Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
15 hours ago, skaftetryne32 said:

Mange klager på at original materialet ikke følges det gjør det woke, karakterer er endret osv, men She-Hulk fulgte jo originalmaterialet etter hva jeg har forstått, er det virkelig laget for at folk skal hate det, eller var det bare noe som ble laget, også valgte noen å legge det for hat ? Kanskje fordi de ikke kjente originalmaterialet ? Uansett jeg gidder ikke se, ikke noe for meg.

Etter en utrolig lang, trettende, og verdiløs diskusjon med en bruker endte jeg med å ta et gjensyn med serien, og det er jeg på mange måter glad for, da det viste seg at måten serien fremstilles av de som utgir seg for å ha sett den, ikke har noen særlig kontakt med hvordan serien faktisk ér.
Jeg fristes til å tro at det er blant Critical Drinkers mest innflytelsesrike misrepresentasjoner.

Ikke at det er så viktig, men når den har blitt short-hand slik som Cleopatra, er det greit å vite om den faktisk ér slik den fremstilles, eller om den misrepresenteres slik man ser med doku-dramaet Cleopatra.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, PgUp said:

Dere anti woke folka her, ville dere stemt på trump eller kamala?

Jeg ville stemt på Kamala, jeg mener Donald Trump er en sosiopat og farlig å ha som President.
Jeg husker forsatt at Donald Trump sa i 2016 "I could shoot somebody and not lose voters".
Nå har han fått igjennom en ny lov med flertall i høyesterett som gjør han immune mot alle lovbrudd hvis han blir President inkludert gjøre det samme som Putin gjør med sine motstandere.
Han ønsker seg et Diktatur i USA slik at han kan styre USA på samme måte som Putin styrer Russland.
Han misunner og hyller diktatorer som Putin og Kim Jong-un for de kan gjøre hva de vil med sitt land og alle folkene som bor der.

The Psychology of Donald Trump

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

  

34 minutes ago, Atib Azzad said:

Sorry på forhånd for å inngå med slikt surr, men det er ikke en umulighet at barn kan bli født med mørkere hud enn foreldrene
Screenshot2024-07-30at16-48-30Canacouplehaveababythatissignificantlydarkerorlighterthaneitherindividual-TheTechInteractive.thumb.png.0918799d12588fad402fee5b770d1266.png

Hvordan en karakter tegnes varierer også med hvem som tegner dem, men jeg sliter med å finne noe særlig hold for påstanden din (som føyer seg inn i rekken av ting du bare påstår og aldri underbygger). Hvor har du dette surret fra?
 

DeadpoolAndEllie.thumb.jpg.c23da3bcf0120508f830e95c8bd3246e.jpg

ellie_spider-man-deadpool_2016_8_art_by_ed_mcguinness_mark_morales_and_jason_keith.jpg.b0e5a4a29f3d6b7eddc4f3f284cf399c.jpgHvis dette liksom skal være så innlysende avbildninger av en datteren som Afro-Amerikaner, tror jeg jeg må melde meg på ett nytt kurs om Raser; Og hvordan å gate-keepe deres avbildninger.

Deadpool har dødd mange ganger, den siste gangen døde også datteren hans, i den kommende har han mistet sin re-generative egenskaper.
Sorry at tegneserier ikke er fullstendig statiske, men det finnes jo heldigvis så mye utgitt materiale at man skulle kunne holde seg opptatt med Wade's Deadpool nokså lenge.

 

Svarer deg her for å ungå å spore av filmtråden.

Dette er åpenbart politisk og ideologisk når man ser på hvem som står bak.

To europeere får ikke en afrikaner Sør for Sahara som barn. Da må Wade ta en prat med moren og eventuelt en farskapstest.

I de siste utgavene av tegneserien er hun fått stadig mørkere og mørkere trekk.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (3 timer siden):

Dere anti woke folka her, ville dere stemt på trump eller kamala?

Jeg er imot identietspolitikk på begge sider, fargeblind for å si det sånn, jeg er ikke woke, men heller ikke anti på den måten som man tenker om det i denne tråden.

Jeg ville ikke stemt på noen av dem, begge er ræva på hver sine områder 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke stemt PÅ Harris, men jeg hadde stemt IMOT Trump, så hun hadde likevel fått min stemme. Blue no matter who.

Identitetspolitikk er plagsomt, og kan være sosialt og psykologisk ødeleggende på sikt.
Krig og atomkrig er ødeleggende her og nå.

