Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Toxilo skrev (19 minutter siden):

Det er også mulig at folk praktiserer teletubbie språk samtidig som de også er ekte mennesker. Hva gjør det til mer fantasi enn bruk av pronomen? Jeg ser på pronomen bruk som noe som er tatt ut fra en hatt av folk som ikke har virkelighetsforståelse.

Hvis ekte folk etablerer et teletubbie språk som de kommuniserer til hverandre med så er det ikke en fantasi og dermed er en autentisk praksis, ikke noe oppkonstruert til å irritere deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, DukeNukem3d said:

Det blir uansett en stråmann, for jeg har aldri uttalt meg noe om hvor utrykket kommer fra - kun hva jeg ikke liker med utviklingen. Uansett hva som er sannheten i hvem som begynte å prate om "woke" som noe negativt (noe som ville skjedd uansett) så forstår jeg fortsatt ikke hvorfor jeg ikke har lov til å mene at det er galt å:

- Omskrive bøkene til Roald Dahl for å gjøre teksten "mindre krenkende".

- Fjerne gamle, kjente maleri fordi de angivelig "romantiserer kolonismen"

- Fjerne gamle norske humorklassikere som "Nissene over skog og hei" fordi "humoren er gått ut på dato".

- Eller som Raymond Johansen sa det: kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av "feil" holdninger og strenge regler for hva som er lov til å mene.

Ingen av eksemplene du nevner har noe med woke å gjøre.

- Roald Dahl: Kapitalisme

- "Gamnel malerier": Medieskapt storm i vannglass. Det var en faglig begrunnet rotering av utstillingen. Vi har mange flere bilder enn vi har plass til.

- NIssene er tilgjengelig på Disney pluss.

- Raymond Johansen beskriver anti-woke-bevegelsen på en prikk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Toxilo said:

Hvorfor skulle jeg være triggered? 🤣Den delen av verdenen som har reist fra meg vil jeg ikke ta del i uansett. Finnes fremdeles mange gode spill interesserer meg.

Ut fra språkbruken din oppfatter jeg deg som unormalt aggressiv motstander av mennesker som er anderledes enn deg selv. Jeg tror du bør søke hjelp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Toxilo skrev (3 timer siden):

Ja, det var rette ræva som feis. Bra observert etter du kalte streameren Asmongold for en idiot og oss andre for sarte snøflak. Så ender du opp selv som det tilsynelatende sarte snøflaket selv. For en offermentalitet du har, ikke ulikt mange andre på venstresiden.

Er det offermentalitet i denne tråden er det fra anti wokerne. De som tror at hvite hetero menn blir ignorert, fordi de ikke har 9/10 av rollene lengre.

Hvis noe lages for andre enn dem så er det rasisme har vi hørt.

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (8 timer siden):

Er det noen som virkelig elsker kanselleringskultur så er det ytre høyre, det er dette mange radikale tilhengere av både woke og anti-woke ikke forstår, det er produkter, tankegang og mennesker de ikke liker og de insisterer på å gjøre det til alle andre sitt problem, der er anti-wokerne og wokerne helt like.

Jeg støtter ikke kanselleringskultur fra ytre høyre heller. Men her i Norge er det da antirasistene og venstresiden som er verst.

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (13 minutter siden):

Jeg støtter ikke kanselleringskultur fra ytre høyre heller. Men her i Norge er det da antirasistene og venstresiden som er verst.

Og du er temmelig overbevist om at du ikke har tatt parti grunnet ditt eget politiske ståsted eller ? Jeg vil nå påstå at de er like ille de som er overbevist av denne søpla uansett, og når man først er overbevist av søpla enten det er ytre venstre eller ytre høyre så er jeg egentlig ikke sikker på at man kan peke med fingeren på noen som muligens er verre, eller muligens ikke, man har uansett valgt søppel.

 

Entern skrev (15 minutter siden):

Jepp. Lenge siden bible thumpers, satanic panic osv nå. Dette er ikke 80-tallet.

Jeg kunne ønske det var 80 tallet for den gang var de en liten gruppe med weirdo gærninger, nå er de weirdo kristenkonservative gærningene mainstream, selv i Norge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Og du er temmelig overbevist om at du ikke har tatt parti grunnet ditt eget politiske ståsted eller ? Jeg vil nå påstå at de er like ille de som er overbevist av denne søpla uansett, og når man først er overbevist av søpla enten det er ytre venstre eller ytre høyre så er jeg egentlig ikke sikker på at man kan peke med fingeren på noen som muligens er verre, eller muligens ikke, man har uansett valgt søppel.

 

Jeg kunne ønske det var 80 tallet for den gang var de en liten gruppe med weirdo gærninger, nå er de weirdo kristenkonservative gærningene mainstream, selv i Norge. 

