uname -i Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Entern skrev (3 minutter siden): Woke =/= Life of Brian. LoB ble aldri fremstilt som noe annet enn det det var, nemlig en blanding av satire og crazy komedie. Har du sett My Lady Jane? 4 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli uname -i skrev (Akkurat nå): Har du sett My Lady Jane? Nei, og det har jeg heller ingen planer om å gjøre. Med mindre hele greia er en SATIRE på Woke. Og det tviler jeg MEGET sterkt på. 3 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Det woke folka ikke tenker på, er at postmodernistisk dritt ikke BARE kan brukes av dem. En viss oransje drittsekk bruker og meget postmodernistisk inspirert taktikk. Bare som ETT eksempel på uforutsigbare konsekvenser av dette tullet. 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Entern skrev (Akkurat nå): Nei, og det har jeg heller ingen planer om å gjøre. Med mindre hele greia er en SATIRE på Woke. Og det tviler jeg MEGET sterkt på. Hvordan i all verden kan du konkludere med noe som helst uten å ha sett den? Er det vanlig i anti-woke miljøet å mene veldig sterkt om ting man ikke vet noe om?(Retorisk spørsmål). 7 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Entern skrev (21 minutter siden): Woke =/= Life of Brian. LoB ble aldri fremstilt som noe annet enn det det var, nemlig en blanding av satire og crazy komedie. Den woke historieforfalskningen er noe helt annet, den er ren propaganda for å skape falsk virkelighetsforståelse. Og nei det er ikke humor. Woke er totalt humørløs. Naturlig nok siden ideologien bak er totalitær og totalitære ikke eier humoristisk sans. Husk: «Den som kontrollerer fortiden, kontrollerer fremtiden. Og den som kontrollerer fremtiden kontrollerer nåtiden.» —George Orwell Jeg har nesten inntrykk av at enkelte prøver bevisst å forandre historiske fakta for at det skal passe inn deres "moderne" ideologi. Det er klart at med dagens krav til inkludering og kvotering så vil det være vanskelig å produsere noe som skal være basert på historiske fakta og historiske personer, spesielt i land som England der en stor prosentandel av befolkningen har innvandrerbakgrunn. Inkluderingen og innskrivingen i historien går så langt at disse menneskene blir ekskludert fra sin virkelige historie. BBC produserte denne barnesangen, de prøver å få det til å fremstå slik at svarte afrikanere har vært en del av landet siden steinalderen. Cheddar Man nevnes og det stemmer vel at de første menneskene som kom til landet var mørke i huden, men de var IKKE afrikanere med opprinnelse sør for Sahara. Her er forresten teksten hvis du vil analysere den. https://horriblehistoriestv.wixsite.com/horriblehistoriestv/song-black-people-played-their-part Svenske SVT gjorde noe lignende i deres produksjon om den svenske historien, der blir de første menneskene som kom til Sverige fremstilt som afrikanere. De brukte skuespillere med afrikansk avstamning og fikk de til å bruke blå linser. 3 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli (endret) 2 hours ago, Red Frostraven said: For det er ikke noe en person med CAIS nødvendigvis vet. En person med CAIS vet ikke nødvendigvis at de har CAIS. CAIS er et edge-case-syndrom, som mellom 1 av 20000 til 99000 har. Tenk det! Det er nesten ikke målbart. Og du skriver flere meter om dette for å bevise at transing er normalt. Dette er abnormalt. Har du hørt munnhellet unntaket som bekrefter regelen? Har du forstått det? Det betyr at som regel - ikke i bisarre outlier-tilfeller - så har menn XY og kvinner XX. Legg også merke til at i kilden står det "The estimated incidence is between 1/20,000 and 1/99,000 live male births." Altså male births. Endret 12. juli av Gargantua 6 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli 1 hour ago, uname -i said: Hvordan i all verden kan du konkludere med noe som helst uten å ha sett den? Er det vanlig i anti-woke miljøet å mene veldig sterkt om ting man ikke vet noe om?(Retorisk spørsmål). Hvorfor skal man se noe man er 90% sikker på at man kommer til å mislike? Det er greit å ha et åpent sinn, men tid er en knapp ressurs. Jeg har et par dusin ting på watchlisten som jeg tror jeg kommer til å like, så jeg prioriterer det. Jeg kommer ikke til å se My Lady Jane. Grunnen til det, er at jeg leste om serien i et par minutter, og jeg skjønner at jeg ikke er i målgruppen. Jeg har ikke tid eller lyst til å "hate-watche". Folk som er mine meningsmotstandere i denne tråden gidder ikke å se en femminutters YouTube-video for å prøve og forstå den andre siden i woke-debatten. Så hvorfor skal jeg se en serie på 8x50 minutter? 