Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Crooked Cracker skrev (55 minutter siden):

"jeg trøkker ikke meningene mine på noen, jeg er bare woke"

Som teknisk sett er sant, i den grad en "woke" person i det hele tatt trøkker meningene sine på folk, så er det ikke engang en million-del så mye som konservative trøkker sine meninger på folk, og jobber iherdig for å gjøre det statskontrollert.

Konservative og reaksjonære elsker staten. Ihvertfall når de er på siden av kontrollpanelet, som alltid er deres sluttspill. De later iblant som om de er imot staten, men kun når det er tilfeller av statlige midler som hindrer dem i å være reaksjonære rasshøl mot andre mennesker. Konservative og reaksjonære elsker og lever for å trøkke meninger på folk. De som antiwokere refererer til som "woke" ønsker mindre av det. Derfor må reaksjonære antiwokere projisere sine antidemokratiske særtrekk over på sine motstandere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, AtterEnBruker said:

Som teknisk sett er sant, i den grad en "woke" person i det hele tatt trøkker meningene sine på folk, så er det ikke engang en million-del så mye som konservative trøkker sine meninger på folk, og jobber iherdig for å gjøre det statskontrollert.

Konservative og reaksjonære elsker staten. Ihvertfall når de er på siden av kontrollpanelet, som alltid er deres sluttspill. De later iblant som om de er imot staten, men kun når det er tilfeller av statlige midler som hindrer dem i å være reaksjonære rasshøl mot andre mennesker. Konservative og reaksjonære elsker og lever for å trøkke meninger på folk. De som antiwokere refererer til som "woke" ønsker mindre av det. Derfor må reaksjonære antiwokere projisere sine antidemokratiske særtrekk over på sine motstandere.

At det er mulig å mene noe så diametralt motsatt av virkeligheten er vanskelig å forstå. Å si at anti-wokere vil gjøre underholdningsindustrien statskontrollert er en god kandidat til det dummeste jeg har lest i denne tråden. Konservatisme søker en svakere stat, med mindre byråkrati, lavere skatter og mindre statlig innblanding i økonomien og kunsten. Hvis noe er antidemokratisk og anti-ytringsfrihet er det jo nettopp DEI og ESG, som er det samme som "positiv diskriminering", altså flere minoriteter inn i styrer/utviklerteam/publiseringsteam, på bekostning av merittstyrte ferdigheter. Da får vi møkk som Concord. Da får vi en wokeifisert The Witcher på Netflix. Da får vi Rings of Power, hvor orker bare er misforståtte vesener med familier og barn.

Endret av Gargantua
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (48 minutter siden):

. Å si at anti-wokere vil gjøre underholdningsindustrien statskontrollert er en god kandidat til det dummeste jeg har lest i denne tråden.

...

Dere kritiserer jo fremfor alt kapitalismen, ikke politiske venstre.

Og når dere tror dere kritiserer politiske venstre, så er det like gjerne folk som ville stemt KrF, Venstre eller Høyre i Norge.

 

Minner om at det var høyre/KrF/Venstre sitt kulturdepartementet som sørget for støtte til Red Thread Games, og at vi enda ikke vet endelige salgstall.

Vi vet at kvaliteten er 7 av 10 på spillet, at svakheten er mekanikkene -- og vi vet at de som tror de vet noe om ideologien i spillet snakker ut av rompa med én felles stemme, en kakofoni av en våt promp, fra folk som ikke har sett de første 30 sekundene av spillet engang og kaller det woke på grunn av utseendet.

Jeg spør for femte gang;

Hva med historien, når konkret, ble spillet woke med historien det forteller..?

Ikke drit dere loddrett ut med å kritisere navnene på kreftene, da der er meningen at oppegående barn skal forstå at det er galt -- som også forklares av de andre karakterene, allerede 30 sekunder ut i spillet.

Karakterene og deres utseende er ikke historien.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Red Frostraven said:

...

Dere kritiserer jo fremfor alt kapitalismen, ikke politiske venstre.

Og når dere tror dere kritiserer politiske venstre, så er det like gjerne folk som ville stemt KrF, Venstre eller Høyre i Norge.

 

Minner om at det var høyre/KrF/Venstre sitt kulturdepartementet som sørget for støtte til Red Thread Games, og at vi enda ikke vet endelige salgstall.

Vi vet at kvaliteten er 7 av 10 på spillet, at svakheten er mekanikkene -- og vi vet at de som tror de vet noe om ideologien i spillet snakker ut av rompa med én felles stemme, en kakofoni av en våt promp, fra folk som ikke har sett de første 30 sekundene av spillet engang og kaller det woke på grunn av utseendet.

Jeg spør for femte gang;

Hva med historien, når konkret, ble spillet woke med historien det forteller..?

Ikke drit dere loddrett ut med å kritisere navnene på kreftene, da der er meningen at oppegående barn skal forstå at det er galt -- som også forklares av de andre karakterene, allerede 30 sekunder ut i spillet.

