Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

LuxFerre skrev (5 minutter siden):

Det er sikkert stor uenighet om hva woke er.
For min del blir ikke en film eller serie woke på grunn av at den har med personer fra visse diverse grupper.
Jeg har aldri ansett The Crying Game som en woke film men mange er sikkert uenige med meg.

Dette med personer fra visse diverse grupper ser jo til å være en gjennomgangsmelodi, f.eks enten så har assasins creed alltid vært woke, eller så er den ikke woke, for dette er sånn Ubisoft har gjort det fra første AS spill, problemet er tilsynelatende at det er en mørk mann under Sengoku perioden i Japan, en historisk person, så jeg ser ikke problemet, det må ikke være 100% historisk korrekt, det har AS aldri vært, ikke i nærheten engang, men nå er det plutselig woke, jeg er ikke enig. 

 

LuxFerre skrev (10 minutter siden):

Dette gjelder filmer og serier som hovedsaklig er for et mannlig publikum.
Mange woke filmer og serier er ikke laget for fans og ofte laget for at fans skal hate det som She-Hulk: Attorney at Law.

Mange klager på at original materialet ikke følges det gjør det woke, karakterer er endret osv, men She-Hulk fulgte jo originalmaterialet etter hva jeg har forstått, er det virkelig laget for at folk skal hate det, eller var det bare noe som ble laget, også valgte noen å legge det for hat ? Kanskje fordi de ikke kjente originalmaterialet ? Uansett jeg gidder ikke se, ikke noe for meg. 

 

LuxFerre skrev (13 minutter siden):

Kvinner er Mary Sue perfekte uten forbedringspotensiale og er allerede perfekte fra dag en.

 Dette er en standard trope, det er tonnevis av sånne perfekte menn i filmer og serier, er problemet  at det er en kvinne som er perfekt, og ikke er en annen typisk kvinnelig trope, f.eks en damsel i distress ? 

 

LuxFerre skrev (15 minutter siden):

Menn blir ofte fremstilt som gamle, slitne, udugelige, inkompetente, dumme, idioter, ufyselige og overgripere.

Det eksisterer jo sånne menn, akkurat som det eksisterer sånne kvinner, jeg er dog enig om det blir en generalisering så er det ikke verdt min tid. 

 

LuxFerre skrev (17 minutter siden):

Andre former for woke kan være filmer og serier med historisk innhold eller fra en verden der en diverse rolleliste ikke vil passe inn. Et eksempel Jarl Estrid Haakon en sort kvinnelig Jarl i Vikings: Valhalla. En kvinne kan heller ikke bli viking Jarl da det er en mannlig tittel som konge. Den kvinnelige tittelen er Jarlskona.

Altså historisk sett er det mye som ikke eksisterer, men kunstnerisk frihet er også en greie, ta den første vikings serien f.eks, vi vet alle at det ikke finnes folk med faktiske magiske krefter, men magi virker som en ganske reel greie i vikings, ikke spesielt historisk korrekt det heller, men kunstnerisk frihet, jeg overlevde den idiotiske inkluderingen av tilsynelatende ekte magi, woke vil jeg ikke kalle det.

 

LuxFerre skrev (20 minutter siden):

Andre former for woke er bytte av kjønn, etnisitet eller legning på en virkelig person eller karakter der dette er viktig for karakteren. Et eksempel på dette er Anne Boleyn som var en virkelig person og Droning av England.

Dette går under kunstnerisk frihet igjen, man er også fri til å ikke se på det, men det er de igjen som vil like det, det er så mye å se på at det burde ikke være et problem for noen, bare velg det vekk om du ikke vil se.

Langt på vei så virker det fremdeles på meg at det først og fremst er et kvalitetsproblem. En mary sue f.eks er fra starten av bare dårlig skrevet, det gjelder om denne mary sue tropen er en mann eller kvinne, for ingen er perfekte og ingen karakterutvikling er sjelden bra for sluttproduktet.  