5 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli El burro skrev (1 time siden): BBC produserte denne barnesangen, de prøver å få det til å fremstå slik at svarte afrikanere har vært en del av landet siden steinalderen. Med kommentarfelt deaktivert selvsagt. Disse folka assa.. 4 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Nå skal det sies at Europas eldste befolkning etter Istiden kom fra Nord-Afrika og var afrikanere. Men de var nærmest beslektet med berbere, ikke med grupper fra sørenfor Sahara. De var mørke i håret og huden men ikke svarte. Noen av dem hadde blå øyne. Kan godt hende det er derfra vi har blå øyne. Selv om disse folkene, selvfølgelig, forsvant under nye befolkningsbølger, en fra Midt-Østen og en fra Russland. Begge sannsynligvis aggressive. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Gargantua skrev (1 time siden): Tenk det! Det er nesten ikke målbart. Og du skriver flere meter om dette for å bevise at transing er normalt Poenget gikk tydeligvis for langt over hodet på deg. Hvis du har en hypotese som stemmer 98% av tilfellene, og forsøker å finne ut av hvorfor 2% skiller seg ut, og har en ubegrunnet antagelse om mental sykdom blant dem, som stammer fra religion... Men finner en separat fysisk faktor som stemmer for 99.99% av tilfellene, og forklarer 99.99% av fenomenet man observerer, både blant de blant 98% som ikke skiller seg ut, og forklarer de 2% man tidligere trodde, uten beviser, var mentalt syke. Hva gjør man da? Du foreslo å ignorere beviset, uten å vise noen innsikt i hva det faktisk ER bevis for. 4 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Red Frostraven skrev (11 timer siden): Noen har blitt lurt til å tro på en rar forestilling som virkelig ikke stemmer godt overens med virkeligheten, og bruker ordet 'woke' for å beskrive kritikken sin mot medier de ikke liker -- som jo er totalt overflødig i enhver rasjonell og velbegrunnet kritikk av ethvert medium, da det ikke gir noe som helst av verdi til kritikken. Om man kaller en film woke, hva forteller det deg egentlig, bortsett fra at personen som bruker ordet sannsynligvis er en del av kulten som andre som bruker ordet tilhører? Det forteller absolutt ingenting om mediet eller dets kvaliteter. Det forteller at det mest sannsynlig er en middelmådig film eller serie, gjerne en oppfølger, remake eller reboot av noe kjent og kjært, hvor fokuset har vært på politikk fremfor å fortelle en god historie. Dette er ofte laget av folk helt uten talent som bare vil fremme sin egen agenda og driter i både kildematerialet og fansen. Sitat Det kan være alt fra woke filmer som American History X som anti-anti-rasister ikke liker, til Hazbin Hotel, hvor over halvparten er LGBT. American History X er ikke en woke film. Anti-rasisme eller anti-nazisme i seg selv er ikke woke, og spesielt ikke når filmen spesifikt handler om disse tingene. Det som er woke er når slike ting presses inn i filmer hvor det ikke passer inn. Når jeg f.eks. ser en fantasifilm så er det for å få et avbrekk fra all elendigheta i verden, og da vil jeg ikke høre om patriarkiet eller white privilege. Jeg vil heller ikke kalle Hazbin Hotel woke. Sitat Det meste av kritikken av woke er mot dårlig skriving og flate karakterer, som jo ikke har noe å gjøre med ideologi. Flate karakterer som feilfrie kvinner og mørkhudede som bare er der for å belære deg om rasisme er jo nettopp en del av ideologien. 2 2 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli (endret) Gargantua skrev (2 timer siden): Hvorfor skal man se noe man er 90% sikker på at man kommer til å mislike? Det er greit å ha et åpent sinn, men tid er en knapp ressurs. Haha. Anti woke gjengen her elsker jo å ha masse meninger på serier som acolyte, she hulk, the boys, indiana jones film osv. Hate watching er jo noe dere gjør hele tiden, på serier som er elendige eller ikke lagd for dere Endret 12. juli av PgUp 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli (endret) Poppmunn skrev (22 minutter siden): American History X er ikke en woke film. Anti-rasisme eller anti-nazisme i seg selv er ikke woke, og spesielt ikke når filmen spesifikt handler om disse tingene. Hva faen..? Det er jo bokstavelig talt rasistene som SKAPTE Woke som skjellsord og hundefløyter, for å beskrive og avskrive anti-rasister. https://x.com/prisonplanet/status/860239681061081088 Anti-rasister er den første og opprinnelige gruppen som ble kalt woke av ytre høyre, før det ble utvidet til å også gjelde feminister. Nå er det alt til venstre for bibelen. Endret 12. juli av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli (endret) 4 minutes ago, PgUp said: Haha. Anti woke gjengen her elsker jo å ha masse meninger på serier som acolyte, she hulk, indiana jones film osv. Hate watching er jo noe dere gjør hele tiden, på serier som er elendige og ikke lagd for dere Jeg så Indy 4, men ikke Indy 5. Jeg har lest og hørt anmeldelser av 5'ern, og vet nok om den til å ikke se den. She Hulk har jeg selvsagt ikke sett, bare klipp og anmeldelser. Så