Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Populære suksessfulle spillserier som har blitt beskylt for å være woke;

Xdefiant

Spider man 

Fortnite

The last of us

Battlefield

Stranger than life 

Alan wake

Call of duty

Assasins creed

Osv osv......

Med andre ord, de største mest populære og annerkjente spillene er visst woke. Go woke go broke er bare bull.

Du kan google de fleste spill pluss woke, se hva du finner.

 

Endret av PgUp
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LuxFerre skrev (2 timer siden):

Kan du nevne noen eksempler på denne underholdningen?

Jeg representerer det store flertallet av spillerne.
Vi ønsker flukt fra virkligheten i våre spill og ønsker ikke disse woke elementer fra samfunnet i dem.
Du ser spill med LGBTQ+ karakterer og pronomen bruk som de, dere og dem selger ikke.

After It's ATROCIOUS Failure, Concord DELETES LGBTQ+ Steam Tag

Med andre ord; Dere ønsker et safe space? 

image.thumb.png.c957dba54d65666c3b2087cdfa58631d.png

Endret av PgUp
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, PgUp said:

Anti woke:

1. Xxx spill er woke. 

2. De lager det bare for å appelere til woke folket. 

3. Hvorfor kjøper ikke woke folket dette woke spillet som ble skapt for dem for hundrevis av millioner?

Fordi;

1. Woke er noe dere selv ønsker å definere og bestemme, som folk utenfor ikke forstår. Det er et negativt kallenavn som ingen ekte folk definerer seg selv som.

2. Spillet er ikke woke for andre enn dere selv.

3. Spillet er et dårlig generisk hero shooter som er dyrt og ikke kan konkurrere og ingen vil spille dette, heller ikke disse personene dere har diktet opp som visstnok skal elske denne type woke spill.

 

Sorry for å sprenge bobla.

Du sprengte vel din egen boble.
Jeg kan ikke overbevise de woke om mitt syn.
Du kan ikke overbevise de anti woke om ditt syn.

Som en kjent person sa Ideology trumper alt og da blir kunst og underholding dårlig.
Det kan vel også være en grunn til at dere ikke selv liker woke underholdning da den er dårlig.
Det finnes også underholdning som bare er dårlig uten å være woke.
Så det er ikke slik at all dårlig underholdning er woke.

Her er et eksempel på en film som for meg ikke var woke men dårlig på grunn av et utrolig dårlig manus The Tomorrow War.

Her er et eksempel på en film jeg synes er dårlig og woke Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Denne filmen har også et utrolig dårlig manus men den er også woke. Ray er en perfekt Mary Sue uten feil, Kylo Ren var alltid en svak overfølsom skurk, Finn var ikke annet enn det komiske inslaget. Luke Skywalker blir nedverdiget på det groveste for at Ray skal stå i et bedre lys. Mark Hamill gråt på settet på grunn av den behanling hans karakter fikk og han måtte late som han spilte en annen karakter Jack Skywalker. De ødelegger alt som er bygget opp av Star Wars fra før av og ødelegger de opprinnlige karakterene.

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, LuxFerre said:

Her er et eksempel på en film jeg synes er dårlig og woke Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Denne filmen har også et utrolig dårlig manus men den er også woke. Ray er en perfekt Mary Sue uten feil, Kylo Ren var alltid en svak skurk, Finn var ikke annet enn det komiske inslaget. Luke Skywalker blir nedverdiget på det groveste for at Ray skal stå i et bedre lys. Mark Hamill gråt på settet på grunn av den behanling hans karakter fikk og han måtte late som han spilte Jack Skywalker. De ødelegger alt som er bygget opp av Star Wars fra før av og ødelegger de opprinnlige karakterene.

Når du ikke en gang vet hva Mark Hamill mener om The Last Jedi er det faktisk vanskelig å ta deg seriøst. Han gråt på settet? Det er langt fra sannheten som det meste annet du skrev om han.

Edit: For å vise hvor feil du faktisk tar:

 

Endret av rabler
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (44 minutter siden):

Du sprengte vel din egen boble.
Jeg kan ikke overbevise de woke om mitt syn.
Du kan ikke overbevise de anti woke om ditt syn.

Som en kjent person sa Ideology trumper alt og da blir kunst og underholding dårlig.
Det kan vel også være en grunn til at dere ikke selv liker woke underholdning da den er dårlig.
Det finnes også underholdning som bare er dårlig uten å være woke.
Så det er ikke slik at all dårlig underholdning er woke.

Her er et eksempel på en film som for meg ikke var woke men dårlig på grunn av et utrolig dårlig manus The Tomorrow War.

Her er et eksempel på en film jeg synes er dårlig og woke Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Denne filmen har også et utrolig dårlig manus men den er også woke. Ray er en perfekt Mary Sue uten feil, Kylo Ren var alltid en svak overfølsom skurk, Finn var ikke annet enn det komiske inslaget. Luke Skywalker blir nedverdiget på det groveste for at Ray skal stå i et bedre lys. Mark Hamill gråt på settet på grunn av den behanling hans karakter fikk og han måtte late som han spilte en annen karakter Jack Skywalker. De ødelegger alt som er bygget opp av Star Wars fra før av og ødelegger de opprinnlige karakterene.

