Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Entern skrev (24 minutter siden):

 

Sex med dyr er et alvorlig overgrep…

Kunne de ikke hatt mer stil og latt spilleren spille en nekrofil necromancer hvis de først var på pervokjøret…

En druide er i dette tilfellet en hamskifter, tviler sterkt på at det dekkes av norsk/internasjonal lov.  Ikke at det spiller noen rolle da dette er noe de færreste velger å gå inn for å se selv. 

Leser du lengre opp ser du hvor min grense gikk ved min gjennomspilling forsåvidt.

 

(Og uansett er det ikke noe du ser uansett, det blir bare antydet.)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Toxilo skrev (4 timer siden):

Skrullingene i seg selv kan være autentiske. Det betyr ikke at jeg ønsker å se dette pronomen-tullet i spill. Jeg har aldri sagt at det ikke finnes skrullete mennesker.

Du sa at du ønsket mer autentiske spill uten pronomen tullet.  Hva gjør pronom bruk spillet lite autentisk? Det finnes folk som ta pronom bruk alvorlig, det er en autentisk praksis ikke en «fake» fantasi som ikke brukes blant reelle folk 

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 timer siden):

En druide er i dette tilfellet en hamskifter, tviler sterkt på at det dekkes av norsk/internasjonal lov.  Ikke at det spiller noen rolle da dette er noe de færreste velger å gå inn for å se selv. 

Leser du lengre opp ser du hvor min grense gikk ved min gjennomspilling forsåvidt.

 

(Og uansett er det ikke noe du ser uansett, det blir bare antydet.)

Ah, ok. For så vidt humor da 😅😀

(kjenner godt til D&D 😊)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (11 timer siden):

We’ve all been there. Skål!🍻

DukeNukem3d skrev (11 timer siden):

Ble jeg beæret med en vegg med tekst på lørdagskvelden ja. Skål

Huyang skrev (10 timer siden):

En vegg med tekst fra kokko-venstre. Du kan ta deg en ekstra skål for det,

Den akademiske intelligensen.
😅

...

Dere når nye nivåer av saklighet til stadighet.

Skal jeg forstå det slik at dere ikke forstår hva jeg sa, genuint ikke forstår situasjonen som beskrevet -- eller støtter dere retorikken til folk som Watson, en av grunnleggerene av bevegelsen tråden er dedikert til..?

Eller innbiller dere dere at deres bruk ikke stammer fra og støtter opp under narrativet til politikerene ytterst til høyre i vesten, og Russland..?

Det er ingen hemmelighet at retorikken og forestillingen om en Woke trussel fra akademia, journalisme, lærere og offentlige ansatte, venstresiden, kvinner og minoriteter, som visstnok nå også ødelegger underholdning, er skapt de senere år for å gi støtte til disse aktørene.

 

Sitat

 

Russia’s War on Woke

Putin Is Trying to Unite the Far Right and Undermine the West

 

https://www.foreignaffairs.com/united-states/russias-war-woke

 

DukeNukem sa seg enig i noe som er ikke bare er feil, men demonstrerer at han ikke forstår kjernen og opprinnelsen til anti-woke.

Dette ble påpekt.

 

Anti-woke er en konspirasjonsteori som stammer fra ytre høyre, og har aldri sluttet å være det selv om konspirasjonsteorien ble mer mainstream på grunn av desinformasjon og bredere støtte fra internasjonal konservativ propaganda. Men sikkert kjekt å bli brukt uten å være klar over det selv da.

Som ikke er noen kontroversiell påstand, men et demonstrerbart faktum

Det er helt i orden å ikke forstå, og helt i orden å bli barnslig og vrang når konfrontert med fakta. Men det er på tide å vokse opp snart.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (10 minutter siden):

...

Dere når nye nivåer av saklighet til stadighet.

Skal jeg forstå det slik at dere ikke forstår hva jeg sa, genuint ikke forstår situasjonen som beskrevet -- eller støtter dere retorikken til folk som Watson, en av grunnleggerene av bevegelsen tråden er dedikert til..?

De er sikkert bare full

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Forskjell på overdrevet bruk som Concord osv, og noe som er gjennomført, der de skriver ting slik at det gir mening, som BG3. Har ikke spilt noen av de, så blir bare noe jeg antar basert på youtubere.

Uansett, det finnes en mellomting her, mellom "koko-venstre" og alt som har noe av DEI er feil. Har ikke hatt noe i mot å spille en karakter med pronomen så lenge det er bra skrevet. Det jeg ikke orker er at alt skal handle om slikt, fra traileren til media omtale, overdrevet snakk og drama i spillet osv. Det blir bare for mye for små detaljer, som egentlig ikke har noe stor betydning for hovedstoryen eller gameplay. 

Mener fortsatt at woke kan være positivt eller negativt basert på situasjonen. Selv om de fleste bruker det kun når noe er dårlig.

