Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Gargantua skrev (1 time siden):

1,1 millioner dislikes på teaser-traileren til Snøbrun og de 7 CGI-marerittene nå. Jeg deler ikke dette bare for å godte meg, men fordi dette er et unikt fenomen. Folk virkelig HATER dette. 

1.jpg

kommenterfeltet: Let's make it "Snow White and the 7 Million dislikes" samt hundrevis av andre nådeløse vittigheter. Jeg har ikke fulgt denne filmen særlig men så noe snakk om at de hadde dewokifisert deler av denne filmen grunnet klagestormen.  

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poppmunn skrev (16 timer siden):

  

Det vi omtaler som woke i denne tråden er de som har tatt dette konseptet, skrudd det opp til 11 og tror de ser rasisme og diskriminering av minoriteter i absolutt alt. Som at det er for få minoriteter i en film. Løsningen på det er å lage nye filmer med hovedfokus på inkludering, mens ting som historie og karakterutvikling er det ikke så farlig med. Dette resulterer i en haug med elendige filmer og serier og det er det vi kritiserer i denne tråden. Har du skjønt det nå? Nei, selvfølgelig har du ikke det. Svaret blir enten at dette ikke er en greie, eller at det er det, men at det er en god ting.

Nei, det stemmer ikke for meg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (55 minutter siden):

Så de 7 "diverse" dvergene ble hivd ut av prosjektet og erstattet av forferdelig CGI? lol 

Hvorfor ikke hente inn Tyrion og 6 til bare? Må man gjøre det så komplisert.. Jeez

Det var faktisk Tyrion (Peter Dinklage) sine kritiske uttalelser i en podcast som førte til at Disney erstattet dvergene med «magiske skapninger».

Som i sin tur førte til at en rekke kortvokste, mindre kjente skuespillere kritiserte han for å fjerne sårt trengte roller på markedet de ville ha.

Noe som jo reiser et interessant spørsmål: hvem er det som bestemmer hva som er en passende skildring av en minoritet? Det er jo ofte stor variasjon innad i alle sosiale grupper, og det kan umulig være slik at hvis én person blir støtt, så prater vedkommende for alle.

Det beste å gjøre i møte woke kritikk er stort sett å ignorere den. De aller fleste ute i det virkelig liv bryr seg ikke.

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det jeg reagerer aller mest på i denne anti-woke debatten er hvor mye voldsforherligelse som er der ute. Det faktum alene gjør at jeg kommer til å støtte Woke-bevegelsen. Som i utgangspunktet har helt andre røtter enn det anti-woke folk får det til å bli. Og dessverre er den gryten full av ugress som ødelegger debatten. En ting er å mislike noe, en annen ting å bruke vold for å bli kvitt det. Sykt!

Gamergate burde ha lært de aller fleste om farene ved dette. 

Endret av Boing_80
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Boing_80 said:

Det jeg reagerer aller mest på i denne anti-woke debatten er hvor mye voldsforherligelse som er der ute. Det faktum alene gjør at jeg kommer til å støtte Woke-bevegelsen. Som i utgangspunktet har helt andre røtter enn det anti-woke folk får det til å bli. Og dessverre er den gryten full av ugress som ødelegger debatten. En ting er å mislike noe, en annen ting å bruke vold for å bli kvitt det. Sykt!

Gamergate burde ha lært de aller fleste om farene ved dette. 

Mulig å være imot både woke og anti-woke da, begge ytterpunktene er galskap.
De som bruker trusler og vold gjør ikke akkurat ting bedre, sykt ja.

 

22 minutes ago, VifteKopp said:

Det var faktisk Tyrion (Peter Dinklage) sine kritiske uttalelser i en podcast som førte til at Disney erstattet dvergene med «magiske skapninger».

Som i sin tur førte til at en rekke kortvokste, mindre kjente skuespillere kritiserte han for å fjerne sårt trengte roller på markedet de ville ha.

Noe som jo reiser et interessant spørsmål: hvem er det som bestemmer hva som er en passende skildring av en minoritet? Det er jo ofte stor variasjon innad i alle sosiale grupper, og det kan umulig være slik at hvis én person blir støtt, så prater vedkommende for alle.

Det beste å gjøre i møte woke kritikk er stort sett å ignorere den. De aller fleste ute i det virkelig liv bryr seg ikke.

Ja, det der er spesielt. Skjønner ikke problement med å ha kortvokste spille dverger sålenge det er frivillig, men samtidig kan jeg forstå hvorfor noen takker nei, hvis det er kun slike roller de får tilbud om. Og selv om de ikke har med kortvokste skuespillere, hvorfor bruke cgi? De skaper jo bare mer diskrimering av å holde på å rote slikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Curuion skrev (9 minutter siden):

Mulig å være imot både woke og anti-woke da, begge ytterpunktene er galskap.
De som bruker trusler og vold gjør ikke akkurat ting bedre, sykt ja.

Woke kan ikke forstås uten kontekst og er mest aktuell for et polarisert USA enn noe annet land i verden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev (14 minutter siden):

Hva var det du mener var fakta?

Det gidder jeg ihvertfall ikke å fortelle til deg bare så du kan si at det ikke er det.

La oss bare si det slik at det blir like dumt om jeg skulle sagt at det ikke stemmer for meg at rasister eksisterer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Poppmunn said:

Det gidder jeg ihvertfall ikke å fortelle til deg bare så du kan si at det ikke er det.

La oss bare si det slik at det blir like dumt om jeg skulle sagt at det ikke stemmer for meg at rasister eksisterer.

Jeg spør fordi jeg har ikke sett deg poste fakta. Mange meninger, men. ingen fakta. Jeg tror rett og slett ikke du helt vet forskjellen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Lages det fortsatt god musikk? Hva er forrige monsterlåt? Kom til å tenke på det her om dagen..

Massevis, men mainstream er nærmest utelukket en eller annen form for masseprodusert pop, fint for de som liker det, men vi andre må lete litt.  

Hva menes med en monsterlåt, gigantisk hit eller noe annet ? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Snikpellik said:

Jeg synes oppriktig synd på mennesker som går glipp av fantastiske spill som Disco Elysium fordi dåsemikler på internett har klart å selge dem et imaginært problem som forteller dem at alt som så mye som toucher innom visse tematikker er det de kaller "woke".

Jeg syns ikke Disco Elysium er woke. Så her er vi enige for én gangs skyld. Eller for å korrigere meg selv: Disco Elysium er ikke woke. Wokeness handler om å skvise inn f.eks. pro-LGBTQ+-propaganda inn der det ikke passer, og det gjør ikke Disco Elysium. Bare fordi homofile er med i et kunstverk, er det ikke nødvendigvis woke. Så her må anti-wokerne holde to tanker i hodet samtidig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, VifteKopp said:

Det var faktisk Tyrion (Peter Dinklage) sine kritiske uttalelser i en podcast som førte til at Disney erstattet dvergene med «magiske skapninger».

Som i sin tur førte til at en rekke kortvokste, mindre kjente skuespillere kritiserte han for å fjerne sårt trengte roller på markedet de ville ha.

Peter Dinklage har tjent millioner på å nettopp spille dverg i en fantasy/eventyr-setting. Hykleri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...