Vil vel ikke si at gærne kristenkonservative weirdos er mainstream i Norge i dag, nei. De var mye vanligere på 80-90-tallet. Men ja de har dessverre denne kjipe tv-kanalen sin, og dette teite partiet sitt 😕

Endret av Entern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 minutt siden):

og dette teite partiet sitt 😕

De har ganske mange teite partier nå, og de har SOME, der har galskap fra ytre høyre med støtte fra kokokristne lokket tilsynelatende  normale folk inn i en ganske unødvendig kulturkrig som kun har nytte for russland, kina og gale vestlige demagoger som vil ha makt, det er trist at folk lar seg lokke inn i dette, og det eneste de har til sitt forsvar er pappan din er kjipere enn pappan min, noe som sjeldent er mer enn en mening hjernevasket inn i dem.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (10 minutter siden):

Og du er temmelig overbevist om at du ikke har tatt parti grunnet ditt eget politiske ståsted eller ? Jeg vil nå påstå at de er like ille de som er overbevist av denne søpla uansett, og når man først er overbevist av søpla enten det er ytre venstre eller ytre høyre så er jeg egentlig ikke sikker på at man kan peke med fingeren på noen som muligens er verre, eller muligens ikke, man har uansett valgt søppel.

Dette skjønnte jeg ikke noe av. Men jeg er som sagt mot woke og kansellering uansett om det er fra ytre venstre eller ytre høyre. Dog, de som er ytre høyre i Norge, altså til høyre for FrP, de er det vel knapt noen som tar seriøst uansett? Så hvem bryr seg noe om hva de vil ha kansellert?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (23 minutter siden):

De har ganske mange teite partier nå, og de har SOME, der har galskap fra ytre høyre med støtte fra kokokristne lokket tilsynelatende  normale folk inn i en ganske unødvendig kulturkrig som kun har nytte for russland, kina og gale vestlige demagoger som vil ha makt, det er trist at folk lar seg lokke inn i dette, og det eneste de har til sitt forsvar er pappan din er kjipere enn pappan min, noe som sjeldent er mer enn en mening hjernevasket inn i dem.  

Vel, ja, men det er fortsatt ganske få, og uten makt og innflytelse å snakke om. Heldigvis. Ytre venstre er langt farligere her og nå, i vårt land.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Entern said:

Vel, ja, men det er fortsatt ganske få, og uten makt og innflytelse å snakke om. Heldigvis. Ytre venstre er langt farligere her og nå, i vårt land.

Haha, snakker om å se spøkelser på høylys dag. "Ytre venstre" er så godt som ikke-eksisterende i Norge og er over hodet ingen trussel mot noen. Høyreekstreme, derimot har vist seg både villig og i kapabel til å drepe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 time siden):

Heldigvis. Ytre venstre er langt farligere her og nå, i vårt land.

De eksisterer knapt, amrit kaur er den eneste jeg kommer på som virkelig er av den typen woke, de som er akkurat som de som er anti-woke eller ytre høyre,  de som tror på løgnene som strømmer fra russiske trollfabrikker til amerikanske maga, via ekstremt mektige ekstremister som trump og like gale mennesker som ofte nevnes her inkludert andrew tate, elon musk og jordan peterson, du må virkelig ha skylapper for å ikke se den åpenbare trusselen som er ytre høyre og korstoget for den idiotien som vi her kaller anti-woke. Jeg er ingen fan av de typene på som mener de er woke, men egentlig bare er sexistiske rasister, men at de er langt farligere enn anti-woke sekten som er så enorm akkurat nå, nei det er ganske enkelt tullprat, vi er presset fra øst og vest akkurat nå, maga i vest, putler og kompani i øst og de enorme propaganda apparatet som følger med dem begge, jeg skjønner at mange her ikke ser det da de tilsynelatende støtter mye av det, inkludert så mye hat mot minoriteter at det og være antirasist anses som noe kjipt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Toxilo skrev (14 timer siden):

Ooops, har jeg fått deg til å forsvare bruken av teletubbie-språk også nå da? Du får tipse woke-vennene dine om det, bare ikke si til folk at du fikk vite om det fra meg.😂Jeg tror jeg tar meg en tur ut jeg.

Jeg kjønner at du vil tåpeligjøre andre når du ikke har et saklig motargument.  

Autentisk -Noe som virkelig har den opprinnelse eller hjemmel som oppgis. helt ut ekte og pålitelig; helt ut ekte og pålitelig

Definisjonen sier ingenting om egenskapene til det som er autentisk, om det er skrullete eller ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (9 timer siden):

Er det offermentalitet i denne tråden er det fra anti wokerne. De som tror at hvite hetero menn blir ignorert, fordi de ikke har 9/10 av rollene lengre.

Hvis noe lages for andre enn dem så er det rasisme har vi hørt.

