Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

30 minutes ago, uname -i said:

Skjønner ikke hva som er så sjokkerende med det innslaget. Kuturkrigere vil kanskje ha en sterk følelsesmessig reaksjon(sinne), men det skjer jo på alt mulig da. Men med mindre man rett før våknet opp fra 60 år i koma, så tror jeg ikke det var noen mental belastning for resten av oss. (For min del så synes jeg ikke det innslaget var av det beste, og så gikk jeg videre i livet.)

Og en ting til når du sier at du fikk det "rett i fleisen". Du vet kanskje at denne seansen kom to timer og 38 minutter ut i OL-sermonien og før det så hadde det vært innslag av jokkende androgyne menn, transer og ikke minst en knallhard, ildsprutende  metal-versjon av en sang fra 1790 sunget av en Marie Anoniette med sitt eget hode under armen?  Litt 'weird" å da bryte ut med "HVORDAN KUNNE DE?" når dette Nattverd-innslaget kom.

Forresten, var problemet ditt en respektløs fremstilling av Nattverden eller var problemet at den respektløse fremstillingen ble utført av drag-artister? Fra det du og andre skriver så er det mye som peker i retning av at det var det siste(null reaksjon på Simpson-versjonen).

Det er rart hvor dobbelt moral woke er.
komikere og satire gjør narr av alt og alle og vi blir derfor ikke så såret når vi blir gjort narr av som når OL gjør det.
Woke forstår ikke denne forskjellen for de blir fort såret av komikere som gjør narr av alt og alle.
Det er vel trolig grunnen til at det lages så få komiske filmer om dagen.

Is ‘woke culture’ the death of comedy?
Woke culture is strangling comedy
Jerry Seinfeld Says Woke Culture Ruined TV Comedy
Letter: Where is the woke's sense of humor?
Woke Audience Member Disrupts Comedy Show
Why the Woke Can’t Take a Joke
John Cleese says woke culture is having 'disastrous' impact on creativity in comedy
The State of Comedy Amid "Woke Culture"
Is Wokeness Killing Comedy?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, Red Frostraven said:

Hvem sier at det er inspirert av nattverden etter at de har hørt artisten sin forklaring og bevisene som støtter den..?

---

Antagelser om at det var basert på nattverden, og at det også ville vært greit, er jo en separat sak, ikke samme sak.

Tekannen som vitterlig er public domain og deres private eiendom var ikke ødelagt selv om det ble servert kaffe i den, selv om dem som føler eierskap til designet føler at designet ble krenket.

Det er enda mindre grunn til å føle seg krenket når det viser seg å ha vært en kaffekanne av et eget lg annet design som ble brukt til kaffe, og ikke en tekanne.

Hva er det du babler om nå? Meningsløst, inkoherent visvas.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (36 minutter siden):

Men dere mener altså at ingen religioner skal tulles med av dragartister? 

Hvem er "dere"?

Siden du i vanlig stil først tar ting skrevet ut av sammenheng og leker stråmann så minner jeg på:

image.png.2c8a1bc7b92b6f75679486491c177e13.png

Utfordingen er at den politisk korrekte samling av mennesker som jeg velger å anta du tilhører tør ikke kjøre samme linje på alt. Stå fram med fullt navn og hev stemmen mot islam og se hvor det bærer hen.

Derfor var innslaget i seremonien uklokt - det viser nøyaktig hvor redde og woke den vestlige verden har blitt

 

Endret av sofiemyr
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, sofiemyr said:

Hvem er "dere"?

Siden du i vanlig stil først tar ting skrevet ut av sammenheng og leker stråmann så minner jeg på:

image.png.2c8a1bc7b92b6f75679486491c177e13.png

Utfordingen er at den politisk korrekte samling av mennesker som jeg velger å anta du tilhører tør ikke kjøre samme linje på alt. Stå fram med fullt navn og hev stemmen mot islam og se hvor det bærer hen.

