Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

1 minute ago, uname -i said:

Jøss, konspirasjonsteorier fra anti-woke folk. Så overraskende at det er et dekkende Venn-diagram der, lol.

Hvis du har bevis for at Blackrock tjener pengene sine på ulovlig innsidehandel og trusler så bør du anmelde dem til DOJ og SEC. Men det har du selvfølgelig ikke.

Uansett, hvis Blackrock slår indeksen ved å investere i ESG så er det et lite hull i teoriene deres.

Jeg er sikker på at Black Rock gjør som alle andre i finansbransjen tjener mest mulig penger så lenge det er sikkert.
Så du tror Blackrock ikke har en egen avdeling der all økonomisk informasjon for alle selskaper de får inside informasjon fra samles og studeres for best mulig investering for fremtiden. Vi kan regne med at Insidehandel er ganske vanlig og veldig vanskelig å bevise og de sitter på mye mer informasjon enn alle andre.

Husk at de kan bruke langsiktig informasjon i sine investeringer det er den typisk kortsiktige informasjon som skaper mistanke der noen kjøper eller selger masse aksjer like før en aksje plutselig faller eller stiger markant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LuxFerre skrev (2 timer siden):

Tall fra 2018 viser at de hvite utgjør 76 prosent, hispanics 18 prosent, afrikansk-amerikanere 13 prosent, asiater seks prosent, amerikanske urfolk 1,3 prosent og stillehavsfolk 0,2 prosent. Tallene blir samlet over 100 prosent fordi noen oppgir å tilhøre flere grupper. Det er enda en stund til at de hvite blir i mindretall.

Disney ignorerer allerede sine kunder ved å lage woke filmer og TV serier som underholder bare noen få prosent av det store flertallet. Dette er årsaken til at nesten alt Disney har laget de siste årene har vært en flopp.

Jeg snakket om barn og deres foreldrene som deres største kundegruppe 

Demographers project that whites will become a minority in the U.S. in around 2045, dropping below 50% of the population.

That's a quarter-century from now – still a long way away, right?

Not if you focus on children. White children right now are on the eve of becoming a numerical minority.

The U.S. Census Bureau projects that, by the middle of 2020, nonwhites will account for the majority of the nation's 74 million children.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, jjkoggan said:

Jeg snakket om barn og deres foreldrene som deres største kundegruppe 

 

Demographers project that whites will become a minority in the U.S. in around 2045, dropping below 50% of the population.

That's a quarter-century from now – still a long way away, right?

Not if you focus on children. White children right now are on the eve of becoming a numerical minority.

The U.S. Census Bureau projects that, by the middle of 2020, nonwhites will account for the majority of the nation's 74 million children.

Dette er forsatt en spådom tyve år frem i tid. Tallene jeg fremla er hva det er nå.

Jeg mener det er rett og rimelig at alle etniske grupper i USA skal være riktig repesentert i filmer og TV serier med handling fra USA og nåtid. Man må også kunne lage filmer og TV serier med handling fra andre steder og andre tider som ikke reflekteres av dagens USA.

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (1 time siden):

Dette er forsatt en spådom tyve år frem i tid. Tallene jeg fremla er hva det er nå.

Jeg mener det er rett og rimelig at alle etniske grupper i USA skal være riktig repesentert i filmer og TV serier med handling fra USA og nåtid. Man må også kunne lage filmer og TV serier med handling fra andre steder og andre tider som ikke reflekteres av dagens USA.

2020 tallene viser at Disneys største kundegruppen (barn under 18 og foreldrene deres)ikke er flertall hvite.  Tallene idag er antagelig at andelen hvite er enda lavere.

Det betyr at en Disney film som ønsker å tiltrekke flest amerikansk barn burde ha flertall karakterer som ikke er hvite

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

2020 tallene viser at Disneys største kundegruppen (barn under 18 og foreldrene deres)ikke er flertall hvite.  Tallene idag er antagelig at andelen hvite er enda lavere.

Ja Hispanic gruppen er sterkt økende men mange av disse vil også identifisere seg som hvite eller sorte. Det er ikke mange kjente Hispanic skuespillere og gruppen er stekt underrepresentert i Hollywood.

