Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (10 minutter siden):

Flere av de som er mot woke her er veldig aktive i Ukraina-tråden. Jeg har selv donert  penger til Ukraina sin kamp. Så det var en grei skivebom / stråmann / hersketeknikk.

Selv viser jeg til Raymond Johansen sine kloke ord som du og andre kan lære veldig  mye  av, ikke akkurat noen autoritær politiker:

"Han tror mange unge menn opplever at venstresiden står for en kultur med strenge regler for hva det er innenfor å mene. På spørsmål om venstresiden er blitt for «woke», svarer Johansen:

– Ja, det mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hva du legger i ordet, men den parodiske, overdrevne varianten er et problem, sier Johansen.

Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene."

https://www.vg.no/nyheter/i/JQyAO4/raymond-johansen-tar-oppgjoer-med-woke

Jeg er mot woke fordi det er common sense. Jeg tror det bare er raringer ytterst til venstre, mye av de samme som importerer rare ord fra gærnignene ytterst  til venstre i USA som bruker "zen" "hen" osv i dagligtalen, som egentlig liker woke.

Veldig viktig er det egentlig ikke, men det er til mild irritasjon av woke gjør film, kunst, humor, TV etc dårligere. Og at de får langt mer innflytelse enn det denne lille gruppen lettkrenkede individer som synes woke er viktig skulle tilsi.

Det blir en mer saklig debatt dersom du forklarer nøyere hva woke betyr for deg,  Nyansene kan være viktig

  • Liker 7
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (4 timer siden):

De woke presser på for at alle spill skal bli woke og når det kommer ut woke spill er det ingen som kjøper eller spiller dem.

Hvor er alle de woke spillerne?

Concord kostet over en milliard kroner å utvikle og det er tilnærmet ingen som spiller spillet dager etter lansering.

 

Occam's razor. Den enkleste forklaringen er ofte den beste. Spillene er ikke woke, eller støttet av det dere kaller woke folk. Da skulle de jo naturligvis solgt masse blant disse woke folka, som du sier.

At dustborn og concord bare har noen få hundre spillere er ingen overraskelse.

Grunnen til at dere blir overrasket, er at dere blir lurt. Av anti-woke folka fra amerikanske youtube kanaler som dikter opp en kulturkrig for å lage content dere konsumerer, og de blir rike på. Og de går etter spill som er ræva allerede og peker på et par ting som skal gjøre de woke. Også skylder de på woke som grunnen til at de failet. Rinse and repeat. De mater publikum det de ønsker. 

Det lanseres dårlige spill som ingen bryr seg om og ingen gidder å spille. Det er forklaringen. Enkelt og greit. Det finnes flere tusen gode spill og det er utrolig vanskelig å slå igjennom.

 

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Hvilke? Jeg kommer ikke på en eneste en.

Dette blir et sidespor i debatten, men det kan vise seg at lab-leak-teorien ikke var så feil likevel.

Her er to eksempler til fra nyere tid der det som opprinnelig ble avfeid som konspirasjonsteorier, senere viste seg å være sanne:

1. NSA's masseovervåkning: Før Edward Snowdens avsløringer i 2013, ville påstander om at den amerikanske regjeringen drev med omfattende overvåkning av både amerikanske og utenlandske borgere sannsynligvis ha blitt avfeid som konspirasjonsteorier. Imidlertid avslørte Snowden, en tidligere ansatt i NSA (National Security Agency), at NSA samlet inn enorme mengder data om telefon- og internettbruk fra millioner av mennesker over hele verden, inkludert amerikanske statsborgere, uten at de var mistenkt for noe kriminelt. Disse avsløringene førte til en global debatt om personvern, overvåkning og sikkerhet, og flere reformer ble innført for å begrense omfanget av slik overvåkning.

