Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (13 minutter siden):

Det eneste Disney Star Wars som funka var det Kathleen Kennedy og woke-menigheten i Lucasfilm/Disney ikke fikk skikkelig klørne sine i - det var Mandalorian sesong 1 og delvis 2, Andor og Rogue One, som ble skapt av to "middelaldrende hvite menn" som tilfeldigvis også elsker Star Wars, og er kompetente filmskapere.

Coincidence? Kanskje. Men jeg tror ikke det.

The book of boba fett, obi wan kenobi og ashoka var jo også skapt av middelaldrende hvite menn? Dave Filoni bak Ashoka er jo en legendarisk star wars fan og skaper, som står bak de godt likte animerte seriene.

Kathleen Kennedy var og produsent på Andor og mandalorian.

Bare dikter du opp ting eller hva skjer?

Endret av PgUp
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra / liker = ikke "woke".

Dårlig / liker ikke / ikke i målgruppa = "woke".

Etter å ha lest mye av tråden er det faktisk bare dette nesten alt koker ned til. Det har alltid vært en gjeng som er ute og skal klage på alt, enten de ikke liker underholdningsproduktet, det ikke er laget for dem, eller de er uenig i politisk innhold etc. Den eneste forskjellen fra tidligere er bruken av ordet "woke".

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):

 

 

Dette er seriøst noe av det teiteste jeg har sett.

Trykk triangel for å bli triggered og kalle folk rasister.

Har det tørna for Ragnar Tørnquist?

Dustborn kan ikke være et ekte spill. Det er ikke mulig at dette ikke er en eller annen form for meta-kommentar om wokeness.

Istedenfor å rage, ignorer det du ikke liker og ikke er for deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, PgUp said:

Istedenfor å rage, ignorer det du ikke liker og ikke er for deg


Rage? Jeg dør av latter.

Jeg forbeholder meg også retten til å ha meninger om ting og ytre de meningene. Særlig de jeg har vært med på å betale for, og som er hatefullt mot andre grupper mennesker og inneholder farlige ideologier.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Bra / liker = ikke "woke".

Dårlig / liker ikke / ikke i målgruppa = "woke".

Etter å ha lest mye av tråden er det faktisk bare dette nesten alt koker ned til. 

Etter over 300 sider er det utrolig at det fortsatt er folk som tror det er sånn det fungerer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er da helt, fulltstendig, 100% innlysende, at "målgruppen" som woke-prosjektene henvender seg til, i meget stor grad ikke eksisterer eller ikke er interesserte i scifi eller gaming eller nerde-kultur.

I mange år nå har ytre venstre mast om at de av oss nerder som protesterer på kapring og radikalisering av favorittsjangrene våre er en liten, vokal minoritet, men virkeligheten, med salgstall og seertall, viser det stikk motsatte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Brother Ursus said:

Jeg forbeholder meg også retten til å ha meninger om ting og ytre de meningene.

Men er det egentlig du som ytrer dine meninger når du bare limer de videre fra twitter?

Det er heller ikke nok å lage en masse støy over at dette spillet er laget, det er et problem at spillet definerer ord som discord helt korrekt, og bruker det som verktøy i spillet..

Screenshot2024-08-26at14-31-25discordmeaning-GoogleSearch.png.ca85c48786dabc575fffd0ee0a104ee1.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Poppmunn said:

Etter over 300 sider er det utrolig at det fortsatt er folk som tror det er sånn det fungerer.

Enig. Som jeg har nevnt før i denne tråden, virker det ikke som om SnikPellik, Red Frostraven, PgUp, u-name, rabler osv ikke har skjønt problemstillingen. Vi kan ikke bare ignorere "ting vi ikke liker" når det er en uttalt agenda og samarbeid om å øke andelen og mengden woke i all underholdningsindustri. Jeg la ved en liste over franchiser som er dratt ned i woke-søla for noen måneder siden her. Jeg får lime den inn igjen for å vise hvilke jeg mener:

