Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (14 minutter siden):

Det som er usunt er bekymringen for at det kan eller vil ramme deg.

Det er større odds for å bli truffet av lynet enn å bli utsatt for hva du beskriver.

Du må sannsynligvis forsøke temmelig hardt for å få det til.

...

Jeg er ikke bekymret. Jeg kommer aldri til å dra på denne festivalen.

Men jeg forsøker å sette denne ene tåpelige regelendringen i en større kontekst, hvor radikal identitets-ideologi lekker inn i ulike arenaer og gjør samfunnet vårt til et litt dårligere sted å leve i.  

Derav min initielle: separate, but equal kommentar. De som vil nekte hvite mennesker å ha på seg klær fra andre kulturer er like ille som de som vil nekte våre nye landsmenn å ha på seg bunad. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (20 minutter siden):

Men jeg forsøker å sette denne ene tåpelige regelendringen i en større kontekst, hvor radikal identitets-ideologi lekker inn i ulike arenaer og gjør samfunnet vårt til et litt dårligere sted å leve i.  

Ønsker vi at folk som flytter inn til Norge tilpasser seg norsk kultur, eller ikke?

Sist jeg var på byen med joggesko, og kun eide joggesko, hva tror du skjedde da?

Dette er ingenting nytt, det er bare gammel støy i ny innpakning.

Det som er galt er å tilskrive det en ideologi, hvis beskrivelse er 'alle som stemples med Woke', som nevnt ikke bare er hva du personlig regner som woke.

Det er først og fremst, og opprinnelig, en betegnelse på helt vanlige og oppegående anti-rasister.

Og ble først utvidet rundt 2019 og utover.

Når du sier det bare gjelder irrasjonelle, så gjør jo det at lesere som oppfatter andre grupper som woke enn deg, at de gruppene er irrasjonelle, fordi de også er stemplet woke.

Det er faren med å bruke hundefløyter og stempel man finner i rennesteinen. Uttrykket man selv benytter det til blir en dråpe i havet av den totale bruken, og man bidrar til å farge andre din forståelse av hva ordet betyr, som ikke bare gjelder dem du stempler.

Du legitimerer også folk som Paul Watson sine woke-stempel.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (17 minutter siden):

Ønsker vi at folk som flytter inn til Norge tilpasser seg norsk kultur, eller ikke?

Sist jeg var på byen med joggesko, og kun eide joggesko, hva tror du skjedde da?

Dette er ingenting nytt, det er bare gammel støy i ny innpakning.

Det som er galt er å tilskrive det en ideologi, hvis beskrivelse er 'alle som stemples med Woke', som nevnt ikke bare er hva du personlig regner som woke.

Det er først og fremst, og opprinnelig, en betegnelse på helt vanlige og oppegående anti-rasister.

Og ble først utvidet rundt 2019 og utover.

Når du sier det bare gjelder irrasjonelle, så gjør jo det at lesere som oppfatter andre grupper som woke enn deg, at de gruppene er irrasjonelle, fordi de også er stemplet woke.

Det er faren med å bruke hundefløyter og stempel man finner i rennesteinen. Uttrykket man selv benytter det til blir en dråpe i havet av den totale bruken, og man bidrar til å farge andre din forståelse av hva ordet betyr, som ikke bare gjelder dem du stempler.

Du legitimerer også folk som Paul Watson sine woke-stempel.

Her kastet du ut mange ulike tråder i ulike retninger. Jeg vet ikke hva du mener med joggesko. Jeg vet ikke hvem Paul Watson er.

Jeg vet bare at det er tåpelig og regressivt å innføre kulturelle kleskoder på festivaler, og at dette stammer fra en større samfunnstrend som er popularisert under betegnelsen "woke". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, VifteKopp said:

Jeg vet ikke hvem Paul Watson er.

Jeg tipper han mener Paul Joseph Watson, britisk skribent, YouTuber og anti-woke-fyr. Det fins også en Paul Watson som er fotballspiller og en Paul Watson som er hvalfangstmotstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (11 minutter siden):

Her kastet du ut mange ulike tråder i ulike retninger. Jeg vet ikke hva du mener med joggesko. Jeg vet ikke hvem Paul Watson er.