Derfor var innslaget i seremonien uklokt - det viser nøyaktig hvor redde og woke den vestlige verden har blitt

 

Jeg ble selvfølgelig ikke "krenket" av innslaget, jeg ble bare oppgitt, siden å tulle med kristendommen er så utrolig lett og feigt. Det er så lavthengende frukt, det er så simpelt. Som nevnt i et tidligere innlegg så man hvordan det gikk da Charlie Hebdo tullet med islam. Å benytte dragartister i et innslag som skal ses av hundrevis av millioner over hele verden, viser bare hvor dilla LGBTQ+sekten (som regissøren tilhører) har etter å trøkke det opp i trynet på alt og alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (51 minutter siden):

Hva er det du babler om nå? Meningsløst, inkoherent visvas.

Jeg forklarer med logikk hvorfor forestillingen din er feil, og du forstår ikke logikk. Som også forklarer hvorfor du tok feil om at det var en feil ved argumentene.

Det er altså to situasjoner her du ikke forstår:

1: Two rights doesn't make a wrong: Det er greit å lage en hyllest til nattverden, og, separat; det er greit å hylle Feast of the Gods on Mont Olympus.

At begge deler er greit betyr ikke at noe er ødelagt eller ikke er fornuftig;

Det er ingen ødelagt tekanne. De har ikke lånt maleriet og malt over det.

Det er følelser fra en gruppe hvis politikk preges av følelser om at innholdet i en tekanne, innholdet i hva de trodde var en hyllest til Nattverden, gjør at konseptet er vanæret.

Som går an å relatere til, selv om man er uenig.

Som Life of Brian vanæret kristne en gang i tiden.

2: Two wrongs doesn't make a right: 

At de kristne føler nattverden vanæres i en hyllest/parodi, og det ikke er nattverden, betyr ikke at de må ha rett et annet spørsmål. Verken logikk eller etikk krever at noen som opplever seg krenket må har rett i ett av to tilfeller.

De kan ta feil i begge. Som er tilfellet her.

Det er ingen tekanne som er ødelagt. Det var et spørsmål om konseptet er vanæret på grunn av innholdet i en aktør sin egne tekanne, på grunn av at designet minner om deres, og opplevdes støtende og krenkende.

Og det var ingen tekanne i utgangspunktet. Det var ikke nattverden.

Det var:

300px-Bijlert_-_Le_Festin_des_dieux_-_09-530998.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Le_Festin_des_Dieux

Altså er analogien med den ødelagte tekannen fundamentalt feil, da det ikke er noen motstridende argumenter.

Forskjellen mellom hvorvidt det er nattverden eller Feast of the Gods som hylles er jo bare hvorvidt kristne har en unnskyldning for å føle seg krenket eller ikke.

Argumentet for hvorfor det er greit er det samme uansett verk som hylles av artisten, ikke forskjellige.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (12 minutter siden):

Jeg ble selvfølgelig ikke "krenket" av innslaget, jeg ble bare oppgitt, siden å tulle med kristendommen er så utrolig lett og feigt. Det er så lavthengende frukt, det er så simpelt.

Det er bekreftet flere ganger av de som står bak åpningsseremonien, og eksperter, at de ikke "tuller med kristendommen", som @Red Frostraven har vist til. Seansen var en referanse til følgende:

https://www.theguardian.com/sport/article/2024/jul/29/olympic-last-supper-scene-based-painting-greek-gods-art-experts

Jeg skjønner forøvrig ikke helt hvorfor det skulle være så galt å referere til kristendommen? Hva er det du mener er "feigt" med det? Religion og liberalisering av kirkens rolle har en viktig plass i fransk historie.

Her er forøvrig en analyse av referansene i innslaget:

Sitat

Å benytte dragartister i et innslag som skal ses av hundrevis av millioner over hele verden, viser bare hvor dilla LGBTQ+sekten (som regissøren tilhører) har etter å trøkke det opp i trynet på alt og alle.

Hvorfor mener du det er problematisk å benytte dragartister?

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Snikpellik said:

Det er bekreftet flere ganger av de som står bak åpningsseremonien, og eksperter, at de ikke "tuller med kristendommen", som @Red Frostraven har vist til. Seansen var en referanse til følgende:

https://www.theguardian.com/sport/article/2024/jul/29/olympic-last-supper-scene-based-painting-greek-gods-art-experts

Jeg skjønner forøvrig ikke helt hvorfor det skulle være så galt å referere til kristendommen? Religion og liberalisering av kirkens rolle har en viktig plass i fransk historie.