Fornuftig sagt, enig her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde ikke stemt PÅ Harris, men jeg hadde stemt IMOT Trump, så hun hadde likevel fått min stemme. Blue no matter who.

Identitetspolitikk er plagsomt, og kan være sosialt og psykologisk ødeleggende på sikt.
Krig og atomkrig er ødeleggende her og nå.

Hvilken amerikansk politiker ønsker du å bli president?

Jeg er veldig glad i min senator her i Ohio- Sherrod Brown 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):

Trump er en løgner, en narsissist, muligens psykopat og forræder, og finnes ikke statsmann og eier ikke verdighet.

Uansett hvor mye Disney og Ubisoft osv. irriterer meg så ville det ikke være rasjonelt å stemme på en slik person.

Samme her. Ville aldri stemt på Trump. Dels fordi han er en uberegnelig drittsekk og idiot, men mest fordi han meget sannsynlig er villig til å selge ut Vesten til Putin.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (6 minutter siden):

Trump er en løgner, en narsissist, muligens psykopat og forræder, og finnes ikke statsmann og eier ikke verdighet.

Uansett hvor mye Disney og Ubisoft osv. irriterer meg så ville det ikke være rasjonelt å stemme på en slik person.

Det var godt å høre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, Brother Ursus said:

  Svarer deg her for å ungå å spore av filmtråden.

Dette er åpenbart politisk og ideologisk når man ser på hvem som står bak.

To europeere får ikke en afrikaner Sør for Sahara som barn. Da må Wade ta en prat med moren og eventuelt en farskapstest.

I de siste utgavene av tegneserien er hun fått stadig mørkere og mørkere trekk.

Du svarer ikke på noe av det jeg spurte om, og jeg snakker ikke om to europeere, Carmelita er latina, Wade er canadier (og man vet lite om morens etnisitet), ikke at jeg i det hele tatt går med på at Eleanor avbildes som afrikaner, hun er kanskje tidvis mørkere enn moren, men det er veldig mulig å få mørkere hud enn foreldrene, slik jeg dokumenterte.

Dette er en kjemperar indignasjon, hvor henter du den fra?

Screenshot2024-07-30at20-32-37Deadpool(2024)5ComicIssuesMarvel.png.f875b0021438f916001bc783e433580d.pngF

Fra August 2024.
Stemmer dette overens med at  hun stadig får mørkere hud, eller er mørkere enn moren i det hele tatt?
5308.jpg.0d34f39cfd25ede8145d1dd3c3c942d6.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 hours ago, Brother Ursus said:

Trump er en løgner, en narsissist, muligens psykopat og forræder, og finnes ikke statsmann og eier ikke verdighet.

Uansett hvor mye Disney og Ubisoft osv. irriterer meg så ville det ikke være rasjonelt å stemme på en slik person.

Jeg vil si at Trump væremåte passer bedre til en sosiopat.
Det er mange som sier at Trump er psykopat men jeg ser ikke for meg Trump som sjarmerende, intelligent, beregnende og tålmodig som kjennetegnes psykopater.

Sosiopater og psykopater er like på mange måter. De mangler empati og skyldfølelse, de manipulerer mennesker rundt seg og bryr seg ofte lite om lover og regler. Men det er også forskjeller.

Sosiopatene kjennetegnes av å være mindre følelsesmessig stabile og svært impulsive. Et sosiopat kjennetegn er at deres oppførsel har en tendens til å være mer uberegnelig enn psykopater.

Gjør du noe kriminelt, enten det er voldelig eller ikke-voldelige – vil sosiopater handle mer på tvang. Et trekk ved sosiopater er at de mangler tålmodigheten til en iskaldt beregnende psykopat og gir mye lettere etter for impulsivitet. Å leve med en sosiopat kan derfor være enda mer utfordrende enn å leve med en psykopat.

Mens psykopaten i utførelsen av sine onde gjerninger ofte er kalde og beregnende i sin planlegging og unngår å bli tatt, er sosiopaten impulsiv og utålmodig. Psykopater vil planlegge sin forbrytelse ned til minste detalj og ta kalkulerte risikoer for å unngå å bli oppdaget. De smarteste blant psykopatene vil etterlate få spor som kan føre til at de blir oppdaget. Psykopater lar seg ikke rive med i øyeblikket og gjør dermed færre “feil” sammenlignet med en sosiopat.

En sosiopat beskriver en person med antisosial eller dyssosial personlighetsforstyrrelse. Sosiopater kan ikke forstå andres følelser. De bryter ofte samfunnets normer og tar gjerne impulsive avgjørelser uten å føle seg skyld for skader som de påfører andre.

Sosiopater er uberegnelige og impulsive og har lett for å bli sinte. Sosiopaten klarer ikke å opprettholde en fasade av normalt liv. De havner ofte i fengsel. Psykopater er gjerne mer manipulerende, sjarmerende og kan fremstå med en fasade av et vellykket liv og lykkes bedre med å skjule kriminell aktivitet.

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (18 timer siden):

Dere anti woke folka her, ville dere stemt på trump eller kamala?

Av disse ikke helt optimale valgene går nok stemmen til Trump. Langt fra en perfekt kandidat selvsagt, men bak alt dramaet, skandalene, klønete ordbruk, skremselspropogandaen, mediekjøret, mindre smakelige faktene, det morske blikket og den latterlige sveisen ligger det en person som kan styre landet noenlunde greit, om vi skal dømme fra hans tidligere periode. Kamala virker generelt sett temmelig bortreist og mindre egnet på det øverste nivået, så om det er en viss % sjanse for Trump kan komme med uheldige krumpspring er det vel garantert at Kamala vil sakte men sikkert føre landet mot et uføre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (3 timer siden):

Av disse ikke helt optimale valgene går nok stemmen til Trump. Langt fra en perfekt kandidat selvsagt, men bak alt dramaet, skandalene, klønete ordbruk, skremselspropogandaen, mediekjøret, mindre smakelige faktene, det morske blikket og den latterlige sveisen ligger det en person som kan styre landet noenlunde greit, om vi skal dømme fra hans tidligere periode. Kamala virker generelt sett temmelig bortreist og mindre egnet på det øverste nivået, så om det er en viss % sjanse for Trump kan komme med uheldige krumpspring er det vel garantert at Kamala vil sakte men sikkert føre landet mot et uføre.

Bortreist, hvordan? Trump har jo veldig mye historikk og veldig mange som har jobbet med han går jo hardt ut mot han, inkludert hans gamle og nye visepresident. 

Men vi får nesten gå tilbake til topic så det ikke blir total avsporing, men synes det var litt interessant å se hvor folk står politisk siden så mye av kulturkrigen kommer fra USA 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 27.7.2024 at 1:31 AM, Gargantua said:

Woke dritt på åpningsseremonien for OL. 

GTcLkDkagAEpIrK.jpeg

Tilbake til OL og woke. Det er litt interessant at OL i Barcelona i 1992 hadde en temasang med en homo og en overvektig. Men hvorfor var ikke det woke? Fordi de hadde talent. Fordi de var utrolige sangere, og ikke var der i kraft av å være homo og overvektig, men i kraft av å være dyktige vokalister. Spol fram 32 år, og aktørene i den famøse "Nattverden" er der kun i kraft av å være homo/trans/overvektig. Ser dere woke-huer forskjellen?

 

1.jpg

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (19 minutter siden):

Spol fram 32 år, og aktørene i den famøse "Nattverden" er der kun i kraft av å være homo/trans/overvektig. Ser dere woke-huer forskjellen?

 

Hva med å faktasjekke?

Even the official Olympics account on X said on Friday that the “interpretation of the Greek God Dionysus makes us aware of the absurdity of violence between human beings.” The post did not mention the Last Supper, while others commenting on the post described the performance as a depiction of a Dionysian feast.

"The idea was to have a pagan celebration connected to the gods of Olympus. You will never find in me a desire to mock and denigrate anyone," he said. "The idea was to create a big pagan party in link with the God of Mount Olympus."


https://eu.usatoday.com/story/sports/olympics/2024/07/29/paris-last-supper-olympics-dionysus/74586328007/

Den Siste Nattverden er uansett absurd hvitvasking, her er en mer realistisk versjon:

a-full-supper.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (32 minutter siden):

Tilbake til OL og woke. Det er litt interessant at OL i Barcelona i 1992 hadde en temasang med en homo og en overvektig. Men hvorfor var ikke det woke? Fordi de hadde talent. Fordi de var utrolige sangere, og ikke var der i kraft av å være homo og overvektig, men i kraft av å være dyktige vokalister. Spol fram 32 år, og aktørene i den famøse "Nattverden" er der kun i kraft av å være homo/trans/overvektig. Ser dere woke-huer forskjellen?

Nettopp!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...