Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

42 minutes ago, PgUp said:

Haha. Du kaller de bælfeite fjellberg og oppdolla transer. Åpenbart å se hvor du står. 

Og det er ikke med respekt for andre som stikker ut og du ser på som "unormale". Du liker ikke folk som er annerledes. Du vil ikke respektere dem for hva de er. 

Du vil at alle skal være hetero og (hvit) riktig hudfarge. Det er jo en gjennomgående tråd her. Alt annet har du og dere ikke respekt for. Ikke bare det, dere må gjøre narr av de med stygge ord.

Og hvilken ideologi passer det med? Hmnm... 

Ja, jeg prøver ikke å skjule at sykelig overvektige mennesker (tenker på skapningen midt i "Nattverden") virker malplassert i åpningsshowet til et idrettsarrangement. Transing er en mental sykdom som vi ikke bør heie fram, da det har en bevist smitteeffekt på unge og usikre mennesker. Frankrike er et land i Europa, med et flertall av hvite mennesker, ja. Hvorfor er det en dårlig ting? Jeg har aldri prøvd å ikke være åpenbar om dette. Trodde du at du avslørte meg nå? Patetisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
57 minutes ago, Mr.Duklain said:

Ja, selve rammene var ganske franske, men jeg  savnet litt mer kjente franske ikoner, slik som Asterix eller kanskje en referanse til Taxi-filmene. OL i London 2012, hadde blant annet mister Bean, James Bond og Monty Pyton, noe som gjorde den seremonien veldig minneverdig, den franske blir nok like fort glemt som OL-åpningen i Beijing. Flott var jo seremonien, sånn alt i alt, men ikke minneverdig mener jeg. 

Asterix er vel belgisk, og foregår hovedsakelig i England og Roma?

Du må gjerne foretrekke London seremonien, men de refererte da tung til Fransk ikonografi og historie, Edith Piaf, Monét, Les misérables, Venus de Milo, Mona Lisa, Marie Antionette, den franske revolusjonen, Gojira, den lille prinsenL'arrivée d'un train en gare de ca ciotatLe voyage dans la lune,  og sikkert mange jeg har glemt eller ikke fikk med meg.
At referansene til actionserien Taxi uteble kan jeg godt forstå.

Endret av Atib Azzad
tar feil av Asterix
  • Liker 5
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Atib Azzad said:

Asterix er vel belgisk, og foregår hovedsakelig i England og Roma?

Du må gjerne foretrekke London seremonien, men de refererte da tung til Fransk ikonografi og historie, Edith Piaf, Monét, Les misérables, Venus de Milo, Mona Lisa, Marie Antionette, den franske revolusjonen, Gojira, og sikkert mange jeg har glemt eller ikke fikk med meg.
At referansene til actionserien Taxi uteble kan jeg godt forstå.

Venus fra Milo er en gresk statue av den greske gudinnen Afrodite, senere kalt Venus i romersk mytologi. Maleriet Venus' Fødsel er italiensk. Mona Lisa er også italiensk. Men det er riktig at noen av kunstverkene befinner seg i Louvre.

Endret av Gargantua
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Gargantua said:

Se der, ja. NRK sier også at det var woke som bare det.

Inger Merete Hobbelstad seier opningsshowet til OL i Paris «gjekk med rak rygg inn i kulturkrigen»

– Dette var rarare og skeivare enn noko eg nokon gong har sett før, i så stor skala, seier Hobbelstad.

Jeg er også enig i at det var en skeivere og rarere seremoni enn jeg har sett før.

Den morsomste åpningen på OL jeg har sett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (53 minutter siden):

Ja, jeg prøver ikke å skjule at sykelig overvektige mennesker (tenker på skapningen midt i "Nattverden") virker malplassert i åpningsshowet til et idrettsarrangement. Transing er en mental sykdom som vi ikke bør heie fram, da det har en bevist smitteeffekt på unge og usikre mennesker. Frankrike er et land i Europa, med et flertall av hvite mennesker, ja. Hvorfor er det en dårlig ting? Jeg har aldri prøvd å ikke være åpenbar om dette. Trodde du at du avslørte meg nå? Patetisk.

Neida, jeg har hele tiden tenkt du var imot og misliker alle som ikke er hetero og hvite. Det var klart ganske tidlig. 

Det komiske er når dere later som det ikke er det dere står for.

Endret av PgUp
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Atib Azzad said:

Jeg er også enig i at det var en skeivere og rarere seremoni enn jeg har sett før.

Den morsomste åpningen på OL jeg har sett.

Så queer-kulturen tyter tydeligere fram i alle kulturelle henseender. Ikke bare under Pride. En hel måned hvert år med Pride var ikke nok. Regissøren av det hele er jo homo selv, så han vil vel spre budskapet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, PgUp said:

Neida, jeg har hele tiden tenkt du var imot og misliker alle som ikke er hetero og hvite. Det var klart ganske tidlig.

Igjen misforstår du med vilje. Jeg har ingenting i mot svarte eller homser. Men under åpningssermonien var de overrepresentert til det absurde. Det er det som er så jævlig påfallende med woke-kulturen. Innser du ikke det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
1 minute ago, Gargantua said:

Så queer-kulturen tyter tydeligere fram i alle kulturelle henseender. Ikke bare under Pride. En hel måned hvert år med Pride var ikke nok. Regissøren av det hele er jo homo selv, så han vil vel spre budskapet.

Ja, jeg opplever queer-kulturen som mer tydelig nå, enn for 20 år siden?

Hvorfor må det være nok, Paris har et stort queer-miljø, kan de ikke få vise denne delen av byen og kulturen sin, hvorfor bør de gjemme seg?

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

 

Gargantua skrev (2 minutter siden):

Igjen misforstår du med vilje. Jeg har ingenting i mot svarte eller homser. Men under åpningssermonien var de overrepresentert til det absurde. Det er det som er så jævlig påfallende med woke-kulturen. Innser du ikke det?

Mente du OL i antikken var woke også, med tanke på at det bare var nakne menn som konkurrerte? Burde vi tilbake til det? Er det mer anstendig?

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Just now, Atib Azzad said:

Ja, jeg opplever queer-kulturen som mer tydelig nå, enn for 20 år siden?

Hvorfor må det være nok, Paris har et stort queer-miljø, kan de ikke få vise denne delen av byen og kulturen sin, hvorfor bør de gjemme seg?

Godt spørsmål. Jeg syns ikke de skal gjemme seg, men de trenger heller ikke å lage et idrettsarrangement til et regelrett drag show. Jeg syns det virker både påtatt og påfallende. Igjen er det woke-kulturen som ikke klarer å besinne seg. De trøkker det opp i trynet på folk, slik at det bli vulgært.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Godt spørsmål. Jeg syns ikke de skal gjemme seg, men de trenger heller ikke å lage et idrettsarrangement til et regelrett drag show. J

Det var jo bare en liten del av sendingen. At det er det eneste som fester seg i huet ditt, sier kanskje mest om deg.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, uname -i said:

Det var jo bare en liten del av sendingen. At det er det eneste som fester seg i huet ditt, sier kanskje mest om deg.

Og NRK, som har det som punkt 1 i sin dekning av showet. Så jeg er ikke så rar som du prøver å få meg til å fremstå.

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...