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LuxFerre skrev (8 timer siden):

Ja Hispanic gruppen er sterkt økende men mange av disse vil også identifisere seg som hvite eller sorte. Det er ikke mange kjente Hispanic skuespillere og gruppen er stekt underrepresentert i Hollywood.

De mest kjente personene i Hollywood som er Hispanic.
Cameron Diaz, Oscar Isaac, Andy Garcia, Guillermo del Toro, Anthony Quinn, Miguel Ferrer, Jessica Alba, Pedro Pascal, Michael Peña, Michelle Rodriguez, Jennifer Lopez, Antonio Banderas, Rosario Dawson, Alice Braga, Danny Trejo, Javier Bardem, Penélope Cruz

White Hispanic and Latino Americans
As of 2020, 62 million or 18.7% of residents of the United States of America identified as Hispanic or Latino of which 12.5 million or 20.3% self-identified as white alone[18] down from the 2019 American Community Survey when 38.3 million, or 65.5% of Latinos self-identified as white.

Problemet er at du fokuserer bare på hudfarge og ikke andre egenskaper som gjør at disse folk og mer typisk hvite folk  identifiserer seg som latino eller hispanic.  Folk ser på Martin Andersen og Paul Lockwood som hvite mens Paul Gonzalez er en latino med et hvit hud og det kan føre til forskjellbehandling som Martin og Paul ikke erfarer.  Det er grunnen til at Census byrået skiller White folk fra  White hispanics, de blir sett som annerledes selv om deres hudfarge ligner hva som regnes som hvit.

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

Dette med personer fra visse diverse grupper ser jo til å være en gjennomgangsmelodi, f.eks enten så har assasins creed alltid vært woke, eller så er den ikke woke, for dette er sånn Ubisoft har gjort det fra første AS spill, problemet er tilsynelatende at det er en mørk mann under Sengoku perioden i Japan, en historisk person, så jeg ser ikke problemet, det må ikke være 100% historisk korrekt, det har AS aldri vært, ikke i nærheten engang, men nå er det plutselig woke, jeg er ikke enig.

Quote

Som jeg sa alle vil ikke være enig i hva som er woke.
Nå har jeg aldri spilt assasins creed og jeg har forstått at Yasuke en sort man som var i Japan på den tiden er en Samurai i dette spillet. Som jeg har forstått det finnes det ingen bevis hverken for eller mot at han var en Samurai.
Mange synes det er rart at de velger den eneste sorte mannen i Japan på denne tiden som en Samurai i spillet.
Mange Japanere som var fans av assasins creed hadde gledet seg å spille en kjent historisk Japansk Samurai.
Mange synes det også er merkelig å bytte ut en Japansk Samurai med en Sort Samurai da Asiater er underrepresentert i Amerikansk underholdningsbransje men vite og sorte er overrepresentert.


Mange klager på at original materialet ikke følges det gjør det woke, karakterer er endret osv, men She-Hulk fulgte jo originalmaterialet etter hva jeg har forstått, er det virkelig laget for at folk skal hate det, eller var det bare noe som ble laget, også valgte noen å legge det for hat ? Kanskje fordi de ikke kjente originalmaterialet ? Uansett jeg gidder ikke se, ikke noe for meg. 

Quote

She-Hulk var en såpeopera skrevet av kvinner laget for kvinner.
Alle menn var stort sett fremstilt som idioter, ufyselige og overgripere.
Serien var laget for å terge menn.

 Dette er en standard trope, det er tonnevis av sånne perfekte menn i filmer og serier, er problemet  at det er en kvinne som er perfekt, og ikke er en annen typisk kvinnelig trope, f.eks en damsel i distress ?
 