Vet ikke helt med kapitalisme argumente. Ta f.eks Marvel filmene pre-endgame, de var jo selve stempelet på masseprodusert film, kun for penger, men det funka. Var jo solide filmer, men så bestemte de seg plutselig for å kaste årevis med markeds analyser, alt av kunnskap om å lage ok til bra story osv I søpla og begynne helt på nytt. I tillegg bytte ut erfarne folk med folk som ikke har peiling. Det er jo veldig stor risiko? Skjønner virkelig ikke hva som skjer med Marvel, Star Wars, Rings of Power osv. Når de går helt i mot hva som bevist har funket tidligere. Samme med spill som Concord, er jo veldig åpenbart at å investere tid og penger i slikt har enorm risiko? Jeg har null peiling på økonomi og markedsføring, men tommel-opp/tommel-ned statistikken på youtube osv er ganske tydelig? Om ikke alt bare er bots da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

DukeNukem sa seg enig i noe som er ikke bare er feil, men demonstrerer at han ikke forstår kjernen og opprinnelsen til anti-woke.

Dette ble påpekt.

 

Anti-woke er en konspirasjonsteori som stammer fra ytre høyre, og har aldri sluttet å være det selv om konspirasjonsteorien ble mer mainstream på grunn av desinformasjon og bredere støtte fra internasjonal konservativ propaganda. Men sikkert kjekt å bli brukt uten å være klar over det selv da.

Så alle som er imot den idiotiske kanselleringskulturen er ytre høyre?

Høres ut som en logical fallacy, "guilt by association". "Ytre høyre mener at det er galt å omskrive bøkene til Roald Dahl for krenkende ord, derfor er du ytre høyre hvis du synes Roald Dahl sine bøker bør forbli i originalformen".

Ikke et argument, prøv igjen.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Curuion skrev (1 time siden):

Har ikke spilt noen av de, så blir bare noe jeg antar basert på youtubere.

 Det jeg ikke orker er at alt skal handle om slikt, fra traileren til media omtale, overdrevet snakk og drama i spillet osv. Det blir bare for mye for små detaljer, som egentlig ikke har noe stor betydning for hovedstoryen eller gameplay. 

Her er vel problemet. Anti woke får all infoen sin fra høyrevridde youtubere, som bare fokuserer på hvor woke spillet er. 

De elsker woke i bunn og grunn, for det hever deres hvite hetero identitet over alternativene.

 

Endret av PgUp
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, jjkoggan said:

Du sa at du ønsket mer autentiske spill uten pronomen tullet.  Hva gjør pronom bruk spillet lite autentisk? Det finnes folk som ta pronom bruk alvorlig, det er en autentisk praksis ikke en «fake» fantasi som ikke brukes blant reelle folk 

Det du kaller en autentisk praksis er noe som jeg synes er en del av klovneverdenen. Jeg ønsker ikke å ta del i det fordi jeg ikke er sinnsyk som dem.


Jeg har allerede gitt et svar på det. Men jeg kan sikkert forklare det på en annen måte. Pronomen bruk er et nytt påfunn for raringer som forsøker å være sykt spessiele, jeg ønsker ikke å se den slags i spill.

Hele genuiniteten i spill som jeg liker ville ha blitt ødelagt om de introduserte det der. Det er en minoritet av skrullinger som hyler om å bli representert i spill. De kan heller lage sitt egent spill dersom de ønsker å bli representert istedenfor å tvinge spill som ellers hadde vært gode til å implimentere tullet.

Dersom spill invovlerer disse skrullingene i spill kan det ødelegge hele settingen. Man føler at spillet er lagd mer for å promotere woke ideologi sin agenda enn å oppsluke deg å dra deg inn i en fantasiværden. 

Endret av Toxilo
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Toxilo said:

Det du kaller en autentisk praksis er noe som jeg synes er en del av klovneverdenen. Jeg ønsker ikke å ta del i det fordi jeg ikke er sinnsyk som dem.


Jeg har allerede gitt et svar på det. Men jeg kan sikkert forklare det på en annen måte. Pronomen bruk er et nytt påfunn for raringer som forsøker å være sykt spessiele, jeg ønsker ikke å se den slags i spill.

Hele genuiniteten i spill som jeg liker ville ha blitt ødelagt om de introduserte det der. Det er en minoritet av skrullinger som hyler om å bli representert i spill. De kan heller lage sitt egent spill dersom de ønsker å bli representert istedenfor å tvinge spill som ellers hadde vært gode til å implimentere tullet.

Dersom spill invovlerer disse skrullingene i spill kan det ødelegge hele settingen. Man føler at spillet er lagd mer for å promotere woke ideologi sin agenda enn å oppsluke deg å dra deg inn i en fantasiværden. 

Triggered much? Jeg skjønner jo at du vil ha et safe space, men du må nok ta inn over deg at verden har reist fra deg. Det virker ikke lenger som spill er noe for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Nei. Les en gang til.

Det blir uansett en stråmann, for jeg har aldri uttalt meg noe om hvor utrykket kommer fra - kun hva jeg ikke liker med utviklingen. Uansett hva som er sannheten i hvem som begynte å prate om "woke" som noe negativt (noe som ville skjedd uansett) så forstår jeg fortsatt ikke hvorfor jeg ikke har lov til å mene at det er galt å:

- Omskrive bøkene til Roald Dahl for å gjøre teksten "mindre krenkende".

