Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

LuxFerre skrev (14 minutter siden):

Inter seksuelle (DSD) utøvere i kvinneklassen gir dem en enorm fordel.

Noe jeg også er enig i, og som sagt de bør ikke delta, som jeg også har skrevet tidligere, men om de er det bør være basert på vitenskap ikke på synsing på internetten, type se på akkurat det ene bildet vi selektivt har valgt, det er en mann, blande inn en hel haug med antitransretorikk, selv om vi vet det ikke er en transperson osv. Som sagt viser det seg å være en person med hyperandrogenisme eller hva det nå enn er, med for høye testosteron verdier så mener jeg de bør miste retten til å delta, men det bør i det minste være basert på fakta og ikke synsing uten bevis, og personlig stoler jeg ikke et sekund på kreml infiserte IBA, at deres tentakler er planta dypt inne i vestens kulturkrig er vi godt kjent med. 

Jeg er også enig i at reglene bør snarest oppdateres om de ikke er forberedt på dette scenarioet. Transpersoner med mannlig pubertet hører ikke hjemme i kvinneidrett, men dette er et regelverk problem som de respektive idrettsforbund må gjøre noe med, det er alltids noen som vil utnytte smutthull i lover å regler.   

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (1 time siden):

Vel, jeg synes det er noe merkelig at LGBT-bevegelsen hevder å representere oss aseksuelle, mens man egentlig mener vi er et avvik. 

Det er ganske provoserende 

Nå skal jeg se om du forstår hva du anklager meg for raskt her;

Jeg påstod at aseksualitet er et avvik ovenfor... hva?

a) Bimodal utvikling av seksualitet

b) er sosialt eller medisinsk avvik
 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Nå skal jeg se om du forstår hva du anklager meg for raskt her;

Jeg påstod at aseksualitet er et avvik ovenfor... hva?

a) Bimodal utvikling av seksualitet

b) er sosialt eller medisinsk avvik
 

Antar a, men du kalte det seksuell autisme. Jeg tenker dette er mer passende, at det er en av mange innen et seksuelt mangfold

https://sml.snl.no/aseksualitet

Men jeg ble nok noe i overkant provosert, beklager det 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (24 minutter siden):

Er du for god til å sammenlignes med de med en nevrologisk utviklingsforstyrrelse, ville det vært en fornærmelse ? 😁 

Det var et svært stygt spørsmål, og svaret er nei. Men man kan ikke få i pose og sekk, hvis man skal ha aseksuelle under LGBT-paraplyen kan dere ikke gå rundt og kalle oss avvikere og seksuelle autister. 

Enten er vi en del av mangfoldet, ellers er vi det ikke. Jeg er "skeiv", jeg har ikke et avvik

Endret av Tussi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

hvis man skal ha aseksuelle under LGBT-paraplyen kan dere ikke gå rundt og kalle oss avvikere og seksuelle autister. 

Bør man egentlig kalle noen noe som helst uten noen form belegg, noe som gjerne skjer med lgbt folk, det er også forskjell på og kalles en avviker, og det ha et nevrologisk avvik, om aseksualitet er et nevrologisk avvik vet jeg ikke, men om det er det ser jeg ikke problemet med å bare eie det. 

 

Tussi skrev (2 minutter siden):

Det var et svært stygt spørsmål, og svaret er nei.

Så fint da, og du kan tolke den emojien som om det var sagt med humor, men ok. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Bør man egentlig kalle noen noe som helst uten noen form belegg, noe som gjerne skjer med lgbt folk, det er også forskjell på og kalles en avviker, og det ha et nevrologisk avvik, om aseksualitet er et nevrologisk avvik vet jeg ikke, men om det er det ser jeg ikke problemet med å bare eie det. 

 

Så fint da, og du kan tolke den emojien som om det var sagt med humor, men ok. 

Beklager hvis jeg overså humor.

