Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

4 hours ago, PgUp said:

At disney kansellerer Acolyte betyr det at de ikke er woke lengre? At det nå bare blir hvite menn og heterofili fremover?

Disney gjør den samme feilen og lager dårlige woke underholdning om og om igjen uten å lære av feilene.
Det kommer sikkert flere woke TV serier fremover og så kommer snart Snow White and Captain America: Brave New World.

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LuxFerre skrev (7 minutter siden):

Disney gjør den samme feilen og lager dårlige woke underholdning om og om igjen uten å lære av feilene.
Det kommer sikkert flere woke TV serier fremover og så kommer snart Snow White and Captain America: Brave New World.

zav9-0-_00105.jpg

Helt til de går konkurs altså? Bare pga "agenda" og "wokeness"? 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, PgUp said:

Helt til de går konkurs altså? Bare pga "agenda" og "wokeness"? 

Disney aksjekurs er ned 31,84% de siste 5 årene mens S&P 500 er opp 91,44%.
Disney ligger på S&P 500 indexen som består av 503 av de største selskapene i Amerika.
Det går ikke akkurat strålende for The Walt Disney Company om dagen.

Endret av LuxFerre
  • Liker 5
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (3 minutter siden):

Disney gjør den samme feilen og lager dårlige woke underholdning om og om igjen uten å lære av feilene.
Det kommer sikkert flere woke TV serier fremover og så kommer snart Snow White and Captain America: Brave New World.

zav9-0-_00105.jpg

...

Fjern woke fra setningen din og se hva som skjer.

De lager repeterbar underholdning av varierende kvalitet, og ansetter folk som ikke burde hatt jobben til å gjøre den.

Fordi ledelsen ikke er kompetent til å ansette talent, fordi de ikke har erfaring fra den kreative delen av underholdning.

De kommer fra den finansielle, historisk konservative, siden av industri.

Det handler ikke om hudfarge.

Det de gjør gjør de for å tjene penger på rettighetene sine. Og de lykkes.

Om det går dårlig på grunn av de finansielle valgene de tar, vil de uunngåelig kaste gullflak og helle champagne ned fra balkongene sine og si 'beklager at vi var så woke, kjøp de neste produktene våre!', og le av at folk faktisk kjøper unnskyldningene deres.

 

Som når forlaget med rettighetene til Roald Dahl publiserer en versjon av Roald Dahl sine bøker egnet for barneskolen, heller enn den opprinnelige som passer for ungdomsskolen.

(Bøker har ikke aldersgrense, men det er likevel skiller mellom barnebøker, ungdomsbøker og bøker for voksne. Barn skal ikke lese Fifty Shades, selv det ikke er aldersgrense. Førsteklassinger bør ikke lære seg å dømme folk på utseende eller lære seg å mobbe basert på utseende.)

...

Igjen, velkommen til kapitalismens endepunkt for en industri.

Spillindustrien har vært der siden år 2000;

Et produkt er bra.

Selskapet blir kjøpt opp eller teamet underlagt ny ledelse av et større selskap.

Det neste spillet selger mer, men suger. Men selger mye mer.

Ufortjent mye. Selskapet som produserte spillet utnyttet kundene som likte det opprinnelige produktet til å tjene penger, MEN forsøker å appellere til ti ganger så mange mennesker, selv om det betyr at de som likte produktet ikke kommer til.å like det nye.

Å miste originale fans som drev gratis markedsføring i bytte mot nye fans som gjør det samme, men med dårligere kildekritikk og dårligere kritisk sans er jo en seier.

...

Og derfor produserer Disney dårlige ting.

Du er ikke målgruppen. De vil ha flere og andre seere.

Om der flopper, så er det greit. De kjøper bare rettighetene til noe annet.

For hvis noen lager noe bra, så kan de jo bare kjøpe konseptet eller kopiere det og sette et lag hos et av studioene de har kjøpt på å lage en egen versjon

...

 

Og derfor er det 22 år mellom Baldurs Gate 2 og Baldurs Gate 3, med en liten serie Baldurs Gate: Dark Alliance i mellom. Dark Alliance var det beste de klarte å vri ut av rettighetene.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (10 minutter siden):

Disney aksjekurs er ned 31,84% de siste 5 årene mens S&P 500 er opp 91,44%.
Disney ligger på S&P 500 indexen som består av 503 av de største selskapene i Amerika.
Det går ikke akkurat strålende for The Walt Disney Company om dagen.