Her er forøvrig en analyse av referansene i innslaget:

Hvorfor mener du det er problematisk å benytte dragartister?

Du, Snikpellik, skrev på lørdag:

Det der var jo bare artig, og en kul referanse. Hva er det som er så "woke" med dette da?

Det høres rett og slett bare trist ut å bli så sint og negativ av alt hele tiden! Kanskje prøve å ha litt humør i stedet?

Dette skrev du som et svar på at jeg sa at de brukte Nattverden av Leonardo. Nå sier du plutselig at det er et annet maleri som var inspirasjonskilden. Ser dere hvordan dere vender kappen etter vinden og endrer mening ettersom det passer dere? Dere backtracker og motsier dere selv hele tiden.

Hvorfor er det galt å bruke dragartister? Fordi det bygger opp under woke-doktrinen om at kjønn er flytende og egentlig ikke finnes. Det gir en smitteeffekt blant unge og usikre mennesker, som da tror de er født i feil kjønn. Statistikken er klar. For 20 år siden var ungdom som søkte "kjønnskorrigerende behandling" nærmest ikke-eksisterende. Woke har ført til en eksplosjonsartet økning i innbilt kjønnsdysfori. Fordi det er trendy.

Kilder:

https://www.reuters.com/investigates/special-report/usa-transyouth-data/

https://www.abc.net.au/news/2018-09-20/childhood-demand-for-biological-sex-change-surges-to-record/10240480

 

 

1.jpg

2.jpg

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (17 minutter siden):

Å benytte dragartister i et innslag som skal ses av hundrevis av millioner over hele verden, viser bare hvor dilla LGBTQ+sekten (som regissøren tilhører) har etter å trøkke det opp i trynet på alt og alle.

Det får vel folk tåle. Ikke at dette innslaget var nevneverdig anti-religiøst selv om mange tolker det slik, men kristne og andre religioner har jo "trøkket dette opp i trynet" på alt og alle i mange hundre år. Jeg vil heller ha folk som kødder med religion i hundrevis av år fremover enn det som har vært realiteten: Kødd med religion = dødsstraff.

"LGBTQ+sekt", LOL. Gode verdier du har.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (13 minutter siden):

Dette skrev du som et svar på at jeg sa at de brukte Nattverden av Leonardo. Nå sier du plutselig at det er et annet maleri som var inspirasjonskilden. Ser dere hvordan dere vender kappen etter vinden og endrer mening ettersom det passer dere?

Det var først trodd at det var en referanse til nattverden, men ble som mange her har påpekt ganske raskt bekreftet i ettertid at det ikke var en referanse til nattverden, men til maleriet The Feast of the Gods, som er sentralt også i olympisk historie.

Å ta til seg det skaperne og eksperter sier er ikke å "endre mening" eller "vende kappen etter vinden", det er å forholde seg til fakta.

Sitat

Dere backtracker og motsier dere selv hele tiden.

Spennende bruk av pronomen, men jeg er altså fremdeles én person, ikke en "dere". 

Sitat

Hvorfor er det galt å bruke dragartister? Fordi det bygger opp under woke-doktrinen om at kjønn er flytende og egentlig ikke finnes. Det gir en smitteeffekt blant unge og usikre mennesker, som da tror de er født i feil kjønn. 

At de har med noen dragartister i en liten del av en åpningsseremoni i OL gir en smitteeffekt blant unge og usikre mennesker og får dem til å tro at de er født i feil kjønn..? Dette tror jeg ikke du egentlig tror på selv :) 

Sitat

Statistikken er klar. For 20 år siden var ungdom som søkte "kjønnskorrigerende behandling" nærmest ikke-eksisterende. 

Så bra! Det tyder på at det nå er langt mer åpenhet rundt dette i samfunnet, bedre tilbud og enklere å få hjelp for de som trenger det. Det var ikke så mange åpne homofile før heller, men nå er dette mye lettere - selv om det fremdeles er et stykke igjen der også.