Jeg vet bare at det er tåpelig og regressivt å innføre kulturelle kleskoder på festivaler, og at dette stammer fra en større samfunnstrend som er popularisert under betegnelsen "woke". 

Jeg har nevnt en av fedrene til anti-Woke to ganger på forrige side, og minst fire ganger i denne tråden så langt.

Men her er segmentet igjen:

---------_--------

 

Her er hva de som startet anti-woke faktisk står for:

 

"I really think you should press the button to wipe Jews off the face of the Earth"

 

"I care about white people and not sand nigger Paki Jew faggot coons"

-Paul Joseph Watson, 2022

 

Mer bakgrunnsinformasjon:

 

"Since 2011, Watson has hosted his own YouTube channel, prisonplanetlive, on which he expresses his views on topics such as contemporary society, politics, and modern liberalism in an often mocking manner. He rose to prominence on his YouTube channel by criticizing and mocking the "woke mob", social justice warriors, feminism and anti-racist movements.[9] As of May 2023, his channel has over 1.9 million subscribers.[21]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Joseph_Watson

 

Dritt renner nedover, ikke oppover eller tilbake i tid, så du vil ikke finne noen som bruker ordet på samme måte som Wilson, før Wilson -- da det stammer derfra og fra hans like idiotiske meningsfeller i rasismemiljøet.

Det rente ut over likesinnede politiske aktører i underholdning- og propagandaindustrien, som the Quartering og Stonetoss.

_----------------------_

Og resten er historie.

https://www.theguardian.com/us-news/2022/dec/20/anti-woke-race-america-history

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 timer siden):



Okay, let's get you to bed, grandpa :p

Men altså, seriøst. Hvis du tror alle som hater woke er rasister, så mener du at 80% av befolkningen er rasister.

Forøvrig så er det vi som er anti-woke som er de ekte anti-rasistene her. Såkalte anti-rasister, i hvert fall de som er woke, har ofte en dypt problematisk, rasistisk, identitetspolitisk, anti-humanistisk og anti-meritokratisk tankegang hvor alt skal ses gjennom blant annet hudfarge.

80% av befolkningen hater woke?

Jeg tror du lever i et ekkokammer.

Sannsynligvis bryr 80% seg ikke om diskusjonen som foregår her i det heletatt.

1% elsker og 1% hater, styrt av andre innen for prosenten sin.

18% diskuterer fritt og kan danne seg selvstendige meninger, basert på den spesifikke påstanden.

Hvem som er hvem skal ikke jeg mene noe om, men gøy å dikte opp statistikk

Endret av mandodiao
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Påstanden om 80% er jo åpenbart feil, da majoriteten ikke er misinformert og ikke faller for den radikale høyre delen av USA sin propaganda, som er den eneste gruppen som aktivt misbruker ordet.

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2023/03/09/what-is-woke-meaning/11425775002/

Majoriteten av engelskspråklige lar seg ikke bruke, og enda flere er ikke nyttige idioter.

"The USA Today-Ipsos poll released on Wednesday found that 56 percent agreed with the more positive definition, while 39 percent had a negative association with the word and understood it to mean “to be overly politically correct and police others’ words"

https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/3890296-most-in-new-poll-view-woke-as-positive-term/

...

Det er ingen hemmelighet hvilken av sidene som er informert, og hvem som er brukt og utnyttet til å bære vann av aktører som Paul Joseph Watson.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (34 minutter siden):

Jeg har nevnt en av fedrene til anti-Woke to ganger på forrige side, og minst fire ganger i denne tråden så langt.

Men her er segmentet igjen:

---------_--------

 

Her er hva de som startet anti-woke faktisk står for:

 

"I really think you should press the button to wipe Jews off the face of the Earth"

 

"I care about white people and not sand nigger Paki Jew faggot coons"

-Paul Joseph Watson, 2022

 

Mer bakgrunnsinformasjon:

 

"Since 2011, Watson has hosted his own YouTube channel, prisonplanetlive, on which he expresses his views on topics such as contemporary society, politics, and modern liberalism in an often mocking manner. He rose to prominence on his YouTube channel by criticizing and mocking the "woke mob", social justice warriors, feminism and anti-racist movements.[9] As of May 2023, his channel has over 1.9 million subscribers.[21]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Joseph_Watson

 

Dritt renner nedover, ikke oppover eller tilbake i tid, så du vil ikke finne noen som bruker ordet på samme måte som Wilson, før Wilson -- da det stammer derfra og fra hans like idiotiske meningsfeller i rasismemiljøet.