2. Tobakksindustriens undertrykkelse av forskning: I mange år hevdet tobakkselskaper at røyking ikke var helseskadelig, og avviste påstander om at de bevisst skjulte informasjon om farene ved tobakk som konspirasjonsteorier. På 1990-tallet ble det imidlertid avdekket at tobakksindustrien i flere tiår hadde undertrykt forskning som viste at røyking forårsaket kreft, hjertesykdommer og andre alvorlige helseproblemer. Intern dokumentasjon fra selskapene viste at de var fullt klar over de helsemessige risikoene ved røyking, men at de bevisst valgte å holde denne informasjonen skjult for offentligheten for å beskytte sine økonomiske interesser. Dette førte til en rekke søksmål og store bøter for tobakksindustrien, samt økt regulering av tobakksprodukter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Gargantua said:

Dette blir et sidespor i debatten, men det kan vise seg at lab-leak-teorien ikke var så feil likevel.

Her er to eksempler til fra nyere tid der det som opprinnelig ble avfeid som konspirasjonsteorier, senere viste seg å være sanne:

1. NSA's masseovervåkning: Før Edward Snowdens avsløringer i 2013, ville påstander om at den amerikanske regjeringen drev med omfattende overvåkning av både amerikanske og utenlandske borgere sannsynligvis ha blitt avfeid som konspirasjonsteorier. Imidlertid avslørte Snowden, en tidligere ansatt i NSA (National Security Agency), at NSA samlet inn enorme mengder data om telefon- og internettbruk fra millioner av mennesker over hele verden, inkludert amerikanske statsborgere, uten at de var mistenkt for noe kriminelt. Disse avsløringene førte til en global debatt om personvern, overvåkning og sikkerhet, og flere reformer ble innført for å begrense omfanget av slik overvåkning.

2. Tobakksindustriens undertrykkelse av forskning: I mange år hevdet tobakkselskaper at røyking ikke var helseskadelig, og avviste påstander om at de bevisst skjulte informasjon om farene ved tobakk som konspirasjonsteorier. På 1990-tallet ble det imidlertid avdekket at tobakksindustrien i flere tiår hadde undertrykt forskning som viste at røyking forårsaket kreft, hjertesykdommer og andre alvorlige helseproblemer. Intern dokumentasjon fra selskapene viste at de var fullt klar over de helsemessige risikoene ved røyking, men at de bevisst valgte å holde denne informasjonen skjult for offentligheten for å beskytte sine økonomiske interesser. Dette førte til en rekke søksmål og store bøter for tobakksindustrien, samt økt regulering av tobakksprodukter.

Ingen av disse to eksemplene har blitt fremmet av alternativmiljøene som konspirasjoner og har aldri vært avfeid som konspirasjonsteorier.

Det finnes foreløpig ingen vitenskapelig hold for lab-leak-teorien så det er lite trolig at det noen gang vil bli en skandale. At VG skriver mye tull er dessverre sant og ingen konspirasjonsteori…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, PgUp said:

Occam's razor. Den enkleste forklaringen er ofte den beste. Spillene er ikke woke, eller støttet av det dere kaller woke folk. Da skulle de jo naturligvis solgt masse blant disse woke folka, som du sier.

At dustborn og concord bare har noen få hundre spillere er ingen overraskelse.

Grunnen til at dere blir overrasket, er at dere blir lurt. Av anti-woke folka fra amerikanske youtube kanaler som dikter opp en kulturkrig for å lage content dere konsumerer, og de blir rike på. Og de går etter spill som er ræva allerede og peker på et par ting som skal gjøre de woke. Også skylder de på woke som grunnen til at de failet. Rinse and repeat. De mater publikum det de ønsker. 

Det lanseres dårlige spill som ingen bryr seg om og ingen gidder å spille. Det er forklaringen. Enkelt og greit. Det finnes flere tusen gode spill og det er utrolig vanskelig å slå igjennom.

 

Du kan selvsagt ha dine egne meninger om at woke og woke spill ikke eksisterer men det du sier teller ikke. Kultur krigen er ikke oppdiktet som du hevder, vi ser rett og slett at underholdning vår blir ødelagt.
Du kan ikke diktere hva vi synes et woke spill er.

