Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

1 hour ago, LuxFerre said:

The Woman King regnes som en av de mest inklusive og diverse filmer fra Holywood de senere årene, da nesten alle skuspillerne ikke bare er sorte men også kvinner.
Filmen er basert på den sanne historien om kvinnekrigerne fra kongeriket Dahomeys som kvinnekrigerne i Black Panther er inspirert av.

Filmen regnes som en woke Hollywood film som både ble boykottet og gjore mange sorte i USA sinte.
I Filmen blir de kvinnlige krigerne og kongeriket Dahomeys glorifisert for å kjempe mot hvit undertrykkelse og slaveri. I hvirkligheten var det omvent og de var kjent som de verste slavedriverne i Afrike som fanget og solgte en stor del av alle slavene som havnet i USA.

The Woman King Ranked Most Inclusive Movie In Recent Years According To Study
How ‘The Woman King’ makes Hollywood history with an incredible true story

Why Lupita Said No To The Woman King
The Woman King EXPOSED! Propaganda LIES VS Historical TRUTH
Film om svart kvinnehær ignorerer den ubehagelige sannheten

Og poenget med denne anekdoten er…?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, rabler said:

Og poenget med denne anekdoten er…?

På denne tråden diskuterer vi Woke i moderne underholdningsindustri.
Dette er et godt eksempel på dette men det ser ikke ut som du forstår dette.

Woke Holywood lager en hsitorisk film fra Afrika som gjør sorte Amerikanere sinte på grunn av at de fremstiller slavedriverne som fanget og solgte forfererne deres til glorifiserte helter som kjempet i mot slaveriet.

Det er bra med inkludering og diversity men det var ikke slik de sorte i Amerika ønsket at
Dahomeys skulle ble fremstilt.
 

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

Det er like fascinerende at hver gang påstander blir tilbakevist som tullball så brukes vegg av tekst som et argument, og et argument er det ikke, det er en åpenbar mangel på argumenter, avslørende vil jeg påstå. 

Det er veldig slitsomt å prøve å tråkle seg gjennom Red Frostravens innlegg. Det er nesten umulig å forstå hva som er hans egne meninger/argumenter, og hva han har klippet og limt. Han limer inn koordinatsystemer med akser for høyre/venstre - liberal/illibereal og tror det er fasit for hvordan verden ser ut. Spør du 100 statsvitere om hvor forskjellige styringsformer ligger på det koordinatsystemet får du 100 forskjellige svar. Det er bare bullshit. Men han later som om det har noen validitet for å virke smart. Han slenger inn et tosifret antall lenker uten å forklare deres relevans. Dessuten er det mange forskjellige fontstørrelser og -typer, kursiv og fet skrift om hverandre i innleggene hans. Vi har ikke tid eller ork til å lese gjennom sånt kaotisk visvas. Derav "vegg av tekst"-innvendingen.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

Afrosentrisme gone wrong, ser en del av det nå til dags pga desinformasjon på SOME, dog synd det ikke utvises samme bruk av kildekritikk på din egen foretrukne ideologiske overbevisning, det og er et resultat av desinformasjonskampanjer på SOME. 

Hva vet du om min idelogi?
Gi meg et eksempel på det du snakker med eksempler på kildekritikk og desinformasjonskampanjer.

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (32 minutter siden):

Det er veldig slitsomt å prøve å tråkle seg gjennom Red Frostravens innlegg.

Det er egentlig ikke @Red Frostraven sitt problem, jeg ser heller ikke problematikken der i det hele tatt, da hen bruker både avsnitt, kursiv og dokumentasjon som gjør det lettleselig og som viser hva som er hva og fra hvor. På meg virker det som det bare er en dårlig unnskyldning for at man ikke greier å svare, latskap eller til og med en slags hersketeknikk. 

 

LuxFerre skrev (33 minutter siden):

Hva vet du om min idelogi?
Gi meg et eksempel på det du snakker med eksempler på kildekritikk og desinformasjonskampanjer.

Om det ikke var åpenbart så snakker jeg om denne woke/anti-woke debatten der du ganske åpenbart har plassert deg på anti-woke siden, men mye anti-woke retorikk er akkurat det samme som det du viser til, det er desinformasjon som enkelte tar til seg som sannhet, det er det ikke. Mange mange eksempler på det er allerede blitt gitt i denne tråden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, skaftetryne32 said:

Det er egentlig ikke @Red Frostraven sitt problem, jeg ser heller ikke problematikken der i det hele tatt, da hen bruker både avsnitt, kursiv og dokumentasjon som gjør det lettleselig og som viser hva som er hva og fra hvor. På meg virker det som det bare er en dårlig unnskyldning for at man ikke greier å svare, latskap eller til og med en slags hersketeknikk. 

