Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Entern skrev (4 timer siden):

Resten er jeg både enig og uenig i, jeg mener det er definitivt mer innafor ute i samfunnet å være ekstremt woke enn det motsatte

Både og, spørs veldig hva man tror woke er, om man skal velge tolkningen til noen av anti-wokerne her på forumet så er det nok veldig få, om woke dreier seg mer om kardemommeloven 👇 så er det forhåpentligvis langt flere av dem.

Sitat

 

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

 

 

Entern skrev (4 timer siden):

Her på forumet virker det i slike diskusjoner som om woke er i flertall og er mer aggressive ikke minst.

Ja det er nok ganske motsatt av hva jeg oppfatter det som, avhengig av hva man mener woke er, mange her er ganske overbeviste om at venstreekstremisme og woke går hånd i hånd, det gir som du selv sier lite mening, og de som tror de er woke, men egentlig bare er hatefulle rasistiske typer som amrit kaur, ja jeg ser ikke så mange sånne her, om noen. 

 

Entern skrev (4 timer siden):

Men det har nok mye med å gjøre at mer moderate stemmer ikke orker blande seg i debatten, og det forstår jeg godt, jeg foretrekker egentlig å ikke blande meg altfor mye i dem selv heller, det er jo snakk om debatter med ekstremt uforsonlig stemning, der man ikke kommer noen som helst vei med noe som i det hele tatt ligner kompromiss.

Jeg mener de fleste som stemples som woke her er ganske moderate, og hvertfall ikke ekstremister, og jeg mener også at de som ikke vil kompromisse er de som ser woke i alt, og som ser woke som et våpen som aktivt blir brukt mot dem, jeg ser kapitalisme, jeg ser nye markeder, og ja også politikk, men det har alltid vært politikk i kunst. Jeg ser ikke lgbtq som en trussel jeg ser ikke antirasisme eller multikulturalisme som en trussel, og det plager meg ikke på samme måte som enkelte tydeligvis er plaget av det når det dukker opp i underholdningsmedia, som om det var en trussel mot dem på noe vis, som om det er det alene som gjør produktet deres dårligere, når sannheten er nærmere det at det er bare ræva uansett. The boys kan anses som ganske woke, men det er visst ikke woke likevel fordi det var kvalitet var det en her som mente, da er det ikke woke en har et problem med, men et dårlig produkt, og det tror jeg det er ingen som liker, samme hva slags politikk/idelogi/budskap som skaperne fremmer. 

 

Entern skrev (4 timer siden):

Jeg vet at du f.eks. var mer aktiv før, men sannsynligvis bare ble lei.

Jupp 😁

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (6 timer siden):

Woke dritt på åpningsseremonien for OL. 

GTcLkDkagAEpIrK.jpeg

Det der var jo bare artig, og en kul referanse. Hva er det som er så "woke" med dette da?

Det høres rett og slett bare trist ut å bli så sint og negativ av alt hele tiden! Kanskje prøve å ha litt humør i stedet? :) 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Første kommentaren er "more engaging than anything out of Hollywood in the last decade". Og det er jo faktisk en del sannhet i. Fordi dette er originalt, ingen CGI, ingen gjentagende scener man føler man har sett mange ganger før, ingen politikk.

Derfor foretrerkker jeg katter på youtube med gopro kamera over filmer fra Hollywood for tiden, spesielt superhelt universitet som jeg finner helt uinteressant.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

For en fantastisk bra åpningsseremoni. Jeg måtte riktignok over på engelsk TV fordi han fjompen fra fjordstrøka innafor og de andre pratmakerne gjorde sitt beste for å breke i stykker kulturinnslagene.  Det var litt morsomt med de engelske kommentatorene for de virket å være innstilt på en Eurovision-style ironisering, men de ble etterhvert overveldet av den utrolige opplevelsen. Spektakulært, enestående og den beste åpningsseromonien de hadde sett. Regnværet var ikke den skuffelsen man skulle forvente, men satte en piff på det. Pianostykker hvor det flommer over klaveret, dans og oppvisninger i pøsende regnvær, de fikk det til. Antar det var en forsinkelse i sendingen for det var visstnok noen tryn her og der på glatta.

Anti-woke-folka fikk også det de ønsket, nemlig noe å hisse seg opp over så summa sumarum en vellykket åpningsseromoni for alle.

image.png.f84571a54b1c6e69c35966f0ae0b7ac8.png

 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (20 minutter siden):

Oppdolla transer, bælfeite fettberg, masse rosa og blått hår, en pervers smurf med oransje skjegg, homser som trekantkliner, dragqueens som twerker og jukker inn i kameraet og litt koselig blasfemi. Verden går fremover. Jeg bare hater hvordan verden har blitt.