Det store flertallet av spillere liker ikke spill med ikke binære karakterer som bruker pronomen so de, dere og dem og LGBTQ+ karakterer og maskuline kvinner. Når vi får spill med dette så er dette woke elementer i spille.
Når vi spiller ønsker vi å rømme fra dagens samfunn og ikke få det servert i spilene vi skal spille.

Woke DEI Game Concord MEGA FLOPS | Firewalk Studios LOST Over 70% OF THEIR PLAYERS From OPEN BETA
Playstation Fanboys And WOKE Journalists In DENIAL Over Concord's Failure! Developer ATTACKS Gamers!
After It's ATROCIOUS Failure, Concord DELETES LGBTQ+ Steam Tag

Dustborn: The Most WOKE Game Ever Releases Next Month…
"The Wokest Game Ever" Dustborn Is DEAD On Its Release Day | No One is Playing

Anatomy of An UGLY Female Lead in Gaming EXPOSED?!

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, LuxFerre said:

Du kan selvsagt ha dine egne meninger om at woke og woke spill ikke eksisterer men det du sier teller ikke. Kultur krigen er ikke oppdiktet som du hevder, vi ser rett og slett at underholdning vår blir ødelagt.
Du kan ikke diktere hva vi synes et woke spill er.

Jeg tror ikke du skal snakke høyt om hva som stemmer eller ikke stemmer. Jeg ser ikke at vår underholdning blir ødelagt. Faktisk så ser jeg det motsatte., vår underholdning er mer variert og bedre enn den noen gang har vært.

Du må gjerne synes månen er woke for alt jeg bryr meg, men anti-woke-bevegelsen forsøke å ødelegge det jeg synes er bra med moderne underholdning og undertrykke både ytringsfrihet og kunstnerisk frihet og det har jeg problemer med.

Edit: Du representerer ikke "det store flertallet av spillere"

Endret av rabler
  • Liker 6
Lenke til kommentar
16 minutes ago, rabler said:

Jeg tror ikke du skal snakke høyt om hva som stemmer eller ikke stemmer. Jeg ser ikke at vår underholdning blir ødelagt. Faktisk så ser jeg det motsatte., vår underholdning er mer variert og bedre enn den noen gang har vært.

Du må gjerne synes månen er woke for alt jeg bryr meg, men anti-woke-bevegelsen forsøke å ødelegge det jeg synes er bra med moderne underholdning og undertrykke både ytringsfrihet og kunstnerisk frihet og det har jeg problemer med.

Kan du nevne noen eksempler på denne underholdningen?

Jeg representerer det store flertallet av spillerne.
Vi ønsker flukt fra virkligheten i våre spill og ønsker ikke disse woke elementer fra samfunnet i dem.
Du ser spill med LGBTQ+ karakterer og pronomen bruk som de, dere og dem selger ikke.

After It's ATROCIOUS Failure, Concord DELETES LGBTQ+ Steam Tag

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (1 time siden):

Du kan selvsagt ha dine egne meninger om at woke og woke spill ikke eksisterer men det du sier teller ikke. Kultur krigen er ikke oppdiktet som du hevder, vi ser rett og slett at underholdning vår blir ødelagt.
Du kan ikke diktere hva vi synes et woke spill er.

Det store flertallet av spillere liker ikke spill med ikke binære karakterer som bruker pronomen so de, dere og dem og LGBTQ+ karakterer og maskuline kvinner. Når vi får spill med dette så er dette woke elementer i spille.
Når vi spiller ønsker vi å rømme fra dagens samfunn og ikke få det servert i spilene vi skal spille.

Woke DEI Game Concord MEGA FLOPS | Firewalk Studios LOST Over 70% OF THEIR PLAYERS From OPEN BETA
Playstation Fanboys And WOKE Journalists In DENIAL Over Concord's Failure! Developer ATTACKS Gamers!
After It's ATROCIOUS Failure, Concord DELETES LGBTQ+ Steam Tag

Dustborn: The Most WOKE Game Ever Releases Next Month…
"The Wokest Game Ever" Dustborn Is DEAD On Its Release Day | No One is Playing

Anatomy of An UGLY Female Lead in Gaming EXPOSED?!

