Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Denne skjønte jeg ikke. 

Separate (bully and victim )

Equal(bully and victim)

The bully mocks the victim

The victim mocks the bully 

Rules prohibiting the bully from mocking the victim are “like ille “ as rules prohibiting the victim from mocking the bully.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Separate (bully and victim )

Equal(bully and victim)

The bully mocks the victim

The victim mocks the bully 

Rules prohibiting the bully from mocking the victim are “like ille “ as rules prohibiting the victim from mocking the bully.

Jeg skjønner ikke hva dette har med min kommentar å gjøre, men mulig hjernen min er litt treg i dag. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (39 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva dette har med min kommentar å gjøre, men mulig hjernen min er litt treg i dag. 

Bully- norsk kulturen

Victim - minoritet kulturen

Sitat

Derav min initielle: separate, but equal kommentar. De som vil nekte hvite mennesker å ha på seg klær fra andre kulturer er like ille som de som vil nekte våre nye landsmenn å ha på seg bunad. 

Ditt perspektivet ignorer sosial makt ubalanse. Integrering går mye mer mot den dominant kulturen enn omvendt 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (9 minutter siden):

Bully- norsk kulturen

Victim - minoritet kulturen

Ditt perspektivet ignorer sosial makt ubalanse. Integrering går mye mer mot den dominant kulturen enn omvendt 

Man integrerer ikke ved å behandle mennesker ulikt og sette ulike standarder for ulike etnisiteter. Man integrerer ved å behandle mennesker likt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, VifteKopp said:

Man integrerer ikke ved å behandle mennesker ulikt og sette ulike standarder for ulike etnisiteter. Man integrerer ved å behandle mennesker likt. 

Det er ikke enten-eller, man skal selvsagt ikke forskjellsbehandle bare for å forskjellsbehandle, men dersom det dukker opp spesifikke problemstillinger for spesifikke grupper, er det mer nyttig å jobbe mot en løsning for nøyaktig dette problemet, fremfor å tvinge alle inn i denne løsningen, eller helt ignorere problemet fordi det bare rammer en gruppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (24 minutter siden):

Man integrerer ikke ved å behandle mennesker ulikt og sette ulike standarder for ulike etnisiteter. Man integrerer ved å behandle mennesker likt. 

Man behandler folk ulikt når de har ulike utfordringer, bare se på velferdstaten din, noen får mer hjelp enn andre

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (13 minutter siden):

Det er ikke enten-eller, man skal selvsagt ikke forskjellsbehandle bare for å forskjellsbehandle, men dersom det dukker opp spesifikke problemstillinger for spesifikke grupper, er det mer nyttig å jobbe mot en løsning for nøyaktig dette problemet, fremfor å tvinge alle inn i denne løsningen, eller helt ignorere problemet fordi det bare rammer en gruppe.

Enig.

Men å si at innvandrere kan gå i bunad og forby etnisk norske å gå i "sett inn tradisjonell folkedrakt fra land X", løser ingen problemer. Snarere skaper det mer avstand, et oss og dem. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 minutter siden):

Enig.

Men å si at innvandrere kan gå i bunad og forby etnisk norske å gå i "sett inn tradisjonell folkedrakt fra land X", løser ingen problemer. Snarere skaper det mer avstand, et oss og dem. 

Å vise respekt for andres kulturer alltid hjelper

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Woke kan i mitt hode benyttes omtrent synonymt med Social Justice Warrior.

Social justice warrior (SJW) is a pejorative term and internet meme mostly used for an individual who promotes socially progressive, left-wing or liberal views, including feminism, civil rights, gay and transgender rights, and multiculturalism. The accusation that somebody is an SJW carries implications that they are pursuing personal validation rather than any deep-seated conviction, and engaging in disingenuous arguments.

Fra snl.no: Betegnelsen woke har også etter hvert fått sine kritikere, som legger til grunn at kravet om årvåkenhet mot diskriminering og særlig diskriminerende ytringer i noen tilfeller tipper over i en overdreven form for politisk korrekthet.

Jeg tror de aller, aller fleste her inne har en forståelse av hva begrepet woke betyr, men de misforstår med vilje, og viser til ekstreme personer som også bruker ordet. "Hvis PJW bruker det, må det alltid være fascistisk." Typisk ad-hominem-argument.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, VifteKopp said:

Enig.

Men å si at innvandrere kan gå i bunad og forby etnisk norske å gå i "sett inn tradisjonell folkedrakt fra land X", løser ingen problemer. Snarere skaper det mer avstand, et oss og dem. 

En youtuber som kaller seg that dang dad, fant at han ikke forstod problemstillingen, og laget en video om det (13 min).
Han kommer til konlusjonen at konteksten og historien utgjør en viktig faktor når det kommer til slike hensyn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 minutter siden):

En youtuber som kaller seg that dang dad, fant at han ikke forstod problemstillingen, og laget en video om det (13 min).
Han kommer til konlusjonen at konteksten og historien utgjør en viktig faktor når det kommer til slike hensyn.

Det finnes en historie og kontekst bak alle plagg ja.

Spørsmålet er om sikkerhetsvaktene på Wireless-festivalen er trent til å kjenne denne konteksten, når de løper rundt og sjekker antrekkene og hodeplaggene og pryden til festivaldeltakerne.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, VifteKopp said:

Det finnes en historie og kontekst bak alle plagg ja.

Spørsmålet er om sikkerhetsvaktene på Wireless-festivalen er trent til å kjenne denne konteksten, når de løper rundt og sjekker antrekkene og hodeplaggene og pryden til festivaldeltakerne.  

Jeg aner ikke noe om hvordan denne spesifikke festivalen har tenkt til å gå frem i denne saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (14 minutter siden):

Jeg aner ikke noe om hvordan denne spesifikke festivalen har tenkt til å gå frem i denne saken.

Gudene vet, men i følge The Times: 

"This is understood to include ponchos, sombreros and headdresses,"

Vi får håpe festivaldeltakerne har pakket noe annet enn regnponchoer, hvis himmelen åpner seg...

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

For en herlig diskusjon.

Venstre-ekstremist-woke folka her prøver desperat å "renvaske" seg selv ved å finne opp ord som "anti-woke" og kalle alle som nevner/sier woke for rasister og høyre-ekstreme.

Tydelig har Woke truffet skikkelig i marxist hjerte dems.

Endret av _R2D2_
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (7 minutter siden):

For en herlig diskusjon.

Venstre-ekstremist-woke folka her prøver desperat å "renvaske" seg selv ved å finne opp ord som "anti-woke" og kalle alle som nevner/sier woke for rasister og høyre-ekstreme.

Tydelig har Woke truffet skikkelig i marxist hjerte dems.

Var dette en satire post?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å bruke psykiske lidelser som skjellsord er veldig feil.

Å hetse folk med psykiske lidelser er veldig feil. 

Det er å sparke folk som ligger nede.

Å hetse og mobbe de svakeste i samfunnet.

Hitler gasset ihjel psykisk utviklingshemmede. 

Ableism er på linje med rasisme, homofobi osv.

Det er ingen forskjell på å bruke psykiske lidelser som skjellsord, og å bruke etnisitet eller seksuell orientering som skjellsord.

Håper denne posten var opplysende. 🙂

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...