Sitat

Woke har ført til en eksplosjonsartet økning i innbilt kjønnsdysfori. Fordi det er trendy.

Kilde?

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Kilde?

Du må påpeke at det er kilde på at årsaken er at det er trendy du etterspør, eller så får du psuedo-forskning fra en spørreundersøkelse fra et anti-trans-forum, som ble grunnlaget for hypotesen Rapid Onset Gender Dysphoria, som for lengst er kastet i søpla, men resirkuleres av folk som gjenbruker søppel fra den anti-intellektuelle skrothaugen for ideer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Dette skrev du som et svar på at jeg sa at de brukte Nattverden av Leonardo. Nå sier du plutselig at det er et annet maleri som var inspirasjonskilden. Ser dere hvordan dere vender kappen etter vinden og endrer mening ettersom det passer dere? Dere backtracker og motsier dere selv hele tiden.

Nei, det er du som driver og taler med dobbel tunge. Først skyver du de kristne foran deg fordi dette var et blasfemisk angrep på Nattverden, men det er bare et av de mange rasjonaliserende fikenbladene du slenger foran tranfsobien din. Det har du avslørt mange ganger i denne tråden.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Dette skrev du som et svar på at jeg sa at de brukte Nattverden av Leonardo. Nå sier du plutselig at det er et annet maleri som var inspirasjonskilden.

Altså om man ikke vet så kan man lett tro at det var nattverden som var inspirasjonen, men det viser seg altså at det ikke var det, hva er det som er så komplisert med det egentlig ? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, skaftetryne32 said:

Altså om man ikke vet så kan man lett tro at det var nattverden som var inspirasjonen, men det viser seg altså at det ikke var det, hva er det som er så komplisert med det egentlig ? 

Ikke komplisert. Jeg bare påpeker at også Snikpellik og andre her - som meg - tok det for god fisk at det faktisk var Leonardos maleri som var inspirasjonen. At regissøren i ettertid sier at det var et annet maleri, tror jeg faktisk ikke noe på, han spilte selvfølgelig på ikonografien ved det berømte maleriet. Utstudert og feigt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (8 minutter siden):

Ikke komplisert.

Det virker sånn. 

 

Gargantua skrev (7 minutter siden):

At regissøren i ettertid sier at det var et annet maleri, tror jeg faktisk ikke noe på,

Det er ditt problem.

Gargantua skrev (8 minutter siden):

han spilte selvfølgelig på ikonografien ved det berømte maleriet. Utstudert og feigt.

Det er faktisk langt mer logisk at han brukte ett annet ikke like berømt, men fremdeles velkjent maleri av greske guder, der de olympiske leker stammer fra, ser man på det segmentet av åpningsseremonien en gang til så blir det enda mer åpenbart at det ikke var nattverden som de kopierte, jeg skjønner hvorfor noen trodde det, jeg skjønner ikke hvorfor noen blir så krenka av det, men det var altså ikke nattverden, selv om noen trodde det, som sagt se det igjen med de nye bevisene friskt i minne og det blir åpenbart at det ikke er nattverden som er inspirasjonen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 timer siden):

At regissøren i ettertid sier at det var et annet maleri, tror jeg faktisk ikke noe på, han spilte selvfølgelig på ikonografien ved det berømte maleriet. Utstudert og feigt.

image.thumb.png.7f8c9e193df27cb907f891a591b37707.png

Ser du solguden Apollo sin krans..?

Ser du vinens gud..?

Så du antallet?

Forstår du at det er mer sannsynlig at de fremstiller de olympiske guder på fest på fjellet Olympus, enn nattverden -- gitt informasjon om maleriet, og tradisjonen og historien bak de olympiske leker?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (9 timer siden):

Skjønner ikke hva som er så sjokkerende med det innslaget. Kuturkrigere vil kanskje ha en sterk følelsesmessig reaksjon(sinne), men det skjer jo på alt mulig da. Men med mindre man rett før våknet opp fra 60 år i koma, så tror jeg ikke det var noen mental belastning for resten av oss. (For min del så synes jeg ikke det innslaget var av det beste, og så gikk jeg videre i livet.)