Jeg er klar over at lgbt i stor grad har blitt sett på som avvikere, derfor synes jeg det er skuffende hvis man ser på oss som det

Selvsagt. Hvis det er et nevrologisk avvik så er det det, men jeg opplever min aseksualitet mer som et resultat av traumer enn som noe er galt med hjernen. Man blir jo forelsket. Men tanken på intimitet er ja. Hva skal jeg si. Motbydelig 

Men vi kan hoppe videre i tråden. Jeg for min del ser ikke på lgbt som avvik, bare for å ha spesifisert det

Endret av Tussi
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (27 minutter siden):

Jeg er klar over at lgbt i stor grad har blitt sett på som avvikere, derfor synes jeg det er skuffende hvis man ser på oss som det

Selvsagt. Hvis det er et nevrologisk avvik så er det det, men jeg opplever.lon aseksualktey mer som et resultat av traumer enn som noe er galt med hjernen. Man blir jo forelsket. Men tanken på intimitet er ja. Hva skal jeg si. Motbydelig 

Det å kalle noen avvikere er bare stygt gjort selvfølgelig, men om lgbt er et resultat av en nevrologisk utviklingsforstyrrelse (noe jeg ikke vet noe om) eller et nevrologisk/hormonelt avvik så er jo det i så fall bare naturlig, og det er det jo sannsynligvis uansett, selv om det er populært i mange tråder nå å kalle spesielt T altså transseksuelle for psykisk syke, noe som i lang lang tid ble gjort med LGB også, om det er et hormonelt eller nevrologisk avvik eller ikke så er ikke det et problem, og bør ikke ses på det som det. Mange liker å vise til grafer som viser økt forekomst av lgbtqia ja hele pakka, og ser på det som et problem med såkalt woke politikk, men greier ikke se det at økt viten, toleranse, forståelse og med det bedre evne til å gi seg selv en "diagnose"(om det utrykket er lov å bruke) og mindre frykt for å komme ut av skapet gir et utslag i grafene, men mange ser det bare som en woke smitte, noe som jeg mener sier mer om dem og deres seksuelle tiltrekninger, eventuelt deres evne til å la seg lede. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Hva er da poenget med idrett ? Ja vektklasser i kampsport er en selvfølge, men det er alltids de som bare er fysisk bedre, kanskje pga genetikken, ta Bjørn Dæhlie for eksempel med sitt vanvittige oksygenopptak, er det urettferdig om det stammer fra noe annet enn trening ? 

Det får andre vurdere, men har man et sett med testikler som pumper testosteron inn i en kvinnekropp så er vel det en del verre. Poenget var kun konkurranse på like villkår, så får andre bedømme hva det er. Men det åpenbare er jo at menn eller mannedamer ikke bør få anledning til å konkurrere i kvinneidretter. Kan ikke være noe å diskutere en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, DukeNukem3d said:

Det får andre vurdere, men har man et sett med testikler som pumper testosteron inn i en kvinnekropp så er vel det en del verre. Poenget var kun konkurranse på like villkår, så får andre bedømme hva det er. Men det åpenbare er jo at menn eller mannedamer ikke bør få anledning til å konkurrere i kvinneidretter. Kan ikke være noe å diskutere en gang.

Jeg vil også ta med et eksempel som viser hvor urettferdig det er at interseksuelle DSD utøvere konkurrer mot kvinner.

Under 800-meteren for kvinner i Rio-OL var alle utøvere på seierspallen: Caster Semenya, Francine Niyonsaba og Margaret Nyaiera Wambui interseksuelle DSD utøvere med XY kromosomer for menn.

6K6ZULKXXGG6WZ37QMYW54PURM.jpg

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, Mithridates VI said:

Jeg har aldri før hørt nevnt at akkurat at denne spesifikke perioden skulle være noen gyllen tidsperiode. Jeg må si at enhver som utelater 70-tallet, må ha veldig dårlig smak.

Helt enig. Det var et høydepunkt, i hvert fall i Hollywood. Nedgangen i kvalitet startet på '80-tallet, hvor penger trumfet kvalitet i alle ledd.