 

«Perverst», hvor får du det fra? Er det perverst fordi han var tjukk?

Hva er så galt med dette egentlig? Mener du virkelig det er «blasfemi» med en morsom referanse til nattverden, og hvorfor er det et problem? Er ikke i så fall litt gøyal blasfemi bare bra da? 

For meg høres det minst like teit ut å bli provosert av dette som av at noen tegner profeten Mohammed.

Er man svært konservativ eller religiøs kan jeg forstå at noen ikke synes det er noe særlig med utgangspunkt i livssyn. Men «woke»? Hvorfor? Har du noen forklaring denne gangen?

Endret av Snikpellik
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, rabler said:

Et typisk eksempel på bruken av ordet woke som skjellsord.

Også eksempel på at det likevel er woke at skeive finnes og får delta.

Jeg mener OL-seremonien har vel ingen rammer, regler, eller må tilhøre en tidligere fortelling, altså er det ikke anledning til å gjemme seg bak jeg liker transfolk altså, men akkurat her er de presset inn i et univers hvor de ikke hører hjemme..
Her ser det ut til at man bare ikke liker at disse folka finnes og får vise seg frem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Snikpellik said:

«Perverst», hvor får du det fra? Er det perverst fordi han var tjukk?

Hva er så galt med dette egentlig? Mener du virkelig det er «blasfemi» med en morsom referanse til nattverden, og hvorfor er det et problem? Er ikke i så fall litt gøyal blasfemi bare bra da? 

For meg høres det minst like teit ut å bli provosert av dette som av at noen tegner profeten Mohammed.

Er man svært konservativ eller religiøs kan jeg forstå at noen ikke synes det er noe særlig med utgangspunkt i livssyn. Men «woke»? Hvorfor? Har du noen forklaring denne gangen?

Pervers betyr abnorm eller sterkt forskrudd. Smurfen er jo nettopp det.

Woke er perverst og forskrudd. Alt ved denne delen av åpningssermonien oser wokeness. "Alle skal med", spesielt de mest avvikende og outrerte. Hva har dette med det olympiske idealet om dyrkelsen av individets kvaliteter i kropp, vilje og sjel å gjøre? En sykelig overvektig saccosekk av et menneske i midten av en forvrengt nattverd? Mottoet til OL er (eller skal jeg si var) «citius, altius, fortius» – hurtigere, høyere, sterkere. Nå er det mer tarvelig, sykere, sprøere.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gargantua said:

Woke er perverst og forskrudd. Alt ved denne delen av åpningssermonien oser wokeness. "Alle skal med", spesielt de mest avvikende og outrerte. Hva har dette med det olympiske idealet om dyrkelsen av individets kvaliteter i kropp, vilje og sjel å gjøre? En sykelig overvektig saccosekk av et menneske i midten av en forvrengt nattverd? Mottoet til OL er (eller skal jeg si var) «citius, altius, fortius» – hurtigere, høyere, sterkere. Nå er det mer tarvelig, sykere, sprøere.

Det har vel mer å gjøre med at Paris er vertsbyen, og åpningsseremonien har en tradisjon for å vise frem byen og landets særegenheter, og Paris har som kjent en veldig stor og levende queer-kultur.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (51 minutter siden):

Oppdolla transer, bælfeite fettberg, masse rosa og blått hår, en pervers smurf med oransje skjegg, homser som trekantkliner, dragqueens som twerker og jukker inn i kameraet og litt koselig blasfemi. Verden går fremover. Jeg bare hater hvordan verden har blitt.

Det var noe rare greier det. Savnet mye erke fransk. Dette var ikke i nærheten så bra som åpningen av OL 2012 i London. Når kommentatorene selv nevner den seremonien gjentatte ganger under denne, da vet man hvor spektakulær seremonien i London var. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (3 timer siden):

Det var noe rare greier det. Savnet mye erke fransk. Dette var ikke i nærheten så bra som åpningen av OL 2012 i London. Når kommentatorene selv nevner den seremonien gjentatte ganger under denne, da vet man hvor spektakulær seremonien i London var. 

Hva er mer erkefransk enn et spektakulært avantgardistisk show? Jeg vet ikke hva de sa på NRK, men de engelske kommentatorene mente dette var den beste åpningssermonien de hadde sett og det inkluderer da OL 2012 i London.

