Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Kjøleskap said:

Blir ikke dette også kirsebærplukking når du trekker frem de få tingene hun har vært med på som har god score? Det aller meste andre har middels til lav score, så jeg står fortsatt for "nesten bare skrot" og ville aldri hyret inn noen som har så variabel score på tingene man har laget. 


"Gjør som vi sier, ikke som vi gjør." ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (5 timer siden):

 

Prequelene fra George Lucas er jo høykunst sammenlignet med mye av det Disney Star Wars har kommet med. Jeg må imidlertid innrømme ikke å være noen stor fan av dem dog. George Lucas er veldig sær og forsøkte å lage barnefilmer. Det folk flest faktisk ønsket seg var en voksen scifi serie, iom. at de aller flest Star Wars fans var nettopp voksne.

Jeg må imidlertid innrømme at jeg liker Rogue One, Mandalorian og Andor. De viser hva Disney Star Wars *burde* være, på et absolutt minimum. Det morsomme med de tre prosjektene er også at de ikke ble rørt i særlig grad av Kathleen Kennedy. Tilfeldig? Neppe :)

Det forteller jo sitt. Jar Jar Binks og remake av Flåklypa Grand Prix burde ha vært Star Wars sitt absolutte bunnpunkt. Men er ikke i nærheten av å være det. 

Skal vurdere å gi Mandalorian en sjanse. Jeg begynte på en av disse nye Star Wars filmene, Han Solo ble skutt av en guttunge. Så var det også noen andre nye ungdommer uten karisma med. Personer jeg overhodet ikke var investert i og ikke brydde meg om, slik som er problemet med en del nye filmer generelt  sett. Det var så dårlig at jeg bare måtte kaste inn håndkleet. Hadde man kalt det "Star Wars junior" som i "Indiana Jones junior" serien som gikk en gang i tiden så kunne jeg kanskje gitt det en sjanse fordi det blir litt annen kategori og mer der dette hører hjemme. Men slik det ble presentert var det umulig å ta seriøst.

(Det verste er jo at det nedenfor faktisk var en del bedre enn både de nye star wars filmene og de nye indiana jones filmene. Den Indiana Jones filmen der han overlever atombombe ved å gjemme seg i et kjøleskap og tidenes dårligste CGI var også en forferdelig dårlig film, forresten.)

scale?width=1200&aspectRatio=1.78&format

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (7 timer siden):

Blir ikke dette også kirsebærplukking når du trekker frem de få tingene hun har vært med på som har god score? Det aller meste andre har middels til lav score, så jeg står fortsatt for "nesten bare skrot" og ville aldri hyret inn noen som har så variabel score på tingene man har laget. 

Ja, vanlig at artister blir rangert etter sine dårligste låter. Mye rart man lærer i bakvendtland. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (9 timer siden):

Blir ikke dette også kirsebærplukking når du trekker frem de få tingene hun har vært med på som har god score?

Siden du allerede har trukket frem det mest negative aka kirsebærplukking så er det vel heller en nyansering av din fremstilling av en produsent og manusforfatter som kun har lagd skrot, noe som ikke stemmer helt, en liten unnlatelsesløgn fra din side. Om man kun plukker ut det verste filmmakere har lagd så ser selv de beste i faget ut som personer som aldri burde lage film igjen, eventuelt om man kun plukker frem det beste så ser de ut som ufeilbare genier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (13 timer siden):

ville aldri hyret inn noen som har så variabel score på tingene man har laget. 

Er du virkelig helt seriøs nå? Er veldig glad ikke produsenter og filmbransjen tenker sånn og hyrer inn folk ut fra score på IMDB.

Jeg titta for moro skyld på mitt eget navn på IMDB og ting jeg selv har vært med på å lage. Det meste har middels og dårlig score, mens kanskje en tredel har over 7.5 og noen få er over 8. Tre-fire produksjoner er direkte møkk. Tror det gjelder så og si alle med en viss fartstid i film og tv-produksjon. Ser det samme også gjelder svært mange regissører, manusforfattere og skuespillere. De fleste er med på å lage både ting som er dårlig, middels, bra og noe som veldig bra.

Endret av Snikpellik
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja, jeg er virkelig helt seriøs nå. Jeg ville heller hyret inn noen som hovedsakelig har laget bedre ting. Er det virkelig så kontroversielt å mene? Når personen det er snakk om leverte det minst populære Star Wars-produktet noensinne synes jeg ikke at jeg er helt på bærtur. Jeg titta for moro skyld på hva skaperne av langt mer populære serier som Andor og Ahsoka har jobbed med før. Mye høyere nivå over hele fjøla. Må være helt tilfeldig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Denne tråden bør døpes om til "Screenshots av kirsebærplukking fra antiwoke ekkokamre". Det å ta utgangspunkt i det faktiske produktet og gjøre seg opp en  mening om en film, serie eller spill virker helt fjernt for den gjengen som uten et gram selvironi ynder å kalle seg "selvstendig tenkende" og alle andre for hjernevaskede.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, uname -i said:

Denne tråden bør døpes om til "Screenshots av kirsebærplukking fra antiwoke ekkokamre". Det å ta utgangspunkt i det faktiske produktet og gjøre seg opp en  mening om en film, serie eller spill virker helt fjernt for den gjengen som uten et gram selvironi ynder å kalle seg "selvstendig tenkende" og alle andre for hjernevaskede.

