Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Crooked Cracker skrev (1 minutt siden):

Det er lov å tro mye rart for all, men såfremt ikke videoen er beviselig falsk er den relevant i denne tråden. Så får folk bedømme selv, noe jeg tror de fint klarer uten å bli overstadig påvirket.

Virker mer som noen her vil skylde på budbringeren når budskapet ikke er helt heldig.

Mye hvissomatte og dersomatte her nå. Saken er at vi ser en video som isolert sett er oppsiktsvekkende og at dere gjør det dere kan får få fokuset fra nettopp det.

Således kan dere gjøre følgende:

1. Bevise at innholdet er falsk, som dere impliserer.

2. Finne lenke til den fra en mer spiselig kilde.

Tror vi bare går i sirkler, for vi prøver å diskutere to ulike ting. Jeg har ikke sett innholdet, og det var aldri det jeg diskuterte heller. 

Poenget var kilden din. 

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (1 time siden):

Tror vi bare går i sirkler, for vi prøver å diskutere to ulike ting. Jeg har ikke sett innholdet, og det var aldri det jeg diskuterte heller. 

Poenget var kilden din. 

Du antydet at det var høyre-ekstremt konspiratorisk propoganda, uten å ha sett det altså.

Jeg sympatiserer med din høyreparanoia men opptaket er såpass juicy at selv de wokeste bør se at det er en bad look for Disney.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (27 minutter siden):

Du antydet at det var høyre-ekstremt konspiratorisk propoganda, uten å ha sett det altså.

Jeg sympatiserer med din høyreparanoia men opptaket er såpass juicy at selv de wokeste bør se at det er en bad look for Disney.

Nei, ikke videoen som ble postet. Som sagt, jeg så den ikke engang. Igjen, det var personen bak.

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (2 minutter siden):

Nei, ikke videoen som ble postet. Som sagt, jeg så den ikke engang. Igjen, det var personen bak.

Når du skriver at posting av slike videoer fører til at "du genererer masse trykk og indirekte sprer propaganda til høyreekstreme konspirasjonsteoretikere", er det ikke da en fordel å ha faktisk sett den?

Om du hadde gjort det hadde du sett at det ikke er denne skumle Keefe som egentlig tråkker Disney ned i søla, snarere dem selv.  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, PgUp said:

Ganske enkelt, du kan poste videoen og innholdet uten at der kommer fra en høyreradikal kilde. 

Du kan like godt skylde på høyresiden som ikke har tatt god nok avstand fra høyreradikale krefter når de fremmer poengene sine.

Kroneksempel er jo her, når man bruker en høyreekstrem kilde for å fremme et seriøst poeng. 

Tror du virkelig folk vil diskutere temaet seriøst da? Nei. Og det er det som har skjedd her nå. Folk vil ikke se videoen, og du kommer ingen vei med diskusjonen og poenget ditt. Selv om det kan ha vært bra.

Hvis du faktisk vil diskutere vanskelige tema som innvandring, kan du ikke gjøre det via høyreradikale kilder. Da vil folk utelukkende assosiere tema med hvit nasjonalisme, rasisme osv.

Og nettopp dette har ødelagt debatten. 

Noe av det første eg skrev:
"Eg er helt med på å ikke fremme twitterkontoen dems via deling, og heller finne en bedre kilde. "

Det må gå an for begge kanter, å ha en sak som ikke automatisk plasserer deg på den ene siden. Innvandring er en slik debatt i Norge, Frp's fremste sak. Venstresiden har ikke utviklet seg i takt med utfordringene, som ikke handler om å få mest mulig inn, men hvordan man bør ta vare på de som er her, så de ikke faller utenfor. Vi har også boliger. De må tørre å si seg enig med Frp når de sier de vil begrense hvor mange de tar inn, men ikke fordi de er livredd etnisk utskiftning av nordmenn, men fordi de ønsker gi en reell oppfølging til de som er her. Kanskje er det litt etterslep her.. 

Men media hadde garantert ikke latt dette være del av overskriften. Debattklimet er blitt sånn. Kjappe frekke replikker. Vi ønsker fler, vi ønsker mindre. Ferdig. Hver sin side om dette. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (11 minutter siden):

Når du skriver at posting av slike videoer fører til at "du genererer masse trykk og indirekte sprer propaganda til høyreekstreme konspirasjonsteoretikere", er det ikke da en fordel å ha faktisk sett den?

Om du hadde gjort det hadde du sett at det ikke er denne skumle Keefe som egentlig tråkker Disney ned i søla, snarere dem selv.  

 

Nei, for jeg vil ikke at disse høyreekstreme skal få klikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (6 minutter siden):

Nei, for jeg vil ikke at disse høyreekstreme skal få klikk.

Greit nok, det er en ærlig sak det.

Det er likevel andre som finner relevant nyhetsverdi i slike saker, og når andre mer sturerene aktører ikke bryr seg nevneverdig må jo folk bruke de kildene som er tilgjengelige. Med andre ord, det å klage på kilden endrer ikke sannheten i innholdet de fremviser, såfremt ikke det kan påvises.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Crooked Cracker said:

Greit nok, det er en ærlig sak det.

Det er likevel andre som finner relevant nyhetsverdi i slike saker, og når andre mer sturerene aktører ikke bryr seg nevneverdig må jo folk bruke de kildene som er tilgjengelige. Med andre ord, det å klage på kilden endrer ikke sannheten i innholdet de fremviser, såfremt ikke det kan påvises.  

En nøye tilklippet video laget av en kjent løgner er sladder, ikke en nyhetssak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 hours ago, Snikpellik said:

Sukk.

