Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (2 minutter siden):

Vi får se hva som skjer. Jeg tipper det vil komme avgjørelser i ettertid rundt dette som vil informere, om enn indirekte, om hva som er tilfelle. Hvis ikke har de neppe lov til å avsløre vedkommendes medisinske historikk.

Og igjen, så er det ikke hatefull retorikk eller kontroversielt å påstå at personer som potensielt har Y-kromosom, testikler og som har mannlige testosteronnivå og gjennomgått mannlig pubertet, ikke bør delta i kvinneidrett langt mindre kontaktsport med kvinner. DET setter kvinners liv i direkte fare.

Om livet til utøveren er i fare, så er det andre som er ansvarlige for det, inkludert ham selv, som har satt seg i den situasjonen. Jeg tviler på at det er mange algerere som leser diskusjon.no. Eventuelt får han forlate landet sitt og søke asyl et annet sted.

Det er absolutt hatefull retorikk å kalle en kvinne for en mann i dagens sosiale klima, med all hatet som kommer mot LGBT og transpersoner spesifikt. Dette har ikke engang noe med disse gruppene å gjøre, men misinformasjonen og trusselen det utgjør mot Imane er minst like stor. 

Du kan påstå hva du vil om transpersoner kan delta i kjønnsspesifikke idretter, men dette er ikke denne samtalen. Hun er en kvinne. 

Den siste paragrafen din er bare direkte spydig og hatefull. Såklart er du med på å sette livet til Imane i fare. Dette var et direkte tåpelig utsagn, unnskyld meg.

Side note; Det er ganske fascinerende at nå er det greit for ytre-høyre å bruke andre pronomen, og å kalle Imane for "ham". Jeg trodde dette var gjengen som nektet å bruke andre pronomen enn de man hadde ved fødselen? Ikke direkte ment mot deg @Brother Ursus selv om jeg ser du også gjør det. Kanskje du ikke har noe i mot transpersoner og pronomen i utgangspunktet. Men ut fra det jeg leser her så tviler jeg.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke på noe tidspunkt har jeg tilhørt ytre høyre. Ifølge political compass er jeg objektivt sett, som de fleste andre mennesker, langt ute på den venstresiden økonomisk og på den liberale aksen. Selv anser jeg meg for å være sentrist. Politikk har mange akser.

At noe av det jeg skriver her er spydig eller hatefullt er også bare surr. Hvis du blir provosert av biologi og fysiologi så er det lite jeg kan gjøre med det. Men biologi er biologi. Vedkommende har sansyneligvis et Y-kromosom, testikler, og har gjennomgått mannlig pubertet, som resulterer i mannlige testosteronnivå. Vi får se hva som skjer videre.

Apropos det siste - så tviler jeg på at du ville sagt at f.eks en mann med mikropenis eller uten penis, var en kvinne. Du kan ikke bare flytte målstengene som det passer seg. Hva folk identifiserer som er irrelevant for biologisk kjønnskategorisering, som er det man benytter i idrett.

Og selv om dette er et ypperlig eksempel på woke i media (sport), så synes jeg også tråden sporer litt av og fint kunne flyttes eller limes inn i f.eks tråden om transutøvere, siden det går litt på utkanten av underholdningsbransjen som sådann.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, AvgAug said:

Igjen, dette vet vi ikke. Du kommer med grunnløse argumenter mot en kvinne, basert på annen hatefull retorikk fra X og lignende plattformer. Dette er bare ren propaganda på dette tidspunktet, fordi vi vet ikke.

Det eneste hun har blitt diskvalifisert fra var tidligere mesterskap under IBA, de vil ikke si hva slags tester de gjennomførte, men at hun der og da hadde "elevated levels of testosterone". Ingenting annet er blitt sagt. 

Ta et steg ut av denne informasjonsboblen du er i og se på saken igjen. Du kan ikke late som om du er for å beskytte kvinner når du villig setter Imanes liv i fare med slik retorikk.