Quote

Ja det finnes Gary Stu, also called Marty Stu men de er ikke så vanlige.
Et fint eksempel er Wesley Crusher fra Star Trek TNG og Superman fra filmen Justice League.
I Disney har vi nå de siste årene fått veldig mange slike perfekte kvinner uten noe som helst karakter oppbygning da de allerede er perfekte fra dag en. Hvordan ville Star Wars vært hvis Luke allerede beseiret Dart Wader første gang de møtes uten noe som helst trening med kraften og lys-sabel?

 

Altså historisk sett er det mye som ikke eksisterer, men kunstnerisk frihet er også en greie, ta den første vikings serien f.eks, vi vet alle at det ikke finnes folk med faktiske magiske krefter, men magi virker som en ganske reel greie i vikings, ikke spesielt historisk korrekt det heller, men kunstnerisk frihet, jeg overlevde den idiotiske inkluderingen av tilsynelatende ekte magi, woke vil jeg ikke kalle det.
 

Quote

For meg blir det bare ødeleggende å ha med karakterer som ikke passer til sted og historie.
Det blir som å lage en film med handling fra Sioux indianerne og Sitting Bull er erstattet av en sort kvinnelig Indianerhøvding. En mye mer sannsynlig historie da det fantes mange sorte Indianere.

Se på Indiana Jones filmene jeg kan tro på paktens ark, magiske diamanter og selv alien hoder.
Jeg kan ikke tro på et mekanisk urverk laget av tannhjul som ikke er magisk kan åpne opp en portal i tid og rom.

 

Dette går under kunstnerisk frihet igjen, man er også fri til å ikke se på det, men det er de igjen som vil like det, det er så mye å se på at det burde ikke være et problem for noen, bare velg det vekk om du ikke vil se.

Langt på vei så virker det fremdeles på meg at det først og fremst er et kvalitetsproblem. En mary sue f.eks er fra starten av bare dårlig skrevet, det gjelder om denne mary sue tropen er en mann eller kvinne, for ingen er perfekte og ingen karakterutvikling er sjelden bra for sluttproduktet.  

Quote

Hvis det er en komedie kan jeg være enig i dette.
Når det er et drama eller dokumentar bør virkelige personer gjengis korrekt slik at det ikke fører til historisk vranglære.

Det finnes mange der ute som KMZ HISTORY som vil bruke dette for å overbevise at Anne Boleyn  var sort.

Dette kan også såre en hel nasjon som Netflex sin Queen Cleopatra som er saksøkt for 2 miliarder dollar av Egyptiske advokater


Det er også et kvalitestes problem men det finnes masse dårlige filmer og serier som ikke er woke de er bare dårlige på grunn av et dårlig plott og manus som The Tomorrow War.

 

 

Endret av LuxFerre
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

Er Barbie-filmen woke? Den gjorde det rimeiig bra.

Det er det sikkert stor uenighet om.
Det er en film som er laget for et kvinnelig publikum og jeg tror kvinner stort sett likte filmen.
Jeg er sikker på at det er mange menn som har sett den og synes den er woke men filmen er ikke laget for dem.

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

Problemet er at du fokuserer bare på hudfarge og ikke andre egenskaper som gjør at disse folk og mer typisk hvite folk  identifiserer seg som latino eller hispanic.  Folk ser på Martin Andersen og Paul Lockwood som hvite mens Paul Gonzalez er en latino med et hvit hud og det kan føre til forskjellbehandling som Martin og Paul ikke erfarer.  Det er grunnen til at Census byrået skiller White folk fra  White hispanics, de blir sett som annerledes selv om deres hudfarge ligner hva som regnes som hvit.

Jeg sa at mange av disse vil også identifisere seg som hvite eller sorte som stattestikken viser.
De vil selsagt også identifisere seg som latino/hispanic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (1 time siden):

Jeg sa at mange av disse vil også identifisere seg som hvite eller sorte som stattestikken viser.
De vil selsagt også identifisere seg som latino/hispanic.