Det er vel den mest vulgære seremonien of all time, om de gikk for det var det jo en suksess. Noen kulturkrigere vil kanskje ha en sterkt følelsesmessig reaksjon og sinne på at noen ikke satte pris på seremonien, men det er greit for resten av oss.

uname -i skrev (9 timer siden):

Og en ting til når du sier at du fikk det "rett i fleisen". Du vet kanskje at denne seansen kom to timer og 38 minutter ut i OL-sermonien og før det så hadde det vært innslag av jokkende androgyne menn, transer og ikke minst en knallhard, ildsprutende  metal-versjon av en sang fra 1790 sunget av en Marie Anoniette med sitt eget hode under armen?  Litt 'weird" å da bryte ut med "HVORDAN KUNNE DE?" når dette Nattverd-innslaget kom.

Jeg mente denne woke seremonien generelt.

uname -i skrev (9 timer siden):

Forresten, var problemet ditt en respektløs fremstilling av Nattverden eller var problemet at den respektløse fremstillingen ble utført av drag-artister? Fra det du og andre skriver så er det mye som peker i retning av at det var det siste(null reaksjon på Simpson-versjonen).

Hvem har sagt at det var mitt problem? Jeg bare forklarte at det er en kontekstuell forskjell på satireserier og OL-serier.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (7 timer siden):

Ikke komplisert. Jeg bare påpeker at også Snikpellik og andre her - som meg - tok det for god fisk at det faktisk var Leonardos maleri som var inspirasjonen. At regissøren i ettertid sier at det var et annet maleri, tror jeg faktisk ikke noe på, han spilte selvfølgelig på ikonografien ved det berømte maleriet. Utstudert og feigt.

Øh, "tok det for god fisk" at jeg (i likhet med mange andre) trodde det var en referanse til nattverden før det ble forklart av regissøren at det er referanse til et lignende maleri som er sentralt i olympisk historie?

Hva mener du med "regissøren i ettertid"? Har regissøren uttalt noe annet i forkant? Svaret er nei. Regissøren, samt mange kunsteksperter kom ut og forklarte inspirasjonen og referansene til dette innslaget i åpningsseremonien, etter at det kom beskyldninger om blant annet "satanisme" og "anti-kristendom".

At du hevder du vet mer om de kunstneriske valgene og referansene i åpningsseremonien enn regissøren bak og kunsthistorikere blir bare komisk.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

IOC har kommet med en uttalelse etter en hatkampanje rettet mot to kvinnelige boksere i OL startet på internett og spredte seg raskt mellom kontoene til kjente amerikanske kulturkrigere som Elon Musk, Charlie Kirk, JD Vance, Libs of TikTok m.flere.

Kontoene sprer desinformasjon blant annet om at utøveren Khelif fra Algerie er "mann" og "trans", etter at det russisk-kuppede internasjonale bokseforbundet IBA (som er bannet av IOC etter at Russland kapret forbundet) plutselig utestengte kvinnene, uten å formidle noe vitenskapelig grunnlag for dette. 

Joint Paris 2024 Boxing Unit/IOC Statement
https://olympics.com/ioc/news/joint-paris-2024-boxing-unit-ioc-statement

Sitat

Every person has the right to practise sport without discrimination.

All athletes participating in the boxing tournament of the Olympic Games Paris 2024 comply with the competition’s eligibility and entry regulations, as well as all applicable medical regulations set by the Paris 2024 Boxing Unit (PBU) (please find all applicable rules here). As with previous Olympic boxing competitions, the gender and age of the athletes are based on their passport.

These rules also applied during the qualification period, including the boxing tournaments of the 2023 European Games, Asian Games, Pan American Games and Pacific Games, the ad hoc 2023 African qualifying tournament in Dakar (SEN) and two world qualifying tournaments held in Busto Arsizio (ITA) and Bangkok (THA) in 2024, which involved a total of 1,471 different boxers from 172 National Olympic Committees (NOCs), the Boxing Refugee Team and Individual Neutral Athletes, and featured over 2,000 qualification bouts.