IBAs vage dom: https://www.iba.sport/news/statement-made-by-the-international-boxing-association-regarding-athletes-disqualifications-in-world-boxing-championships-2023/
 

Edit for klarifisering:
IBAs president har også sagt dette tidligere:
 

Men vil ikke utdype hvilke tester som ga et slikt resultat, eller om det kom av IBAs interne tester. Hittil er dette grunnløse anklager dersom hun aldri har fått påvist noe slikt tidligere.

https://www.sportingnews.com/au/olympics/news/imane-khelif-gender-eligibility-test-ioc-iba-championship/f36302ed5889c11046e5c704

Vi vet bare testene IBA informerte om og de sa at begge hadde XY kromosomer.
IOC har ikke tatt tester derfor de ser på hvilket kjønn som står i passet.
Da alle kan bytte kjønn i pass kan alle også delta som kvinner i boksing.

Dette er ikke snakk om hatefulle ytringer det er snakk om rettferdighet og sikkerhet.

Ville du sendt din datter inn i bokseringen mot denne personen?
Selv Sylvester Stallone i Rocky ser mer feminine ut enn denne personen.
 

06a52-17222640798028-1920.webp

Endret av LuxFerre
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (5 minutter siden):

Vi vet bare testene IBA informerte om og de sa at begge hadde XY kromosomer.

Jeg henviser til mine tidligere kommentarer:

AvgAug skrev (1 time siden):

Det vet vi ikke. IBA har aldri offentliggjort resultatene sine og vil ikke si hva slags tester de gjennomførte for å forklare diskvalifikasjonen.

 

LuxFerre skrev (7 minutter siden):

Da alle kan bytte kjønn i pass kan alle også delta som kvinner i boksing.

 

AvgAug skrev (1 time siden):

Imane Khelif har vært kvinne siden fødselen, hun har kvinnelige kroppsdeler, har aldri vært gjennom noen kjønsskorrigerende operasjoner for å bli kvinne, og er født i Algeria, et land hvor det er ulovlig å endre kjønn. Såvidt alle vet er vel passet hennes fra Algeria også, der står det at hun er kvinne.

Høres ut som det er ganske vanskelig å endre kjønnet sitt på et pass fra Algeria.

LuxFerre skrev (8 minutter siden):

Ville du sendt din datter inn i bokseringen mot denne personen?
Selv Sylvester Stallone i Rocky ser mer feminine ut enn denne personen.

 

AvgAug skrev (1 time siden):

Det er også helt sykt å lese at "hun ser ut som en mann så der er svaret" fra flere kritikere. Motbydelig.


Nå sporer dette såpass off-topic, og nå som svarene mine har gått i sirkel stopper jeg der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (23 minutter siden):

Ville du sendt din datter inn i bokseringen mot denne personen?
Selv Sylvester Stallone i Rocky ser mer feminine ut enn denne personen.
 

06a52-17222640798028-1920.webp

Hun har konkurrert i mange år, inkludert i forrige OL. Og stort sett vært middelmådig. Hvordan ansiktet hennes ser ut er da helt irrelevant.

Bør basketspillere på 230cm også forbys å delta fordi de har en fysisk fordel?

Sitat

Da alle kan bytte kjønn i pass kan alle også delta som kvinner i boksing.

Det stemmer ikke.

Det er heller ikke snakk om noe bytte av kjønn her, og det er ikke snakk om noen transperson. Hun har aldri byttet kjønn, og aldri identifisert seg som noe annet enn sitt medfødte kjønn.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Personene på bildet øverst er nesten identiske, men man ser på ett sekund hvem som er mann og hvem som er kvinne. Slik har evolusjonen gjort det fordi det er essensielt for vår overlevelse. Man kan ikke kaste bort knappe ressurser på å prøve å parre seg med en av samme kjønn, og det er viktig å fort se hvem som er sterkest. Ser man på bokseren underst, så er det ingen som med vettet i behold vil hevde at det er en kvinne.

1.jpg

2.jpg

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tror majoriteten er enige om at menn ikke burde konkurrere i kvinneklasser. Jeg tror også de fleste er veldig skeptisk til at transatleter som åpenbart har mannlige styrker/fordeler ikke burde konkurrere klasser der de har fordel av det.

Er også enig i at idrett/OL til syvende og sist er underholdning, som igjen kan være med å påvirke, eller være påvirket av menneskesyn, politikk og kultur.

Men personlig oppleves det som at mange går veldig hardt ut mot Khelif på foreløbigt svakt grunnlag.

