Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (9 minutter siden):

Har ikke sett den, men det er egentlig ikke poenget, nesten alt som produseres mener jeg personlig er ganske ræv, det har alltid vært sånn, men det er fremdeles mange som liker det jeg mener er ræv, tro det eller ei, jeg har ikke fasiten på hva som er kvalitet eller aller viktigs hva som tjener spenn, og det har ikke du heller. 

Listen de går igjennom her er en god start, steg for steg, for hva som må være på plass i en kvalitetsfilm/kvalitets-serie. Så der har du et godt grunnlag til å begynne med, siden du sier du ikke skjønner hvordan man kan kjenner igjen kvalitet. (Og hvorfor denne filmen feilet der de 3 originale ikke gjorde det) Presentert på en humoristisk og underholdende måte 🙂

Nå skal det nok legges til at The Phantom Menace, uansett hvor mye man kan mislike den, er bedre enn mye av det som lages nå, inkludert Rings of Power. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, Mala said:

Salgsmessig er det vel en flopp. Ser det ligger relativt greit på det jevne når det gjelder kritikerene da om ikke annet. 

Det vet vi faktisk ikke noe om. Spillet er tilgjengelig på seks plattformer og som indiespill trenger det ikke nødvendigvis å selge millioner for å gå i pluss.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 timer siden):

Fordi de ikke tåler at hvite menn har noe eget de er glade i. Da må det ødelegges. Vi så det også med She Hulk, The Witcher, Terminator osv. Etablerte franchiser som blir voldtatt og desimert. Kan woke-folk skape noe helt eget, så skal jeg holde meg laaaaangt unna. Men jeg tåler ikke at mine egne interesser og lidenskaper blir pisset på.

*Tre nær perfekte filmer i mine øyne. Sånn skal det gjøres!

Det er sååååååååååå synd på den hvite mannen altså. Herregud mann! Hva er galt med hodene til de som tenker som deg? Hvite menn blir litt utfordret og faller sammen som korthus. Ikke akkurat sterk psyke.

Har du skapt Terminator? Hulken?

Hvilken enerett har du på interessene og lidenskapene dine? Tatt patent?

Med din logikk skulle en som elsker å fiske nekte alle andre å fiske i det samme vannet fordi det visstnok er lidenskapen. Men vannet er jo allemannseie og du kan ikke stoppe noen fra å fiske der.

Endret av Boing_80
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Du er meg en rar skrue som har et ekstremt behov for å kverrulere også på imaginære scenarioer som aldri kan finne sted.

Det er ikke kverulering det er fakta, du er en rar skrue selv som tror du sitter på fasiten på hvordan all underholdning skal være, kun for deg, alle andre får finne på noe selv, for det var ikke noe for deg.

DukeNukem3d skrev (1 time siden):

siden du sier du ikke skjønner hvordan man kan kjenner igjen kvalitet.

Aldri sagt det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Kan de ikke heller finne på noe eget? 

DukeNukem3d skrev (1 time siden):

 De trenger ikke dra universet ned i søla. Finn på noe eget!

Dustborn er, såvidt jeg vet, noe eget. Ikke et allerede etablert univers, men et nytt et. Likevel graver antiwokere seg dypere ned i klag-o-sfæren.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

Så de gamle Ringenes Herre-filmene ble plutselig ræva. Jo, det er irrasjonelt.

Hvordan klarte du å komme frem til den sensasjonelt idiotiske konklusjonen at de gamle filmene "ble plutselig ræva"? Jeg argumenterer jo nettopp for at de er bra, ergo er det ekstra forsmedelig at nye (dårlige) filmer/serier i samme univers blir laget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Boing_80 said:

Det er sååååååååååå synd på den hvite mannen altså. Herregud mann! Hva er galt med hodene til de som tenker som deg? Hvite menn blir litt utfordret og faller sammen som korthus. Ikke akkurat sterk psyke.

Har du skapt Terminator? Hulken?

Hvilken enerett har du på interessene og lidenskapene dine? Tatt patent?

Med din logikk skulle en som elsker å fiske nekte alle andre å fiske i det samme vannet fordi det visstnok er lidenskapen. Men vannet er jo allemannseie og du kan ikke stoppe noen fra å fiske der.

Hersketeknikker på løpende bånd her. Og fiske-analogien din er jo helt legendarisk dårlig. Vet du hva et åndsverk er? Det er - og bør være - bestandig og uforandret, slik skaperen hadde som intensjon. Hvis en eller annen woke-løk vil tegne bart på Mona Lisa, skal han få lov til det? Det er jo ingen som har enerett på hvordan Mona Lisa skal se ut! Gjøk.