- Fjerne gamle, kjente maleri fordi de angivelig "romantiserer kolonismen"

- Fjerne gamle norske humorklassikere som "Nissene over skog og hei" fordi "humoren er gått ut på dato".

- Eller som Raymond Johansen sa det: kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av "feil" holdninger og strenge regler for hva som er lov til å mene.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, rabler said:

Triggered much? Jeg skjønner jo at du vil ha et safe space, men du må nok ta inn over deg at verden har reist fra deg. Det virker ikke lenger som spill er noe for deg.

Hvorfor skulle jeg være triggered? 🤣Den delen av verdenen som har reist fra meg vil jeg ikke ta del i uansett. Finnes fremdeles mange gode spill interesserer meg.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, PgUp said:

Her er vel problemet. Anti woke får all infoen sin fra høyrevridde youtubere, som bare fokuserer på hvor woke spillet er. 

De elsker woke i bunn og grunn, for det hever deres hvite hetero identitet over alternativene.

 

Tror heller det er memes tatt ut av kontekst som drar diskusjonen vekk fra det som egentlig er problemet. Ser mange youtubere som gjør slikt også. Er f.eks stor forskjell på Critical Drinker sine videoer og podcasten hans. Selv om han kommer med mange gode poenger i videoene, så drukner de litt. Lei av å høre "modern audiences", de overdrevne latter klippene osv som gjentar seg hvert minutt, ehh. Noen andre youtubere som Knights Watch har det rabla helt for igjen. Kan ikke være enkelt å balansere underholdning med seriøs debatt, og holde antall klikk og følgere oppe. 

Men dette er vel igjen pga youtube sine algoritmer på hva som får folk til å se på. Tvilsomt at det er hvit hetero identitet som er greia, men forstår at det virke slikt hvis man kun ser på titlene og thumbnails. Man kan jo ta kapitalisme argumentet med youtubere også, de er jo bare ut etter å tjene penger, ikke styre en identitets krig? 

Lenke til kommentar
Toxilo skrev (2 timer siden):

Det du kaller en autentisk praksis er noe som jeg synes er en del av klovneverdenen. Jeg ønsker ikke å ta del i det fordi jeg ikke er sinnsyk som dem.


Jeg har allerede gitt et svar på det. Men jeg kan sikkert forklare det på en annen måte. Pronomen bruk er et nytt påfunn for raringer som forsøker å være sykt spessiele, jeg ønsker ikke å se den slags i spill.

Hele genuiniteten i spill som jeg liker ville ha blitt ødelagt om de introduserte det der. Det er en minoritet av skrullinger som hyler om å bli representert i spill. De kan heller lage sitt egent spill dersom de ønsker å bli representert istedenfor å tvinge spill som ellers hadde vært gode til å implimentere tullet.

Dersom spill invovlerer disse skrullingene i spill kan det ødelegge hele settingen. Man føler at spillet er lagd mer for å promotere woke ideologi sin agenda enn å oppsluke deg å dra deg inn i en fantasiværden. 

Så hvis jeg mener det norske språket  er tåpelig og skrullete, brukt av en liten minoritet klovner i verden og noe som jeg ikke vil ta del i så er……bruk av det norske språket er lite autentisk 

Det illustrerer logikken din 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 minutes ago, jjkoggan said:

Så hvis jeg mener det norske språket  er tåpelig og skrullete, brukt av en liten minoritet klovner i verden og noe som jeg ikke vil ta del i så er……bruk av det norske språket lite autentisk 

Det illustrerer logikken din 

Haha, igjen skjønner du ikke. Jeg vet ikke om du har evne til å forstå, men la meg prøve igjen. Hvis jeg skal prøve å rette meg mer etter ditt eget eksempel blir det som å tvinge inn teletubbie-språk inn i norsk film for at teletubbies skal føle seg representert. Det blir en mindre autentisk norsk film. På samme måte som det hadde vært å tvinge Ringenes Herre til å representere pronomen.

Kan du forestille deg Gandalf møte Frodo, hvor Frodo sier: "Hi I am frodo, he/him". Ville det løftet kvaliteten på filmen for deg? Hvis svaret ditt er ja er det ikke mye håp.

Endret av Toxilo
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Toxilo skrev (5 minutter siden):

Haha, igjen skjønner du ikke. Jeg vet ikke om du har evne til å forstå, men la meg prøve igjen. Hvis jeg skal prøve å rette meg mer etter ditt eget eksempel blir som å tvinge inn teletubbie-språk inn i norsk film for at teletubbies skal føle seg representert. Det blir en mindre autentisk norsk film.

Teletubbies er en fantasi   Folk som praktiserer pronom bruk er ekte mennesker. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (4 timer siden):

Så alle som er imot den idiotiske kanselleringskulturen er ytre høyre?

Er det noen som virkelig elsker kanselleringskultur så er det ytre høyre, det er dette mange radikale tilhengere av både woke og anti-woke ikke forstår, det er produkter, tankegang og mennesker de ikke liker og de insisterer på å gjøre det til alle andre sitt problem, der er anti-wokerne og wokerne helt like.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...