Jeg leste nylig Tarantino's bok Cinema Speculation som handler om nettopp Hollywood på '70-tallet, og hvorfor det var et så sensasjonelt bra filmtiår.

Endret av Skurupu
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Men det åpenbare er jo at menn eller mannedamer ikke bør få anledning til å konkurrere i kvinneidretter. Kan ikke være noe å diskutere en gang.

Enig i det, men la oss se på fakta når de kommer frem og ikke synse, jeg tror som sagt det er liten tvil om at det er en eller annen form for hyperandrogenisme eller liknende i spill, men å dømme på rene spekulasjoner og slenge ut påstander om at denne personen er definitivt mann synes jeg bare blir stygt gjort mot en persons som kanskje ikke tenker på seg som akkurat det. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Enig i det, men la oss se på fakta når de kommer frem og ikke synse, jeg tror som sagt det er liten tvil om at det er en eller annen form for hyperandrogenisme eller liknende i spill, men å dømme på rene spekulasjoner og slenge ut påstander om at denne personen er definitivt mann synes jeg bare blir stygt gjort mot en persons som kanskje ikke tenker på seg som akkurat det. 

Det er vel ganske åpenbart at denne personen hele livet har tenkt på seg selv som en kvinne.

Dilemmaet her er at mediestormen må være helt grusom for henne og hun andre,  men på den annen side så kan det vøre farlig for de de bokser mot. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (38 minutter siden):

Dilemmaet her er at mediestormen må være helt grusom for henne og hun andre,  men på den annen side så kan det vøre farlig for de de bokser mot. 

Om det stemmer det som sies så er det jo uansett urettferdig, men denne mediestormen er en smule ondskapsfull ja, boksing er i utgangspunktet farlig, og ikke rent sjeldent en dødelig sport uten at det hindrer noen i å fremme denne sporten til både barn og unge med et langt liv å leve, forhåpentligvis uten nevropsykologiske senskader.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ta også i betraktningen at Algerie er et ekstremt fiendtlig land når det kommer til skeive og transpersoner. Og da kan man tenke seg hvordan hun hadde møtt konsekvenser av staten for tilsvarende "transvestigation" hvis hun hadde vært en av den alminnelige befolkningen.

Grunnen til at jeg highlighted det siste, er at fotsoldater for denne reaksjonære bevegelsen ELSKER å hevde at de snakker på vegne av den alminnelige befolkningen. De elsker å betrakte seg som representanter for "folk flest"... "grasrota"..."mannen i gata"..."vanlige folk"... og så videre.

Det er hovedmetoden. Få fascisme til å appellere til "folk flest", bli en del av normalen. Og etterhvert en del av borgerskapet. Og hvis borgerskapet ikke er så mottagelig for fascismen og heller mot et egalitært samfunn, referer da til borgerskapet som meningseliten istedenfor, for å krydre det med et forfølgelseskompleks. Man ser det allerede i kommentarfelt angående denne saken.

Derfor hadde det vært en veldig god ide hvis flere som ser seg selv som en av "folk flest" og "mannen i gata" roper ut at de reaksjonære "snakker ikke på vegne av meg". 

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (På 29.7.2024 den 6:17 PM):

Meritokrati. Så enkelt er det. Det er også det den norske grunnloven og amerikansk lov og EU-lover står for.

Det største "hinderet" for et meritokrati er foreldrenes sosioøkonomiske status. All statistikk viser at din egen suksess i livet er sterkt korrelert med dine foreldres. Uten å gå inn på diskusjonen om DEI gir mer meritokrati eller ikke så er det uansett en avrundingsfeil sammenlignet med hva dine foreldre betyr.

Hadde du virkelig vært opptatt av meritokratiet ditt så hadde du vært sterk forkjemper av å få begrenset foreldrenes sosioøkonomiske status som faktor for egen suksess. Men det hører vi aldri om for det eneste du snakker om er DEI. 

Jeg legger "meritokrati" i gruppen fikenblad sammen med "historisk korrekt" og alle de andre vikarierende motivene.