James O'Keefe er grunnleggeren av den høyreekstreme aktivistgruppa Project Veritas, som produserer desinformasjon og konspirasjonsteorier blant annet ved nettopp å selektivt og villedende redigere i film- og lydopptak:

Hvorfor i alle dager skal noen her stole på noe som helst informasjon som kommer fra O'Keefe? Hvorfor bruke denne møkka som kilde?



Kanskje fordi Senior VP for Disney sier det han sier foran kamera, helt uavhengig av hvem O'Keefe er, og ingen på noe punkt tvinger ham til å si noe som helst, eller tvister om ordene hans?

Du skyter budbringeren og ungår å adressere budskapet.

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Brother Ursus said:



Kanskje fordi Senior VP for Disney sier det han sier foran kamera, helt uavhengig av hvem O'Keefe er, og ingen på noe punkt tvinger ham til å si noe som helst, eller tvister om ordene hans?

Du skyter budbringeren og ungår å adressere budskapet.

Det er fordi "budskapet" ikke er troverdig. En kort nøye klippet videosnutt er det enkleste i verden å manipulere.

Dessuten er det ingen sammenheng mellom hva dere påstår han sier og hva han faktisk sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er også noe som heter at en ødelagt klokke har rett to ganger om dagen.

Hvis Hitler sier at månen ikke er laget av ost, betyr det at månen nødvendigvis er laget av ost? Bare sånn at vi ikke er enige med Hitler?

Disney har også mange ganger sagt mer eller mindre direkte at de diskriminerer systemisk, men det tror dere jo heller ikke på. Slik at det er nå åpenbart at dere har valgt deres eget narrativ.

Da kan jeg heller ikke hjelpe dere, og det blir nytteløst å diskutere med folk som fornekter fakta.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Brother Ursus said:

Disney har også mange ganger sagt mer eller mindre direkte at de diskriminerer systemisk, men det tror dere jo heller ikke på. Slik at det er nå åpenbart at dere har valgt deres eget narrativ.

Det hare de selvsagt ikke gjort. Jeg vet at du tror det, men det stemmer nok ikke med virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Brother Ursus said:

a5QKXLy_460swp.webp.9b82a7cfafa3e70adbfb9f0b23b44fcc.webp



Styggifiseringen av kvinner i underholdningsindustrien fortsetter visst også uten brems.

I en angivelig lekkasje fra et nytt Marvel's Wolverine-spill fra Insominac Games muligens med hjelp fra Sweet Baby Inc ser Jean Grey nå tilsynelatende ut som Caitlyn Jenner.

Og hva tror du Sweet Baby Inc. driver med siden du mener det på en eller annen måte skulle være relevant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, rabler said:

Haha, først må du jo klare å grave opp noe fakta da. Hittil har du bare kommet med teite memes og sladder.

Michael Giordano’s comments are only a few minutes in the video, with some intermittent reactions; however, Giordano says some damaging things about Disney’s hiring practices and inclusion policies.

Certainly, there have been times where, you know, there’s no way we’re hiring a white man for this…. There are times when it’s spoken. 

Reporter: How would they say it?

There’s no way we’re hiring a white man for this role. They’d be very careful how they’d message that to agents. 

Kilde: https://insidethemagic.net/2024/06/disney-executive-caught-saying-company-wont-hire-white-men-rl1/

Så, hvem er Inside The Magic? Fra About-siden deres:

Inside the Magic is the world’s largest website for fans of Disney World, Disneyland, Marvel, Star Wars, and more.

Created in 2005, what started as a tiny central Florida-based website and short weekly podcast that allowed our audience to visit Walt Disney World virtually has grown into the publishing company it is today. We focus on bringing you all things fun so you can plan your theme park vacation, as well as the most current news around Disney, theme parks, and entertainment.

Our team of writers is made up of talented reporters who pride themselves on publishing news about Disney parks and movies, and beyond. Some of us have worked for Disney, attended the Disney College Program, or been entertainment writers for years.

Så dette er Disney-fans, som ikke skulle ønske å skade renomméet til selskapet.

Endret av Gargantua
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Gargantua said:

Michael Giordano’s comments are only a few minutes in the video, with some intermittent reactions; however, Giordano says some damaging things about Disney’s hiring practices and inclusion policies.

Certainly, there have been times where, you know, there’s no way we’re hiring a white man for this…. There are times when it’s spoken. 

Reporter: How would they say it?

There’s no way we’re hiring a white man for this role. They’d be very careful how they’d message that to agents. 

Kilde: https://insidethemagic.net/2024/06/disney-executive-caught-saying-company-wont-hire-white-men-rl1/

Så, hvem er Inside The Magic? Fra About-siden deres:

Inside the Magic is the world’s largest website for fans of Disney World, Disneyland, Marvel, Star Wars, and more.

Created in 2005, what started as a tiny central Florida-based website and short weekly podcast that allowed our audience to visit Walt Disney World virtually has grown into the publishing company it is today. We focus on bringing you all things fun so you can plan your theme park vacation, as well as the most current news around Disney, theme parks, and entertainment.

Our team of writers is made up of talented reporters who pride themselves on publishing news about Disney parks and movies, and beyond. Some of us have worked for Disney, attended the Disney College Program, or been entertainment writers for years.

Så dette er Disney-fans, som ikke skulle ønske å skade renomméet til selskapet.

Du skjønner at dette er sladder, sant?

Giordano er ikke involvert i disse ansettelsene og han videreforteller bare hva han har forstått andre har sagt. Han har ikke førstehånds kjennskap til dette. Videre forklarer han ikke hva slags stillinger de ikke vil ansette hvite menn så det er helt umulig å si om det er en naturlig beslutning eller ikke.

Endret av rabler
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...