De mest kjente personene i Hollywood som er Hispanic.
Cameron Diaz, Oscar Isaac, Andy Garcia, Guillermo del Toro, Anthony Quinn, Miguel Ferrer, Jessica Alba, Pedro Pascal, Michael Peña, Michelle Rodriguez, Jennifer Lopez, Antonio Banderas, Rosario Dawson, Alice Braga, Danny Trejo, Javier Bardem, Penélope Cruz

White Hispanic and Latino Americans
As of 2020, 62 million or 18.7% of residents of the United States of America identified as Hispanic or Latino of which 12.5 million or 20.3% self-identified as white alone[18] down from the 2019 American Community Survey when 38.3 million, or 65.5% of Latinos self-identified as white.

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 hours ago, jjkoggan said:

Det betyr at en Disney film som ønsker å tiltrekke flest amerikansk barn burde ha flertall karakterer som ikke er hvite

Som jeg sa at 65.5% av alle Latinos i USA identifiserer seg som hvite og har pass der det står at de er Caucasian.

Stort sett har Disney et stort undertall av mannlige hovedroller i Star Wars og MCU.
Det er også flere produksjoner som Star Wars The Acolyte og flere MCU filmer som allerede har undertall av hvite.
Jeg har ingen ønske om mange hvite skuespillere i Black Panther filmene da de handler om sorte karakterer.
Det viktigste for meg er at de lager bra filmer med gode historier og ikke kunstig innføre sin woke propaganda.

Jeg vet ikke om du likte
Star Wars The Acolyte mange lesbiske og homofile. Typisk Disney nå om dagen så ble den homofile mannen som var Jedi fremstilt som en dum idiot og det komiske innslaget som en kvinnelig padawan hele tiden hakket på. Disney har en tendens til å ikke like menn og de siste årene så kan man se at de liker å krenke menn i sine produksjoner og menn blir fremstilt som dumme, idioter, udugelige og overgripere.

Woke director of upcoming Star Wars film says "I ENJOY making men uncomfortable

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Blackrock CEO Larry Fink sa i 2017 og igjen i 2022 at ESG er ment å "fremtvinge" endringer. Målet var som sagt å apellere til en større kundebase. Problemet er at minoriteter i liten grad er interesserte i det f.eks Disney har å by på.

Mens det antagelig var godt ment så er det som kjent slik man brolegger veien til helvete.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har spurt hva som er gale med miljø(E) og god selskapsstyring(G) uten at noen har svart, Må bare konkludere med at folk tviholder på sin kognitive dissonans og at det er en forutsetning for den uheldige skjebnen det er å havne i anti-woke-rørsla. Et sted hvor for eksempel det å kunne nyte et underholdningsprodukt er over for alltid.

Endret av uname -i
  • Liker 5
Lenke til kommentar
19 minutes ago, uname -i said:

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har spurt hva som er gale med miljø(E) og god selskapsstyring(G) uten at noen har svart, Må bare konkludere med at folk tviholder på sin kognitive dissonans og at det er en forutsetning for den uheldige skjebnen det er å havne i anti-woke-rørsla. Et sted hvor for eksempel det å kunne nyte et underholdningsprodukt er over for alltid.


Det er i utgangspunktet ingenting galt med det. I teorien burde selvfølgelig internasjonale selskap ha et ansvar for å være bevisste på hvordan de påvirker verden og folk - problemet er at det må være myndighetene som står for slike føringer og at de må være rettferdige og bunne i menneskerettighetene, individuelle rettigheter og i rettsstaten. Det er ulovlig å diskriminere på basis av hudfarge, kjønn og legning i nesten hele Vesten, inkludert USA.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (3 minutter siden):


Det er i utgangspunktet ingenting galt med det. I teorien burde selvfølgelig internasjonale selskap ha et ansvar for å være bevisste på hvordan de påvirker verden og folk - problemet er at det må være myndighetene som står for slike føringer og at de må være rettferdige og bunne i menneskerettighetene, individuelle rettigheter og i rettsstaten. Det er ulovlig å diskriminere på basis av hudfarge, kjønn og legning i nesten hele Vesten, inkludert USA.