Endret av uname -i
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (56 minutter siden):

Jeg lar meg irritere ganske kraftig over alle løgnene om saken som omhandler OL-bokseren Khelif som har pågått de siste dagene og alle som har gått fem på det som er en hittil svært vellykket russisk desinformasjonskampanje, så dette innlegget blir sikkert ganske langt. Jeg lar meg spesielt irritere fordi en del tilsynelatende oppegående folk og aktører har latt seg lure. Inkludert noen som vanligvis faktisk bør klare å se gjennom slike saker. Flere medier har også gjengitt ubekreftede opplysninger og rykter som fakta - deriblant VG i en AI-oppsummering.

Posisjonen til anti-wokere, kulturkrigere, transhatere med flere ser ut til at en kvinne som har unormale nivåer av testosteron bør betraktes som "mann". Det er i det minste interessant at disse folkene endelig ser ut til å ha innsett at kjønn handler om mer enn kjønnsorganer.

Imane Khelif fra Algerie har drevet med boksing siden hun var 13 år. I et land som har nulltoleranse for alle som ikke er cis-hetero. I barndommen ble hun fortalt at hun aldri kunne bli en bokser, fordi hun var jente. Nå 

Hun blir nå plutselig anklaget for å være "mann" mens hun konkurrerer i sitt andre OL, spesielt av folk som hevder å bry seg om å beskytte kvinner - som JK Rowling. I virkeligheten ønsker disse folka å kontrollere kvinner, og hvis det ikke samsvarer med hvordan de kler seg, oppfører seg, går eller til og med hvordan de klipper håret sitt, er man et mål for disse folkene. Det skal ikke mye til før det ropes "woke", "trans" eller feilkjønning. Det har vi til og med sett her i denne tråden.

Så hvor startet disse ryktene om at Khelif er en "mann"?

Russland, selvfølgelig.

Disse ryktene dukket først opp i 2023 da den russiske presidenten i det internasjonale bokseforbundet IBA, Umar Kremlev ble sitert på at Imane Khelif og Lin Yu-Ting hadde XY-kjønnskromosomer og deretter ble diskvalifisert.

Men hvem er Umar Kremlev? Han er en russisk statsborger og tidligere generalsekretær i det russiske bokseforbundet. Da han tok over det internasjonale forbundet flyttet han IBA-virksomheten til Russland (!). Han inngikk en sponsoravtale med statseide Gazprom, som da ble forbundets eneste sponsor.

Han er en nær Putin-alliert og anklaget for juks, for å fremme russiske sportsinteresser, for korrupsjon, og så videre. IOC kastet ut IBA fra OL i 2019, og IBA ble fratatt sin status som verdensstyrende organ for boksing i 2023. Noen av årsakene som ble sitert var problemer med "finansiell åpenhet, integritet til tjenestemenn og dets kultur", samt korrupsjon og Kremlevs svært nære bånd til Putin og det russiske regimet.

Kremlev kastet ut Ukrainas nasjonale forbund fra IBA, og fortalte ukrainske boksere at de måtte konkurrere under nøytralt IBA-flagg før han reverserte avgjørelsen etter en måned. Dagen etter kunngjorde de at russiske boksere ville få lov til å konkurrere, i strid med den IOC-pålagte utestengelsen av russiske utøvere.

Det er kun Kremlev gjennom det statlige russiske nyhetsbåret TASS som har hevdet at Khelif er en "mann", og det er kun han som har sagt hun har XY-kromosomer. Ingen andre.

Er dette en mann å stole på? Bør man ukritisk sluke påstandene hans? Bør man ta påstander kun formidlet gjennom TASS for gitt?

Selvfølgelig ikke. Og hvorfor har Kremlev og russerne målrettet gått etter Khelif?

I VM i boksing i 2023, som ble organisert av IBA, beseiret Khelif den russiske bokseren Azaliia Amineva, den eneste russiske bokseren som konkurrerte der.