The PBU used the Tokyo 2020 boxing rules as a baseline to develop its regulations for Paris 2024. This was to minimise the impact on athletes’ preparations and guarantee consistency between Olympic Games. These Tokyo 2020 rules were based on the post-Rio 2016 rules, which were in place before the suspension of the boxing International Federation by the IOC in 2019 and the subsequent withdrawal of its recognition in 2023.

We have seen in reports misleading information about two female athletes competing at the Olympic Games Paris 2024. The two athletes have been competing in international boxing competitions for many years in the women’s category, including the Olympic Games Tokyo 2020, International Boxing Association (IBA) World Championships and IBA-sanctioned tournaments.

These two athletes were the victims of a sudden and arbitrary decision by the IBA. Towards the end of the IBA World Championships in 2023, they were suddenly disqualified without any due process.

According to the IBA minutes available on their website, this decision was initially taken solely by the IBA Secretary General and CEO. The IBA Board only ratified it afterwards and only subsequently requested that a procedure to follow in similar cases in the future be established and reflected in the IBA Regulations. The minutes also say that the IBA should “establish a clear procedure on gender testing”.

The current aggression against these two athletes is based entirely on this arbitrary decision, which was taken without any proper procedure – especially considering that these athletes had been competing in top-level competition for many years.

Such an approach is contrary to good governance.

Eligibility rules should not be changed during ongoing competition, and any rule change must follow appropriate processes and should be based on scientific evidence.

The IOC is committed to protecting the human rights of all athletes participating in the Olympic Games as per the Olympic Charter, the IOC Code of Ethics and the IOC Strategic Framework on Human Rights. The IOC is saddened by the abuse that the two athletes are currently receiving.

The IBA’s recognition was withdrawn by the IOC in 2023 following its suspension in 2019. The withdrawal of recognition was confirmed by the Court of Arbitration for Sport (CAS). See the IOC’s statement following the ruling.

The IOC has made it clear that it needs National Boxing Federations to reach a consensus around a new International Federation in order for boxing to be included on the sports programme of the Olympic Games LA28.

Olympic female boxers are being attacked. Let's just slow down and look at the facts
https://eu.usatoday.com/story/sports/columnist/dan-wolken/2024/08/01/boxers-under-fire-olympic-gender-tests/74634233007/

(...) "The IBA has been in a long-running dispute with the IOC, and as a result, boxing’s future in the Olympics beyond the Paris Games is up in the air.

What’s the dispute about? In a word: Russia.

When Umar Kremlev became the IBA president in 2020, he made his mark by signing a significant sponsorship deal with Gazprom, Russia’s state energy supplier. It is understood that Gazprom essentially funded the IBA’s entire operation.

Early in 2022, Russia invaded Ukraine. As a result, the IOC wanted the IBA to drop Gazprom and make other reforms to its governance and financial structures and to clean up a bevy of ethical issues.

Unsatisfied with the IBA’s response – including a claim that Gazprom’s sponsorship expired at the end of 2022 – the IOC stripped its sanction of the Olympic boxing tournament. The IBA appealed the decision to the Court of Arbitration for Sport, but was turned down on April 2 of this year for a variety of reasons, including the IBA’s continued lack of financial transparency, continuing issues with its referees and judges and failure to fully implement the government reform measures demanded by the IOC.

So here’s this long-running dispute between the IOC and a fully Russian-backed boxing organization, coming to a head at an Olympics where the Russians are truly personae non gratae. In fact, there are just 15 Russians competing under a neutral flag at these Olympics, nearly half of them playing tennis. The rest of them either opted out or did not pass the IOC’s neutrality standards, which primarily weeded out anyone who actively supported the war in Ukraine."

Meanwhile, after the controversial opening ceremony, Kremlev, the IBA president, posted a video to X, formerly known as Twitter, in which he called IOC president Thomas Bach the “chief sodomite” and his team “society’s outcasts.”

What does all of this mean? It’s hard to say for sure, but if you think the IBA throwing gas on this story is entirely about chromosomes and testosterone, I have a dacha in Volvograd to sell you.

What else do we know? We know that Khelif and Lin have been competing in this sport for years,  including the Olympics three years ago, and were not exactly dominating the competition. Khelif lost in the quarterfinals in Tokyo and Lin lost in the round of 16 of a different weight class. They were also being tested without any issue coming up, until this sudden 2023 test that nobody can really explain.