De identifiserer ikke som hvite som du tror og identifiserer seg med typiske hvite karakterer med europeiske slektninger.  De vil identifisere mye bedre med andre hispanic karakterer med lys eller mørke hud 

Her case in point: the border counties of southern Texas. Most are more than 80 percent Latino, and more than 80 percent of those Latinos marked "white" on the 2010 census.

Go there, however, and you won't find the "wave of whiteness" those numbers suggest, she said. "If you walk into those towns, you would not see people who are all light-skinned, and speak only English."

What you'll find, Dowling said, based on in-depth interviews for her book, is that many Latinos marking "white" on the census would not describe themselves as white in any other context.

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (51 minutter siden):

Som jeg har forstått det finnes det ingen bevis hverken for eller mot at han var en Samurai.

Vel det er indisier, historikere mener at han mest sannsynlig var samurai, han fikk en bolig, stipend og et sverd, ting som tyder på at han var mer enn en vanlig mann i gata, men han var ikke i Japan lenge, så lite dokumentasjon på akkurat det ja. Uansett en ganske spennende historie.

LuxFerre skrev (53 minutter siden):

Mange synes det er rart at de velger den eneste sorte mannen i Japan på denne tiden som en Samurai i spillet.
Mange Japanere som var fans av assasins creed hadde gledet seg å spille en kjent historisk Japansk Samurai.

Ja det får de bare synes, men det er faktisk ikke opp til de få/mange å bestemme hva ubisoft gjør eller ikke gjør, mange synes det er en spennende historie også.

Afro samurai en ganske kul anime med Samuel L. jackson som Afro Samurai var basert på Yasuke. 

https://www.imdb.com/title/tt0465316/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_afro%20samurai

Det virker som japanere er litt fascinert av denne historien også.

 

LuxFerre skrev (56 minutter siden):

She-Hulk var en såpeopera skrevet av kvinner laget for kvinner.
Alle menn var stort sett fremstilt som idioter, ufyselige og overgripere.
Serien var laget for å terge menn.

Mulig det, ikke se den om det ikke er noe for deg, det er hva jeg gjorde.

 

LuxFerre skrev (59 minutter siden):

For meg blir det bare ødeleggende å ha med karakterer som ikke passer til sted og historie.

Løsningen er igjen veldig enkel, ikke se det, det er ikke nødvendigvis ødeleggende for alle.

 

LuxFerre skrev (1 time siden):

Se på Indiana Jones filmene jeg kan tro på paktens ark, magiske diamanter og selv alien hoder.
Jeg kan ikke tro på et mekanisk urverk laget av tannhjul som ikke er magisk kan åpne opp en portal i tid og rom.

Det blir veldig selektivt, det eneste i nærheten av troverdige her er romvesen hodene, men det fins ikke et eneste bevis for at det har vært besøk fra utenomjordiske på vår planet, ikke bare er alt med det historisk helt feil uansett hvordan man vrir og vender på det, det er fysisk umulig, om du plutselig har et problem med tannhjulene så blir det ett veldig selektivt og personlig oppheng, underholdning trenger heldigvis ikke å være så veldig realistisk. 

LuxFerre skrev (1 time siden):

Når det er et drama eller dokumentar bør virkelige personer gjengis korrekt slik at det ikke fører til historisk vranglære.

Underholdning har aldri vært skole, underholdning har aldri hatt som krav å være historisk korrekt og det bør den heller ikke være. Om dagens ungdom er så dum at de ikke forstår forskjellen så har vi større problemer. 

 

LuxFerre skrev (1 time siden):

Det finnes mange der ute som KMZ HISTORY som vil bruke dette for å overbevise at Anne Boleyn  var sort.

Youtube er stappfull av bullshit, sånn er det bare. Vi har generelt store problemer med vranglære i SOME, barn å unge trenger definitivt å lære seg kildekritikk, bør være et eget fag spør du meg. 