 

Om det ikke var åpenbart så snakker jeg om denne woke/anti-woke debatten der du ganske åpenbart har plassert deg på anti-woke siden, men mye anti-woke retorikk er akkurat det samme som det du viser til, det er desinformasjon som enkelte tar til seg som sannhet, det er det ikke. Mange mange eksempler på det er allerede blitt gitt i denne tråden. 

Hvordan kan jeg debattere deg når du ikke gir meg et eneste eksempel men henviser til denne 286 sider lange tråden som jeg heller ikke har lest stort av. Hvis du ønsker å debattere bruk alltid eksempler på det du mener ellers blir det bare synsing.

Jeg kan da ikke se om jeg er enig med deg eller ikke.
Det er ikke slik jeg er enig med alle som er anti woke og jeg regner ikke med at du er enig med alle som er woke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (46 minutter siden):

Jeg kan da ikke se om jeg er enig med deg eller ikke.
Det er ikke slik jeg er enig med alle som er anti woke og jeg regner ikke med at du er enig med alle som er woke.

Den illiberale bevegelsen som er anti-woke, maga, høyreekstremisme osv, en bevegelse som det er grundig dokumentert at er pushet av blant annet russiske trollfabrikker, en bevegelse som tror at store kapitalistiske selskaper prøver å pushe en politikk fremfor å prøve å tjene penger, en bevegelse som forbyr bøker, en bevegelse som prøver å sykeliggjøre lgbtq, det er hva jeg snakker om, om emnet ikke allerede var klart nok. 

Hva jeg mener om woke avhenger veldig av hvem sin definisjon som skal brukes, skal jeg bruke ordboka ser jeg ikke et problem, jeg er for like rettigheter for alle mennesker, ikke et selektivt utvalg av mennesker.

Sitat

 

What is the dictionary definition of woke?
 
Woke is now defined in this dictionary as “aware of and actively attentive to important facts and issues (especially issues of racial and social justice),” and identified as U.S. slang.

 

Om du mener de som tror de er woke, men egentlig bare er helt likt som anti-woke, og ja jeg vet det eksisterer så nei jeg er ikke en fan av det eller dem. Akkurat hva disse gruppene av woke og anti-woke har et problem med er ikke godt si da de har mye til felles, den tellende forskjellen er vel hvilke grupper med mennesker de misliker. Jeg forstår virkelig ikke hvordan noen kan støtte noe som helst av det, eller la seg så grundig lure av det som så åpenbart er løgner ment som en form for hybridkrigføring mot frie vestlige demokratiske land. 

 

 

 

 
 
  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Den illiberale bevegelsen som er anti-woke, maga, høyreekstremisme osv, en bevegelse som det er grundig dokumentert at er pushet av blant annet russiske trollfabrikker, en bevegelse som tror at store kapitalistiske selskaper prøver å pushe en politikk fremfor å prøve å tjene penger, en bevegelse som forbyr bøker, en bevegelse som prøver å sykeliggjøre lgbtq, det er hva jeg snakker om, om emnet ikke allerede var klart nok. 

Hva jeg mener om woke avhenger veldig av hvem sin definisjon som skal brukes, skal jeg bruke ordboka ser jeg ikke et problem, jeg er for like rettigheter for alle mennesker, ikke et selektivt utvalg av mennesker.

Om du mener de som tror de er woke, men egentlig bare er helt likt som anti-woke, og ja jeg vet det eksisterer så nei jeg er ikke en fan av det eller dem. Akkurat hva disse gruppene av woke og anti-woke har et problem med er ikke godt si da de har mye til felles, den tellende forskjellen er vel hvilke grupper med mennesker de misliker. Jeg forstår virkelig ikke hvordan noen kan støtte noe som helst av det, eller la seg så grundig lure av det som så åpenbart er løgner ment som en form for hybridkrigføring mot frie vestlige demokratiske land. 

 

 

 

 
 

Det er jo de samme folka som pusher både woke og MAGA opplegget. På TikTok bl.a. Kina, Russland.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 time siden):

Det er jo de samme folka som pusher både woke og MAGA opplegget. På TikTok bl.a. Kina, Russland.