Amy Broadhurst, an Irish world champion boxer who has been in the ring with Khelif and beaten her, posted on X that, "Personally I don't think she has done anything to 'cheat'. I thinks (sic) it's the way she was born & that's out of her control. The fact that she has been (beaten) by 9 females before says it all."

She followed: "If this is a man and it becomes 100% fact, I'll be disgusted that I was in the ring and so was many others. A man vs a woman is far from ok. But right now nobody knows what the true facts are."

We also know – or can at least safely speculate – that in Khelif’s case, Algeria would be a strange place to incubate a star women’s boxer who was actually a man or began life as a man. This is a Muslim country where same-sex acts are illegal and the LGBT community is subject to significant discrimination. Algeria's Olympic committee has issued a statement strongly denying what it called "baseless propaganda" and "unethical targeting and maligning of our esteemed athlete."

So when you put all this entire fact pattern together, there are far too many unanswered questions and obvious agendas here for the American political right-wing to send this train down the tracks in good faith. And yet that didn’t stop Sen. Tommy Tuberville, for one, to post the Khelif punch video on social media with the comment “If @KamalaHarris has her way, this will be happening in elementary schools all over the U.S. soon.”

The Olympics are not halfway over. Khelif is going to fight again, and there will be lots of eyeballs on her, more questions asked and hopefully some actual answers uncovered.

In the meantime, though, we can all agree that men should not be fighting women in the boxing ring at an Olympics. But we don’t know that’s what this is.

So let’s just slow down.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Snikpellik said:

IOC har kommet med en uttalelse etter en hatkampanje rettet mot to kvinnelige boksere i OL startet på internett og spredte seg raskt mellom kontoene til kjente amerikanske kulturkrigere som Elon Musk, Charlie Kirk, JD Vance, Libs of TikTok m.flere.

Kontoene sprer desinformasjon blant annet om at utøveren Khelif fra Algerie er "mann" og "trans", etter at det russisk-kuppede internasjonale bokseforbundet IBA (som er bannet av IOC etter at Russland kapret forbundet) plutselig utestengte kvinnene, uten å formidle noe vitenskapelig grunnlag for dette. 

Joint Paris 2024 Boxing Unit/IOC Statement
https://olympics.com/ioc/news/joint-paris-2024-boxing-unit-ioc-statement

Olympic female boxers are being attacked. Let's just slow down and look at the facts
https://eu.usatoday.com/story/sports/columnist/dan-wolken/2024/08/01/boxers-under-fire-olympic-gender-tests/74634233007/

(...) "The IBA has been in a long-running dispute with the IOC, and as a result, boxing’s future in the Olympics beyond the Paris Games is up in the air.

What’s the dispute about? In a word: Russia.

When Umar Kremlev became the IBA president in 2020, he made his mark by signing a significant sponsorship deal with Gazprom, Russia’s state energy supplier. It is understood that Gazprom essentially funded the IBA’s entire operation.

Early in 2022, Russia invaded Ukraine. As a result, the IOC wanted the IBA to drop Gazprom and make other reforms to its governance and financial structures and to clean up a bevy of ethical issues.

Unsatisfied with the IBA’s response – including a claim that Gazprom’s sponsorship expired at the end of 2022 – the IOC stripped its sanction of the Olympic boxing tournament. The IBA appealed the decision to the Court of Arbitration for Sport, but was turned down on April 2 of this year for a variety of reasons, including the IBA’s continued lack of financial transparency, continuing issues with its referees and judges and failure to fully implement the government reform measures demanded by the IOC.

So here’s this long-running dispute between the IOC and a fully Russian-backed boxing organization, coming to a head at an Olympics where the Russians are truly personae non gratae. In fact, there are just 15 Russians competing under a neutral flag at these Olympics, nearly half of them playing tennis. The rest of them either opted out or did not pass the IOC’s neutrality standards, which primarily weeded out anyone who actively supported the war in Ukraine."

