Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Entern skrev (2 timer siden):

Det gjør vi jo slett ikke. Det er en stråmann.

Du skal langt ut i ekstrem-høyre og/eller Tate/incel land før du finner folk som deler mange holdninger med islamister.

Riktig (i den konteksten). Det er jo mange gode mennesker blant muslimer også selvfølgelig, og som er like lei de radikale islamistene. Sånn sett deler man holdning med dem, så vær obs på taktikkeri og wokish tankegang som kan brukes på flere måter. Muslimer verdsetter familien sin høyt. Det gjør vi også naturligvis, men muslimer er veldig flinke til å ta vare på sine gamle for eksempel. Der er vi kanskje ikke like flinke, og kan faktisk lære noe tenker jeg.

Behold, I send you forth as sheep in the midst of wolves: be ye therefore wise as serpents, and harmless as doves.

❤️

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (9 timer siden):

 

I Hellas er de heller ikke spesielt imponerte.

Haha. At humørløse, kristenkonservative og fundamentalister ikke er imponert over det de kaller «anti christian messages» (hahaha) under OLs åpningsseremoni tror jeg hverken arrangørene eller særlig mange andre tar hverken tungt eller særlig seriøst.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Frankrike trenger henne om OL-drømmen skal oppfylles

Sitat

På scenen var Aya Nakamura, artisten som er blitt et symbol på franskmenns politiske krangling. Hun danset ved siden av den republikanske garden.

Sitat

Nakamura kritiseres for å være vulgær, og at hun ikke er fransk nok. Sangene har innslag av andre språk, men hun er den mest avspilte fransksyngende artisten i verden.

For noen bryter hun med deres trange rammer av hva det vil si å være fransk. Hos andre utvider hun rommet og gir dem mer plass.

Sitat

– Dette er en ny provokasjon av Emmanuel Macron. Han må våkne hver morgen og tenke: «Hvordan kan jeg ydmyke det franske folket?», sa Marine Le Pen tidligere i år.

Sitat

Regissørens plan

Var det én ting regissøren bak åpningsseremonien ville få frem, var det landets rike mangfold.

– Ja, vi er forskjellige, men vi er sammen. Det var ideen bak seremonien, forklarer Thomas Jolly.

Han brukte fransk kultur og historie, men lekte med den. Folk som vanligvis ikke hører sammen, som plasseres i ulike bokser, ble blandet sammen.

Og det ble noen absurde scener, som Marie Antoinettes avkappede hode og dragartister som gjenskapte kristendommens nattverd. Også dette ble for sterk kost for noen.

Endret av Subara
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, PgUp said:

Dere støtter vel ikke holdningene til muslimske land?


Selvfølgelig ikke. Jeg er 100% for alles rett til å ha seg med hvem de vil, så lenge vedkommende er samtykkende, voksen og ved sine full fem.

 

1 hour ago, Snikpellik said:

Haha. At humørløse, kristenkonservative og fundamentalister ikke er imponert over det de kaller «anti christian messages» (hahaha) under OLs åpningsseremoni tror jeg hverken arrangørene eller særlig mange andre tar hverken tungt eller særlig seriøst.

 

Nei, men det er oppsiktsvekkende når selv statsledere legger merke til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deadpool & Wolverine tjente inn 96 millioner dollar bare i USA under åpningen.

Folk er visst ikke lei av superhelter, de er lei av woke.

Begge karakterene kjennetegnes av at de er politisk ukorrekte.

Spørs om Disney skjønner tegninga. Anmeldere klager allerede på at filmen ikke hadde et homofilt forhold mellom de to hovedkarakterene.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Haha. At humørløse, kristenkonservative og fundamentalister ikke er imponert over det de kaller «anti christian messages» (hahaha) under OLs åpningsseremoni tror jeg hverken arrangørene eller særlig mange andre tar hverken tungt eller særlig seriøst.

Nei, sannsynligvis og heldigvis ikke. Men man burde ikke undervurdere revisjonist-ereksjonen til disse fundamentalistene. Det er en gjenganger både i historie og samtid, at historiske fakta og hendelser som ikke tar seg så godt ut på renomeet til maktinstitusjoner som religion delvis er, blir forsøkt stilnet og omtalt som "anti-kristen", eller motstridende mot verdier. Og det er ikke rart, når denne form for informasjon tar for seg hvordan ideologiske maktinstitusjoner kom til makten, hvordan folk ble lurt til å la det skje, hvordan de utøvde og misbrukte makt over folket, og ikke minst, AT det i det hele tatt skjedde.

Og man kan si det samme om CRT og DEI i den amerianske kulturkrigen. Informasjon om maktinstitusjoner som ernærer seg på ulikhet, diskriminering, har alltid og vil alltid være en ulempe for de som drar fordeler av disse maktinstitusjonene. De som ønsker seg på toppen i hierarkiet, eller vil forbli der. Lenger oppe i tråden ble det skrevet at "det er oppsiktsvekkende når selv statsledere legger merke til det". Jeg sier; det er ikke oppsiktsvekkende, ei heller uvanlig, men likevel foruroligende at en statsleder legger merke til og protesterer mot det. En statsleder er, uansett hvor mye man vrir og vender på det, en maktposisjon. Og den fyren føler skjelvinger mot hans plass i hierarkiet!

EDIT: se rød fremhevelse.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

Deadpool & Wolverine tjente inn 96 millioner dollar bare i USA under åpningen.

Folk er visst ikke lei av superhelter, de er lei av woke.

Begge karakterene kjennetegnes av at de er politisk ukorrekte.