Jeg ser flere store kjendiser henge hun ut, og kommentarfelt som fylles av hat.

Personlig avventer jeg min holdning mot hennes plass i bokseringen til jeg vet noe mere håndfast. Som tidligere utøver og med hjerte for kampsport så reagerer jeg også på konseptet med transpersoner som går kamper i kvinneklasser. I akkurat denne kampen så reagerte jeg kanskje mest på motstanderen som trekte seg uten å en gang prøve. SÅ hardt var ikke det slaget, og det virker som dette var tenkt ut på forhånd fra hennes side.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, AvgAug said:

Det er absolutt hatefull retorikk å kalle en kvinne for en mann i dagens sosiale klima, med all hatet som kommer mot LGBT og transpersoner spesifikt. Dette har ikke engang noe med disse gruppene å gjøre, men misinformasjonen og trusselen det utgjør mot Imane er minst like stor. 

Du kan påstå hva du vil om transpersoner kan delta i kjønnsspesifikke idretter, men dette er ikke denne samtalen. Hun er en kvinne. 

Den siste paragrafen din er bare direkte spydig og hatefull. Såklart er du med på å sette livet til Imane i fare. Dette var et direkte tåpelig utsagn, unnskyld meg.

Side note; Det er ganske fascinerende at nå er det greit for ytre-høyre å bruke andre pronomen, og å kalle Imane for "ham". Jeg trodde dette var gjengen som nektet å bruke andre pronomen enn de man hadde ved fødselen? Ikke direkte ment mot deg @Brother Ursus selv om jeg ser du også gjør det. Kanskje du ikke har noe i mot transpersoner og pronomen i utgangspunktet. Men ut fra det jeg leser her så tviler jeg.

Jeg støtter alle menn som ønsker å bytte kjønn for å bli transexuelle.
Jeg ønsker man kan bytte kjønn i pass til det kjønn man identifiserer seg som.
Jeg ønsker ikke å se noen av disse i kvinne idret på grunn av fordelene de vil ha over kvinner.
Har man ikke gått igjennom en mannlig pubertet og forsatt har testosterone nivå til en kvinne kan de delta som kvinne.
Dette har med
rettferdighet og diskriminering av kvinner og vi ønsker ikke ødeleggelse av kvinnesporten.
I kampsport er det direkte livsfarlig å la transpersoner bokse mot kvinner noe dere ikke bryr dere om.

Det er desverre mye hatefulle ytringer mot LGBTQIA+ miljøet men de ytrer selv mye hatefulle ytringer.
L
GBTQIA+ miljøet er ganske diskrimerende de har ikke et syn som er bygget på rettferdighet og likeverd.
Dere setter dere selv over alle andre mennesker og dere er opplagt kvinne diskrinerende.
Det er mange av dere som diskriminerer Lespiske i deres eget miljø derfor de ikke vil date transpersoner og de blir ofte stemplet 
som transphobic.

De lespiske sine rettigheter er ikke forenlig med de andre i LGBTQIA+ miljøet.

Police remove lesbians from Pride in Cardiff: Officer tells gender-critical women leave

More than 70 per cent of transgender prisoners are in for sex offences or violent crimes

Transgender women exhibit a male-type pattern of criminality: Implications for legislators and policy makers.

Endret av LuxFerre
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (26 minutter siden):

Personene på bildet øverst er nesten identiske, men man ser på ett sekund hvem som er mann og hvem som er kvinne. Slik har evolusjonen gjort det fordi det er essensielt for vår overlevelse. Man kan ikke kaste bort knappe ressurser på å prøve å parre seg med en av samme kjønn, og det er viktig å fort se hvem som er sterkest. Ser man på bokseren underst, så er det ingen som med vettet i behold vil hevde at det er en kvinne.

1.jpg

2.jpg

 

 

Og så finnes det noen unntak fra regelen 🤣

 

5e042388-b267-44da-b08a-347d7e2c83d7.jpeg

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, mandodiao said:

 

 

Og så finnes det noen unntak fra regelen 🤣

 

5e042388-b267-44da-b08a-347d7e2c83d7.jpeg

Oioi!! Se de armene, kan umulig være kvinne! Kvinner kan ikke se slik ut, umulig! Har garantert kølle mellom beina! Sikkert byttet kjønn. Nei alvorlig talt nå har woke gått for langt, tenk på de stakkars jentene våre!