Karakterene og deres utseende er ikke historien.

Hvorfor skal jeg bruke tid og krefter på å forklare noe for deg, når du uansett har bestemt deg? Du skjønner ikke hva som er woke eller hvorfor det er dårlig, og bruker alle dine krefter på å bortforklare og deflektere. Det fins et vell av YouTube-videoer som viser hvorfor spillet er woke dritt, du bør ikke ha problemer med å finne dem, da de er adskillig flere enn antall spillere av Dustborn.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (42 minutter siden):

Hvorfor skal jeg bruke tid og krefter på å forklare noe for deg, når du uansett har bestemt deg? Du skjønner ikke hva som er woke eller hvorfor det er dårlig, og bruker alle dine krefter på å bortforklare og deflektere. Det fins et vell av YouTube-videoer som viser hvorfor spillet er woke dritt, du bør ikke ha problemer med å finne dem, da de er adskillig flere enn antall spillere av Dustborn.

Går det ann å forklare kokko-venstre noe som helst, da?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Hvorfor skal jeg bruke tid og krefter på å forklare noe for deg, når du uansett har bestemt deg?

Jeg har da vitterlig ikke bestemt meg.

Tvert i mot så har jeg undersøkt påstandene i tråden, helt til det ikke fantes tvil om at fenomenet som kritiseres, hva dere kaller Woke, bare er innbilning og et ekstremt lite antall anekdoter i virkeligheten, som selv da generelt misforstås og skylden feilplasseres -- som at Rasisme i Norge, en Instagrambruker, får skylden for at Discovery, et milliardselskap, trakk en serie i 10 dager -- og total mangel på innsikt i kultur, ideologi, politikk, kvalitet, den kreative prosessen, samt i kapitalismen og markedskreftene.

 

Sitat

Du skjønner ikke hva som er woke eller hvorfor det er dårlig

Nå projiserer du noe helt grusomt.
Kan du kjapt nevne kildene du har til din forståelse av at woke faktisk eksisterer som reellt fenomen?

Critical Drinker har sluttet å bruke ordet, ikke fordi han har sluttet å være en skamplett på menneskeheten sin rumpe med konspi-retorikken sin, men fordi han har innsett at ordet gjør at han har mindre sjanse for å bli tatt seriøst blant seriøse brukere.

Så.
Hvem gjenstår? Er det bare en sirkelrunk i Norge og det anti-intellektuelle konspi-miljøet, eller er det fremdeles desinformasjonsaktører i konspirasjonsmiljøene som forteller om hva de forsøker å innbille folk er woke, og da -- hvem er disse aktørene?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Huyang skrev (6 minutter siden):

Det er hærlig å se ytre venstre prøve å overbevise at Woke ikke eksisterer.

Topp lørdagsunderholdning.

Det er like herlig å se nye medlemmer som tror på konspirasjonsteorier på samme lavmål som flat jord.

Minner om at majoriteten av anti-woke i USA er kreasjonister, ikke tror på menneskeskapt global oppvarming, og tror Trump vant presidentvalget i USA i 2020.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
7 hours ago, Poppmunn said:

Hvis du insisterer på at du ikke er et troll så får du jo bare deg selv til å se dummere ut hvis du helt seriøst tror det er sånn at folk bare kaller alt de ikke liker for woke.

Men det er jo helt seriøst det dere holder på med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (4 timer siden):

Som teknisk sett er sant, i den grad en "woke" person i det hele tatt trøkker meningene sine på folk, så er det ikke engang en million-del så mye som konservative trøkker sine meninger på folk, og jobber iherdig for å gjøre det statskontrollert.

Konservative og reaksjonære elsker staten. Ihvertfall når de er på siden av kontrollpanelet, som alltid er deres sluttspill. De later iblant som om de er imot staten, men kun når det er tilfeller av statlige midler som hindrer dem i å være reaksjonære rasshøl mot andre mennesker. Konservative og reaksjonære elsker og lever for å trøkke meninger på folk. De som antiwokere refererer til som "woke" ønsker mindre av det. Derfor må reaksjonære antiwokere projisere sine antidemokratiske særtrekk over på sine motstandere.

Jeg antar du sikter til USA her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 hours ago, Red Frostraven said:

Nei, jeg er anti-konspirasjonsteori anti-desinformasjon.

Det er bokstavelig talt grunnen til at jeg er aktiv i denne tråden.

Hva tenker du om gravid mann-emojien? Den har Unicode U+1FAC3, og er altså med i de offisielle emojiene på alle plattformer. Det under her er ikke et bilde, men selve emojien. Kan menn bli gravide? Hvis nei, burde du ikke bruke energien din på å kjempe mot slik desinformasjon som alle de store techfirmaene støtter? Er det ikke en konspirasjon når en gravid mann får en egen Unicode-emoji? Noen må jo ha blitt enige om at dette er greit? Konspirasjon betyr samarbeid (etymologisk "det å puste sammen").

🫃

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...