Spørs om Disney skjønner tegninga. Anmeldere klager allerede på at filmen ikke hadde et homofilt forhold mellom de to hovedkarakterene.

Hvem klager på det? Hvor får du denne infoen fra? Hvilke youtube kanaler?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (56 minutter siden):

Woke er veldige selektive når det kommer til hvem som skal respekteres, mens det fortsatt krever respekt fra alle. 

Den skjønte jeg ikke. «Woke» som i hva?

Mener du noen ikke ble respektert under åpningsseremonien?

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar

https://www.theguardian.com/sport/video/2024/jul/28/paris-olympics-organisers-apologise-opening-ceremony-last-supper-parody-video

Paris Olympics organisers apologise for opening ceremony's Last Supper parody

 

 

Det er jo storsinnet av arrangøren da, men det er vel ikke det å imitere et berømt bilde de bør unskylde seg for, men snarere at de stereotyper LGBT så hardt og involverer små barn i det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sier; det er ikke oppsiktsvekkende, ei heller uvanlig, men likevel foruroligende at en statsleder legger merke til og protesterer mot det. En statsleder er, uansett hvor mye man vrir og vender på det, en maktposisjon. Og den fyren føler skjelvinger mot hans plass i hierarkiet!

Jeg prøvde å søke meg til litt mer info om dette, og kunne ikke finne noe som sa at den statslederen direkte utdypte at han syntes at den åpnings-seremonien var anti-kristen. Så jeg var litt kjapp på avtrekkern akkurat der.

Men det er likevel sykt at så mange aktører anser selve tilstedeværelsen av ikke-heteronormative som "anti-kristen", eller "hån mot kristne". Vet ikke om det er fordi kristennasjonalistisk hjerneråte er smittsomt, eller fordi flere bare har holdt det skjult inni seg, og p.g.a. blant annet trumpismen føler de nå at de kan være mer åpne om deres destruktive menneskesyn. At Musk gjør det er egentlig av en åpenbar grunn. Fascisme er et middel som helliggjøres av hans mål; økonomisk hegemoni.

Mange rightwingers hyler og skriker om "globalisme", men det ekte globale fenomenet som utgjør den største trusselen for tiden er dette reaksjonære narrativet om at ikke-heteronormative "ødelegger dette landets kultur og verdier". Det er nøyaktig det samme narrativet som går igjen, uansett hvilket land denne ideologien befinner seg. Noe som både motstrider ideen om "et lands særegne identitet" og forteller at det ikke handler om et lands kultur eller verdier, men hierarki.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 26.7.2024 at 10:47 PM, Duriello said:

Så har vi klassikeren;

 

FB_IMG_1722026797163.jpg

Denne er eldgammel fra rundt 2009.
Dette var selvsagt uønsket rasistisk og Google rettet problemet med en gang de ble klar over det.
Årsaken til at man fikk opp "Did you mean black people stole my car" var at det var flere treff på dette søket.

Denne videoen er fire dager gammel og viser hvordan bing sin AI ikke likestiller forsellige mennesker.
AI Doesn’t Like Drawing People of a Certain Colour

Det er heller ikke mer enn noen måneder siden Google Gemini nektet å lage bilder av hvite mennesker.
 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (18 minutter siden):

Denne er eldgammel fra rundt 2009.
Dette var selvsagt uønsket rasistisk og Google rettet problemet med en gang de ble klar over det.
Årsaken til at man fikk opp "Did you mean black people stole my car" var at det var flere treff på dette søket.

Denne videoen er fire dager gammel og viser hvordan bing sin AI ikke likestiller forsellige mennesker.
AI Doesn’t Like Drawing People of a Certain Colour

Det er heller ikke mer enn noen måneder siden Google Gemini nektet å lage bilder av hvite mennesker.
 

Vet, dro den bare opp og frem fra obskuriteten da det ble snakk om det.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Ser da mer ut som et ganske godt og snertent retorisk poeng enn en "klage".

Jeg vet at mange i det homoseksuelle miljøet som var skuffet da det viste seg at Deadpool & Wolverine ikke hadde et homofilt forhold i filmen som enkelte av bildene kunne antyde.

We are so over the homophobic marketing campaign for Deadpool & Wolverine

Deadpool and Wolverine’s ‘gay’ posters frustrate queer fans: ‘Stale and gross’

Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (32 minutter siden):

Jeg vet at mange i det homoseksuelle miljøet som var skuffet da det viste seg at Deadpool & Wolverine ikke hadde et homofilt forhold i filmen som enkelte av bildene kunne antyde.

We are so over the homophobic marketing campaign for Deadpool & Wolverine

Deadpool and Wolverine’s ‘gay’ posters frustrate queer fans: ‘Stale and gross’

Leste du artikkelen? Det de klager på er at de gjør homofili til noe ekkelt og til å gjøre narr av.

Ikke mnoe om manglende homofilt forhold mellom karakterene, som er åpenbart ingen trodde ville skje.

Endret av PgUp
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, PgUp said:

Leste du artikkelen? Det de klager på er at de gjør homofili til noe ekkelt og til å gjøre narr av.

Ikke manglende noe om manglende homofilt forhold mellom karakterene. 

Kan du fortelle meg hvordan Deadpool & Wolverine gjør homofili til noe ekkelt og hvordan de gjør narr av homofile.
Er det noen her som har sett Deadpool & Wolverine som kan svare på dette?
Det er andre homofile karakterer i filmen enn Deadpool & Wolverine.

Hadde Deadpool & Wolverine gjort homofili til noe ekkelt og gjort narr av homofile ville Disney aldri sluppet filmen.

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...