Terminator-serien etter Salvation
Indiana Jones-serien etter 3
Ghostbusters (2016)
The Matrix Resurrections
Men in Black: International
Star Wars: Alt etter prequels, noen vil hevde inkludert prequels
Stranger Things etter sesong 1
The Sandman
Hulken (She-Hulk)
Scooby Doo (Welma)
The Witcher (Netflix)
Charlie's Angels (2019)
Captain Marvel, Wonder Woman 1984 + mange andre Marvel-filmer
Og nå sist, The Boys ses 4

Vi kan ikke stillsittende se på at alt vi en gang var glad i skal forringes og fordummes av woke-agendaen som infiserer alt av popkultur nå for tida. Vi kan ikke bare si "Jaja, dette er ikke noe for meg, gitt" når så mye blir bevisst gjennomtrengt av woke visvas. Tokenisme, Mary Sues, misforstått, bitter "feminisme", blackwashing og generell forsøpling av det som en gang var intelligente og interessante kulturfenomener. Ingen i hele verden kan si at Terminator 5 og 6 er like bra som 1 og 2. Ingen!

Popkulturarven er i ferd med å ødelegges totalt. Og pro-woke folk her inne kjekler selv etter 6000 innlegg om hva som er woke. Hvis du ikke har klart å skjønne hva som er woke og hvofor det er en dårlig ting, bør du vurdere dine egne kognitive evner og kanskje finne deg en annen debatt hvor problemstillingen er litt lettere å begripe.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 minutter siden):

Jeg skal prøve å holde bruken av memes til et minimum, men det må være lov en gang i blant 😋

Veldig bra og enda bedre er det om du slutter helt med dem for de tilførte ikke akkurat noe av verdi.

Endret av uname -i
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (38 minutter siden):

Men er det egentlig du som ytrer dine meninger når du bare limer de videre fra twitter?

Igjen er det interessant at dette bare gjelder den ene siden, for når den andre siden limer inn artikler, tweets og reddit-posts kommer det ingen slike reaksjoner. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (30 minutter siden):

Enig. Som jeg har nevnt før i denne tråden, virker det ikke som om SnikPellik, Red Frostraven, PgUp, u-name, rabler osv ikke har skjønt problemstillingen. Vi kan ikke bare ignorere "ting vi ikke liker" når det er en uttalt agenda og samarbeid om å øke andelen og mengden woke i all underholdningsindustri. Jeg la ved en liste over franchiser som er dratt ned i woke-søla for noen måneder siden her. Jeg får lime den inn igjen for å vise hvilke jeg mener:

Terminator-serien etter Salvation
Indiana Jones-serien etter 3
Ghostbusters (2016)
The Matrix Resurrections
Men in Black: International
Star Wars: Alt etter prequels, noen vil hevde inkludert prequels
Stranger Things etter sesong 1
The Sandman
Hulken (She-Hulk)
Scooby Doo (Welma)
The Witcher (Netflix)
Charlie's Angels (2019)
Captain Marvel, Wonder Woman 1984 + mange andre Marvel-filmer
Og nå sist, The Boys ses 4

Vi kan ikke stillsittende se på at alt vi en gang var glad i skal forringes og fordummes av woke-agendaen som infiserer alt av popkultur nå for tida. Vi kan ikke bare si "Jaja, dette er ikke noe for meg, gitt" når så mye blir bevisst gjennomtrengt av woke visvas. Tokenisme, Mary Sues, misforstått, bitter "feminisme", blackwashing og generell forsøpling av det som en gang var intelligente og interessante kulturfenomener. Ingen i hele verden kan si at Terminator 5 og 6 er like bra som 1 og 2. Ingen!

Popkulturarven er i ferd med å ødelegges totalt. Og pro-woke folk her inne kjekler selv etter 6000 innlegg om hva som er woke. Hvis du ikke har klart å skjønne hva som er woke og hvofor det er en dårlig ting, bør du vurdere dine egne kognitive evner og kanskje finne deg en annen debatt hvor problemstillingen er litt lettere å begripe.

Enig - bare ikke om The Boys 4 - opplevde heller at de der pekte nese der på samme måte som Deadpool & Wolverine gjorde...

Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (31 minutter siden):

Enig - bare ikke om The Boys 4 - opplevde heller at de der pekte nese der på samme måte som Deadpool & Wolverine gjorde...

Hva var greia med the boys sesong 4? Så nylig igjennom 1-3 og hele veien gjør de kraftig narr av høyresiden I usa og spesielt trump. Merket ingen overgang til sesong 4. Gikk det 4 sesonger før folk skjønte dette?

De har masse direkte referanser til trump sin oppførsel gjennom homelander lenge før s4. 

Ikke minst kapitalismen og selskapers forsøk på appelere til minoriteter, mens det egentlig bare handler om å tjene penger og bli rike og se bra ut. 

Det er ren kritikk mot kapitalisme, autoritære personligheter som Trump, sosiale mediers påvirkning på samfunnet, hvordan folk profiterer på å skape outrage, etc.

Endret av PgUp
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

Det er da helt, fulltstendig, 100% innlysende, at "målgruppen" som woke-prosjektene henvender seg til, i meget stor grad ikke eksisterer eller ikke er interesserte i scifi eller gaming eller nerde-kultur.

I mange år nå har ytre venstre mast om at de av oss nerder som protesterer på kapring og radikalisering av favorittsjangrene våre er en liten, vokal minoritet, men virkeligheten, med salgstall og seertall, viser det stikk motsatte.

Tror du virkelig de setter av 1000 mill for et "woke prosjekt"? Har enda til gode en god forklaring på hva som skiller wokeheten i concord, fra cod, bf, fortnite og alle de andre som blir beskylt for det samme.

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 time siden):

The book of boba fett, obi wan kenobi og ashoka var jo også skapt av middelaldrende hvite menn? Dave Filoni bak Ashoka er jo en legendarisk star wars fan og skaper, som står bak de godt likte animerte seriene.

Kathleen Kennedy var og produsent på Andor og mandalorian.

Bare dikter du opp ting eller hva skjer?

Svar gjerne på denne @Brother Ursus:)

Endret av PgUp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Enig. Som jeg har nevnt før i denne tråden, virker det ikke som om SnikPellik, Red Frostraven, PgUp, u-name, rabler osv ikke har skjønt problemstillingen. Vi kan ikke bare ignorere "ting vi ikke liker" når det er en uttalt agenda og samarbeid om å øke andelen og mengden woke i all underholdningsindustri. Jeg la ved en liste over franchiser som er dratt ned i woke-søla for noen måneder siden her. Jeg får lime den inn igjen for å vise hvilke jeg mener:

Terminator-serien etter Salvation
Indiana Jones-serien etter 3
Ghostbusters (2016)
The Matrix Resurrections
Men in Black: International
Star Wars: Alt etter prequels, noen vil hevde inkludert prequels
Stranger Things etter sesong 1
The Sandman
Hulken (She-Hulk)
Scooby Doo (Welma)
The Witcher (Netflix)
Charlie's Angels (2019)
Captain Marvel, Wonder Woman 1984 + mange andre Marvel-filmer
Og nå sist, The Boys ses 4

Vi kan ikke stillsittende se på at alt vi en gang var glad i skal forringes og fordummes av woke-agendaen som infiserer alt av popkultur nå for tida. Vi kan ikke bare si "Jaja, dette er ikke noe for meg, gitt" når så mye blir bevisst gjennomtrengt av woke visvas. Tokenisme, Mary Sues, misforstått, bitter "feminisme", blackwashing og generell forsøpling av det som en gang var intelligente og interessante kulturfenomener. Ingen i hele verden kan si at Terminator 5 og 6 er like bra som 1 og 2. Ingen!

Popkulturarven er i ferd med å ødelegges totalt. Og pro-woke folk her inne kjekler selv etter 6000 innlegg om hva som er woke. Hvis du ikke har klart å skjønne hva som er woke og hvofor det er en dårlig ting, bør du vurdere dine egne kognitive evner og kanskje finne deg en annen debatt hvor problemstillingen er litt lettere å begripe.

Hvis du blir så frustrert av diskusjonen at du må angripe andres kognitive evner, er det vel best å ta en pause?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...