Disse linkene du poster, virker de titlene som noe annet enn skapt for å skape sinne? For å fyre opp under kulturkrigen? Virker det som ordentlig journalistikk? 

Jeg synes jo disse på langt vei beviser poenget mitt. At det er en egen liten industri i å skape denne type rage bait for å generere cash. Uten noe særlig substans eller kritisk analyse. 

Det store flertallet vil spille som seg selv, det kan helt sikkert stemme. Det som har skjedd er at nye spill har gitt flere muligheter til nettopp det. Hvis du har vært på en spillmesse ser du en overvekt av nevro divergente og folk med alternativ livsstil og seksualitet.

Spill har alltid vært noe som appellerer til de litt utenfor normen. Vanskelig å forstå hvorfor det skal være galt.

Hvis du vil spille som hetero mann 30 så er det som regel alltid mulighet for slike valg i spill. Men å fjerne andre valgmuligheter enn dette virker for meg dårlig gjort.

Endret av PgUp
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, PgUp said:

Jeg synes jo disse på langt vei beviser poenget mitt. At det er en egen liten industri i å skape denne type rage bait for å generere cash. Uten noe særlig substans eller kritisk analyse.

Du har rett i det.

Quote

The authors dispel the popular notion that the Outrage Industry is a result of our polarization. On the contrary, it is a highly profitable business that arose as a result of the Internet and cable-news-media information disruption in the late 1990s. Thus, it’s the other way around: Outrage arose because it was profitable and has exacerbated the problem of polarization.

Because of the fragmenting of media and the clutter of outlets, blogs, and talk shows, there is a lot of noise. There is also a lot of money in the outrage business. Outlets or pundits in search of an audience need to break through. The easiest way to break through is to be an “agent provocateur.” 

Tery Kanefield skriver om dette i en blog-serie det er verdt å få med seg: del 6:

https://terikanefield.com/invented-narratives-and-the-outrage-industry/

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, PgUp said:

Disse linkene du poster, virker de titlene som noe annet enn skapt for å skape sinne? For å fyre opp under kulturkrigen? Virker det som ordentlig journalistikk? 

Jeg synes jo disse på langt vei beviser poenget mitt. At det er en egen liten industri i å skape denne type rage bait for å generere cash. Uten noe særlig substans eller kritisk analyse. 

Det store flertallet vil spille som seg selv, det kan helt sikkert stemme. Det som har skjedd er at nye spill har gitt flere muligheter til nettopp det. Hvis du har vært på en spillmesse ser du en overvekt av nevro divergente og folk med alternativ livsstil og seksualitet.

Spill har alltid vært noe som appellerer til de litt utenfor normen. Vanskelig å forstå hvorfor det skal være galt.

Hvis du vil spille som hetero mann 30 så er det som regel alltid mulighet for slike valg i spill. Men å fjerne andre valgmuligheter enn dette virker for meg dårlig gjort.

Spillene reklamerer seg som spill med LGBTQ+ karakterer og pronomen bruk som de, dere og dem og de tror at de skal bli populære spill men ingen vil spille dem. Concord er et spill som har tatt over 8 år og utvikle og kostet ober en milliard kroner som har reklamert med alle disse elementene over og spillet har nå rundt 250 spillere to dager etter lansering.
Utviklerne kan ikke forstå at spillet er blitt så upopulært.

Med alle disse woke spillerne der ute hvorfor støtter dere ikke et slik spill som har alle disse woke elementene som dere er for å ha med i all underholdning?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (6 minutter siden):

Spillene reklamerer seg som spill med LGBTQ+ karakterer og pronomen bruk som de, dere og dem og de tror at de skal bli populære spill men ingen vil spille dem. Concord er et spill som har tatt over 8 år og utvikle og kostet ober en milliard kroner som har reklamert med alle disse elementene over og spillet har nå rundt 250 spillere to dager etter lansering.
Utviklerne kan ikke forstå at spillet er blitt så upopulært.

Med alle disse woke spillerne der ute hvorfor støtter dere ikke et slik spill som har alle disse woke elementene som dere er for å ha med i all underholdning?