- Random pære på X

Endret av The Very End
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, The Very End said:

Oioi!! Se de armene, kan umulig være kvinne! Kvinner kan ikke se slik ut, umulig! Har garantert kølle mellom beina! Sikkert byttet kjønn. Nei alvorlig talt nå har woke gått for langt, tenk på de stakkars jentene våre!

- Random pære på X

Nei. INGEN har sagt dette noensinne, og INGEN vil noen gang påstå dette. Fordi vi ser at Marit er kvinne, og at hun naturligvis har XX-kromosomer. Gjør det vondt i den kognitive dissonansen din nå?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
5 minutes ago, The Very End said:

Oioi!! Se de armene, kan umulig være kvinne! Kvinner kan ikke se slik ut, umulig! Har garantert kølle mellom beina! Sikkert byttet kjønn. Nei alvorlig talt nå har woke gått for langt, tenk på de stakkars jentene våre!

- Random pære på X

Alle som ser Marit Bjørgen ser at hun har et ansikt til en kvinne og ser ikke ut som en mann.
Det er enormt med trening som har gitt henne disse armene.

Det finnes mange kvinnelige bodybuildere som ser ut som menn i ansiktet på grunn av at de har tatt så mye anabole steroider.

Steroids turned me into a man!

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (57 minutter siden):

Jeg tror majoriteten er enige om at menn ikke burde konkurrere i kvinneklasser. Jeg tror også de fleste er veldig skeptisk til at transatleter som åpenbart har mannlige styrker/fordeler ikke burde konkurrere klasser der de har fordel av det.

Er også enig i at idrett/OL til syvende og sist er underholdning, som igjen kan være med å påvirke, eller være påvirket av menneskesyn, politikk og kultur.

Men personlig oppleves det som at mange går veldig hardt ut mot Khelif på foreløbigt svakt grunnlag.

Jeg ser flere store kjendiser henge hun ut, og kommentarfelt som fylles av hat.

Personlig avventer jeg min holdning mot hennes plass i bokseringen til jeg vet noe mere håndfast. Som tidligere utøver og med hjerte for kampsport så reagerer jeg også på konseptet med transpersoner som går kamper i kvinneklasser. I akkurat denne kampen så reagerte jeg kanskje mest på motstanderen som trekte seg uten å en gang prøve. SÅ hardt var ikke det slaget, og det virker som dette var tenkt ut på forhånd fra hennes side.

Dette synes jeg er fasit. Jeg tror de aller fleste er enig med deg her. For å pirke, så er det ikke snakk om en transperson her i denne saken.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, Gargantua said:

Nei. INGEN har sagt dette noensinne, og INGEN vil noen gang påstå dette. Fordi vi ser at Marit er kvinne, og at hun naturligvis har XX-kromosomer. Gjør det vondt i den kognitive dissonansen din nå?

Jeg siterer deg selv så kan du reflektere litt:

Quote

Personene på bildet øverst er nesten identiske, men man ser på ett sekund hvem som er mann og hvem som er kvinne (…)

Ellers har jeg og sikkert mange andre gått lei av korstoget til  de som mener alt de ikke liker er «woke» (for det er ingen enighet i tråden hva som faktisk er definisjon av det. I dag er det kvinner med høyt testosteronnivå og som ikke passe inn i kategorien «standard kvinne», hva er det i morgen? Thomas toget?). Argumentene flyttes lengre og lengre i retning av… kreativt, og så er dere freidige nok til å snakke om dissonan.

Endret av The Very End
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Gargantua said:

1.jpg

Ikke overraskende at hun er rett på dette og ikke sjekker fakta om det virkelig er en transperson engang. "Enjoying the distress", uh huh... Effektiv hatpropaganda for de som har bestemt seg for at transpersoner er demoner

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, LuxFerre said:

Alle som ser Marit Bjørgen ser at hun har et ansikt til en kvinne og ser ikke ut som en mann.
Det er enormt med trening som har gitt henne disse armene.

Det finnes mange kvinnelige bodybuildere som ser ut som menn i ansiktet på grunn av at de har tatt så mye anabole steroider.

Steroids turned me into a man!