Gjesp.

https://www.forbes.com/sites/carolinereid/2024/07/01/its-no-surprise-disneys-stock-price-crashed-below-100-heres-why/

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (11 minutter siden):

Disney aksjekurs er ned 31,84% de siste 5 årene mens S&P 500 er opp 91,44%.
Disney ligger på S&P 500 indexen som består av 503 av de største selskapene i Amerika.
Det går ikke akkurat strålende for The Walt Disney Company om dagen.

Du mener seriøst at målet deres er å gå konkurs...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
14 hours ago, Red Frostraven said:

Disney aksjene har vært lave i kurs de siste to årene og dette kan ikke forklares med det som står i artikkelen du nevner.

14 hours ago, PgUp said:

Du mener seriøst at målet deres er å gå konkurs...

Disney har sikkert ikke mål om å gå konkurs men de ansetter woke aktivister som har mangelfull kometanse som ikke har det minste interesse av produkttet de lager annet en hvor woke det er. De har ingen interesse å fortelle noe om handlingen annet en hvor diverse det er. De har ingen interesse eller kunskap om produktet de er med på å lage. Leg merke til at det er flere som sier det samme i videoen under det finnes ikke noe godt eller ondt i Star Wars da alle er like onde og korupte. Star Wars er jo bygget på kampen mellom det gode og onde. De vet ikke en gang hvem Luke Skywalker er. Det er ikke rart at nesten alt Disney nå lager flopper.

Deadpool & Wolverine ble så populær på grunn av at filmen var fan servive for alle fans av Deadpool og Wolverine. Woke underholdning har anti fan service da de hater fans.

Er det noen som nekter for at disse personene fra The Acolyte ikke er woke?

 

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg mener det er laget fire gode Star Wars filmer. Original-trilogien pluss Rogue One. Jeg hadde aldri noe særlig sansen for prequelene fra 90/00-tallet, selv om de nå ser ut som kunstneriske mesterverk ved siden av nesten alt Disney har laget.

George Lucas er en svært kreativ skrulle, men han er antagelig en dårlig regissør, og originaltriologien ble nok reddet av bla. kona hans og de andre som lagde de filmene.

Men altså... Disney Star Wars har summasummarum antagelig tapt penger når man regner inn verditap av franchisen. Jeg nevnte også at de kanskje tjente penger på å putte attraksjoner i de meget dyre parkene sine - men jeg glemte at de antagelig har tapt uhyrlige summer på f.eks luksushotellet sitt, Galactic Starcruiser. Det koster over 50.000kr for to netter. Og opplevelsen er visstnok ikke noe særlig bra, og ikke noe noen vil ønske å gjøre mer enn én gang.

Bare Disney vet nok den fulle ståa, men med mindre de snart retter skuta og går i en retning som faktisk apellerer til fansen, så risikerer man å skade franchisen ytterligere.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, LuxFerre said:

Disney aksjekurs er ned 31,84% de siste 5 årene mens S&P 500 er opp 91,44%.
Disney ligger på S&P 500 indexen som består av 503 av de største selskapene i Amerika.
Det går ikke akkurat strålende for The Walt Disney Company om dagen.


Aksjekursen på sikt skal også ned. De sliter i alle sektorer, vi sitter på historiens største markedsboble, og det første som kuttes i en resesjon er underholdning. Det er nok derfor nesten ingen viser interesse i å kjøpe Disney.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (8 timer siden):

Hvor har jeg sagt det ? De var like dølle som de 3 første, men ser du ikke likheten mellom dem ? Ser du ikke de samme problemene ?

Selvsagt ikke. Jeg er da ikke noen forbanna særing. Av og til kommer det ting som er objektivt kjempebra som rett og slett "ikke er min kopp te". F.eks visse typer musikk jeg ikke liker. Som Rap. Men da forstår jeg jo at jeg ikke skjønner meg på det og holder kjeft. I stedet for å forsøke å argumentere "Mjøndalen er like gode som Manchester City i fotball fordi JEG ikke ser forskjellen". 

Hvis du egentlig var interessert i hvorfor det ikke når originale Star Wars til anklene en gang så fikk du det som sagt forklart i de her på en grundig, god og humoristisk måte: 

Men jeg mistenker at du gjør deg vanskelig for å kunne forsvare annet woke-søppel her.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (7 timer siden):

Selvsagt ikke. Jeg er da ikke noen forbanna særing.

Hvem har sagt noe om særinger ? Det er lett å se at de har de samme problemene med dialog, selve handlingen er jevnt over litt døllere, spesielt alt det senat drittet.

 

DukeNukem3d skrev (7 timer siden):

Men jeg mistenker at du gjør deg vanskelig for å kunne forsvare annet woke-søppel her.

