Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Hvem, konkret blant alle verdens mennesker, er det du kaller woke? Nevn navn.

Er det noen som er woke i tråden med oss nå..?

Med hvilken autoritet gir du meg ordre?
 

Du besvarte forresten ikke spørsmålet mitt: HAR DU SETT BLAZING SADDLES?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (31 minutter siden):

Med hvilken autoritet gir du meg ordre?
 

Du besvarte forresten ikke spørsmålet mitt: HAR DU SETT BLAZING SADDLES?

Selvsagt har jeg sett Blazing Saddles.

Og Life of Brian.

Begge er klassikere.

Blazing Saddles er dog en anti-rasistisk postmodernistisk komedie som gjør narr av rasister, skrevet av Gene Wilders OG Richard Pryor.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (49 minutter siden):

Når var sist indy og Star wars var bra? Det nye er bare cash grab, dere må jo innse det snart. Disney og resten er bare opptatt av penger. Det er ingen reell aktivisme her.

Hva tror du målet til Disney er? Å tjene penger eller drive aktivisme?

 

Det kan nesten virke som om målet deres er å tape penger når de bruker 300 millioner på en film om en 80 år gammel Indiana Jones, eller 200 millioner på Strange World, som de nesten ikke markedsførte i det hele tatt. Så og si alle de animerte filmene deres koster 200 millioner, mens de fleste andre studioer klarer det til halve prisen eller mindre. Se bare på Dreamworks, som hadde stor suksess med Puss in Boots og The Bad Guys, mens om en Disney-film hadde tjent like mye som disse ville de tapt penger. The Marvels er tidenes største box office-bombe, men det varer nok ikke lenge når man ser budsjettet på neste Captain America.

Captain.jpg

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (4 minutter siden):

The Marvels er tidenes største box office-bombe, men det varer nok ikke lenge når man ser budsjettet på neste Captain America.

Og jeg er fullstendig 100% uinteressert i dette universet.. Så ikke min tidsalder for å gå på kino dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 timer siden):

Woke =/= Life of Brian. LoB ble aldri fremstilt som noe annet enn det det var, nemlig en blanding av satire og crazy komedie.

Den woke historieforfalskningen er noe helt annet, den er ren propaganda for å skape falsk virkelighetsforståelse.

Og nei det er ikke humor. Woke er totalt humørløs. Naturlig nok siden ideologien bak er totalitær og totalitære ikke eier humoristisk sans.

Husk:

«Den som kontrollerer fortiden, kontrollerer fremtiden. Og den som kontrollerer fremtiden kontrollerer nåtiden.»

—George Orwell

Good grief! Charlie Brown!  Since when is a desire to include those less privileged a totalitarian ideology?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Entern said:

Med hvilken autoritet gir du meg ordre?

Han liker å gi folk ordre. Lister opp ledende spørsmål for å lure oss inn i et gotcha!-moment. For så å si at hans søkte konklusjon "går lang over hodet" på oss. Hersketeknikker og selvberettigelse i herlig blanding. Nesten så det er... woke?

Endret av Gargantua
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

For min del var 3'ern ganske så bra. Raiders er den perfekte eventyrfilmen. 2'ern er en guilty pleasure for meg. Samme med Star Wars. 4, 5 og 6 helt supre. Prequels dårlige, og resten til å kaste opp av. Jeg har hørt Andor er et hederlig unntak, men jeg har fått Star Wars såpass oppi halsen at jeg orker ikke.

Ja, intensjonen med de gamle filmene var også å tjene penger. Men det var visjonen til én og én person. Og de ble kvalitativt veldig gode underholdningsfilmer. Ikke makkverk laget av en komité, hvor hver av produsentene tydelig har en agenda. "Sterke" kvinner (Mary Sues) og utstudert "mangfold" (tokenism).

Hørtes ut som du har hate watched lenge. Hvorfor utsette deg for dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, PgUp said:

Hørtes ut som du har hate watched lenge. Hvorfor utsette deg for dette?

Som nevnt, hate watcher jeg aldri. Men jeg liker å følge med i popkulturen, så noe dritt får jeg med meg. The Last Jedi var pyton, f.eks. Så jeg så aldri The Rise of Skywalker. Bra film?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (34 minutter siden):

Good grief! Charlie Brown!  Since when is a desire to include those less privileged a totalitarian ideology?

Haha, morsomt skrevet 😆👍

Men vi vet vel egentlig godt begge to at det ikke er dét det handler om 😉

Endret av Entern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Entern skrev (20 minutter siden):

Haha, morsomt skrevet 😆👍

Men vi vet vel egentlig godt begge to at det ikke er dét det handler om 😉

No, at it’s core that is exactly what it is all about, giving those with the disadvantages of some heritable traits and sexuality a better chance  to prove themselves and succeed 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (42 minutter siden):

Som nevnt, hate watcher jeg aldri. Men jeg liker å følge med i popkulturen, så noe dritt får jeg med meg. The Last Jedi var pyton, f.eks. Så jeg så aldri The Rise of Skywalker. Bra film?