Hvem har du hørt det fra? Kan ikke være noen i denne tråden, for det er det absolutt ingen her som har sagt. Dere elsker virkelig å skape scenarioer i hodene deres, for så å klage på dem.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

De eksisterer knapt, amrit kaur er den eneste jeg kommer på som virkelig er av den typen woke, de som er akkurat som de som er anti-woke eller ytre høyre,  de som tror på løgnene som strømmer fra russiske trollfabrikker til amerikanske maga, via ekstremt mektige ekstremister som trump og like gale mennesker som ofte nevnes her inkludert andrew tate, elon musk og jordan peterson, du må virkelig ha skylapper for å ikke se den åpenbare trusselen som er ytre høyre og korstoget for den idiotien som vi her kaller anti-woke. Jeg er ingen fan av de typene på som mener de er woke, men egentlig bare er sexistiske rasister, men at de er langt farligere enn anti-woke sekten som er så enorm akkurat nå, nei det er ganske enkelt tullprat, vi er presset fra øst og vest akkurat nå, maga i vest, putler og kompani i øst og de enorme propaganda apparatet som følger med dem begge, jeg skjønner at mange her ikke ser det da de tilsynelatende støtter mye av det, inkludert så mye hat mot minoriteter at det og være antirasist anses som noe kjipt. 

Altså, jeg er enig i at Trump, Musk, og Tate er onde og farlige gærninger og at det de står for er farlig, men hvis man ser på hvem som har makt i Vesten nå og har hatt det lenge og må sies å være sterkt skyldig i mye av problemene Vesten har nå inkludert fremvekst av høyreradikale så er det woke og ytre venstre. Ja Amrit Kaur er ekstrem, like ekstrem som MAGA, media dullet med henne helt til hun gikk akkurat litt for langt likevel. For ikke å snakke om MDG typer som ødelegger kunst og stopper trafikk uten hensyn til folk son skal på sykehus, og folk som har infiltrert hele systemet vårt slik at f.eks. rettssystemet «forstår ihjel» rasistisk hatkriminalitet istedenfor å slå ned hardt på det, og at folk på universitetene våre lærer tullete uvitenskapelige teorier, og at hvis du påpeker noe av dette er du OND.

Det er bare et par prosent her i landet som stemmer ting som ligner MAGA (og det er bra), det er mange mange flere på den andre ytterkanten og de har mye mer makt og innflytelse. Folk i Norge som ikke orker mer woke og pk er ikke skyldige i MAGA noe mer enn woke folk i Norge er skyldige i CCP, som forresten er en like stor eller større trussel enn MAGA.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 timer siden):

Altså, jeg er enig i at Trump, Musk, og Tate er onde og farlige gærninger og at det de står for er farlig, men hvis man ser på hvem som har makt i Vesten nå og har hatt det lenge og må sies å være sterkt skyldig i mye av problemene Vesten har nå inkludert fremvekst av høyreradikale så er det woke og ytre venstre.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å innrømme at fremveksten av ytre høyre inkludert anti-woke stammer fra russiske trollfabrikker, som i de fleste andre land USA ekskludert som bare har to høyre partier så byttes makten mellom høyresiden og venstresiden stadig vekk, og høyresiden har ikke gjort noe som helst fornuftig de heller, de blåblå bidro med null og niks de 8 årene de var i regjering. 

 

Entern skrev (5 timer siden):

og at folk på universitetene våre lærer tullete uvitenskapelige teorier, og at hvis du påpeker noe av dette er du OND.

 Det er klart om det faktisk er teorier som blir lært bort, så er det jo faktisk allerede bevist, det er det vitenskapelig teori betyr, ellers er det bare en hypotese, så spørs om det er uvitenskapelig eller om det er fakta som ganske enkelt ikke passer med enkelte sin idelogi, ikke vet jeg for du sier ingenting om hvilke teorier du har et problem med.  

 

Entern skrev (5 timer siden):

Det er bare et par prosent her i landet som stemmer ting som ligner MAGA (og det er bra), det er mange mange flere på den andre ytterkanten og de har mye mer makt og innflytelse.

Jeg antar det kommer veldig an på hvilken side man står på idelogisk, for mange er frp fremdeles ganske ekstreme, samme med rødt, jeg stemmer ikke på noen av dem av den grunn, men det er liten tvil om hvem som er størst, det er frp med stor margin. 

 

Entern skrev (5 timer siden):

Folk i Norge som ikke orker mer woke og pk er ikke skyldige i MAGA noe mer enn woke folk i Norge er skyldige i CCP, som forresten er en like stor eller større trussel enn MAGA.

Om man ikke orker noe så er det faktisk et gigantisk dem problem, og de bedriver en form politisk aktivisme i stor grad som er identisk med den kjipe versjonen av woke, woke og anti-woke gjør akkurat det samme, de ser politikk i alt, de kansellerer, de er rasistiske og sexistiske, og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig og ikke se det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...