 

Well if that ain't the pot calling the kettle black :)

Dette høres unektelig ut som projisering.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (9 timer siden):

Ja, jeg er virkelig helt seriøs nå. Jeg ville heller hyret inn noen som hovedsakelig har laget bedre ting. Er det virkelig så kontroversielt å mene? Når personen det er snakk om leverte det minst populære Star Wars-produktet noensinne synes jeg ikke at jeg er helt på bærtur. Jeg titta for moro skyld på hva skaperne av langt mer populære serier som Andor og Ahsoka har jobbed med før. Mye høyere nivå over hele fjøla. Må være helt tilfeldig.

Vel, nå svarte jeg jo på påstanden din over, som var at du ville "aldri hyret inn noen som har så variabel score på det de har laget". Nå har det plutselig blitt til "noen som hovedsakelig har laget bedre ting".

Det er to vidt forskjellige ting, og ja, jeg mener det ikke bare er kontroversielt, men helt idiotisk hvis produsenter i filmbransjen skulle hyret inn folk ut fra "score". Hadde produsentene hatt en slik tankegang ville det knapt kommet noen talenter, nye tanker og ideer opp og frem. Folk hyres heller ikke bare på hva de har gjort før, men for deres stil, tanker, ideer og eventuelle pitcher.

Jeg hyller Disney (og andre utgivere) som tør å gå for et stort mangfold i de ulike kreative nøkkelrollene – det er så utrolig mye bedre enn sånn det var før, da film og tv var svært homogent i disse rollene. Noe det forøvrig fremdeles er, men det begynner å bli bedre.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (9 timer siden):

Ja, jeg er virkelig helt seriøs nå. Jeg ville heller hyret inn noen som hovedsakelig har laget bedre ting. Er det virkelig så kontroversielt å mene?

På ingen måte, men Quentin Tarantino  vil nok ha langt mer penger, det du også må forstå er at det er stort sett ikke bare er en person som lager et show eller en film, det er et helt team av folk, noe du også må forstå er at selv om det er en kreativ jobb så er det fremdeles en jobb, noen ganger må man bare ta en betalt jobb for å betale regningene. Du synes denne personen gjorde en dårlig jobb, jeg synes George Lucas gjorde en dårlig jobb, han hadde definitivt hatt nytte av å fått inn noen som faktisk greide å skrive dialog, om man tar vekk den barnslige nostalgien mange har for disse filmene så tror jeg de aller fleste ville vært enig i dette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt oppstyret rundt CV-en til Headland. Den er lite å skamme seg over. Hun er executive producer for én anerkjent serie (Russian Doll) og tre fire, ålreit mottatte filmer og serier. Det som har elendig score er stort sett kortfilmer ingen har sett. 

Produsenter og showrunnere blir uansett stort sett hyret for deres evne til å levere et produkt innenfor gitte budsjetter og tidsfrister, ikke basert på iMDB-scoren på prosjekter de har jobbet på. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (3 timer siden):

Denne tråden bør døpes om til "Screenshots av kirsebærplukking fra antiwoke ekkokamre". Det å ta utgangspunkt i det faktiske produktet og gjøre seg opp en  mening om en film, serie eller spill virker helt fjernt for den gjengen som uten et gram selvironi ynder å kalle seg "selvstendig tenkende" og alle andre for hjernevaskede.

Samtidig, i ekkokammeret til motsatt side:

"Dette er ikke noe som skjer"
*får bevis på at det skjer*
"Neeeei, det teller ikke, det er bare kirsebærplukking"

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (5 minutter siden):

Samtidig, i ekkokammeret til motsatt side:

"Dette er ikke noe som skjer"
*får bevis på at det skjer*
"Neeeei, det teller ikke, det er bare kirsebærplukking"

 

Skal vi dømme Bob Dylan ut fra hans dårligste 10 låter?

Er Bob Dylan en dårlig artist, fordi han har minst 10 dårlige låter?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (7 minutter siden):

Skal vi dømme Bob Dylan ut fra hans dårligste 10 låter?

Er Bob Dylan en dårlig artist, fordi han har minst 10 dårlige låter?

Nei, han er en dårlig artist fordi han har ingen bra låter. Musikken hans er drepende stusselig.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (2 minutter siden):

Nei, han er en dårlig artist fordi han har ingen bra låter. Musikken hans er drepende stusselig.

For ordens skyld. Har du hørt musikken eller ble du fortalt at musikken er drepende stusselig?  Føler jeg må sjekke hver gang noen kommer med sterke meninger her.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Poppmunn said:

Nei, han er en dårlig artist fordi han har ingen bra låter. Musikken hans er drepende stusselig.

Hvis du mener det så det vel stemme...

Også ettellerannet ettellerannet akademisk venstreelitekonspirasjon som ga ham Nobel pris i litteratur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
uname -i skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan det ser ut på motsatt side. Har ikke sett noen av dem her. Det eneste jeg ser er normale, oppegående mennesker + anti-woke-kulten. 

Du må jo være verdensmester i generalisering av mennesker her inne. Jeg er faktisk enig med deg i denne tråden, men sånne kommentarer som det der er bare så inni hampen nedlatende at jeg blir helt paff 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...