Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

bshagen skrev (1 minutt siden):

Du må jo være verdensmester i generalisering av mennesker her inne. Jeg er faktisk enig med deg i denne tråden, men sånne kommentarer som det der er bare så inni hampen nedlatende at jeg blir helt paff 

Så bra. Ikke ofte man kan titulere seg som verdensmester.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poppmunn skrev (40 minutter siden):

Nei, han er en dårlig artist fordi han har ingen bra låter. Musikken hans er drepende stusselig.

Du personlig sitter med fasiten altså ? De fleste bare anerkjenner at de ikke liker musikken av en sjanger, artist, komponist eller band, og hører heller på noe annet, personlig liker jeg ikke mozart, men om jeg skulle utbasunere at musikken hans er drepende stusselig vil de fleste se på meg som en idiot, med rette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (41 minutter siden):

For ordens skyld. Har du hørt musikken eller ble du fortalt at musikken er drepende stusselig?  Føler jeg må sjekke hver gang noen kommer med sterke meninger her.

Jeg så en youtube-video som fortalte meg at musikken hans er dårlig, så da må jeg nesten stole på det.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Du personlig sitter med fasiten altså ? De fleste bare anerkjenner at de ikke liker musikken av en sjanger, artist, komponist eller band, og hører heller på noe annet, personlig liker jeg ikke mozart, men om jeg skulle utbasunere at musikken hans er drepende stusselig vil de fleste se på meg som en idiot, med rette. 

Musikk er subjektivt, og for meg er det fasiten. Hvis noen mener du er idiot fordi du har en egen mening, og at den ikke stemmer overens med det som er opplest og vedtatt så er det vel heller de som er idiotene. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (36 minutter siden):

Musikk er subjektivt, og for meg er det fasiten. Hvis noen mener du er idiot fordi du har en egen mening, og at den ikke stemmer overens med det som er opplest og vedtatt så er det vel heller de som er idiotene. 

Nei musikk er ikke 100% subjektivt, det fins musikk som er bedre musikk enn annen musikk, Mozart er definitivt bedre musiker som lager bedre musikk enn Aqua f,eks. Det sagt så var det heller ikke sånn du sa det, du sa at Bob Dylan var en dårlig artist fordi han har dårlige låter, ikke at du personlig ikke likte musikken hans, det kan jeg definitivt være enig i, er Ingen fan av Dylan. Skulle jeg påstå at musikken til Mozart er dårlig så vil jeg absolutt påstå at jeg er en idiot, om jeg liker det eller ikke er ikke med i beregningen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Poppmunn said:

Musikk er subjektivt, og for meg er det fasiten. Hvis noen mener du er idiot fordi du har en egen mening, og at den ikke stemmer overens med det som er opplest og vedtatt så er det vel heller de som er idiotene. 

Film, serier og spill er også subjektivt. Det er derfor det blir hinsides idiotisk å påstå at man ikke liker noe fordi something, something woke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Poppmunn said:

Samtidig, i ekkokammeret til motsatt side:

"Dette er ikke noe som skjer"
*får bevis på at det skjer*
"Neeeei, det teller ikke, det er bare kirsebærplukking"

 

Det er ikke akkurat slik det foregår. Det er anti-woke-bermen som kommer med påstandene og da er det selvsagt forventet at disse påstandene kan dokumenteres. Så langt har denne dokumentasjonen vært veldig tynn.

Forøvrig kan man ikke dokumentere ikke-eksistens så tilsvarende forventninger eksisterer ikke den andre veien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Nei musikk er ikke 100% subjektivt, det fins musikk som er bedre musikk enn annen musikk, Mozart er definitivt bedre musiker som lager bedre musikk enn Aqua f,eks. Det sagt så var det heller ikke sånn du sa det, du sa at Bob Dylan var en dårlig artist fordi han har dårlige låter, ikke at du personlig ikke likte musikken hans, det kan jeg definitivt være enig i, er Ingen fan av Dylan. Skulle jeg påstå at musikken til Mozart er dårlig så vil jeg absolutt påstå at jeg er en idiot, om jeg liker det eller ikke er ikke med i beregningen. 

Men hva som gjør det bedre er din subjektive mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (På 11.7.2024 den 11:26 AM):

aXP9eg6_700bwp.webp.299f5422bbef09ecccb0a95129dae468.webp

 

 

Amazon har laget en ny serie om Lady Jane Grey (hvor hun i stedet for å bli drept, kicker ass, fordi girlboss, ikke be om logikk :p)

Kong Edward VI (1553) som døde som 15-åring, er svart, minst 30 år gammel, homofil og i rullestol.