Jepp, og det er en god grunn til å holde god avstand til alt som de har å si om både det de kaller woke og anti-woke, det er stort sett lagd for å lage en avgrunn mellom de ellers vettuge å fornuftige menneskene som kaller de vestlige demokratiene sitt hjem, og disse ondsinnede autokratiske nasjonene lykkes med det. Frihet og like rettigheter for alle, ytringsfrihet, kunstnerisk frihet, Liberté, égalité, fraternité, dette er verdier vi burde kjempe for, krangle om det er for mange mørkhuda menn i assasins creed er egentlig bare idiotisk. Skulle man finne på mislike noe av den ene eller andre grunnen så burde man bare la være å konsumere det, politiske/kunsteriske/religiøse/ideologiske/filosofiske osv ideer i kunst er eldgammelt og burde ikke sensureres kanselleres eller noe annet, i verste fall kan det kritiseres eller ignoreres.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Den illiberale bevegelsen som er anti-woke, maga, høyreekstremisme osv, en bevegelse som det er grundig dokumentert at er pushet av blant annet russiske trollfabrikker, en bevegelse som tror at store kapitalistiske selskaper prøver å pushe en politikk fremfor å prøve å tjene penger, en bevegelse som forbyr bøker, en bevegelse som prøver å sykeliggjøre lgbtq, det er hva jeg snakker om, om emnet ikke allerede var klart nok.

Du snakker om Russiske bots. Så en hel haug av disse på kommentarfeltet på YouTube på innslag som handlet om Tucker Carlson intervju med Putin. Selv om jeg er anti woke så liker jeg hverken Putin, Trump eller Tucker Carlson.

BlackRock, Vanguard and State Street sitter på 25 prosent av alle verdier på US Stock Markets (Dow Jones, NASDAQ, S&P 500) Det er ingen hemmelighet at det bruker ESG til å presse og styre selskaper i den retning de ønsker. Det er derfor det Norske oljefondet er passive og blander seg ikke inn i driften av selskaper de har store eierandeler i.

Warren Buffett's Views on ESG: A Critical Analysis

Jeg er ikke kjent med anti woke bevegelser som ønsker å forby eller endre innholdet i bøker.
Jeg er dog kjent med at woke bevegelsen presser på endre på mange bøker noe jeg er i mot.
Jeg støtter lgbtq rettigheter så lenge rettighetene ikke går utover andres rettigheter.
Det er ofte slik at woke mener at lgbtq rettigheter skal trumfe alle andre sine rettigheter noe som jeg er i mot.

3 hours ago, skaftetryne32 said:

Akkurat hva disse gruppene av woke og anti-woke har et problem med er ikke godt si da de har mye til felles, den tellende forskjellen er vel hvilke grupper med mennesker de misliker. Jeg forstår virkelig ikke hvordan noen kan støtte noe som helst av det, eller la seg så grundig lure av det som så åpenbart er løgner ment som en form for hybridkrigføring mot frie vestlige demokratiske land.

Nå er det slik at jeg som anti woke støtter lgbtq rettigheter og jeg støtter at de kan gå i pride tog og kan velge sitt kjønn i passet. Dette er faktisk veldig viktig da det kan skape problemer hvis de ikke ser ut som kjønnet som står på passet.

Det de ikke bør gjøre er å tvinge andre til å utøve pride med tvang for vi lever i et fritt samfunn.
De som ønsker å være med på pride kan være med men ingen skal oppfordres eller presses til dette.
Skoler bør ikke presses til å delta da mange ikke ønsker at sine unger skal delta i pride parade.
Det er når noen presser sitt syn på andre at det ofte skapes motsettinger og hat i samfunnet.

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (20 minutter siden):

Det de ikke bør gjøre er å tvinge andre til å utøve pride med tvang for vi lever i et fritt samfunn.

Det er heller ingen tvang.

 

LuxFerre skrev (22 minutter siden):


Skoler bør ikke presses til å delta da mange ikke ønsker at sine unger skal delta i pride parade.
Det er når noen presser sitt syn på andre at det ofte skapes motsettinger og hat i samfunnet.