Senere uttalte IBA at Khelif hadde gjennomgått "tester" og at disse diskvalifiserte henne da hun ikke skal ha oppfylt kriteriene. IBA har imidlertid nektet å spesifisere hvilke tester som ble utført, hva resultatene var, hvem som gjorde testingen eller hvilket laboratorium som har kontrollert dem.

Disse opplysningene har de heller ikke gitt til Khalif selv (!). Jepp, du leste riktig - dette er ikke snakk om en personvernsak. De vil altså ikke gi utøveren, hennes trenere eller hennes forbund resultatene eller en gang en beskrivelse av hva testen innebar.

Ingen opplysninger om metodikk, ingen detaljer. Ingen resultater, heller ikke noe om hva hun beskyldes for. Bare at hun ikke skal ha kommet gjennom en test.

Så hva er egentlig sannheten?

Sannheten er at IOC er et svært strengt styringsorgan som tester for og kontrollerer kjønn på utøvere i kvinnekategorier. Hvordan gjør de dette? IOC, i tillegg til streng gjennomgang av dokumentasjon, karyotypetester (identifikasjon av en persons kromosomale sammensetning) og regelmessige medikamenttesting, utfører også hormonelle tester.

IOC har lang historie med kjønnstesting av idrettsutøvere, helt siden 1970-årene. De har terskler på plass for testosteron, med kvinnelige idrettsutøvere som må ha testosteronnivåer på eller under 5 nmol/L blod. Gjennomsnittlig mannlig testosteronnivå i populasjoner i atletisk alder er 13,7-19,1 nmol/L. (Zhu et alle, 2022).

I OL-kvalifiseringen har Khelif målt testosteron på maksimalt 1/3 av medianen av hennes mannlige kolleger.

Hun er ikke en "mann" og har heller ikke en manns konkurransefortrinn. Khelif har tapt 20% av kampene sine, og har deltatt i boksing i en årrekke uten at noen har ment hun er en "mann", inkludert i forrige OL for tre år siden i Tokyo, hverken når hun har tapt eller seiret.

Realiteten er at dette er en ren heksejakt og ledd i et russisk desinformasjonskampanje, som anti-wokere og transhatere med glede slenger seg på. 

Sannheten er også at dette er en glimrende sak for Russland å bruke for å hevne seg på IOC og OL på, og samtidig få kjente kulturkrigere, Donald Trump, Elon Musk, transfober og kvinnehatere til å peile seg inn på en kvinne fordi hun ikke ser feminin nok ut for dem. Det nærmest fråder av munnvikene deres nå. Endelig en ny sak å bruke i krigen, og et nytt offer å ta for seg for å bevise hva enn de skulle ha av narrativer og poenger.

Alt dette fordi en nær venn av Putin sa det til TASS.

Hvis man virkelig blindt tror på IBA og Kremlev, eller folk som angriper og håner kvinner for så mye som å våge å ha kort hår eller et synlig adamseple, er det en selv som er problemet.

Alle som har falt for disse løgnene, eller til og med vært med å spre dem selv bør skamme seg. La denne utøveren være i fred inntil man har fakta som tilsier noe annet. Spar heller sinnet og hatet til den pedofili-dømte nederlenderen som deltar i OL eller andre som faktisk på ekte er verdt å bli opprørt for.

Det nye internasjonale bokseforbundet World Boxing, som skal erstatte IBA, støtter forøvrig IOC og Khelif.

Russlands innflytelse henger over OL-bråket
https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/Gyx2B9/ol-braaket-rundt-imane-khelif-russland-lurer-i-bakgrunnen

Olympic boxer Imane Khelif is a woman and has always been a woman (no matter what JK Rowling says)
https://www.independent.co.uk/voices/imane-khelif-woman-jk-rowling-olympic-boxer-trans-b2590258.html

How war between Russia and the Olympics is fuelling boxing’s gender row
https://inews.co.uk/sport/olympics/russia-boxing-ioc-gender-row-3208249

  Vis skjult innhold

 

 

Send denne kommentaren som et innlegg til avisene? Veldig bra kommentar.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...