 

LuxFerre skrev (1 time siden):

Dette kan også såre en hel nasjon som Netflex sin Queen Cleopatra som er saksøkt for 2 miliarder dollar av Egyptiske advokater

Ja dette var et dokudrama, ikke en dokumentar, det er i bunn å grunn ikke stort mer enn basert på en sann historie, jeg tror ikke de kommer langt med det søksmålet. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, jjkoggan said:

De identifiserer ikke som hvite som du tror og identifisere med typiske hvite karakterer med europeiske slektninger.  De vil identifisere mye bedre med andre hispanic karakterer.  

Vennligst trykk på linkene under og les hva som står der. Det er mange Hispanic and Latino Americans som ikke bare identifiserer seg som Hispanic and Latino Americans men også hvit, sort eller Asian.

White Hispanic and Latino Americans
Black Hispanic and Latino Americans
Asian Hispanic and Latino Americans

Lenke til kommentar
7 hours ago, Brother Ursus said:

Som jeg har sagt lenge så er det den store majoriteten av befolkningen som ikke liker politisk korrekthet og wokeness.

 Den store majoriteten av befolkningen gir faen i både din tolkning av woke og om filmer/serier/spill er woke eller ei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (6 minutter siden):

Vennligst trykk på linkene under og les hva som står der. Det er mange Hispanic and Latino Americans som ikke bare identifiserer seg som Hispanic and Latino Americans men også hvit, sort eller Asian.

White Hispanic and Latino Americans
Black Hispanic and Latino Americans
Asian Hispanic and Latino Americans

Men det er lite relevant til faktumet at disse «white» hispanics ikke egentlig ser på seg som white slik som non hispanic whites og er derfor en minoritet

For most European Americans, marking "white" likely means they experience little discrimination based on their racial background, Dowling said. For a Mexican American, it's often a response to discrimination. "It's for them a way of saying, 'I belong, I'm an American citizen, and I want to be recognized as such,' " she said.
 

Her case in point: the border counties of southern Texas. Most are more than 80 percent Latino, and more than 80 percent of those Latinos marked "white" on the 2010 census.

Go there, however, and you won't find the "wave of whiteness" those numbers suggest, she said. "If you walk into those towns, you would not see people who are all light-skinned, and speak only English."

What you'll find, Dowling said, based on in-depth interviews for her book, is that many Latinos marking "white" on the census would not describe themselves as white in any other context.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, LuxFerre said:

Det er det sikkert stor uenighet om.

Ben Shapiro ble hvertfall latterliggjort da han forsøkte å dra woke-kortet :rofl:

 

1 hour ago, LuxFerre said:

Det er en film som er laget for et kvinnelig publikum og jeg tror kvinner stort sett likte filmen.
Jeg er sikker på at det er mange menn som har sett den og synes den er woke men filmen er ikke laget for dem.

For noe vås! Kvinner og menn er ikke så forskjellige at ikke de kan like de samme filmene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Quote

Vel det er indisier, historikere mener at han mest sannsynlig var samurai, han fikk en bolig, stipend og et sverd, ting som tyder på at han var mer enn en vanlig mann i gata, men han var ikke i Japan lenge, så lite dokumentasjon på akkurat det ja. Uansett en ganske spennende historie.

Ja det får de bare synes, men det er faktisk ikke opp til de få/mange å bestemme hva ubisoft gjør eller ikke gjør, mange synes det er en spennende historie også.

Afro samurai en ganske kul anime med Samuel L. jackson som Afro Samurai var basert på Yasuke. 

https://www.imdb.com/title/tt0465316/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_afro%20samurai

Det virker som japanere er litt fascinert av denne historien også.

Det er både indisier på at Yasuke var Samurai og at han ikke var Samurai. Da han ble satt fri og slapp å ta Seppuku da hans mester ble drept er et tegn på at han ikke var Samurai. Alle Samuraiene som ble tatt til fange måtte ta Seppuku det er en tradisjon.