jeg hate watcher ikke. Så masochsistisk er jeg ikke. Og hvorfor er det ikke lagd for meg? Jeg digger popkultur, som Indy 1-3, Hulken, gammel Star Wars osv. Hvis ikke de nye er lagd for meg, hvem er de så lagd for? Ah. "Modern audiences", som lett lar seg hjernevaske til å tro at de ser på noe mangfoldig og edelt, mens det hele er dårlig fordekt propaganda. Og kvalitativt veldig slett kunst. Endret 12. juli av Gargantua 2 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli (endret) Gargantua skrev (6 minutter siden): Jeg så Indy 4, men ikke Indy 5. Jeg har lest og hørt anmeldelser av 5'ern, og vet nok om den til å ikke se den. She Hulk har jeg selvsagt ikke sett, bare klipp og anmeldelser. Så jeg hate watcher ikke. Så masochsistisk er jeg ikke. Og hvorfor er det ikke lagd for meg? Jeg digger popkultur, som Indy 1-3, Hulken, gammel Star Wars osv. Hvis ikke de nye er lagd for meg, hvem er de så lagd for? Ah. "Modern audiences", som lett lar seg hjernevaske til å tro at de ser på noe mangfoldig og edelt, mens det hele er dårlig fordekt propaganda. Og kvalitativt veldig slett kunst. Når var sist indy og Star wars var bra? Det nye er bare cash grab, dere må jo innse det snart. Disney og resten er bare opptatt av penger. Det er ingen reell aktivisme her. Hva tror du målet til Disney er? Å tjene penger eller drive aktivisme? Endret 12. juli av PgUp 4 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli 1 minute ago, PgUp said: Når var sist indy og Star wars var bra? Det nye er bare cash grab, dere må jo innse det snart. Disney og resten er bare opptatt av penger. Det er ingen reell aktivisme her. For min del var 3'ern ganske så bra. Raiders er den perfekte eventyrfilmen. 2'ern er en guilty pleasure for meg. Samme med Star Wars. 4, 5 og 6 helt supre. Prequels dårlige, og resten til å kaste opp av. Jeg har hørt Andor er et hederlig unntak, men jeg har fått Star Wars såpass oppi halsen at jeg orker ikke. Ja, intensjonen med de gamle filmene var også å tjene penger. Men det var visjonen til én og én person. Og de ble kvalitativt veldig gode underholdningsfilmer. Ikke makkverk laget av en komité, hvor hver av produsentene tydelig har en agenda. "Sterke" kvinner (Mary Sues) og utstudert "mangfold" (tokenism). 2 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Entern skrev (4 timer siden): Og nei det er ikke humor. Woke er totalt humørløs. Naturlig nok siden ideologien bak er totalitær og totalitære ikke eier humoristisk sans. ...totalitær faktisk. Hvor kommer den totalitære ideologien til syne i filmer som du kaller woke..? Du er klar over at woke som adjektiv og ideal er rundt 100 år gammelt, og at filmer som Blazing Saddles absolutt er en del av woke humor..? https://decider.com/2023/05/05/is-it-woke-blazing-saddles/ "So back to Blazing Saddles. Is it woke? Yes. It’s woke as hell. Mega-woke. Woke, woke, woke-ity, woke. It’s so woke Ron DeSantis wants to ban it in Florida (not true, but believable!)" 4 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Red Frostraven skrev (5 minutter siden): ...totalitær faktisk. Hvor kommer den totalitære ideologien til syne i filmer som du kaller woke..? Du er klar over at woke som adjektiv og ideal er rundt 100 år gammelt, og at filmer som Blazing Saddles absolutt er en del av woke humor..? https://decider.com/2023/05/05/is-it-woke-blazing-saddles/ "So back to Blazing Saddles. Is it woke? Yes. It’s woke as hell. Mega-woke. Woke, woke, woke-ity, woke. It’s so woke Ron DeSantis wants to ban it in Florida (not true, but believable!)" Jeg gir vel blanke i om woke folk mener Blazing Saddles er woke. Har du sett Blazing Saddles? Jeg har sett Blazing Saddles. Det er en sånn film woke folk nok gjerne ville forbudt. Ditto en del andre filmer som i denne tråden påstås å være woke, som Danser med Ulver. For ikke å snakke om Life of Brian, to av de mest kjente morsomme scenene derfra er satire på antikolonialisme. Slikt liker ikke woke gjengen. 4 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Red Frostraven skrev (8 minutter siden): ...totalitær faktisk. Margen i woke-skjelettet er marxistisk, Maoistisk. 4 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. juli Rapporter Del Skrevet 12. juli Entern skrev (2 minutter siden): Jeg gir vel blanke i om woke folk mener Blazing Saddles er woke. Har du sett Blazing Saddles? Jeg har sett Blazing Saddles. Det er en sånn film woke folk nok gjerne ville forbudt. Ditto en del andre filmer som i denne tråden påstås å være woke, som Danser med Ulver. For ikke å snakke om Life of Brian, to av de mest kjente morsomme scenene derfra er satire på antikolonialisme. Slikt liker ikke woke gjengen. Hvem, konkret blant alle verdens mennesker, er det du kaller woke? Nevn navn. Er det noen som er woke i tråden med oss nå..? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå