Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

26 minutes ago, rabler said:

Jeg ser du har totalt misforstått hva Tarantino faktisk kritiserer, men det jo ingen overraskelse. Jeg skal gi deg et hint: det er ikke woke.

Woke er knyttet til ideologi og woke har stadig kritisert filmene til Tarantino.
Tarantino lager sine filmer ut fra det han selv ønsker og bryr ikke at andre prøver å diktere hvordan filmene hans skal være. Det er nok heller slik at vi ikke ser woke som det samme.
Så fortell meg gjerne hva du tror Tarantino faktisk kritiserer.

Endret av LuxFerre
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LuxFerre skrev (1 time siden):


Dagens underholdnings bransje i Hollywood er ræva og av stadig dårligere kvalitet.

Som Quentin Tarantino sa for et par år siden ideologi trumper Art, ideologi trumper bra, ideologi trumper underholdning.
Mange woke filmer og TV serier er fulle av ideologi og har en lang liste med sjekkbokser med ting de må ha med som ofte er dårlig integrert inn i manus. Dagens underholdning har typisk dårlige karakter som har ingen utvikling. Woke underholdning har ofte karakterer som det er ment at vi skal like og bry oss om som er vanskelige å like og lett å hate som fører til dårlig underholdning.

Filmer og TV serier har ofte et dårlig manus uavhengig om den er woke eller ikke.
Manusforfattere ser ut til å aldri ha lest en bok for de kan ikke skrive et logisk fungerende manus. Dagens TikTok generasjon blir underholdt av stadig dårligere underholdning.
Vil vi i fremtidens bli underholdt av filmer som dette?

Helt enig.

De lager noen gode serier. Men det går lenge mellom filmer jeg har interesse for, spesielt da siden jeg ikke bryr meg om superhelt-universet. De gode ideene blir visst serier for tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (1 time siden):

som da Jennifer Lawrence sa at hun var den første kvinne med hovedrolle i en action film med The Hunger Games fra 2012. Det var ingen kvinner som hadde hatt en hovedrolle i en action film før henne.

😅

GI Jane (1997) var første som slo meg, men et hav av andre lenge før det også. Buffy the vampire Slayer (1992), Alien (Sigourney Weaver) 1979, eller rett og slett bare Pippi som går tilbake til 40-tallet (filmene riktignok senere 1970-ish). Sheena, queen of the jungle noe tilsvarende.

Hun kan ikke være så lost at hun faktisk mener det? Er det "the woke mindvirus" som har tatt helt overhånd, eller er hun bare betalt for å fremme en agenda? Leser hun av et script?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 3
Lenke til kommentar
18 minutes ago, PgUp said:

Har det noensinne vært skapt noe anti-woke underholdning av verdi? I følge anti woke folket er hele hollywood liberale wokeists.

Det lages ikke anti woke underholdning.
Underholdning er enten woke eller ikke woke.
Hva som er woke kan også variere fra person til person.
Jeg vet ikke hvordan anti woke underholdning ville sett ut men kanskje du har noen ideer om dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
52 minutes ago, PgUp said:

Har det noensinne vært skapt noe anti-woke underholdning av verdi? I følge anti woke folket er hele hollywood liberale wokeists.

Hollywood er woke. Disney er visst kjempewoke. Netflix er woke. Kapitalsme er woke. Grådighet er woke. Det ser faktisk ut til at absolutt alt er woke. Forstå det den som kan :rofl:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
10 hours ago, rabler said:

Hollywood er woke. Disney er visst kjempewoke. Netflix er woke. Kapitalsme er woke. Grådighet er woke. Det ser faktisk ut til at absolutt alt er woke. Forstå det den som kan :rofl:

Store deler av Hollywood er woke, ja. Disney er kjempewoke (nå kommer jo Snøbrun snart). Netflix lagde Kleopatra med en svart skuespillerinne, så de er megawoke, ja. Er det kontroversielt å mene?

Kapitalisme er woke? Hvem har sagt det? Det er jo en helt meningsløs påstand. Grådighet er woke? Henger ikke på greip det heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (12 timer siden):

Det lages ikke anti woke underholdning.

Det skjer faktisk, bare se den dritten som sjølveste hercules lager, mye kristenkonservativt søppel, men også veldig anti-woke.

https://www.imdb.com/title/tt32026356/?ref_=nm_flmg_t_2_act

And God Made Man is the story of Lindsay, a high school girl who loses her opportunity for a college scholarship to a transgender athlete. In her father's fight for fairness, he learns that even finding an attorney to take his case is a challenge and getting that case to trial is an even bigger obstacle. The case takes a faith-based twist when his attorney gets the judge to accept God and the Bible into evidence. And God Made Man stars Dean Cain and Kevin Sorbo and artfully tackles the science and faith involved in this political hot topic.

LOL

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (4 timer siden):

Store deler av Hollywood er woke, ja. Disney er kjempewoke (nå kommer jo Snøbrun snart). Netflix lagde Kleopatra med en svart skuespillerinne, så de er megawoke, ja. Er det kontroversielt å mene?

Kapitalisme er woke? Hvem har sagt det? Det er jo en helt meningsløs påstand. Grådighet er woke? Henger ikke på greip det heller. 

Disney er woke med unntak når det er bra da. Hvis en film har fått 8/10 er liksom ikke feil hudfarge noe problem lengre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (16 timer siden):

Det lages ikke anti woke underholdning.
Underholdning er enten woke eller ikke woke.
Hva som er woke kan også variere fra person til person.
Jeg vet ikke hvordan anti woke underholdning ville sett ut men kanskje du har noen ideer om dette?

Dere mener jo ting er woke fordi det er en svart person som er ansatt hos de. For det er jo DEI. Kamala er DEI fordi ho er svart.

Så hva av underholdning er ikke woke? For Disney og alle i Hollywood støtter jo DEI.

Endret av PgUp
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

sjanse

4 hours ago, skaftetryne32 said:

Det skjer faktisk, bare se den dritten som sjølveste hercules lager, mye kristenkonservativt søppel, men også veldig anti-woke.

https://www.imdb.com/title/tt32026356/?ref_=nm_flmg_t_2_act

And God Made Man is the story of Lindsay, a high school girl who loses her opportunity for a college scholarship to a transgender athlete. In her father's fight for fairness, he learns that even finding an attorney to take his case is a challenge and getting that case to trial is an even bigger obstacle. The case takes a faith-based twist when his attorney gets the judge to accept God and the Bible into evidence. And God Made Man stars Dean Cain and Kevin Sorbo and artfully tackles the science and faith involved in this political hot topic.

LOL

 

Har aldri sett eller hørt om denne filmen som ingen har skrevet en anmeldelse av og 13 personer har gitt den en karakter. Fant du ikke noen film som noen har sett som er anti woke og har du sett filmen selv? De fleste som er anti woke har ingen interesse i denne filmen og jeg kan ikke finne noen anti woke som har snakket om den.

Jeg forstår nå at du synes filmen er anti woke da den tar opp et tema som mange woke er for. Biologiske menn som identifiserer seg som kvinner som tar college stipend og studieplasser fra cis kvinner. Dere synes dette er rettferdig for biologiske menn som identifiserer seg som kvinner er ikke sterkere og raskere en cis kvinner.

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (17 minutter siden):

Har aldri sett eller hørt om denne filmen som ingen har skrevet en anmeldelse av og 13 personer har gitt den en karakter.
Fant du ikke noen film som noen har sett som er anti woke og har du sett filmen selv?

Nei de lager ikke bra filmer, men det var vel heller ikke poenget, poenget er at anti-woke filmer blir lagd, til og med serier, selv om de fleste ikke vil ta i dem med ildtang. kevin sorbo en klin kokos maga anti-woker er involvert i mange av dem, og nei han er ikke en god skuespiller, producer eller regissør, men de blir altså lagd, og det er alt jeg sier.

 

LuxFerre skrev (22 minutter siden):

De fleste som er anti woke har ingen interesse i denne filmen og jeg kan ikke finne noen anti woke som snakker om den.

 Som sagt sorbo fansen, de som bare er fans fordi han er klin kokos, maga og veldig kristen liker dritten hans, men nei det er ikke bra, men det var heller ikke poenget, bare at det blir faktisk lagd anti-woke filmer, men om du vil flytte målposten så vær så god.   

LuxFerre skrev (28 minutter siden):

Biologiske menn som identifiserer seg som kvinner som tar college stipend og studieplasser fra biologiske kvinner.

Ja jeg er sikker på at dette er et stort problem 🙄 Om den amerikanske skolen er like sexistisk som den norske er det kanskje nødvendig. 

 

LuxFerre skrev (29 minutter siden):

Jeg har sagt mitt om dette direkte til deg så du vet dette ikke er sant, men tro hva du og fortell løgner som involverer meg om du føler deg bedre av det, det eneste jeg gjorde var å vise til at det finnes en hel anti-woke, pro kristen, maga ræv slikkende film industri og det gjør det. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Gargantua said:

Store deler av Hollywood er woke, ja. Disney er kjempewoke (nå kommer jo Snøbrun snart). Netflix lagde Kleopatra med en svart skuespillerinne, så de er megawoke, ja. Er det kontroversielt å mene?

Kapitalisme er woke? Hvem har sagt det? Det er jo en helt meningsløs påstand. Grådighet er woke? Henger ikke på greip det heller. 

Det er grådighet og kapitalisme som er årsaken til woke-posering så da må jo selvsagt kapitalisme og grådighet være woke.