Ja, det var jo noe nytt, at Staten skal påtvinge dine synspunkter på selskaper. Det var den hesteskoen igjen da.

DnB er ESG. Jeg har tilgode å se hvordan de praktiserer det på tvers av "menneskerettighetene, individuelle rettigheter og i rettsstaten". Du får komme med eksempler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

Ja, det var jo noe nytt, at Staten skal påtvinge dine synspunkter på selskaper. Det var den hesteskoen igjen da.

DnB er ESG. Jeg har tilgode å se hvordan de praktiserer det på tvers av "menneskerettighetene, individuelle rettigheter og i rettsstaten". Du får komme med eksempler.


Meritokrati. Så enkelt er det. Det er også det den norske grunnloven og amerikansk lov og EU-lover står for.

Det er meritokrati som gjør at Vesten er himmel og hav langt foran autoritære regimer på alle felt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/deadpool-wolverine-box-office-record-205m-opening-1235960325/

Box Office: ‘Deadpool & Wolverine’ Lands 6th Biggest Opening of All Time With $211M, Makes R-Rated History

The Ryan Reynolds-Hugh Jackman superhero pic smashed numerous records both domestically and overseas for a stunning global launch of $444.1 million.

 

Mye er sagt og skrevet om at folk er lei av superhelter. Det viser seg ikke å stemme overhodet. Alt du trenger å gjøre er å gi publikum det de vil ha. Og det de vil er å glemme det dagliglivene sine - ikke å få en 2-3 timer lang, politisk ladet, skjennepreken fra elitene. Som jeg har sagt lenge så er det den store majoriteten av befolkningen som ikke liker politisk korrekthet og wokeness.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 minutter siden):

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/deadpool-wolverine-box-office-record-205m-opening-1235960325/

Box Office: ‘Deadpool & Wolverine’ Lands 6th Biggest Opening of All Time With $211M, Makes R-Rated History

The Ryan Reynolds-Hugh Jackman superhero pic smashed numerous records both domestically and overseas for a stunning global launch of $444.1 million.

 

Mye er sagt og skrevet om at folk er lei av superhelter. Det viser seg ikke å stemme overhodet. Alt du trenger å gjøre er å gi publikum det de vil ha. Og det de vil er å glemme det dagliglivene sine - ikke å få en 2-3 timer lang, politisk ladet, skjennepreken fra elitene. Som jeg har sagt lenge så er det den store majoriteten av befolkningen som ikke liker politisk korrekthet og wokeness.

Det dere kaller woke -  Inside Out 2

inside Out 2 Movie Hockey | TikTok

‘Inside Out 2’ Surpasses ‘Frozen 2’ as Highest-Grossing Animated Film in History

After six weeks of release, “Inside Out 2” has generated $601 million domestically and $861 million internationally, bringing its global tally to a staggering $1.46 billion. “Frozen II” was bigger than the very successful original 2013 film and collected a mighty $1.45 billion during its theatrical run in 2019.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (27 minutter siden):

Som jeg har sagt lenge så er det den store majoriteten av befolkningen som ikke liker politisk korrekthet og wokeness.

Det de ikke liker er dårlig kvalitet, man kan bruke enkelt eksempler for å prøve å bevise påstander om mye rart, det er en grunn til at du kun trekker frem god kvalitet på det du mener ikke er woke, eller bare dårlige serier som eksempel på woke, @Tussi sa det rett fram, er det god kvalitet så er det ikke woke, selv om det har alle ingredienser for woke, med andre ord det er ikke woke du har et problem med, men dårlig kvalitet, vi alle har et problem med dårlig kvalitet, og om du tror dårlig kvalitet er noe som kom med woke så er du seriøst langt på vidda, det er på ingen måte noe nytt. Den store majoritet har ikke et problem med woke, ikke så lenge det er gjort på en god måte, ellers hadde alt som det menes er woke floppa hadde det ikke ? Men det gjør det altså ikke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (9 minutter siden):

Det de ikke liker er dårlig kvalitet, man kan bruke enkelt eksempler for å prøve å bevise påstander om mye rart, det er en grunn til at du kun trekker frem god kvalitet på det du mener ikke er woke, eller bare dårlige serier som eksempel på woke, @Tussi sa det rett fram, er det god kvalitet så er det ikke woke, selv om det har alle ingredienser for woke, med andre ord det er ikke woke du har et problem med, men dårlig kvalitet, vi alle har et problem med dårlig kvalitet, og om du tror dårlig kvalitet er noe som kom med woke så er du seriøst langt på vidda, det er på ingen måte noe nytt. Den store majoritet har ikke et problem med woke, ikke så lenge det er gjort på en god måte, ellers hadde alt som det menes er woke floppa hadde det ikke ? Men det gjør det altså ikke. 

