Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Gargantua skrev (14 minutter siden):

Og NRK, som har det som punkt 1 i sin dekning av showet. Så jeg er ikke så rar som du prøver å få meg til å fremstå.

Som sagt det var en liten del av showet. Det var flere ting jeg ikke likte der heller. For eksempel så synes jeg de talene var gudsjammerlig kjedelig. Men så var det tenning av OL-ilden og Celine Dion og da var det bra igjen.  I motsetning til deg og andre som får livet sitt ødelagt av en "drag queen" så mye at du skriver "Jeg hater hvordan verden har blitt". Det er en reaksjon som verken virker særlig proporsjonal eller sunn.

Endret av uname -i
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, uname -i said:

Som sagt det var en liten del av showet. Det var flere ting jeg ikke likte der heller. For eksempel så synes jeg de talene var gudsjammerlig kjedelig. Men så var det tenning av OL-ilden og Celine Dion og da var det bra igjen.  I motsetning til deg og andre som får livet sitt ødelagt av en "drag queen" så mye at du skriver "Jeg hater hvordan verden har blitt". Det er en reaksjon som verken virker særlig proporsjonal eller sunn.

Du kan godt si den er uproporsjonal. Men jeg er glad i vestlig kultur, og det er fortærende å se hvor uthulet og dekadent den er i ferd med å bli. Da må jeg si ifra. Når det er sagt, lar jeg det ikke gå voldsomt inn på meg. Jeg driver faktisk med andre ting enn å skrive i denne tråden. 😋

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (8 minutter siden):

Det er også veldig spesielt hvordan Frankrike, som vanligvis er så anti-amerikansk, og nekter å la amerikansk kultur få noe særlig inntog i Frankrike fordi de er stolt av sin egen, tok amerikansk venstreradikal identitetspolitikk helt ut.

Høres mer ut som Frankrike i åpningssermonien bare gjenspeiler vestlige liberale og tolerante holdninger og at det er det siste du har problemer med. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Gargantua said:

Godt spørsmål. Jeg syns ikke de skal gjemme seg, men de trenger heller ikke å lage et idrettsarrangement til et regelrett drag show. Jeg syns det virker både påtatt og påfallende. Igjen er det woke-kulturen som ikke klarer å besinne seg. De trøkker det opp i trynet på folk, slik at det bli vulgært.

Idrettsarrangementet vil nok inneholde øvelser og premieutdelinger og alt det vi kjenner fra Olympiske leker, at åpningseremonien velger å inkludere et segment som hyller det store (på andre plass etter New York for LGBT-capital of the world) queer-miljøet i Paris synes jeg ikke er påtatt eller rart.
Du må gjerne synes det er vulgært, og mislike det, men det er altså en stor del av Paris' historie.

De har altså ikke laget hele arrangementet om til noe drag show, like lite som Minions gjorde om hele idrettsarrangementet til en kommersiell Hollywood-suppe.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (22 minutter siden):

Det er også veldig spesielt hvordan Frankrike, som vanligvis er så anti-amerikansk, og nekter å la amerikansk kultur få noe særlig inntog i Frankrike fordi de er stolt av sin egen, tok amerikansk venstreradikal identitetspolitikk helt ut.

...

Eller så er det ikke amerikansk eller radikalt i det hele tatt.

Se på Norge.

Her var det Høyre, Venstre, FrP og KrF #?sitt helsedepartement som godkjente nye retningslinjer for kjønnsbekreftende behandling under Solberg 2.

Ikke hør på amerikanske radikale høyre, om vestlig politikk.

De er full av desinformasjon.

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, uname -i said:

Høres mer ut som Frankrike i åpningssermonien bare gjenspeiler vestlige liberale og tolerante holdninger og at det er det siste du har problemer med. 



Det er ytterst få som mener at det ikke skal være lov å være LGBT i Vesten. 91% av amerikanere mener f.eks at det skal være lov.