Jeg svarte deg allerede på dette. Var det noe du ikke skjønte i svaret mitt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (8 minutter siden):

Spillene reklamerer seg som spill med LGBTQ+ karakterer og pronomen bruk som de, dere og dem og de tror at de skal bli populære spill men ingen vil spille dem. Concord er et spill som har tatt over 8 år og utvikle og kostet ober en milliard kroner som har reklamert med alle disse elementene over og spillet har nå rundt 250 spillere to dager etter lansering.
Utviklerne kan ikke forstå at spillet er blitt så upopulært.

Med alle disse woke spillerne der ute hvorfor støtter dere ikke et slik spill som har alle disse woke elementene som dere er for å ha med i all underholdning?

Kanskje de ikke er så interessert i å spille dem? Eller se på underholdningen de har så klare meninger om?
Det har jo også blitt et meme. Hvordan utviklerne bøyer seg baklengs for å tekkes woke folk som egentlig ikke er interessert uansett, og ofrer fansen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Entern said:

Kanskje de ikke er så interessert i å spille dem? Eller se på underholdningen de har så klare meninger om?
Det har jo også blitt et meme. Hvordan utviklerne bøyer seg baklengs for å tekkes woke folk som egentlig ikke er interessert uansett, og ofrer fansen.

De woke skal være så mange og de woke filmene, TV seriene og spillene som har alt de etterspør flopper stort.
Jeg har alltid lurt på om de woke bare bruker sosial media og hverken ser på TV eller spiller spill.
De får all den underholdningen de etterspør på bekosning av alle oss andre men avstår fra den.
Vi som er fan av det underholdingen er basert på får ødelagt vår underholdning.

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Anti woke:

1. Xxx spill er woke. 

2. De lager det bare for å appelere til woke folket. 

3. Hvorfor kjøper ikke woke folket dette woke spillet som ble skapt for dem for hundrevis av millioner?

Fordi;

1. Woke er noe dere selv ønsker å definere og bestemme, som folk utenfor ikke forstår. Det er et negativt kallenavn som ingen ekte folk definerer seg selv som.

2. Spillet er ikke woke for andre enn dere selv.

3. Spillet er et dårlig generisk hero shooter som er dyrt og ikke kan konkurrere og ingen vil spille dette, heller ikke disse personene dere har diktet opp som visstnok skal elske denne type woke spill.

 

Sorry for å sprenge bobla.

image.png.7a1d02683c84df482ad5820af59a933a.png

Endret av PgUp
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, PgUp said:

Anti woke:

1. Xxx spill er woke. 

2. De lager det bare for å appelere til woke folket. 

3. Hvorfor kjøper ikke woke folket dette woke spillet som ble skapt for dem for hundrevis av millioner?

Fordi;

1. Woke er noe dere selv ønsker å definere og bestemme, som folk utenfor ikke forstår. Det er et negativt kallenavn som ingen ekte folk definerer seg selv som.

2. Spillet er ikke woke for andre enn dere selv.

3. Spillet er et dårlig generisk hero shooter som er dyrt og ikke kan konkurrere og ingen vil spille dette, heller ikke disse personene dere har diktet opp som visstnok skal elske denne type woke spill.

 

Sorry for å sprenge bobla.

Du sprengte vel din egen boble.
Jeg kan ikke overbevise de woke om mitt syn.
Du kan ikke overbevise de anti woke om sitt syn.

Som en kjent person sa Ideology trumper alt og da blir kunst og underholding dårlig.
Det kan vel også være en grunn til at dere ikke selv liker woke underholdning da den er dårlig.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (6 minutter siden):

Du sprengte vel din egen boble.
Jeg kan ikke overbevise de woke om mitt syn.
Du kan ikke overbevise de anti woke om sitt syn.

Som en kjent person sa Ideology trumper alt og da blir kunst og underholding dårlig.
Det kan vel også være en grunn til at dere ikke selv liker woke underholdning da den er dårlig.

Har du eksempler på gode woke spill/filmer? Helt sikker på at du ikke bare bruker woke om ting som de fleste synes dårlige uansett?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...