 aktive stykker? Nordmenn flest som har etablert seg er ikke opptatt av dataspill, superhelter og Disney-filmer. Ikke galt å være interessert i det og ha "guity pleasure" men ytterst få er lidenskapelig eksistensielt opptatt av det og tenker på dette som et ledd i noen "sivilisasjonskamp".

Men man kunne kanskje ønsket at slike diskusjoner som dette faktisk opptok folk(noe det ikke gjør)for da ville jo det vært et tegn på at folk fortsatt hadde det for godt i Norge.

Du brukte en anekdote for å si at det fantes få fordi du ikke kjenner noen, så jeg svarte med min egen anekdote. Nå krever du en full SSB undersøkelse av meg?

Hvordan vet du din opplevelse er representativ? Hvor er din SSB undersøkelse?

Det blir litt for dumt :p som forøvrig var poenget mitt.

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (19 minutter siden):

Ca 50% av folkene i denne tråden insinuerer dette

Da misforstår du. Jeg tror dere primært får meningene deres fra youtube og forum som 4chan. Om dere får de fra putin sponsede youtubere må dere svare på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 timer siden):

Det er jo to veldig motstridende meninger som jeg ikke helt skjønner hvordan du klarer å ha på en gang. Det er ingen som i dag driver med mer kanselleringsforsøk enn anti-woke-bevegelsen.

Antiwoke-bevegelsen har ikke forsøkt å kansellere Roald Dahl, Nissene på loven, malerier, benker eller generelt program jeg liker. 

Woke-bevegelsen er mye det samme som de kristne som kansellerte "Life of Brian" i sin tid fordi det "krenket de kristne". Woke kansellerer fordi noe strider mot sin ideologi, som er veldig vanskelig  å ikke krenke. Dette minner sikkert (for alt jeg vet) mye om når antiwoke bevegelsen i spesifikt USA skal kansellere ting.

Jeg misliker begge deler akkurat like mye. Det er faktisk mulig å være mot begge. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Jeg tror forøvrig også alle forstår at når Putin sier han støtter Harris så er det bare retorikk. Han ønsker selvsagt Trump.

Og når Russland sprer antiwoke propaganda så er det selvsagt først og fremst for å spre splittelse i vesten, de ser at dette er et giftig tema her.

At jeg misliker wokebevegelsen har dog ingenting med Russland. Jeg klarte selv å finne ut at det er galt å kansellere Roald Dahl, TV-program, malerier, benker osv uten "hjelp" fra Russland.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, DukeNukem3d said:

At jeg misliker wokebevegelsen har dog ingenting med Russland. Jeg klarte selv å finne ut at det er galt å kansellere Roald Dahl, TV-program, malerier, benker osv uten "hjelp" fra Russland.  

Ingen av tingene du nevner er kansellert så hva du klarer å finne ut er strengt tatt et mysterium.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (21 minutter siden):

Det er det heller ingen andre som har forsøkt… 🙄

Løgn

Woke  omskrivning av bøker for "støtende ord" 1:

https://www.aftenposten.no/kultur/i/y6mq0K/roald-dahls-boeker-skrives-om-skal-bli-mindre-stoetende

Woke forsøk på kansellering av kjent humor-program fordi humoren ikke var woke 2:

https://www.vg.no/rampelys/i/39B6Be/avpubliserer-nissene-over-skog-og-hei-etter-kritikk-for-blackface-karakter

Woke forsøk på å kansellere kjent maleri fordi det er for "kolonistisk", eksempel 3:

https://www.dagbladet.no/nyheter/farlig/78534356

Der fikk du 3 eksempler på forsøk på kansellering fra woke-folk bare her i Norge. Akkurat slik "Life of Brian" ble kansellert fordi den krenket kristne i sin tid. Forbanna pakk begge bevegelsene. Jeg vil velge selv hva jeg tåler eller ikke tåler å se! Takk!

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
8 minutes ago, DukeNukem3d said:

Løgn

Woke  omskrivning av bøker for "støtende ord" 1:

https://www.aftenposten.no/kultur/i/y6mq0K/roald-dahls-boeker-skrives-om-skal-bli-mindre-stoetende

Woke forsøk på kansellering av kjent humor-program fordi humoren ikke var woke 2:

https://www.vg.no/rampelys/i/39B6Be/avpubliserer-nissene-over-skog-og-hei-etter-kritikk-for-blackface-karakter

Woke forsøk på å kansellere kjent maleri fordi det er for "kolonistisk", eksempel 3:

https://www.dagbladet.no/nyheter/farlig/78534356

Der fikk du 3 eksempler på forsøk på kansellering fra woke-folk bare her i Norge. Akkurat slik "Life of Brian" ble kansellert fordi den krenket kristne i sin tid. Forbanna pakk begge bevegelsene. Jeg vil velge selv hva jeg tåler eller ikke tåler å se! Takk!

Disse påstandene har blitt tilbakevist med dokumentasjon flere ganger bare i denne tråden så dette er bare sludder. Moving on…

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (51 minutter siden):

Løgn

Woke  omskrivning av bøker for "støtende ord" 1:

https://www.aftenposten.no/kultur/i/y6mq0K/roald-dahls-boeker-skrives-om-skal-bli-mindre-stoetende

Woke forsøk på kansellering av kjent humor-program fordi humoren ikke var woke 2:

https://www.vg.no/rampelys/i/39B6Be/avpubliserer-nissene-over-skog-og-hei-etter-kritikk-for-blackface-karakter

Woke forsøk på å kansellere kjent maleri fordi det er for "kolonistisk", eksempel 3:

https://www.dagbladet.no/nyheter/farlig/78534356

Der fikk du 3 eksempler på forsøk på kansellering fra woke-folk bare her i Norge. Akkurat slik "Life of Brian" ble kansellert fordi den krenket kristne i sin tid. Forbanna pakk begge bevegelsene. Jeg vil velge selv hva jeg tåler eller ikke tåler å se! Takk!

Hvordan vet du at de er "woke-folk"? Det var jo nettopp noen her som ville kansellere og ikke mindre putte Noam Chomsky i fengsel. Er han Woke folk? For da tror jeg han blir overrasket. 

Kansellering er en uting, men du kan ikke late som om det ikke er masse konservative anti wokere som elsker å kansellere pga. meninger eller tema de ikke liker. 

De ønsker jo å kansellere ikke-binær kjønnsidentitet, en hauevis av filmer og spill de mener har for mye mangfold eller feil hudfarge, teater der de har en skuespiller med feil hudfarge osv.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (46 minutter siden):

Disse påstandene har blitt tilbakevist med dokumentasjon flere ganger bare i denne tråden så dette er bare sludder. Moving on…

Disse reelle hendelsene som alle i Norge har fått med seg har "blitt tilbakevist" faktisk. Lol

Har du fortalt dette til Aftenposten, VG og Dagbladet at du kan dokumentere at de sprer fake news?

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...