Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

9 minutes ago, uname -i said:

Så fremdeles ikke noen støtte for de påstandene jeg siterte. Du vil heller diskutere hvor opprørt man skal være for at Ubisoft ikke dobbeltsjekket den publiserte historien som lå til grunn for et eller annet sverdfektespill. OK. Jeg er ikke veldig opprørt. Hvor mye opprørt er du på en skala fra 1 til 10? Jeg gjetter på 9,5.

Jeg tar det ganske med ro, men jeg kommer ikke til å kjøpe spillet. Verre er det at japanere føler at noen utlendinger (Ubisoft) prøver å omskrive historien til Japan. De er nok ganske opprørt, ja. Og det er dette det handler om. Woke agenda føkker med noe de ikke skulle føkka med. Japan tolererer det ikke. Blir spennende å se hvordan dette går når spillet blir utgitt.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Gargantua said:

Jeg tar det ganske med ro, men jeg kommer ikke til å kjøpe spillet. Verre er det at japanere føler at noen utlendinger (Ubisoft) prøver å omskrive historien til Japan. De er nok ganske opprørt, ja. Og det er dette det handler om. Woke agenda føkker med noe de ikke skulle føkka med. Japan tolererer det ikke. Blir spennende å se hvordan dette går når spillet blir utgitt.

At det finnes snøfnugg i Japan også overrasker vel ingen? Flertallet driter i denne lille woke-krigen og spillet kommer til å selge stort i Japan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, rabler said:

At det finnes snøfnugg i Japan også overrasker vel ingen? Flertallet driter i denne lille woke-krigen og spillet kommer til å selge stort i Japan.

da er de snøfnugg. Artig hvordan dere woke-folk vender kappen etter vinden.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, rabler said:

Alle anti-woke er snøfnugg. Jeg trodde du visste det.

Snøfnugg/snowflake har tradisjonelt blitt brukt av anti-woke folk for å drite ut de som blir lett fornærmet (typisk politisk korrekte folk). At du adopterer det uttrykket overrasker meg. Men ok.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (2 timer siden):

Woke fans: Ikke bruk ordet woke for å beskrive vårt verdisett, aktivisme og innflytelse, det er en uheldig generalisering med negative konnotasjoner.

Også Woke-fans: De som kritiserer oss er ytre-høyre, rasister, konspirasjonstullinger, russiske trollfabrikker, sjåvinister, klimafornektere, antivaxxere og priviligerte hvite menn.

 

 

haha :) så sant

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Gargantua said:

Snøfnugg/snowflake har tradisjonelt blitt brukt av anti-woke folk for å drite ut de som blir lett fornærmet (typisk politisk korrekte folk). At du adopterer det uttrykket overrasker meg. Men ok.

Det er en typisk missforståelse at woke mennesker blir lett fornærmet, men det får nå så være. Snøfnugg er alle som lar seg lett hisse opp og det er en beskrivelse som passer perfekt på anti-woke folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Jeg tar det ganske med ro, men jeg kommer ikke til å kjøpe spillet. Verre er det at japanere føler at noen utlendinger (Ubisoft) prøver å omskrive historien til Japan. De er nok ganske opprørt, ja. Og det er dette det handler om. Woke agenda føkker med noe de ikke skulle føkka med. Japan tolererer det ikke. Blir spennende å se hvordan dette går når spillet blir utgitt.

I assasins creed 1 så reiser du tilbake i tid, ved å legge deg i en seng. Du hopper frem og tilbake i tid. Når i historien skjedde dette? Eller skrev ubisoft om historien her og? Og det kom ut så mange spill etterpå hvor det samme skjer??

Hvor er bevisene for denne tidsreisingen? 

Virker som ubisoft har drevet med løgner i 15 spill allerede!! Dette må anti woke folket stoppe nå etter 15 spill. Det var greit de første 14 men nr 15 det er for mye!

Endret av PgUp
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (23 minutter siden):

Å være fornærmet er jo synonymt med woke. Har aldri hørt noen være woke uten å være fornærmet over ett eller annet banalt.

Hahahaha. Dere er jo dritfornærmet i hele tråden her. Alt er feil og galt med moderne underholdning.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, PgUp said:

I assasins creed 1 så reiser du tilbake i tid, ved å legge deg i en seng. Du hopper frem og tilbake i tid. Når i historien skjedde dette? Eller skrev ubisoft om historien her og? Og det kom ut så mange spill etterpå hvor det samme skjer??

Hvor er bevisene for denne tidsreisingen? 

Fjott. Alle AC-spillene involverer The Animus, en maskin som kan la deg oppleve minnene til historiske personer fra den tidsepoken spillene handler om. Poenget er at tidsepokene er nogenlunde historisk korrekte. Jeg sier nogenlunde, fordi i de siste ca fire spillene har de introdusert fantastiske elementer i historiene også. Kanskje en afrikansk samurai er like realistisk som medusa er i Assassins' Creed Odyssey?

Endret av Gargantua
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, PgUp said:

Hahahaha. Dere er jo dritfornærmet i hele tråden her. Alt er feil og galt med moderne underholdning.

Og grunnen til at alt er galt er at noen ble fornærmet av noe, og som et fåtall fikk presset gjennom en endring.

Det er aksjonene det er noe galt med, ikke reaksjonene, de er bare naturlige.