Endret av Gargantua
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Hersketeknikker på løpende bånd her. Og fiske-analogien din er jo helt legendarisk dårlig. Vet du hva et åndsverk er? Det er - og bør være - bestandig og uforandret, slik skaperen hadde som intensjon. Hvis en eller annen woke-løk vil tegne bart på Mona Lisa, skal han få lov til det? Det er jo ingen som har enerett på hvordan Mona Lisa skal se ut! Gjøk.

Hahahaha :D Gjøk faktisk. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Gjøk, ja. Gjøken lager ikke eget rede, men legger egg i andres, og vipper ut den opprinnelige fuglens egg. Litt sånn som woke-huer, altså.

Du tar dette altfor personlig. Men igjen, din lidenskap betyr nada i den store verden. Forandringene er kommet for å bli. Lik det eller ikke.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (14 minutter siden):

Dustborn er, såvidt jeg vet, noe eget. Ikke et allerede etablert univers, men et nytt et. Likevel graver antiwokere seg dypere ned i klag-o-sfæren.

Derfor er ikke jeg en av de som har noe problem med Dustborn, selv om jeg ser nå at den sliter med dårlige ratings. Jeg applauderer kreativitet og forsøk på å gjøre noe nytt, selv hvis det feiler. Om det ikke er min kopp te så holder jeg meg bare unna, problemet kommer først når noen skal ødelegge filmer/serier/bøker/musikk etc som allerede er laget og var veldig bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (11 minutter siden):

Gjøk, ja. Gjøken lager ikke eget rede, men legger egg i andres, og vipper ut den opprinnelige fuglens egg. Litt sånn som woke-huer, altså.

Ikke at dette innlegget mitt er så relevant for diskusjonen, men en må jo innrømme at dette var morsomt da :D 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (14 minutter siden):

problemet kommer først når noen skal ødelegge filmer/serier/bøker/musikk etc som allerede er laget og var veldig bra.

Men det er jo ikke egentlig et problem for det opprinnelige produktet eksisterer fremdeles, du sier dette som at et nytt produkt automatisk sletter det gamle, og det fins fremdeles et publikum for det nye selv om du personlig foretrekker det gamle. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (2 timer siden):

Det er sååååååååååå synd på den hvite mannen altså. Herregud mann! Hva er galt med hodene til de som tenker som deg? Hvite menn blir litt utfordret og faller sammen som korthus. Ikke akkurat sterk psyke.

Det blir ikke mer klassisk woke enn å latterliggjøre hvite som våger å påpeke at det kanskje ikke er helt balanse i rasehysteriet deres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Boing_80 said:

Du tar dette altfor personlig. Men igjen, din lidenskap betyr nada i den store verden. Forandringene er kommet for å bli. Lik det eller ikke.

Hva slags barnehage-argumentasjon er dette, egentlig? Etter flere hundre sider med argumentasjon om hvorfor woke er en infisert del av kulturkrigen avfeier du alt sammen med at "jeg tar det for personlig" og at det "ikke betyr noe", som for å parkere debatten? "Forandringene er kommet for å bli." Nei, verden blir slik vi former den. Jeg finner meg ikke i denne wokifiseringen av populærkulturen, og det er tusenvis som våkner opp og ser det infame og lumske med woke. At Concord og The Acolyte ble skrinlagt betyr at våre stemmer høres, så at det "betyr nada" er jo rett og slett feil. Dustborn har jo færre spillere enn det er kjønn i spillet, så woke taper terreng. Vi vinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Hva slags barnehage-argumentasjon er dette, egentlig? Etter flere hundre sider med argumentasjon om hvorfor woke er en infisert del av kulturkrigen avfeier du alt sammen med at "jeg tar det for personlig" og at det "ikke betyr noe", som for å parkere debatten? "Forandringene er kommet for å bli." Nei, verden blir slik vi former den. Jeg finner meg ikke i denne wokifiseringen av populærkulturen, og det er tusenvis som våkner opp og ser det infame og lumske med woke. At Concord og The Acolyte ble skrinlagt betyr at våre stemmer høres, så at det "betyr nada" er jo rett og slett feil. Dustborn har jo færre spillere enn det er kjønn i spillet, så woke taper terreng. Vi vinner.

Hva vinner dere? Og hva taper de?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...