Men hvorfor må de være stereotypier?
Hvorfor må det dreie seg om sex?
Hvorfor må det alltid inkluderes barn?

Fetisjisme, hjernevask og grooming har ingenting med frihet, likhet og brorskap å gjøre.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Red Frostraven said:

Ikke hør på amerikanske radikale høyre, om vestlig politikk.

De er full av desinformasjon.


De er det. Men også en ødelagt klokke har rett to ganger om dagen, og i dette tilfellet spørs det om de ikke er kanarien i gruven. Av og til gjør de poeng som er verdt å ta til seg. Det samme er sant med venstreradikale. Det hender tross alt at folk som Moxnes og særlig Mímir Kristjánsson sier fornuftige ting.

 

Endret av Brother Ursus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (3 minutter siden):

Fetisjisme, hjernevask og grooming har ingenting med frihet, likhet og brorskap å gjøre.

Jeg så ikke noe grooming der. Ser ut til at du mer og mer bare gjentar koko-MAGA talking points.

Det var altså et show som inneholdt noen "drag queens" i god parisisk tradisjon. Det er det hele. Trenger ikke, som du gjør, å legge ved at de prøvde å seksuelt misbruke barn eller at arrangøren har blitt offer for en ond kabal av venstrekestremistiske radikale.

Det er ingen grense for ordbruken din. Samme hvor lite og ubetydelig er så det å skru retorikken opp til 11. Ren ekstremisme, med andre ord.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

https://news.sky.com/story/paris-2024-olympics-organisers-respond-to-offended-reactions-to-opening-ceremony-13185771

 

"The idea was to really trigger a reflection. We wanted to have a message as strong as possible."

"We wanted to talk about diversity. Diversity means being together. We wanted to include everybody.

 

Budskapet om hensyn skal da hensynsløst presses på folk.    

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
3 hours ago, Atib Azzad said:

Jeg er også enig i at det var en skeivere og rarere seremoni enn jeg har sett før.

Den morsomste åpningen på OL jeg har sett.

Gojira som spiller på la Conciergerie med en hodeløs Marie Antoinette som synger en fransk revolusjonstekst om å halshugge eller henge aristokrater er vel noe av det kuleste og rareste som er vist i en åpningsseremoni noensinne. For en gangs skyld var det ihvertfall minneverdig (og veldig fransk). 

Den olympiske ilden er vel også den mest episke som har vært laget.

Endret av Reg2000
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 timer siden):


I følge nyhetsoppslag ser det ut til at flere (de fleste?) av dem sensurerte det. Det går vel ikke live der uansett.

Dere støtter vel ikke holdningene til muslimske land?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (13 minutter siden):

Selvsagt ikke, i de fleste muslimske land ville vel de fleste deltakerne i denne seansen i Paris blitt drept 😮

Så bra dere støtter seansen da :) og ikke muslimske holdninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (3 minutter siden):

Så bra dere støtter seansen da :) og ikke muslimske holdninger.

Det er ganske langt mellom å støtte noe, og å være full av hat mot noe og ønske folk døde, da ;) 

Men selvsagt hvis det er de eneste alternativene velger man å støtte, åpenbart :) 

Endret av Entern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (15 minutter siden):

Det er ganske langt mellom å støtte noe, og å være full av hat mot noe og ønske folk døde, da ;) 

Men selvsagt hvis det er de eneste alternativene velger man å støtte, åpenbart :) 

Så bra. Synes bare det er litt komisk at dere er så imot muslimer mange av dere, men deler mange holdninger alilevel.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (Akkurat nå):

Så bra. Synes bare det er litt komisk at dere er så imot muslimer mange av dere, men deler mange holdninger alilevel.

Det gjør vi jo slett ikke. Det er en stråmann.

Du skal langt ut i ekstrem-høyre og/eller Tate/incel land før du finner folk som deler mange holdninger med islamister.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...