Du kan mistenke hva du vil, men jeg har ikke forsvart noe woke søppel, ikke en gang, og orginale star wars er faktisk ganske objektivt ræva på enkelte områder enten du vil innrømme det eller ikke, det skulle ikke være nødvendig å si det en gang, til og med skuespillerne er enige i at dialogen var skremmende dårlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Folk undervurderer effekten av musikk/film man konsumerer i sine "formative" år. Man ser Star Wars eller whatever når man er 15 og 40 år senere så er selvfølgelig de gamle greiene det beste som fins og man skjønner ikke alle disse nymotens påfunnene.

Det samme kommer til å skje igjen. I 2060 så kommer garantert de som er 15 nå til å lengte tilbake. De aller fleste vil bare akseptere at man har blitt eldre og har selvinnsikt nok til å vite at det er dem selv som er problemet. Og så vil det garantert være et mindretall som tror de er i flertall, og som skriker og bærer seg 24/7 over onde krefter som ødelegger og ikke lager det man likte for 40 år siden.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (7 timer siden):

Men jeg mistenker at du gjør deg vanskelig for å kunne forsvare annet woke-søppel her.

Av de jeg til tider har klare meningsforskjeller med, syns jeg Skaftetryne er en som faktisk argumenterer for sine synspunkter. Det er andre som enten utelukkende kun svarer sarkastisk, den absolutt laveste formen for "argumentasjon", eller svarer med gaslighting og bås-setting, når personen selv visstnok hater slikt. En ironi som virker fullstendig tapt.

Skaftetryne er ikke der, men den originale Star Wars er åpenbart ikke en favoritt. Det er lov med forskjellige meninger, også når man åpenbart tar fullstendig feil. 😁

Endret av Revie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal vi virkelig bruke nostalgi-argumentet mot den originale Star Wars-trilogien? Noen ganger er rett og slett bare det gamle best. Det er akkurat samme greia med Lord of the Rings og Hobbiten. Jeg synes episode 1-3 og 7-9, samt Hobbit-trilogen får ufortjent mye tyn, men det er ikke vanskelig å se at de ikke er i nærheten av samme nivå engang, og at de aldri kommer til å oppnå samme status når de som vokste opp med dem blir eldre og nostalgiske. 4-6 er ikke perfekte de heller, men jeg synes ikke kvaliteten på dialogen er så viktig i verdensrom-action-scifi-filmer.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

 

skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Hvem har sagt noe om særinger ? Det er lett å se at de har de samme problemene med dialog, selve handlingen er jevnt over litt døllere, spesielt alt det senat drittet.

 

Du kan mistenke hva du vil, men jeg har ikke forsvart noe woke søppel, ikke en gang, og orginale star wars er faktisk ganske objektivt ræva på enkelte områder enten du vil innrømme det eller ikke, det skulle ikke være nødvendig å si det en gang, til og med skuespillerne er enige i at dialogen var skremmende dårlig. 

Du er ikke en særing, men det er en litt sær mening. Jeg har dog vært borti lignende tilfeller, ei venninne som så prequels først synes heller ikke de originale var noe bra. Hun synes laser-sverd fektinga var så dårlig 🫣

Jeg blir så provosert av det, men jeg får godta at folk er forskjellig.

Lenke til kommentar
Sjuttolini skrev (1 time siden):

men jeg synes ikke kvaliteten på dialogen er så viktig i verdensrom-action-scifi-filmer.

Det er mye av dialogen som er episk også. Dialogen sitter som et skudd i så og si hver eneste scene, det som var for dårlig var skuespillerne tøffe nok til å si ifra om den gangen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Det er mye av dialogen som er episk også. Dialogen sitter som et skudd i så og si hver eneste scene, det som var for dårlig var skuespillerne tøffe nok til å si ifra om den gangen.

"I know"

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 20.8.2024 at 6:13 PM, AtterEnBruker said:

Star Wars overlevde julespesialen i 1978. Star Wars overlevde Jar-Jar Binks og Attack Of The Clones. Franchisen vil nok overleve The Acolyte også...

Og at en pakistansk kvinnelig aktivist mot kvinnemishandling sier at hun liker å få menn til å føle seg ukomfortable, er ikke nok til å få meg til å føle meg angrepet eller forfulgt. Jeg vokste meg stort sett ut av den "profesjonelle offerrolle"-fasen på grunnskolen. Biter av det kom litt tilbake under Gamergate-tiden i siste halvdel av 10-tallet, men fikk omsider ristet det av meg...

Bingo. Å innta offerrollen er et like stort problem på høyresiden som venstresiden. Anti-woke ser på seg selv som et offer, det er soleklart.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...