Men du må vel gi opp snart? De har jo vært woke i flere tiår nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (1 time siden):

 

Det kan nesten virke som om målet deres er å tape penger når de bruker 300 millioner på en film om en 80 år gammel Indiana Jones, eller 200 millioner på Strange World, som de nesten ikke markedsførte i det hele tatt. Så og si alle de animerte filmene deres koster 200 millioner, mens de fleste andre studioer klarer det til halve prisen eller mindre. Se bare på Dreamworks, som hadde stor suksess med Puss in Boots og The Bad Guys, mens om en Disney-film hadde tjent like mye som disse ville de tapt penger. The Marvels er tidenes største box office-bombe, men det varer nok ikke lenge når man ser budsjettet på neste Captain America.

Captain.jpg

Ja de lager mye crap. Så hvorfor bryr dere dere så mye fremdeles? På tide å gi opp?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (23 minutter siden):

Det ble ikke skapt som, men utartet seg til et skjellsord fordi de som opprinnelig pushet det greide selv å få ordet assosiert med ting mange oppfatter som teit og uheldig, som for eks raseswapping og forkastelse av lore. Fremfor for å ta et fnugg av selvkritikk for sine krumspring velger heller wokeologene å tilskrive seg som anti-rasistiske helter som heroisk kjemper imot rasisme de selvsagt definerer selv. Således diskuterer de egentlig i et fiktivt univers spekket med mer fantasi enn din gjennomsnittelige woke-utgivelse.

 

Hele tråden her kan jo summeres opp slik:

Anti-woker: Jeg misliker filmen\spillet\serien fordi den var uinteressant, figurer ble swappet og jeg er ikke interessert i politiske budskap i underholdning.

Woke-fan: Du hater det fordi det var mørkhudede med *slå seg stolt på  brystet*, jeg er anti-rasist!

Anti-woker: Jammen jeg forklarte jo nettopp andre grunner enn hudfarge.

Woke-fan: Hjelper ikke, for egentlig er det hudfarge du ikke liker, for amerikanske ytre høyre kritiserer også woke.

Anti-woker: Eh, nevermind..

 

 

 

  

Hvis det er så burde det være  progressive og konservative som er anti woke slik du beskriver det men slik er det ikke.

Det er sjelden at rasister innrømmer åpent deres meninger.  Det er også slik at noe folk ikke kjenner deres negative bias.  Det betyr ikke at alle antiwokere har noe imot minoriteter og andre men det er fornuftig å mistenke noen av dem 

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (4 minutter siden):

Ja de lager mye crap. Så hvorfor bryr dere dere så mye fremdeles? På tide å gi opp?

Hva mener du? Jeg er interessert i film og derfor også interessert i filmbransjen, og jeg vil jo aller helst at Disney skal lage gode filmer. Derfor er det ganske stusselig å se at de gang på gang bruker vanvittige mengder på prosjekter som garantert kommer til å feile. Forhåpentligvis lærer de av suksessen til Inside Out 2.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Quote

Det er jo bokstavelig talt rasistene som SKAPTE Woke som skjellsord og hundefløyter, for å beskrive og avskrive anti-rasister.



Okay, let's get you to bed, grandpa :p

Men altså, seriøst. Hvis du tror alle som hater woke er rasister, så mener du at 80% av befolkningen er rasister.

Forøvrig så er det vi som er anti-woke som er de ekte anti-rasistene her. Såkalte anti-rasister, i hvert fall de som er woke, har ofte en dypt problematisk, rasistisk, identitetspolitisk, anti-humanistisk og anti-meritokratisk tankegang hvor alt skal ses gjennom blant annet hudfarge.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

 

 

Crooked Cracker skrev (6 timer siden):

Det ble ikke skapt som, men utartet seg til et skjellsord fordi de som opprinnelig pushet det greide selv å få ordet assosiert med ting mange oppfatter som teit og uheldig, som for eks raseswapping og forkastelse av lore.

 

Det er jo ikke sant overhode.
Når ble det brukt på den måten for første gang og av hvem?