Om det er foreldre som ikke vil at barna skal være med i noen form for pride parade så kan de sikkert melde fra om det, vi har det samme problemet, og løsningen med gudstjenester i skoleregi. Jeg vil påstå at religion i skolen er langt mer problematisk enn å lære om inkludering av en historisk ekstremt undertrykket minoritet. På 90 tallet hadde vi noen skoler med nynazister, min skole inkludert, tro hva som ble gjort, jo det var diverse aktiviteter, program, kunstutstillinger og noen av nazistene ble sendt til en av konsentrasjonsleirene, tror det var Auschwitz, jeg ser ikke problemet med det, noen av dem kom ut av det som nye mennesker, det var en bra ting, for de var personer som hatet andre mennesker basert på ren bullshit. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 hours ago, LuxFerre said:

Jeg er ikke kjent med anti woke bevegelser som ønsker å forby eller endre innholdet i bøker.

Dette har blitt dokumenter en rekke ganger i denne tråden og om du enda ikke har fått det med deg tror jeg du har vondt i viljen.

2 hours ago, LuxFerre said:

Jeg er dog kjent med at woke bevegelsen presser på endre på mange bøker noe jeg er i mot.

Nei det har "bevegelsen" faktisk ikke gjort. Det er forlag som har endret på bøker, men dette skjer for det første hele tiden og for det andre uten press fra en "bevegelse". Her er vi tilbake til korrelasjon og kausalitet som dere rett og slett aldri kommer til å skjønne.

2 hours ago, LuxFerre said:

Det er ofte slik at woke mener at lgbtq rettigheter skal trumfe alle andre sine rettigheter noe som jeg er i mot.

Nei, det er det faktisk ingen som mener.

2 hours ago, LuxFerre said:

Nå er det slik at jeg som anti woke støtter lgbtq rettigheter og jeg støtter at de kan gå i pride tog og kan velge sitt kjønn i passet. Dette er faktisk veldig viktig da det kan skape problemer hvis de ikke ser ut som kjønnet som står på passet.

Det de ikke bør gjøre er å tvinge andre til å utøve pride med tvang for vi lever i et fritt samfunn.

Så bra at de faktisk ikke gjør dette da.

Endret av rabler
  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (8 timer siden):

Jepp, og det er en god grunn til å holde god avstand til alt som de har å si om både det de kaller woke og anti-woke, det er stort sett lagd for å lage en avgrunn mellom de ellers vettuge å fornuftige menneskene som kaller de vestlige demokratiene sitt hjem, og disse ondsinnede autokratiske nasjonene lykkes med det. Frihet og like rettigheter for alle, ytringsfrihet, kunstnerisk frihet, Liberté, égalité, fraternité, dette er verdier vi burde kjempe for, krangle om det er for mange mørkhuda menn i assasins creed er egentlig bare idiotisk. Skulle man finne på mislike noe av den ene eller andre grunnen så burde man bare la være å konsumere det, politiske/kunsteriske/religiøse/ideologiske/filosofiske osv ideer i kunst er eldgammelt og burde ikke sensureres kanselleres eller noe annet, i verste fall kan det kritiseres eller ignoreres.  

Veldig sant. Det er jo verdt å merke seg at begge ytterpunkter er mot disse tingene som jo mer eller mindre er grunnsteinen i vår sivilisasjon. Jeg er og mot sensur og kansellering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Entern said:

Veldig sant. Det er jo verdt å merke seg at begge ytterpunkter er mot disse tingene som jo mer eller mindre er grunnsteinen i vår sivilisasjon. Jeg er og mot sensur og kansellering.

Du kan ikke være anti-woke og mot sensur og kansellering samtidig. Kjernen i anti-woke er jo å forøke å kansellere produkter og personer man ikke liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
37 minutes ago, rabler said:

Du kan ikke være anti-woke og mot sensur og kansellering samtidig. Kjernen i anti-woke er jo å forøke å kansellere produkter og personer man ikke liker.

Jeg vil ikke sensurere eller kansellere noenting. Men jeg er mot påtvunget kvotering og krav om "diversity" (kodeord for ikke-hvitt, aka rasisme) i film- og spillbransjen. Jeg vil også ha bort wokeness fra anmeldelser, så vi slipper idioti som dette:

 

1.png

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gargantua said:

Jeg vil ikke sensurere eller kansellere noenting. Men jeg er mot påtvunget kvotering og krav om "diversity" (kodeord for ikke-hvitt, aka rasisme) i film- og spillbransjen. Jeg vil også ha bort wokeness fra anmeldelser, så vi slipper idioti som dette:

 

1.png

Du vet ikke hva tvang er og er fremdeles for sensur og kansellering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 hours ago, skaftetryne32 said:

Det er heller ingen tvang.