Det rente ut over likesinnede politiske aktører i underholdning- og propagandaindustrien, som the Quartering og Stonetoss.

_----------------------_

Og resten er historie.

https://www.theguardian.com/us-news/2022/dec/20/anti-woke-race-america-history

Det er mulig. Jeg har ikke satt meg godt inn i opprinnelsen til woke-begrepet. 

Jeg finner det nokså uinteressant, i hvert fall i denne delen av diskusjonen, da woke i dag er et reelt fenomen som folk er for og i mot i ulik grad (og som også defineres ulikt). Den nevnte festivalens kulturelle klessensur er én manifestasjon av dette tankesettet. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (27 minutter siden):

Det er mulig. Jeg har ikke satt meg godt inn i opprinnelsen til woke-begrepet. 

Jeg finner det nokså uinteressant, i hvert fall i denne delen av diskusjon, da woke i dag er et reelt fenomen som folk er for og i mot i ulik grad (og som også defineres ulikt). Den nevnte festivalens kulturelle klessensur er én manifestasjon av dette tankesettet. 

Det er en av så mange ting som beskrives som woke, og så sent i rekken av folk som kalles woke, at det er en liten minoritet av dem som stemples eller er blitt stemplet.

Er greit for deg å legitimere alle de andre aktørene sin bruk av ordet, som brukte ordet før du hørte der?

Folkene som bruker der paralellt med deg i andre kanaler, i betydningen jeg har påpekt?

De bruker det om demokratiske valg, mot støtte til Ukraina, mot dem som driver kamp mot vaskekte nynazisme og/eller rasisme som Paul Joseph Watson står for...

Jeg mener.

Dette er ingen hemmelighet at

1 ordets eksistens er totalt kunstig stammer fra disse kildene

2 blir brukt på grunn av deres propaganda, inkludert av deg og i denne tråden

3 og fremdeles brukes i deres propaganda, slik at deres bruk bidrar til å legitimere deres

 

...kildene er postet igjen og igjen.

...

Konsekvensene av at man deltar i og legitimerer bruken er dog det noe man stort sett er overlatt til seg selv å reflektere over.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (14 minutter siden):

Det er en av så mange ting som beskrives som woke, og så sent i rekken av folk som kalles woke, at det er en liten minoritet av dem som stemples eller er blitt stemplet.

Er greit for deg å legitimere alle de andre aktørene sin bruk av ordet, som brukte ordet før du hørte der?

Folkene som bruker der paralellt med deg i andre kanaler, i betydningen jeg har påpekt?

De bruker det om demokratiske valg, mot støtte til Ukraina, mot dem som driver kamp mot vaskekte nynazisme og/eller rasisme som Paul Joseph Watson står for...

Jeg mener.

Dette er ingen hemmelighet at

1 ordets eksistens er totalt kunstig stammer fra disse kildene

2 blir brukt på grunn av deres propaganda, inkludert av deg og i denne tråden

3 og fremdeles brukes i deres propaganda, slik at deres bruk bidrar til å legitimere deres

 

...kildene er postet igjen og igjen.

...

Konsekvensene av at man deltar i og legitimerer bruken er dog det noe man stort sett er overlatt til seg selv å reflektere over.

 

For meg er det viktigste å bli forstått. At når jeg bruker et ord/begrep så forstår andre sånn omtrentlig hva jeg mener med det ordet/begrepet, og vica versa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (17 minutter siden):

For meg er det viktigste å bli forstått. At når jeg bruker et ord/begrep så forstår andre sånn omtrentlig hva jeg mener med det ordet/begrepet, og vica versa.

Blir du virkelig forstått..?

Om du kaller en film woke og Paul Joseph Watson kaller en film woke, så ser det likt ut.

Man må kjenne deg personlig for å vite hva du mener, når du bruker en sen og utvannet versjon av hans og hans likesinnede sin definisjon.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (3 timer siden):

Woke var ikke en greie på 90-tallet. Ingen filmer eller serier fra før 2010 er woke på den måten begrepet er definert i denne tråden.

En person her mener prey var woke fordi en kvinne ikke kan ta opp kampen med et hyperavansert utenomjordisk jegermonster, men en mann kunne visstnok det, det gjør vel Alien woke også.

Det har helt klart vært en endring i demografi som kapitalistene i produksjonsselskapene har som mål å treffe, men det har mange forklaringer, piratkopiering f.eks, men den største endringen ser man nok i mennesker, mennesker som er blitt påvirket av russiske trollfabrikker f.eks, eller den massive autoritære maga bevegelsen, like påvirket av trollfabrikkene. Nei det var ikke mye woke før dette, men det handler mer om hva folk nå er blitt påvirket til å se, det er ikke så mye woke nå heller, men enkelte ser nå woke overalt, selv der det ikke er noe. Anti-woke er først og fremst blitt en greie etter 2014, det er russisk hybridkrigføring, og den er meget vellykket, veldig mange har gått rett på limpinnen, spesielt den autoritære magabevegelsen som nå dessverre sprer dritten videre til Europa via SOME, memes(bare se hvor mange memes som postes i denne tråden, det er ren propaganda), tullinger som alex jones og andre yt troll. Det er trist å se så mange lar seg lure, å lar seg forvandle til intet mindre en noen antidemokratiske frihetshatende quislinger som er blitt akkurat det de sier de er i mot.      

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (11 minutter siden):

Blir du virkelig forstått..?

Om du kaller en film woke og Paul Joseph Watson kaller en film woke, så ser det likt ut.

Man må kjenne deg personlig for å vite hva du mener, når du bruker en sen og utvannet versjon av hans definisjon.

Jeg er helt enig i at woke-begrepet er litt for romslig og åpen for personlig tolkning, men det ville også «politisk korrekthet» også vært. 

Inntil noen kommer med et bedre begrep, så bruker jeg det resten av samfunnet bruker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 timer siden):

CD Projekt Dead :( De var vel én av få store studio og utgivere som fremdeles holdt ut.

Må si jeg synes akkurat NÅ var en forferdelig dårlig timing å slenge seg på woke, når man ser hvor dårlig det går i underholdningsbransjene de siste månedene.

Haha, jeg er så glad jeg kan spille et godt spill uten at opplevelsen blir ødelagt fordi jeg har hørt det er noen homofile karakterer med. 

Ser ut til at dere kan se 0 filmer og 0 spill da med homofile, siden da  har det blitt woke. Det var trist.

Endret av PgUp
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Så. Hva betyr woke for majoriteten av amerikanere som bryr seg en døyt om politikk og/eller å besitte fakta om samfunnet og hva som foregår i underholdningsindustrien..?

Jeg kan ikke snakke for majoriteten av amerikanere, jeg kan snakke for hvordan jeg forstår begrepet og at folk jeg prater med forstår det omtrentlig likt. 

Men som sagt, ordet woke er ikke viktig for meg. Jeg bruker mer enn gjerne et annet begrep, hvis det er like effektivt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke bekymret. Jeg kommer aldri til å dra på denne festivalen.

Men jeg forsøker å sette denne ene tåpelige regelendringen i en større kontekst, hvor radikal identitets-ideologi lekker inn i ulike arenaer og gjør samfunnet vårt til et litt dårligere sted å leve i.  

Derav min initielle: separate, but equal kommentar. De som vil nekte hvite mennesker å ha på seg klær fra andre kulturer er like ille som de som vil nekte våre nye landsmenn å ha på seg bunad. 

A bully should have the same right to mock the victim as the victim to mock the bully.  Both actions are “like ille».  

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 timer siden):

 

 

 

Det er jo ikke sant overhode.
Når ble det brukt på den måten for første gang og av hvem?

Før eller etter at åpne og mindre åpne rasister, som er komplette idioter, startet å kalle anti-rasister woke?
Her er hva de som startet anti-woke faktisk står for:
 

"I really think you should press the button to wipe Jews off the face of the Earth"

"I care about white people and not sand nigger Paki Jew faggot coons"
-Paul Joseph Watson, 2022


Mer bakgrunnsinformasjon:

"Since 2011, Watson has hosted his own YouTube channel, prisonplanetlive, on which he expresses his views on topics such as contemporary society, politics, and modern liberalism in an often mocking manner. He rose to prominence on his YouTube channel by criticizing and mocking the "woke mob", social justice warriors, feminism and anti-racist movements.[9] As of May 2023, his channel has over 1.9 million subscribers.[21]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Joseph_Watson

Dritt renner nedover, ikke oppover eller tilbake i tid, så du vil ikke finne noen som bruker ordet på samme måte som Wilson, før Wilson -- da det stammer derfra og fra hans like idiotiske meningsfeller i rasismemiljøet.

Det rente ut over likesinnede politiske aktører i underholdning- og propagandaindustrien, som the Quartering og Stonetoss.

 

 

Og for hvert tilfelle, når det spørres om eller undersøkes om hvilket budskap, og hvem av de som lagde filmen er det som faktisk står bak denne påståtte agendaen?

a) Ledelsen bak prosjektet har forsøkt å appellere til en gruppe mennesker i en annen primær målgruppe gjennom inkluderende casting eller kvinnelige hovedroller og skrivere / manusforfattere

b) Dette er det første originale verket til den som skrev serien, som tidligere i beste fall har adaptert eksisterende verk til skjermen, og de gjorde en dårlig jobb

c) Det er masseprodusert dritt skrevet av folk som masseproduserer dritt for å fylle ut programmet på live-TV.

d) Det er satire eller humor

e) Personer som står bak er spik spenna gærne, men ikke i en politisk forstand.

f) Kapitalisme, som inkluderer at større bedrifter søker å oppnå mangefold, uten at det blir rett å beskylde noen ideologi

---

Legg merke til at Woke som skjellsord ikke har noen konkret betydning på denne siden av 2017.

Noen mener det er når originale verk blir skrevet med et mangefold eller majoritet av karakterer som er minoriteter
Noen mener det er feminisme og anti-rasisme
Noen mener det er når en serie de liker er dårlig skrevet
Noen mener det er når hovedpersonen er en sterk kvinne
Noen mener det er mangefold og representasjon blant skuespillerene
Noen mener det er når hvite personer i eksisterende eldre verk byttes ut med minoriteter i nye versjoner av historiene -- mens samme personer ser på dette som politisk, så ser de ikke på det å sette hvite for å spille minoriteter som politisk, og har gjerne et dogmatisk forhold til hudfarge hvor hvit og mørk er variasjonene, når det vitterlig er mange variasjoner av gener for hudfarge på grunn av kompleksisteten i arven av gener som påvirker hudfarge -- det finnes ikke raser, tross alt, kun uttrykk av et vell av forskjellige gener som påvirker hudfarge, hvor evolusjonært trykk har fjernet en del av disse blant mennesker nord for ekvator.

https://www.scientificamerican.com/article/researchers-identify-huma/

Hvor var kleopatra på skalaen? Hun hadde definitivt verken genene for hudfargen til Elizabeth Taylor eller Adele James.

 

Det som skjedde var at du hadde sterke meninger om et tema.
Jeg stilte spørsmål som var egnet til å demonstrere hvorfor lovene og behandlingstilbudet for transpersoner er endret av WHO, spørsmål hvis svar forteller hvorfor, eksakt, det ikke regnes som mental sykdom lengre å være trans.

Det er utelukkende et spørsmål om forståelse og evnen til å ta til seg ny informasjon.
Fakta politikerene i Høyre, Venstre, majoriteten av KrF som er mer rasjonelle enn kristne, SP, AP, SV og Rødt har tilpasset seg -- fordi de har blitt fortalt grunnen til de nye anbefalingene, og ikke har hørt på aktører fra urelevante fagfelt som forsøker å kaste røykbomber.

...

Det samme gjelder også trådens tema.

Jeg liker å spørre folk fra hvor de har fått inspirasjonen sin til syke ideer, som at holocaust aldri skjedde, som at jorden er flat, som at evolusjonsteorien er løgn, som at 11. september var en innsidejobb, som at klimaendringene ikke er påvirket av mennesker, og forestillingen om woke i moderne underholdningsindustri.

At noen opplever det som belastende og stigmatiserende å bli konfrontert av voksne betyr bare at de bør se til å ta på seg voksenbuksene.

Bare for å klargjøre den korrekte og fullstendig definisjonen på woke:

Alt fascister ikke liker.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...