Hvordan de brukte Seinen og byggverkene rundt var helt enestående. Originalt, friskt og man blir imponert over hvor bra de fikk det til. Det var altså ingen generalprøve siden de ikke ville avsløre innholdet. Ekstremt imponerende. Det blir vanskelig å overgå det her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

«Perverst», hvor får du det fra? Er det perverst fordi han var tjukk?

Hvis man ikke har lukta lunta tidligere med de hundrevis av innleggene med "historieforfalskning" og andre vikarierende motiver så var det forfriskende å få en fullstendig "mask off" i dette tilfellet. Selv om det er greit å få fjernet all tvil så er det litt trist å bivåne.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, uname -i said:

Hvis man ikke har lukta lunta tidligere med de hundrevis av innleggene med "historieforfalskning" og andre vikarierende motiver så var det forfriskende å få en fullstendig "mask off" i dette tilfellet. Selv om det er greit å få fjernet all tvil så er det litt trist å bivåne.

Historieforfalsking? Hæ? Mask off? Hva snakker du om? Bare fordi dere ikke vet hva ordet pervers betyr, kan dere ikke bare hive rundt dere med grunnløse anklager. De putta en blå smurf og en haug drag queens i Nattverden av da Vinci. Hvorfor er det bra? Hvorfor er det progressivt? Det er ganske lavthengende frukt. De kunne jo prøvd å gjøre narr av Islam i stedet. Nei, vent. Det gjorde jo Charlie Hebdo. Det gikk jo bra.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

OL har ikke blitt helt woke enda.

For visse steder får en mann alle kvinners rettigheter ved å identifisere seg som en kvinne.
Er dette fremtiden for kvinnesport når regler for hvem som kan konkurrere som kvinne blir woke.

This Brave Beautiful Woman Avi Silverberg Broke The Bench Press World Record

Måtte bare ta med denne Go, Strong Woman, Go - SOUTH PARK

Mange woke mener det er ingen grunn til at menn som identifiserer seg som kvinner ikke kan konkurrere som kvinne.
De har de siste årene satt hvordan kvinner banker menn i filmer og TV serier og tror nå at kvinner er like sterke fysisk som menn.

Men vs women running
Det Amerikanske kvinnelandsalaget i fotball taper 12 - 0 til Wrexham over 2x20 min
Transgender track stars speak out as critics allege unfair advantage
Olympian finishes 2nd to transgender swimmer Lia Thomas
Veronica Ivy - Trans Women in Women’s Sports | The Daily Show
Transgender competes in Women's MMA - Knocks out Opponent in 1st Round

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (24 minutter siden):

Historieforfalsking? Hæ? Mask off? Hva snakker du om? Bare fordi dere ikke vet hva ordet pervers betyr, kan dere ikke bare hive rundt dere med grunnløse anklager. De putta en blå smurf og en haug drag queens i Nattverden av da Vinci. Hvorfor er det bra? Hvorfor er det progressivt? Det er ganske lavthengende frukt. De kunne jo prøvd å gjøre narr av Islam i stedet. Nei, vent. Det gjorde jo Charlie Hebdo. Det gikk jo bra.

Haha. Du kaller de bælfeite fjellberg og oppdolla transer. Åpenbart å se hvor du står. 

Og det er ikke med respekt for andre som stikker ut og du ser på som "unormale". Du liker ikke folk som er annerledes. Du vil ikke respektere dem for hva de er. 

Du vil at alle skal være hetero og (hvit) riktig hudfarge. Det er jo en gjennomgående tråd her. Alt annet har du og dere ikke respekt for. Ikke bare det, dere må gjøre narr av de med stygge ord.

Og hvilken ideologi passer det med? Hmnm... 

Endret av PgUp
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Hva er mer erkefransk enn et spektakulært avantgardistisk show? Jeg vet ikke hva de sa på NRK, men de engelske kommentatorene mente dette var den beste åpningssermonien de hadde sett og det inkluderer da OL 2012 i London.

Hvordan de brukte Seinen og byggverkene rundt var helt enestående. Originalt, friskt og man blir imponert over hvor bra de fikk det til. Det var altså ingen generalprøve siden de ikke ville avsløre innholdet. Ekstremt imponerende. Det blir vanskelig å overgå det her.

Ja, selve rammene var ganske franske, men jeg  savnet litt mer kjente franske ikoner, slik som Asterix eller kanskje en referanse til Taxi-filmene. OL i London 2012, hadde blant annet mister Bean, James Bond og Monty Pyton, noe som gjorde den seremonien veldig minneverdig, den franske blir nok like fort glemt som OL-åpningen i Beijing. Flott var jo seremonien, sånn alt i alt, men ikke minneverdig mener jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...