Endret av rabler
  • Liker 8
Lenke til kommentar
1 hour ago, rabler said:

Det er grådighet og kapitalisme som er årsaken til woke-posering så da må jo selvsagt kapitalisme og grådighet være woke.

Hva slags logisk kortslutning er det som har skjedd hos deg nå? Er dette et forsøk på sarkasme så dårlig at jeg ikke skjønner det? Eller hva er det du prøver å fortelle, egentlig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ganske logisk egentlig, de vil tjene penger, det er blitt vanskeligere av diverse grunner, piratkopiering er medvirkende, å produsere til et større marked gir da mening, vi ser også disse kina tilpassede produksjonene, det er det samme, kall det gjerne woke, men det handler nok mer om å prøve å lage filmer til dagens marked, om de har lykkes med det kan diskuteres, men det er definitivt kapitalisme. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det er ganske logisk egentlig, de vil tjene penger, det er blitt vanskeligere av diverse grunner, piratkopiering er medvirkende, å produsere til et større marked gir da mening, vi ser også disse kina tilpassede produksjonene, det er det samme, kall det gjerne woke, men det handler nok mer om å prøve å lage filmer til dagens marked, om de har lykkes med det kan diskuteres, men det er definitivt kapitalisme. 

Wokeheten i Hollywood kommer fra DEI-krav, f.eks. fra AMPAS. Ikke fra kapitalisme. Man kan ikke si at kapitalisme er woke, det henger ikke på greip.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (6 minutter siden):

Man kan ikke si at kapitalisme er woke, det henger ikke på greip.

Jeg sier heller ikke at det er woke, jeg sier at det ligger i kapitalismen å tjene penger, gjerne ved å prøve å lese markedet sine mangler og behov. At kina f.eks er blitt et ganske stort marked er noe vi merker på enkelte filmene som blir laget. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, PgUp said:

Disney er woke med unntak når det er bra da. Hvis en film har fått 8/10 er liksom ikke feil hudfarge noe problem lengre.

Er de slik at dere ser på oss som rasister i den tro at vi ikke liker fargede skuespillere.
Jeg er anti woke og mine to største yndlings skuespillere er Morgan Freeman og Denzel Washington.

For å forstå de som er anti woke så se for deg at
Pedro Pascal spiller T'Challa i den neste Black Panther filmen.
Årsak er at hvite og sorte skuespillere er overrepresentert i Hollywood mens Latino skuespillere er underrepresentert.

For meg er det viktig at T'Challa er sort da det er viktig for karakteren. Skulle en slik film komme vil jeg ikke ha interesse av å se den da en Latino skuespiller ikke passer som T'Challa.

Samtidig liker jeg Denzel Washington som Robert McCall i The Equalizer for her har farge på karakteren liten betydning. Robert McCall i The Equalizer er opprinnelig spilt av Edward Woodward en hvit mann.

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, skaftetryne32 said:

Jeg sier heller ikke at det er woke, jeg sier at det ligger i kapitalismen å tjene penger, gjerne ved å prøve å lese markedet sine mangler og behov. At kina f.eks er blitt et ganske stort marked er noe vi merker på enkelte filmene som blir laget. 

Fair enough. Det var ikke du, men rabler, som sa at kapitalisme og grådighet er woke. Fjollete utsagn. Det som er morsomt er at filmplakater for amerikanske filmer i Kina ser veldig annerledes ut enn i Vesten. Ser du hva som mangler til høyre? Så wokeheten stikker ikke dypere enn grådigheten. De vil gjerne dydsposere OG tjene penger. Da kommer slik sjonglering som det under her til syne. 😁

1.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (7 minutter siden):

Er de slik at dere ser på oss som rasister i den tro at vi ikke liker fargede skuespillere.
Jeg er anti woke og mine to største yndlings skuespillere er Morgan Freeman og Denzel Washington.

For å forstå de som er anti woke så se for deg at
Pedro Pascal spiller T'Challa i den neste Black Panther filmen.
Årsak er at hvite og sorte skuespillere er overrepresentert i Hollywood mens Latino skuespillere er underrepresentert.

For meg er det viktig at T'Challa er sort da det er viktig for karakteren. Skulle en slik film komme vil jeg ikke ha interesse av å se den da en Latino skuespiller ikke passer som T'Challa.

Samtidig liker jeg Denzel Washington som Robert McCall i The Equalizer for her har farge på karakteren liten betydning. Robert McCall i The Equalizer er opprinnelig spilt av Edward Woodward en hvit mann.

Problemet er når dere går etter hudfargen til folk og mener det er grunnen til at filmen eller spillet er dårlig. Som dere gjør hele tiden.

Da hjelper det ikke med unnskyldninger som jeg liker Will Smith. Det blir som å si "men jeg har en svart venn så jeg er ikke rasist".

Endret av PgUp
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...