Hva da jeg? Jeg sa at det som avgjør om en ser noe eller ikke, er ikke om det er woke, men om det er bra kvalitet. Jeg har sett flere "woke" bra serier. 

Mulig jeg misforstår her men...

Endret av Tussi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 minutter siden):

Hva da jeg? Jeg sa at det som avgjør om en ser noe eller ikke, er ikke om det er woke, men om det er bra kvalitet. Jeg har sett flere "woke" bra serier. 

Da er vi enige.

 

Tussi skrev (2 minutter siden):

Mulig jeg misforstår her men...

Ja mye mulig det var jeg som misforsto, I så fall så beklager jeg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Da er vi enige.

 

Ja mye mulig det var jeg som misforsto, I så fall så beklager jeg. 

Det var ihvertfall det jeg mente å si...

Kan nevne Secret City med en trans rolle, veldig bra. Og Furia, som var i overkant PK, men som var bra, der jeg også vil se sesong 2

Lenke til kommentar
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Det de ikke liker er dårlig kvalitet, man kan bruke enkelt eksempler for å prøve å bevise påstander om mye rart, det er en grunn til at du kun trekker frem god kvalitet på det du mener ikke er woke, eller bare dårlige serier som eksempel på woke, @Tussi sa det rett fram, er det god kvalitet så er det ikke woke, selv om det har alle ingredienser for woke, med andre ord det er ikke woke du har et problem med, men dårlig kvalitet, vi alle har et problem med dårlig kvalitet, og om du tror dårlig kvalitet er noe som kom med woke så er du seriøst langt på vidda, det er på ingen måte noe nytt. Den store majoritet har ikke et problem med woke, ikke så lenge det er gjort på en god måte, ellers hadde alt som det menes er woke floppa hadde det ikke ? Men det gjør det altså ikke. 

Det er sikkert stor uenighet om hva woke er.
For min del blir ikke en film eller serie woke på grunn av at den har med personer fra visse diverse grupper.
Jeg har aldri ansett The Crying Game som en woke film men mange er sikkert uenige med meg.

Dette gjelder filmer og serier som hovedsaklig er for et mannlig publikum.
Mange woke filmer og serier er ikke laget for fans og ofte laget for at fans skal hate det som She-Hulk: Attorney at Law. Kvinner er Mary Sue perfekte uten forbedringspotensiale og er allerede perfekte fra dag en. Menn blir ofte fremstilt som gamle, slitne, udugelige, inkompetente, dumme, idioter, ufyselige og overgripere. For de fleste menn blir dette ikke morsomt å se på så lenge man ikke er en selvhater.
Derfor er dette det verste vi kan se i woke underholdning.

Andre former for woke kan være filmer og serier med historisk innhold eller fra en verden der en diverse rolleliste ikke vil passe inn. Et eksempel Jarl Estrid Haakon en sort kvinnelig Jarl i Vikings: Valhalla. En kvinne kan heller ikke bli viking Jarl da det er en mannlig tittel som konge. Den kvinnelige tittelen er Jarlskona.

Andre former for woke er bytte av kjønn, etnisitet eller legning på en virkelig person eller karakter der dette er viktig for karakteren. Et eksempel på dette er Anne Boleyn som var en virkelig person og Droning av England.

Finnes det bra woke serier så kan jeg si at jeg likte The Sandman spesielt første halvdel av serien.
Tegneserien var ganske diverse fra før av og det har jeg ingen problemer med.
Det var en del bytte av kjønn og etnisitet på enkelte av karakterene som burde vært som i tegneserien spesielt de som var laget med cameo til virkelige personer som David Bowie og Cinnamon Hadley.

Endret av LuxFerre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...