Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, DukeNukem3d said:

Har jeg uttalt meg om de?

Nei, men synes det er kanskje litt irrasjonelt at folk her ikke klager over serier som de, som er superwoke, hvis det er woke som er problemet.

Skulle nesten tro at det anti-woke folka i denne tråden ikke liker er bare dårlige serier, og har ingenting med woke i seg selv. Hvis grunnlaget for verdensbyggingen er dårlig, vil det stråle gjennom på alle plan og lage enhver serie eller spill rævva. Hvis verdensbyggingen er god, så klager plutselig ingen på wokeness.

Det er en grunn til at filmoppfølgere på 80-90 tallet var regnet som drit, mens nå får vi plutselig bra oppfølgere.

Endret av shockorshot
  • Liker 6
Lenke til kommentar
6 minutes ago, shockorshot said:

Hvorfor tror du de vil lage kunst for deg nå? Kanskje de vil lage det mindre generisk og sikte seg mot en målgruppe som du ikke er en del av og som skriker mindre.

Hvem er "de" du refererer til nå? "De" jeg refererer til er woke-huene, og jeg er ikke interessert i hva slags kunst de eventuelt skulle ville tilby meg. De hører til på historiens skraphaug.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva du mener her, kan man ikke like både RoP og Jackson filmene? Kun den ene, men ikke begge samtidig liksom?

Serien er en lidelse å jobbe seg igjennom og som 2 av 3 andre seere måtte jeg bare kaste inn håndkleet. Det ble toppet med at Sauron er en haug med dritt som renner ned fjellet og fester seg  på hjulet. For meg er dette overprisede makkverket som mangler nesten alle kvaliteter originalfilmene hadde å spytte på Peter Jackson sitt arbeid og selvsagt bøkene.

I det minste kall det noe annet og lag et nytt univers når man uansett er så fjernt unna.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Gargantua said:

Hvem er "de" du refererer til nå? "De" jeg refererer til er woke-huene, og jeg er ikke interessert i hva slags kunst de eventuelt skulle ville tilby meg. De hører til på historiens skraphaug.

Prime, Netflix, HBO, Disney, Paramount+.

Hvis man lager serier til din målgruppe og samtidig prøver å få inn nye målgrupper ved å lage den mer generisk eller inkluderende, men man må ofte kansellere dem pga. et hylekor, kanskje det bare er mer profitabelt å satse på de andre målgruppene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 hours ago, Crooked Cracker said:

Akkurat her sluttet jeg å lese for dette er bare respektløst sirkeltull ikke verdig å underholde.

Om du vil insistere på at misfornøyde forbrukere er indoktrinerte roboter uten evne til å vurdere selv så får du gjøre det, men det er tvilsomt at noen endrer mening av den grunn.

@Red Frostraven vet nok veldig godt (av lang erfaring) at det ikke er mulig å endre meningen for folk som har gravd seg så langt ned i gørra som det anti-woke-folket har gjort.

Jeg tenker han skriver opplysende med god dokumentasjon for andre som forviller seg inn i denne diskusjonen. Slik at ikke de også faller ned i denne gjørma.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 minutter siden):

Nei, men synes det er kanskje litt irrasjonelt at folk her ikke klager over serier som de, som er superwoke, hvis det er woke som er problemet.

Skulle nesten tro at det anti-woke folka i denne tråden ikke liker er bare dårlige serier, og har ingenting med woke. Hvis grunnlaget for verdensbyggingen er dårlig, vil det stråle gjennom på alle plan. Hvis verdensbyggingen er god, så klager plutselig ingen på wokeness.

Det er en grunn til at filmoppfølgere på 80-90 tallet var regnet som drit, mens nå får vi plutselig bra oppfølgere.

Jeg kjenner ikke til seriene, så hvorfor må jeg ha en mening om de? Den ene (begge?) ser ut som superhelt-sjangeren og det er helt enkelt ikke min kopp te lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 minutter siden):

@Red Frostraven vet nok veldig godt (av lang erfaring) at det ikke er mulig å endre meningen for folk som har gravd seg så langt ned i gørra som det anti-woke-folket har gjort.

Jeg tenker han skriver opplysende med god dokumentasjon for andre som forviller seg inn i denne diskusjonen. Slik at ikke de også faller ned i denne gjørma.

Ser flere referere til RF som han, men jeg er ganske sikker på at hun er en kvinne.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Gargantua said:

Som nevnt før er ikke dette en konspirasjonsteori, men en konspirasjon. Det er opplest og vedtatt at "inkluderende" (les: woke) media skal få særbehandling, jfr. DEI-krav. Når i tillegg spillet er "norsk", må man trekke av en del poeng for å få den reelle karakteren. Dette er vanlig bias i alle etablerte anmeldermiljøer. Se på diskrepansen mellom critic reviews og user reviews på Rotten Tomatos eller Metacritic, så ser du tendensen.

Her må jeg nok korrigere deg. Det er" opplest og vedtatt" blant en liten, men høylytt gruppe som har gravd seg så lang ned i konspigjørma at de ikke lenger forstår hva som skjer i den virkelige verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, rabler said:

@Red Frostraven vet nok veldig godt (av lang erfaring) at det ikke er mulig å endre meningen for folk som har gravd seg så langt ned i gørra som det anti-woke-folket har gjort.

Jeg tenker han skriver opplysende med god dokumentasjon for andre som forviller seg inn i denne diskusjonen. Slik at ikke de også faller ned i denne gjørma.

Det er fullt mulig å endre folks oppfatning med logikk og gode argumentasjonsrekker. Red Frostraven innehar ingen av delene. Ikke du heller, all den tid du omtaler anti-woke som "gjørma". Men det er fint at du avslører at dere er "venner" og gir hverandre tomler opp. Et bevis på det jeg har kalt runkeringen her før.

Endret av Gargantua
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, likferd said:

Baldurs Gate 3 er pc-form av Dungeons and Dragons. Det er altså ikke spillfigurene som har lommene full av terninger og ruller, men tenkt at spillet ruller for det ukjente mennesket som ellers hadde sittet rundt bordet. Dette er altså korrekt engelsk grammatikk. I denne konteksen kan "They" erstattes med "The player". Eller "The player rolled *their* dice".

Dungeons & Dragons er jo så "woke" som det går an å bli. Bare se på Critical Role.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (16 minutter siden):

Serien er en lidelse å jobbe seg igjennom og som 2 av 3 andre seere måtte jeg bare kaste inn håndkleet. Det ble toppet med at Sauron er en haug med dritt som renner ned fjellet og fester seg  på hjulet. For meg er dette overprisede makkverket som mangler nesten alle kvaliteter originalfilmene hadde å spytte på Peter Jackson sitt arbeid og selvsagt bøkene.

I det minste kall det noe annet og lag et nytt univers når man uansett er så fjernt unna.

 

DukeNukem3d skrev (16 minutter siden):

 

Sauron fremstilles som en svekket formskifter, fikk "litt" svake "the thing" assosiasjoner til den scenen. 😅

Var det bra? Mnei. Tenker serien har større problemer en det. 

 

Edit* Hvorfor plutselig dobbelsitering? Faen's mobil. 😅

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...