Begynner det å bli nok for dere på ytre venstre også, eller? Skjønner dere nå i det minste forskjellen på noe som er politisk men bra, og denne idiotiske godhetsposeringen for ESG? 😄


Så i motsetning til alle de som gjør seg opp en mening basert på hva noen med en politisk agenda har fortalt dem at de skal mene, så gikk jeg hen og så serien "My Lady Jane".  Og her er hva jeg mener om den.


Jeg likte denne serien godt. Det er en småhumoristisk og et lett absurd drama satt til Tudor-tiden. Det er komedie, en slags historie i bånn med masse intriger og taskenspill i alle retninger pluss noen doser romanse og "high school" drama vibber. Artig fortellerstemme og kjempebra musikk fra diverse jenteband med fokus på rock og pønk. De to første episodene er passe, men så blir man mer kjent med de spesielle og artige karakterene og serien blir bare bedre og bedre. Det er en god balanse mellom alle de forskjellige elementene som i sum gjør dette til god underholdning. Jeg leste hva NRK og Aftenposten skrev om serien og den svarte til forventningene de satte. En sterk firer eller svak femmer på terningen. Så for mitt vedkommende, 1-0 til profesjonelle anmeldere over noksagter med personlige problemer og egen Youtube-kanal.

Over til de tingene som får en sikring til å ryke i hodene på enkelte.  Det er helt åpnebart at dette er tull og det er attpåtil  eksplisitt fortalt i løpet av det første minuttet. De oppsummerer den sanne historien om Lady Jane og så sier de, "Her en alternativ historie". Så det mikroskopiske fikenbladet om "historeforfalskning" for å dekke over underliggende motivasjon(svart, homo, sterk kvinne(grøss!!)) er blåst vekk. Og når det kommer til Kong Edward(svart, homo) så har han en beskjeden rolle og det er ikke noe som stikker seg ut i forhold til resten av galskapen. Det er null og niks i serien som føles tilgjort eller at man skal prøve å komme med noe poltisk budskap. Ja, og forresten, serien er full av "shape shifters" dvs. mennesker som kan forvandle seg til dyr.  Når anti-woke-rørsla skulle summere opp alt som ødela den sanne historien så er det rart at de ikke nevnte akkurat det, men heller konsentrerte seg om sånne ting som pigment og legning. Samt kvinner som er alt for sterke med sine egne meninger og sånt.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ultra-woke Concord er nå i åpen beta, men har en patetisk peak på 2400 spillere. Spillet vil antagelig være død ved ankomst i slutten av august.

Riktig så woke Flintlock Siege of Dawn er nå live, og har 400 spillere på Steam så langt og ser også ut til å være dødt ved ankomst.

Ultra-woke Suicide Squad Kill the Justice League er nå gratis på Prime Gaming (koster 799kr). Det har i øyeblikket 178 spillere på Steam. Spillets neste villain som er rett rundt hjørnet er Ms. Freeze. Som til tross for at hun egentlig er Mrs. Freeze, og gift med en mann, nå plutselig er lesbisk.

Sweet Baby Inc burde bytte navn til Sweet Baby Jesus What Have We Done.

Hvor mange filmer, serier, spill og andre ting må feile økonomisk før utviklerne og utgiverne får ut fingeren? Hvor mange arbeidsplasser må forsvinne før de endrer kurs?

EDIT: Skriveleifer

Endret av Brother Ursus
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 17.7.2024 den 5:28 PM):

Du personlig sitter med fasiten altså ? De fleste bare anerkjenner at de ikke liker musikken av en sjanger, artist, komponist eller band, og hører heller på noe annet, personlig liker jeg ikke mozart, men om jeg skulle utbasunere at musikken hans er drepende stusselig vil de fleste se på meg som en idiot, med rette. 

Du sammenligner musikken som lages idag med Mozart? 😂😂

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (22 minutter siden):

Du sammenligner musikken som lages idag med Mozart? 😂😂

“All the good music has already been written by people with wigs and stuff.”
 Frank Zappa

Angående dagens musikk det er veldig mye bra, men de aller fleste velger å høre på pop, radiopop, hestepop, hippop, det verste av det verste. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...