Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Poppmunn said:

Sunn fornuft.

Masse svarte i en film satt i nåtidens Los Angeles er naturlig.

Masse svarte i en film satt i europeisk middelalder er unaturlig.

Vås. Ingen kan enes om sunn fornuft. Jeg kunne fint sett en film med fra europeisk middelalder med mange fargede skuespillere. Naturlig eller unaturlig er ikke begrep jeg gidder å bruke om filmer/serier/spill.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (47 minutter siden):

Det er nok sant, men folk flest bryr seg jo ikke om det er "woke" eller ei :shrug:

Hvis innholdet er spesifikt veldig woke så vet jeg ikke hvor mye jeg gidder å se på det, kommer an på hva det handler om, noe er bedre enn annet. så nettopp et klipp fra New Amsterdam der en psykiater helt ærlig forteller foreldrene tiø et barn med kreft at tumor er forårsaket av rasisme.. det blir for dumt for meg. Skal dog innrømmes at det var fremstilt av Matt Walsh på yt, men selve klippet var ekte

Men så en skikkelig bra serie der en av hovedpersonene, ansatt i etterretning, var trans. Da var det naturlig, og jeg digget den serien 

https://en.wikipedia.org/wiki/Secret_City_(TV_series)

 

Endret av Tussi
Lagt til link
Lenke til kommentar
rabler skrev (13 minutter siden):

Vås. Ingen kan enes om sunn fornuft. Jeg kunne fint sett en film med fra europeisk middelalder med mange fargede skuespillere. Naturlig eller unaturlig er ikke begrep jeg gidder å bruke om filmer/serier/spill.

Da regner jeg med du også fint kunne sett en film satt midt i Afrika på 1500-tallet med masse hvite skuespillere? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Tilfeldigvis er Wakanda det mest proteksjonistiske, innvandringsfiendtlige og rasistiske fiktive landet vi noen gang har sett.

Det var jo en her som helt seriøst mente at den verste formen for diskriminering basert på rase, kjønn eller legning var den hvite, heterofile menn ble utsatt for. Så da passer det jo bra at ditt verste eksempel var en film med svarte skuespillere. Par for the course.

Hvor ble det forresten av det mikroskopiske fikenbladet "historisk korrekt"?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Tussi said:

Hvis innholdet er spesifikt veldig woke så vet jeg ikke hvor mye jeg gidder å se på det, kommer an på hva det handler om, noe er bedre enn annet. så nettopp et klipp fra New Amsterdam der en psykiater helt ærlig forteller foreldrene tiø et barn med kreft at tumor er forårsaket av rasisme.. det blir for dumt for meg. Skal dog innrømmes at det var fremstilt av Matt Walsh på yt, men selve klippet var ekte

Men så en skikkelig bra serie der en av hovedpersonene, ansatt i etterretning, var trans. Da var det naturlig, og jeg digget den serien

Noe er bra, noe er dårlig og noe er rett og slett ikke laget for deg. Slike har det alltid vært og har ikke noe med "woke" å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, uname -i said:

Det var jo en her som helt seriøst mente at den verste formen for diskriminering basert på rase, kjønn eller legning var den hvite, heterofile menn ble utsatt for. Så da passer det jo bra at ditt verste eksempel var en film med svarte skuespillere. Par for the course.

Hvor ble det forresten av det mikroskopiske fikenbladet "historisk korrekt"?

Jeg skjønner seriøst ikke hva du mener nå.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Poppmunn said:

Da regner jeg med du også fint kunne sett en film satt midt i Afrika på 1500-tallet med masse hvite skuespillere? 

Jeg vet ikke om jeg har sett en film spesifikt fra 1500-tallet, men filmer fra Afrika med masse hvite skuespillere har jeg sett ganske mange av. Det er ikke mangel på dem for å si det sånn 😆

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gargantua said:

Jo, de tvinger. Se gjerne denne om igjen. Ikke bare klikk deg bort, men prøv å lær noe. Fem minutter klarer du.

Jeg gidder ikke se tilfeldige YT-videoer. Om du ikke klarer å gjengi argumentene får det bare være.

Og hva enkeltpersoner påstår er strengt tatt heller ikke spesielt interessant. Anekdoter er ikke de argumentene du virker å tro de er.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Gargantua said:

Sunn fornuft heter på engelsk common sense. Common, altså felles, noe man enes om. Det er helt vanlig å bruke common sense som et logisk gyldig argument i filosofi og vitenskap.

Det finnes ingen sunn fornuft rundt anti-woke, så det er egentlig ikke spesielt interessant hva man gjør i filosofi og vitenskap.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (14 minutter siden):

Noe er bra, noe er dårlig og noe er rett og slett ikke laget for deg. Slike har det alltid vært og har ikke noe med "woke" å gjøre.

"Dette er ikke laget for deg" er et argument jeg hører ofte når noe blir dårlig mottatt. Hvis jeg er fan av Marvel og Star Wars og ikke liker She-Hulk og The Acolyte, hvem er de laget for da? En skulle jo tro de var laget for Marvel og Star Wars-fansen, eller?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Kjøleskap said:

"Dette er ikke laget for deg" er et argument jeg hører ofte når noe blir dårlig mottatt. Hvis jeg er fan av Marvel og Star Wars og ikke liker She-Hulk og The Acolyte, hvem er de laget for da? En skulle jo tro de var laget for Marvel og Star Wars-fansen, eller?

Klassisk logikkfeil.

Hva får deg til å tro at det ikke er laget for Marvel og Star Wars fans?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...