Det er mest vi i vesten som er interessert i Yasuke. De japanske spillerne ønsket seg en Japansk Samurai og på Ubisoft sin Japanske Assassin's Creed Shadows: Official World Premiere Trailer har nå 913 positive like og over 19000 dislike.

Quote

Underholdning har aldri vært skole, underholdning har aldri hatt som krav å være historisk korrekt og det bør den heller ikke være. Om dagens ungdom er så dum at de ikke forstår forskjellen så har vi større problemer. 

Den dagen ungdom er så dum at de ikke forstår forskjellen har kommet for lenge siden for voksene forstår det heller ikke. Når underholdning er kategorisert som historisk drama så tror mange på det de ser. Det er derfor mange historikere klager når det ser slike drama da det fører til vranglære.

Hvor er det dine grenser går?
Er det ok at en som ikke er sort spiller Martin Luther King i et historisk drama om Martin Luther King?
 

Quote

Ja dette var et dokudrama, ikke en dokumentar, det er i bunn å grunn ikke stort mer enn basert på en sann historie, jeg tror ikke de kommer langt med det søksmålet. 

Vi får se det kommer sikkert an på om dette er en sak som kommer opp i USA eller Egypt.
Netflix selv har forsatt kategorisert Queen Cleopatra som Historical Documentaries.

Kleopatra, Egypts siste farao, kjemper for å beskytte tronen, familien og arven i denne dokumentarserien som inneholder både rekonstruksjoner og ekspertintervjuer.

Endret av LuxFerre
Lenke til kommentar
10 hours ago, jjkoggan said:

Men det er lite relevant til faktumet at disse «white» hispanics ikke egentlig ser på seg som white slik som non hispanic whites og er derfor en minoritet

For most European Americans, marking "white" likely means they experience little discrimination based on their racial background, Dowling said. For a Mexican American, it's often a response to discrimination. "It's for them a way of saying, 'I belong, I'm an American citizen, and I want to be recognized as such,' " she said.
 

Her case in point: the border counties of southern Texas. Most are more than 80 percent Latino, and more than 80 percent of those Latinos marked "white" on the 2010 census.

Go there, however, and you won't find the "wave of whiteness" those numbers suggest, she said. "If you walk into those towns, you would not see people who are all light-skinned, and speak only English."

What you'll find, Dowling said, based on in-depth interviews for her book, is that many Latinos marking "white" on the census would not describe themselves as white in any other context.

Selvsakt er de som er Hispanics/Latino en minoritet i USA det har jeg påpekt og de vil også identifisere seg som Hispanics/Latino. Tallene du kommer med her på 80% som definerer seg som vite på grensen til USA er langt over tall jeg kom med.
Her er det sikkert som du sier at mange flere av disse sier at de identifiserer seg som vite og ikke gjør det.

White Latin Americans i Latin Amerika

Det er her store variasjoner fra land til land i Latin Amerika fra Uruguay der 88% av befolkningen identifiserer seg som hvit til Honduras der 1% av befolkningen identifiserer seg som hvit.

Lenke til kommentar
11 hours ago, rabler said:

For noe vås! Kvinner og menn er ikke så forskjellige at ikke de kan like de samme filmene.

Det har jeg heller ikke sagt men visse filmer og serier er laget for hovedsaklig menn og andre er laget for hovedsaklig kvinner. Det er relativt få menn som ser på og er fans av såpeopera som Glamour og Hotel Cæsar og det er relativt få kvinner som ser på og er fans av Star Wars og MCU.

Jeg hevder forsatt at Barbie er en film laget for kvinner det var jo hovedsaklig de som har et forhold til Barbie fra barndommen. Hvis Barbie ikke hadde vært populær blant kvinner er jeg overbevist om at filmen ville gått dårlig på kino.

Kvinner dro med menn for å se Barbie og menn dro med kvinner for å se Oppenheimer.
Derfor fikk vi ordtaket Barbenheimer.

Endret av LuxFerre
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (35 minutter siden):

Selvsakt er de som er Hispanics/Latino en minoritet i USA det har jeg påpekt og de vil også identifisere seg som Hispanics/Latino. Tallene du kommer med her på 80% som definerer seg som vite på grensen til USA er langt over tall jeg kom med.
Her er det sikkert som du sier at mange flere av disse sier at de identifiserer seg som vite og ikke gjør det.

White Latin Americans i Latin Amerika

Det er her store variasjoner fra land til land i Latin Amerika fra Uruguay der 88% av befolkningen identifiserer seg som hvit til Honduras der 1% av befolkningen identifiserer seg som hvit.

Da forstår du at «hvite» fra Uruguay er blant de mange minoriteter (svarte,asiatere,latinoer). De tilhører ikke gruppen som de aller fleste amerikanere mener telles som «white».  Det betyr at hvis Disney ønsker å tiltrekke flest barn i usa burde det bli et mindretall «non hispanic white» karakterer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (1 time siden):

Hvor er det dine grenser går?
Er det ok at en som ikke er sort spiller Martin Luther King i et historisk drama om Martin Luther King?

Vel dette er en person fra veldig nær historie, vi vet veldig godt hvem han var hva han kjempet for og hvilken hudfarge han har, og ikke ha en mørk skuespiller vil gitt veldig lite mening, men er det ok ? Jeg gir faen, folk får gjøre som de vil, men jeg hadde ikke sett den.

 

LuxFerre skrev (1 time siden):

Det er derfor mange historikere klager når det ser slike drama da det fører til vranglære.

Om folk virkelig er så dumme, vel da kan vi ikke ha underholdning lenger, det er så enkelt, historikerne får bare klage, men jeg tror ikke folk flest faktisk er så dumme, det blir en liten minoritet, jeg tror de mentalt friske forstår forskjellen på film og virkelighet, da er SOME et mye større problem. 

 

LuxFerre skrev (1 time siden):

Det er både indisier på at Yasuke var Samurai og at han ikke var Samurai. Da han ble satt fri og slapp å ta Seppuku da hans mester ble drept er et tegn på at han ikke var Samurai. Alle Samuraiene som ble tatt til fange måtte ta Seppuku det er en tradisjon.

Men historikere mener at han mest sannsynlig var det, som sagt bolig, stipend, sverd vanlige tjenestefolk fikk ikke disse privilegier. 

 

LuxFerre skrev (1 time siden):

Det er mest vi i vesten som er interessert i Yasuke. De japanske spillerne ønsket seg en Japansk Samurai og på Ubisoft sin Japanske Assassin's Creed Shadows: Official World Premiere Trailer har nå 913 positive like og over 19000 dislike.

Sitat

Det kan fort være et resultat av reviewbombing fra anti-woke folket, de driver med de kansellerings greiene der så fort det dukker opp noe de mener er woke. Uansett så er det ikke opp til dem å bestemme hva Ubisoft gjør eller ikke gjør, Ubisoft har sin kunstneriske frihet de også, det er ikke nødvendig at Yasuke engang levde og eksisterte, de kunne hatt en funky svart enhjørning fra fremtiden som japansk samurai i Sengoku perioden om de ville, det er faktisk opp til dem.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 minutes ago, jjkoggan said:

Da forstår du at «hvite» fra Uruguay er blant de mange minoriteter (svarte,asiatere,latinoer). De tilhører ikke gruppen som de aller fleste amerikanere mener telles som «white».  Det betyr at hvis Disney ønsker å tiltrekke flest barn i usa burde det bli et mindretall «non hispanic white» karakterer. 

Nå er Hispanic/Latino en veldig underrepresentert gruppe i Hollywood så de har ikke brydd seg mye om å representere dem.
I Hollywood er vite og sorte ikke Hispanic/Latinos overrepresentert alle andre grupper er sterkt under representert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...