Når en hvit mann er usannsynlig kompetent og får til alt, er det woke, eller gjelder det kun for kvinner? Hvorfor isåfall?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
31 minutes ago, PgUp said:

Populære suksessfulle spillserier som har blitt beskylt for å være woke;

Xdefiant

Spider man 

Fortnite

The last of us

Battlefield

Stranger than life 

Alan wake

Call of duty

Assasins creed

Osv osv......

Med andre ord, de største mest populære og annerkjente spillene er visst woke.

Du kan google de fleste spill pluss woke, se hva du finner.

 

Why I Quit Playing New Games

Det finnes sikkert bar spill som også har woke elementer i seg, har ikke mot spill der LGBTQ+ karakterer er med men ønsker ikke å spille LGBTQ+ karakter eller at LGBTQ skal bli en vesentlig del av spillet.

Mange av disse spillene er skytespill uten handling eller snakking som Xdefiant, Fortnite, Battlefield, Call of duty.
Hva kan disse spillene gjøre for å bli woke?
Jeg vet om at Call of duty ikke ble populære da de tokk bort alle lands flaggene og erstattet dem med rundt 50 forsellige pride flagg istedenfor.
Jeg vet at det har vært mye snakk om det siste Assasins creed spillet som enda ikke er utgitt.

Er det ikke Alan wake 2, The last of us 2 og Spider man 2 som ble bekylt for å være woke har ikke spilt noen av dem.
Jeg tror Alan wake II tapte penger.
Alan Wake 2 Still Struggles to Recoup Development & Marketing Costs

Spiderman 2 var vist ikke veldig woke ifølge antiwoke Geeks + Gamers.
Spider-Man 2 | Woke Disaster or Game of the Year?

Har ikke hørt om Stranger than life

  • Liker 4
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (3 minutter siden):


Mange av disse spillene er skytespill uten handling eller snakking som Xdefiant, Fortnite, Battlefield, Call of duty.
Hva kan disse spillene gjøre for å bli woke?
 

Godt spørsmål. Hva var så annerledes med disse vs concord? Spilte du concord?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
29 minutes ago, PgUp said:

Når en hvit mann er usannsynlig kompetent og får til alt, er det woke, eller gjelder det kun for kvinner? Hvorfor isåfall?

Mary Sue har blitt vanlig i dagens filmer og TV serier.
Det er ikke så ofte å se Gary Stu men et eksempel på en Gary Stu som var med på å ødelegge en film var Justice League fra 2017 der Superman var alt for sterk og Steppenwolf var ikke noe motstand for han over hodet.
Filmen var også dårlig av flere andre grunner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (9 minutter siden):

Mary Sue har blitt vanlig i dagens filmer og TV serier.
Det er ikke så ofte å se Gary Stu men et eksempel på en Gary Stu som var med på å ødelegge en film var Justice League fra 2017 der Superman var alt for sterk og Steppenwolf var ikke noe motstand for han over hodet.
Filmen var også dårlig av flere andre grunner.

Er Gary Stu woke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, rabler said:

Når du ikke en gang vet hva Mark Hamill mener om The Last Jedi er det faktisk vanskelig å ta deg seriøst. Han gråt på settet? Det er langt fra sannheten som det meste annet du skrev om han.

Edit: For å vise hvor feil du faktisk tar:

 


Bildene er fra et interju på Screen Rant.
Det er opplagt at han ikke likte hvodan hans karakter ble behandlet i filmen.
Problemet er at han er betalt for å promotere filmen så hva skal han si.
Han har sikkert fått kjeft av produsenten flere ganger for hva han har sagt på disse interjuene.

Jeg mener at han går ganske langt i dette interjuet som ikke er en bra promotering av filmen.
Mark Hamill on The Last Jedi: "Not my Luke Skywalker"

Det har heller ikke betydning hva han mener om dette da det er vi som er Star Wars fans som ikke likte hvordan de behandlet Star Wars og Luke Skywalker og de andre karakterene.

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, LuxFerre said:


Bildene er fra et interju på Screen Rant.
Det er opplagt at han ikke likte hvodan hans karakter ble behandlet i filmen.
Problemet er at han er betalt for å promotere filmen så hva skal han si.
Han har sikkert fått kjeft av produsenten flere ganger for hva han har sagt på disse interjuene.

Og der er vi tilbake på konspirasjonsteoriene. Av en  eller annen grunn ender vi alltid her.