Om det er foreldre som ikke vil at barna skal være med i noen form for pride parade så kan de sikkert melde fra om det, vi har det samme problemet, og løsningen med gudstjenester i skoleregi.

Du sier det ikke er tvang men for mange oppleves det som et press for å delta.
Skoler bør ikke delta i pride eller godstjenester så lenge det ikke er en kristne skoler.
Skoler skal være nøytrale overfor alle grupper og bør ikke være med på aktiviteter som kan støte noen.
Foreldre og unger føler et press for at de skal være med og de som ikke er med opplever utenforskap.
Pride er ikke som 17 mai toget det viser også nakenhet og seksualisering som S&M.
Jeg skal ikke nekte de som ønsker at sine barn skal se på dette men det bør holdes utenfor skolene.

Må barn paradere med sadomasochister for at homofile skal få like rettigheter?

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (5 minutter siden):

Du sier det ikke er tvang men for mange oppleves det som et press for å delta.

Det er ikke tvang, hva noen enkeltpersoner skulle finne på og føle kan ikke sammenlignes med tvang. Homo eller en eller annen variant av dette ordet er fremdeles et av de foretrukne skjellsordene barn bruker, at vi bare skal tillate denne mobbingen av våre barn fordi noen foreldre er følsomme for press eller eventuelt føler seg krenket blir bare for dumt. 

 

LuxFerre skrev (6 minutter siden):

Skoler bør ikke delta i pride eller godstjenester så lenge det ikke er en kristen skoler.

 Det burde ikke være religiøse skoler i det hele tatt. Du kan godt mene at skoler ikke bør delta i pride, men jeg tenker ikke på deltakelse i pride som i at alle Norges skoler deltar i hovedtogene i Oslo, Bergen eller Trondheim, det er ikke engang mulig, skolen har gjerne avsluttet eller har avslutning på dette tidspunkt, men en liten markering er helt ok.

 

LuxFerre skrev (11 minutter siden):

Skoler skal være nøytrale overfor alle grupper og bør ikke være med på aktiviteter som kan støte noen.

Vi kan ikke nekte elevene alle aktiviteter fordi noen kan bli krenket, ser du ikke hvordan dette er akkurat som det du tydeligvis misliker ? Er det noen som blir krenka ok, så la dem bli krenka da, de skal ikke ødelegge for alle andre. 

 

LuxFerre skrev (14 minutter siden):

Pride er ikke som 17 mai toget det viser også nakenhet og seksualisering som S&M.

Offentlig nakenhet er ikke lov, jeg har sett dette argumentet så mange ganger, men det er fremdeles ikke lov med offentlig nakenhet, tåler de stranda så tåler de pride paraden, og denne s&m greia ja enkelte medier elsker og fokusere på dem, men det er ikke en så stor greie, og man ser stort sett mye verre på denne dumboksen de alle har i henda, og ikke er de nakne, at litt tettsittende lakk og lær skal være så grusomt skjønner jeg ikke, forby bikere også, barn kan se dem ? Hva med disse tettsittende yoga buksene, skal barn beskyttes mot disse ? Seriøst for et elendig argument det er , for et forferdelig samfunn vi får om alle som blir krenket av den minste ting skal bestemme hva vi gjør.    

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, rabler said:

Dette har blitt dokumenter en rekke ganger i denne tråden og om du enda ikke har fått det med deg tror jeg du har vondt i viljen.

Jeg er mot all sensur av bøker så jeg støtter ikke de som vil sensurere bøker.
Det er det opp til leserne og evaluere om dette er en bok for de eller deres barn.
Liker man ikke innholdet så ikke les boken.

11 hours ago, rabler said:

Nei det har "bevegelsen" faktisk ikke gjort. Det er forlag som har endret på bøker, men dette skjer for det første hele tiden og for det andre uten press fra en "bevegelse". Her er vi tilbake til korrelasjon og kausalitet som dere rett og slett aldri kommer til å skjønne.


Så det er ingen woke på forlagene som ønsker å endre på disse bøkene?
Woke blir støtet på andre sine vegne og ønsker da å fjerne ord i bøker som kan være støtene for enkelte.
Som over vil jeg si hvis man blir støtet av bokens innhold ikke les den.

Roald Dahl’s books edited in UK to remove sensitive language
Why Roald Dahl Is So Controversial

Dette ville heller aldri hendt før woke ble populært.
Nasjonalmuseet fjernet Christian Krohgs kjente Viking maleri og kalte det for «kolonialistisk»
Anklager barnefilm for bruk av «blackface»

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...