Meanwhile, after the controversial opening ceremony, Kremlev, the IBA president, posted a video to X, formerly known as Twitter, in which he called IOC president Thomas Bach the “chief sodomite” and his team “society’s outcasts.”

What does all of this mean? It’s hard to say for sure, but if you think the IBA throwing gas on this story is entirely about chromosomes and testosterone, I have a dacha in Volvograd to sell you.

What else do we know? We know that Khelif and Lin have been competing in this sport for years,  including the Olympics three years ago, and were not exactly dominating the competition. Khelif lost in the quarterfinals in Tokyo and Lin lost in the round of 16 of a different weight class. They were also being tested without any issue coming up, until this sudden 2023 test that nobody can really explain.

Amy Broadhurst, an Irish world champion boxer who has been in the ring with Khelif and beaten her, posted on X that, "Personally I don't think she has done anything to 'cheat'. I thinks (sic) it's the way she was born & that's out of her control. The fact that she has been (beaten) by 9 females before says it all."

She followed: "If this is a man and it becomes 100% fact, I'll be disgusted that I was in the ring and so was many others. A man vs a woman is far from ok. But right now nobody knows what the true facts are."

We also know – or can at least safely speculate – that in Khelif’s case, Algeria would be a strange place to incubate a star women’s boxer who was actually a man or began life as a man. This is a Muslim country where same-sex acts are illegal and the LGBT community is subject to significant discrimination. Algeria's Olympic committee has issued a statement strongly denying what it called "baseless propaganda" and "unethical targeting and maligning of our esteemed athlete."

So when you put all this entire fact pattern together, there are far too many unanswered questions and obvious agendas here for the American political right-wing to send this train down the tracks in good faith. And yet that didn’t stop Sen. Tommy Tuberville, for one, to post the Khelif punch video on social media with the comment “If @KamalaHarris has her way, this will be happening in elementary schools all over the U.S. soon.”

The Olympics are not halfway over. Khelif is going to fight again, and there will be lots of eyeballs on her, more questions asked and hopefully some actual answers uncovered.

In the meantime, though, we can all agree that men should not be fighting women in the boxing ring at an Olympics. But we don’t know that’s what this is.

So let’s just slow down.

IOC sier at de er kvinner på grunn av at det står at de er kvinner i Passet.
Begge har XY kromosomer som betyr mann. Det er mulig de har Swyer syndrome som betyr at de kan kan se ut som en kvinne utvendig men mangler eggstokker og har prostata og innvendige testliker som produserer testosterone. Det du ikke forstår at disse personene er mye sterkere enn kvinner og la disse bokse mot kvinner som langt fra tåler like mye som men kan føre til fatale konsekvenser og i verste fall en kvinnelig bokser sin død. Woke tenker ikke på kvinners rettigheter og hvilken fordel menn som identifiserer seg som kvinne har over dem.                                                                                                                                                                                                                      

Anklages for å være mann

PRESSEMELDING: Norges Bokseforbund om kjønn og regler i OL 2024

Previously disqualified female boxers with "XY chromosomes" return to compete in women's events at Paris Olympics 2024

                                                                                                                   

Endret av LuxFerre
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (2 minutter siden):

IOC sier at de er kvinner på grunn av at det står at de er kvinner i Passet.
Begge har XY kromosomer som betyr mann. Det er mulig de har Swyer syndrome som betyr at de kan kan se ut som en kvinne utvendig men mangler eggstokker og har prostata og innvendige testliker som produserer testosterone. Det du ikke forstår at disse personene er mye sterkere enn kvinner og la disse bokse mot kvinner som langt fra tåler like mye som men kan føre til fatale konsekvenser og i verste fall en kvinnelig bokser sin død. Woke tenker ikke på kvinners rettigheter og hvilken fordel menn som identifiserer seg som kvinne har over dem.                                                                                                                                                                                                                      

Anklages for å være mann 
 

PRESSEMELDING: Norges Bokseforbund om kjønn og regler i OL 2024

                                                                                                                   

Det har vel kommet frem at dette handler om en person som man trodde var kvinne ved fødsel. Dog skriver VG at den italienske utøveren brakk nesa. Så noe må jo uansett gjøres 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...