 

17 minutes ago, Atib Azzad said:

Screenshot2024-07-24at23-22-00x9gun2yy-1920.jpg(AVIF-bilde1200675piksler)-Skalert(83).thumb.png.8faca132656d650cc872085fcc897722.png

Igjen, hvorfor ble den endret til å begynne med? Fordi noen leftists ble støtt? Aksjoner vs reaksjoner.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (26 minutter siden):

Det jeg har lagt merke til er at dere er veldig opptatt av å se kilder, fordi det visstnok er skikkelig vanskelig for dere å tro på noe av det motstanderne sier. Noen ble ansatt på grunn av hudfarge, kjønn eller legning? Helt utenkelig i dagens samfunn! Her må vi nesten se en kilde! Ellers er det bare en konspirasjonsteori fra ytre høyre! Og når de får kilder så kommer det ofte en bortforklaring. Neida, dette teller ikke, eller det er ikke noe problem. 

Anmodning om kilder misbrukes ofte som hersketeknikk, gjerne i kombo med flytting av målstenger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
PgUp skrev (9 timer siden):

Hahahaha. Dere er jo dritfornærmet i hele tråden her. Alt er feil og galt med moderne underholdning.

Det som er morsomt er at det som regel er de som beskylder andre for å være fornærmet er de som er mest fornærmet selv. Har sett det altfor mange ganger. Noen skriver noe i en helt rolig tone også kommer det en skikkelig aggressiv post som beskylder dem for å være sinte.

1718256300436265.jpg

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (13 timer siden):

Du må nok innfinne deg med at ordet woke er folkelig etablert på godt og vondt, samt at folk vil bruke det i negativ forstand. Det er ikke noe noen her kan gjøre med uansett, så kanskje på tide å gå videre.. 

Kunstig etablert del av desinformasjon og hatretorikk, som har spredt seg som et parasittisk ugress, totalt uten forklaringsverdi, med negativ samfunnsverdi -- på grunn av måten det legitimiserer det verste av desinformasjon fra blant annet Russland og ytre høyre, som vitterlig er grunnen til at dere bruker ordet i utgangspunktet.

Hvor ellers stammer det fra?

Å bruke en kunstig masseprodusert hundefløyte som bokstavelig talt er produsert og spredt av den verste delen av menneskeheten i vesten i dag, og tro at man kan bruke den fordi man fant dem i gaten dager etter en marsj, uten å forstå at det å få andre til å bruke den var den eksakte intensjonen bak den brede spredningen av konspirasjonsteoriene som ligger bak uttrykket, i så mange kanaler, er så grenseløst naivt at jeg tviler på at du tror på det selv.

Det er som å plukke opp hakekorset til nazistene som symbol fordi det går viralt i kanaler som kritiserer innvandring, og tro at spredningen ikke har noe med desinformasjon, hat og konspirasjonsteorier å gjøre, fordi det plutselig er blitt så folkelig.
Bare uten de verste negative assosiasjonene.
Problemet er at alle vet at dere ikke fant på det selv, og det å bruke hatretorikk og støtte desinformasjon på grunn av mangel på kunnskap om betydningen til et ord eller symbol er ikke betydelig bedre enn å gjøre det med overlegg.

Unnskyldningen om at man ikke vet holder ikke lengre etter at man er gjort klar over det.
Unnskyldningen om at 'alle andre gjør det' er tåpelig.

---

Som konkret eksempel, så kunne dere fått større støtte ved å ikke bruke ordet, fordi dere slipper å forklare hva dere mener med ordet med ordene dere faktisk burde brukt, og/eller ved å konkret kritisere hva som faktisk foregår -- uten å blande inn konspirasjonsteorier uten noen forklaringsverdi som flatjord, klimaskepsis, antivaksine eller amerikansk høyreside sin desinformasjonskampanje og konspirasjonsteori om hva de kaller Woke.

Når noen hyrer venner, så er det i seg selv kritikkverdig og kan kraftig redusere kvaliteten på et produkt.
Å kalle det å hyre venner woke er jo totalt verdiløst, rent bortsett fra om hensikten er å svartmale alle andre som kalles woke -- uavhengig av om de aldri ville funnet på å hyre inn venner fremfor den beste kandidaten.

Som jo er hva som skjer.
En gruppe mennesker stemples som woke, og så kaller folk som er indoktrindert eller innbilt konspirasjonsteoriene om en ideologi alt som er negativt for woke -- slik at hele gruppen som kalles woke assosieres med det negative.

Så blir woke litt farligere, i øynene til dem som lar ugresset vokse i hodet sitt.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Red Frostraven said:

Kunstig etablert del av desinformasjon og hatretorikk, som har spredt seg som et parasittisk ugress, totalt uten forklaringsverdi, med negativ samfunnsverdi -- på grunn av måten det legitimiserer det verste av desinformasjon fra blant annet Russland og ytre høyre, som vitterlig er grunnen til at dere bruker ordet i utgangspunktet.

Hvor ellers stammer det fra?

Språk er dynamisk og dersom opphavet er slang så er det kanskje ikke så rart det lett fordreies. Er en hel bråte med ord som brukes feil og det klarer vi fint å få til helt uten ekstremister.

Feks er ordet aktivist i et demokrati ikke noe negativt, men er nok mange som anser det litt annerledes ettersom mange aktivister går litt vel langt med sine virkemiddel.

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (17 minutter siden):

Du skjønner ikke at slikt er en spøk, men som retorikk for å poengtere hvor langt på viddene rasisme-anklager slenges rundt? 

Ellers takk for bekreftelse på at Vance ser ut til å skjønne problemet 👌

 Åpenbart, det sier bare hvor hårsår anti woke gjengen har blitt på hva venstresiden tydeligvis mener er rasistisk :p

til og med fox news måtte kutte bort da vance "humoren" ble altfor cringe.

sjekk dette eksempelet på anti woke humor, er det virkelig denne fremtiden dere ønsker?

 

For det er dette anti woke humor er :p

 

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...