Før eller etter at åpne og mindre åpne rasister, som er komplette idioter, startet å kalle anti-rasister woke?
Her er hva de som startet anti-woke faktisk står for:
 

"I really think you should press the button to wipe Jews off the face of the Earth"

"I care about white people and not sand nigger Paki Jew faggot coons"
-Paul Joseph Watson, 2022


Mer bakgrunnsinformasjon:

"Since 2011, Watson has hosted his own YouTube channel, prisonplanetlive, on which he expresses his views on topics such as contemporary society, politics, and modern liberalism in an often mocking manner. He rose to prominence on his YouTube channel by criticizing and mocking the "woke mob", social justice warriors, feminism and anti-racist movements.[9] As of May 2023, his channel has over 1.9 million subscribers.[21]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Joseph_Watson

Dritt renner nedover, ikke oppover eller tilbake i tid, så du vil ikke finne noen som bruker ordet på samme måte som Wilson, før Wilson -- da det stammer derfra og fra hans like idiotiske meningsfeller i rasismemiljøet.

Det rente ut over likesinnede politiske aktører i underholdning- og propagandaindustrien, som the Quartering og Stonetoss.

 

Crooked Cracker skrev (6 timer siden):

Anti-woker: Jeg misliker filmen\spillet\serien fordi den var uinteressant, figurer ble swappet og jeg er ikke interessert i politiske budskap i underholdning.

 

Og for hvert tilfelle, når det spørres om eller undersøkes om hvilket budskap, og hvem av de som lagde filmen er det som faktisk står bak denne påståtte agendaen?

a) Ledelsen bak prosjektet har forsøkt å appellere til en gruppe mennesker i en annen primær målgruppe gjennom inkluderende casting eller kvinnelige hovedroller og skrivere / manusforfattere

b) Dette er det første originale verket til den som skrev serien, som tidligere i beste fall har adaptert eksisterende verk til skjermen, og de gjorde en dårlig jobb

c) Det er masseprodusert dritt skrevet av folk som masseproduserer dritt for å fylle ut programmet på live-TV.

d) Det er satire eller humor

e) Personer som står bak er spik spenna gærne, men ikke i en politisk forstand.

f) Kapitalisme, som inkluderer at større bedrifter søker å oppnå mangefold, uten at det blir rett å beskylde noen ideologi

---

Legg merke til at Woke som skjellsord ikke har noen konkret betydning på denne siden av 2017.

Noen mener det er når originale verk blir skrevet med et mangefold eller majoritet av karakterer som er minoriteter
Noen mener det er feminisme og anti-rasisme
Noen mener det er når en serie de liker er dårlig skrevet
Noen mener det er når hovedpersonen er en sterk kvinne
Noen mener det er mangefold og representasjon blant skuespillerene
Noen mener det er når hvite personer i eksisterende eldre verk byttes ut med minoriteter i nye versjoner av historiene -- mens samme personer ser på dette som politisk, så ser de ikke på det å sette hvite for å spille minoriteter som politisk, og har gjerne et dogmatisk forhold til hudfarge hvor hvit og mørk er variasjonene, når det vitterlig er mange variasjoner av gener for hudfarge på grunn av kompleksisteten i arven av gener som påvirker hudfarge -- det finnes ikke raser, tross alt, kun uttrykk av et vell av forskjellige gener som påvirker hudfarge, hvor evolusjonært trykk har fjernet en del av disse blant mennesker nord for ekvator.

https://www.scientificamerican.com/article/researchers-identify-huma/

Hvor var kleopatra på skalaen? Hun hadde definitivt verken genene for hudfargen til Elizabeth Taylor eller Adele James.

 

Gargantua skrev (8 timer siden):

Lister opp ledende spørsmål for å lure oss inn i et gotcha!-moment

Det som skjedde var at du hadde sterke meninger om et tema.
Jeg stilte spørsmål som var egnet til å demonstrere hvorfor lovene og behandlingstilbudet for transpersoner er endret av WHO, spørsmål hvis svar forteller hvorfor, eksakt, det ikke regnes som mental sykdom lengre å være trans.

Det er utelukkende et spørsmål om forståelse og evnen til å ta til seg ny informasjon.
Fakta politikerene i Høyre, Venstre, majoriteten av KrF som er mer rasjonelle enn kristne, SP, AP, SV og Rødt har tilpasset seg -- fordi de har blitt fortalt grunnen til de nye anbefalingene, og ikke har hørt på aktører fra urelevante fagfelt som forsøker å kaste røykbomber.

...

Det samme gjelder også trådens tema.

Jeg liker å spørre folk fra hvor de har fått inspirasjonen sin til syke ideer, som at holocaust aldri skjedde, som at jorden er flat, som at evolusjonsteorien er løgn, som at 11. september var en innsidejobb, som at klimaendringene ikke er påvirket av mennesker, og forestillingen om woke i moderne underholdningsindustri.

At noen opplever det som belastende og stigmatiserende å bli konfrontert av voksne betyr bare at de bør se til å ta på seg voksenbuksene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...