Vi er enige, og også det som er poenget; at man ikke med utseende alene kan si om det er mann eller kvinne. Resten av spekulasjoner fra mennesker på X eller her i tråden som hardnakket mener at personene vi diskuterer er mann fordi ansiktet ikke er feminint og kromosom ditt eller datt basert på antagelser er både respektløst og mest sannsynlig feil. 

Endret av The Very End
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Høstblader said:

Ikke overraskende at hun er rett på dette og ikke sjekker fakta om det virkelig er en transperson engang. "Enjoying the distress", uh huh... Effektiv hatpropaganda for de som har bestemt seg for at transpersoner er demoner

J. K. Rowling ønsker å beskytte kvinner fra diskriminering og krenkende forskjellsbehandling.
Dere ønsker at alle som identifiserer seg som kvinner skal kunne delta som kvinner selv om de er biologiske menn. Det er rart at dere ikke forstår at dette ikke er riktig og at det er krenkende og urettferdig for kvinner.

De ser ut som IOC ikke har hatt noe som helst interesse av å teste dem noe de skulle gjort.
Uansett så er det ikke riktig at de skal bokse mot kvinner da vi kan se at de ser ut som menn.
De kan bare få et slikt ansikt ved at de har hatt et ualminnelig høyt testosterone nivå over mange år.
Det blir da farlig og urettferdig å la de bokse som kvinner.

Da IBA sier at de har XY kromosomer lenge før de deltok i OL må vi stole på hva IBA sier så lenge det ikke finnes noen andre tester.

Jeg stoler heller ikke på IOC og jeg tror ikke de er noe mindre korrupte enn IBA.
Det ser ikke ut som IOC bryr seg så mye om doping mer.
Hvorfor skal de det da nå tillater personer med XY kromosomer å stille opp som kvinner.

Full doping-ordkrig før OL: – Setter seg selv over resten av verden
Full dopingkrangel i OL: –⁠ Tillitsbrudd

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle argumentene, på begge sider, liker å kategorisere hver kommentar her i to fløyer, noe jeg er i det minste mektig lei av. "Dere, dere dere.." 

To ting kan være sant samtidig. Jeg mener Imane Khelif er en kvinne og jeg mener at det er en større problematikk rundt transpersoner i kjønssbestemte idretter. Disse er ikke i nærheten av å utelukke hverandre.

Så kommer anklagelsene om at man flytter målstengene, men jeg har ikke kommentert noe som har utelukket noe annet jeg har skrevet. Jeg forstår ikke helt den mentale gymnastikken, eller om det er bare er en måte å unngå å snakke om det relevante temaet. 

@Brother Ursus Du snakker mye om underliv, testiklene til Imane og sånt, men kan du pålitelig bevise de påstandene? Eller er det magefølelsen din som sier "hu dama her har baller"?

Til info så har jo Michael Phelps et genetisk avvik. Han produserer veldig lite melkesyre, har veldig lange armer og en lang overkropp, ideelt for svømmere. Skal vi fjerne hans OL-medaljer? Nei det blir for dumt, blir det ikke?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (1 time siden):

Jeg tror majoriteten er enige om at menn ikke burde konkurrere i kvinneklasser. Jeg tror også de fleste er veldig skeptisk til at transatleter som åpenbart har mannlige styrker/fordeler ikke burde konkurrere klasser der de har fordel av det.

Er også enig i at idrett/OL til syvende og sist er underholdning, som igjen kan være med å påvirke, eller være påvirket av menneskesyn, politikk og kultur.

Men personlig oppleves det som at mange går veldig hardt ut mot Khelif på foreløbigt svakt grunnlag.

Jeg ser flere store kjendiser henge hun ut, og kommentarfelt som fylles av hat.

Personlig avventer jeg min holdning mot hennes plass i bokseringen til jeg vet noe mere håndfast. Som tidligere utøver og med hjerte for kampsport så reagerer jeg også på konseptet med transpersoner som går kamper i kvinneklasser. I akkurat denne kampen så reagerte jeg kanskje mest på motstanderen som trekte seg uten å en gang prøve. SÅ hardt var ikke det slaget, og det virker som dette var tenkt ut på forhånd fra hennes side.

Veldig fornuftig svar, helt enig.

Endret av AvgAug
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...