8 minutes ago, LuxFerre said:

Jeg mener at han går ganske langt i dette interjuet som ikke er en bra promotering av filmen.
Mark Hamill on The Last Jedi: "Not my Luke Skywalker"

Helt uenig. Det der var strategiske klippede scener tatt ut av kontekst. Han snakker om helt normale uenigheter og tenker selvsagt ikke at dette skal bli det jævla hylekoret anit-woke-bermen steller i stand. Vanlige folk ser en skuespiller som har en diskusjon med regissøren som han forøvrig er god venn med. 

12 minutes ago, LuxFerre said:

Det har heller ikke betydning hva han mener om dette da det er vi som er Star Wars fans som ikke likte hvordan de behandlet Star Wars og Luke Skywalker og de andre karakterene.

Du snakker ikke for meg som Star Wars fan. Du kan snakke for deg selv, men du representerer ingen andre. Jeg, som Star Wars fan hadde ingen problemer The Last Jedi eller hva som skjedde med Luke Skywalker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, PgUp said:

Er Gary Stu woke?

Det finnes det sikkert forskjellige meninger om.
Jeg vil si at Mary Sue eller Gary Stu er ikke woke i seg selv.
Det er heller ikke slik at de behøver å ødelegge for filmen.
Harry Potter og Hermione Granger er Gary Stu og Mary Sue uten at det ødela Harry Potter filmene.

Typisk i woke filmer og serier ser vi en Mary Sue der karakterene rundt henne ikke er der for å støtte henne.
De er der bare for å bli tråkket ned og for å vise hvor sterk hun er ved å vise hvor svake alle de andre er. Dette skaper usympatiske karakterer som er vanskelig å like og det blir også vanskelig å finne andre karakterer å like.

Galadriel Kills a Snow Troll Fight Scene | Lord of The Rings: The Ring of Powe Season 1 Episode 1

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, rabler said:

Du snakker ikke for meg som Star Wars fan. Du kan snakke for deg selv, men du representerer ingen andre. Jeg, som Star Wars fan hadde ingen problemer The Last Jedi eller hva som skjedde med Luke Skywalker.

Jeg snakker for veldig mange som mener det samme som meg men jeg snakker opplagt ikke for deg.
Likte du også The Acolyte?

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
55 minutes ago, LuxFerre said:

Jeg snakker for veldig mange som mener det samme som meg men jeg snakker opplagt ikke for deg.

Dere er nok ikke så mange som du tror. Det er en høylytt, men ganske liten minoritet som hyler og bærer seg om woke.

52 minutes ago, LuxFerre said:

Likte du også The Acolyte?

Ja:

On 19.7.2024 at 1:06 AM, rabler said:

Jeg har nå sett ferdig serien og må si jeg likte den veldig godt. Star Wars er som regel ganske rett frem så jeg satt pris på mystikken de har laget. Kampscenene var noen av de beste i Star Wars så langt.

  Reveal hidden contents

Jeg liker også at det ikke er helt åpenbart hvem som er de gode og hvem som er de onde i denne konflikten. Der er Star Wars som regel nesten banal enkel.

Dette er en mer moden serie. Jeg gleder meg til neste sesong.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (17 timer siden):

Og at de får langt mer innflytelse enn det denne lille gruppen lettkrenkede individer som synes woke er viktig skulle tilsi.

Du skriver dette i en tråd på over 300 sider hvor hvite menn klager, syter og føler seg diskriminert fordi det finnes noen filmer de kan la være å se på. Ironien er tjukkere enn tåka i Tysfjord.

Endret av uname -i
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det eneste Disney Star Wars som funka var det Kathleen Kennedy og woke-menigheten i Lucasfilm/Disney ikke fikk skikkelig klørne sine i - det var Mandalorian sesong 1 og delvis 2, Andor og Rogue One, som ble skapt av to "middelaldrende hvite menn" som tilfeldigvis også elsker Star Wars, og er kompetente filmskapere.

Coincidence? Kanskje. Men jeg tror ikke det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Quote

Du snakker ikke for meg som Star Wars fan. Du kan snakke for deg selv, men du representerer ingen andre. Jeg, som Star Wars fan hadde ingen problemer The Last Jedi eller hva som skjedde med Luke Skywalker.

 

Han representerer i hvert fall meg og tilsynelatende mange millioner andre fans.

Smaken er som baken, men ingen kommer til å se tilbake på Disney Star Wars som noe positivt eller noe kulturfenomen om 40 år. Annet enn kanskje et uttrykk for det misforståtte og stakkarslige woke-fenomenet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/08/25/the-ten-reasons-playstations-concord-has-failed-disastrously/

The Ten Reasons PlayStation’s ‘Concord’ Has Failed Disastrously


Det var her i tråden et par personer som nektet for at Concord var i ferd med å bombe. Men nå begynner altså artiklene å rulle ut i avisene. Paul Tassi som skriver artikkelen var selv del av woke-menigheten og elsker f.eks The Acolyte, men har i det siste begynt å padle bakover.

Åtte år, flere hundre millioner dollar, massive doser identitetspolitikk, og spillet blir antagelig straks F2P.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...