Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

Om Hitler og Breivik sa at jorda er rund, ville du benektet det også?

En kilde er bare tilgang på informasjon, vinkling er en ting men sannhetsgestalten er det viktigste.

Du svarte ikke på spørsmålet, hevder du at kilden gjør innholdet som ble vist falsk eller mindre alvorlig?

Nei, jeg sier ikke noe om innholdet. Der var ikke poenget.

Hitler var veganer og jeg kan støtte hans kamp mot dyremishandling. Men hvis han postet om dette på twitter, ville jeg delt posten hans og brukt det for å kjempe for veganisme? Selv om jeg har enig i innholdet?

Såklart ikke. Da ville folk åpenbart konkludert meg at jeg støtter Hitler.

Ville du?

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg sier ikke noe om innholdet. Der var ikke poenget.

Synes ikke du det er relevant til trådens tema?

PgUp skrev (5 minutter siden):

Hitler var veganer og jeg kan støtte hans kamp mot dyremishandling. Men hvis han postet om dette på twitter, ville jeg delt posten hans og brukt det for å kjempe for veganisme? Selv om jeg har enig i innholdet?

Såklart ikke. Da ville folk åpenbart konkludert meg at jeg støtter Hitler.

Ville du?

For typer som Hitler og Breivik ville nok ikke det skjedd nei, men jeg tviler på at denne James Keefe er av samme kaliber, kjenner ikke til fyren. Innholdet i lenken er dog oppsiktsvekkende nok i seg selv og kan tas opp i en debatt uten at en tar med seg hva enn holdninger denne mannen skulle besitte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 hours ago, Frode789 said:


Det har allerede skjedd, så du tar feil som vanlig.

F.eks Pokemon go. Tvungen update hvor alle sine karakterer ble endret, enten du ville eller ikke. Mange var naturligvis pisse off, da spesielt de med kvinnelige karakterer, nå har en manwoman idiotisk seende figur. For å please the trans crowd. Mao. del av den politiske bevegelsen innen woke og DEI push. 

Before -> After

anuquhg6okqc1.jpeg?auto=webp&s=c0785823d

Som er trenden innen spill nå for tiden dessverre; så er kvinnelige trekk ut. Tydelige kvinnelige særtrekk, spesielt hos veldig pene kvinner, det hater disse blåhårede feministene som nå regjerer i spillselskapene. De skal se mest ut som menn, dvs man chin, ikke timeglass, ikke brede hofter osv. Ref. Microsoft sin super-Woke "Product Inclusion Guide". 

image.png.5eb669543f914c9db139a91150abe4fa.png

 

Mange spekulasjoner og den ene teorien villere enn den andre. Dette blir for dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (12 minutter siden):

Synes ikke du det er relevant til trådens tema?

For typer som Hitler og Breivik ville nok ikke det skjedd nei, men jeg tviler på at denne James Keefe er av samme kaliber, kjenner ikke til fyren. Innholdet i lenken er dog oppsiktsvekkende nok i seg selv og kan tas opp i en debatt uten at en tar med seg hva enn holdninger denne mannen skulle besitte.

Poenger er at du genererer masse trykk og indirekte sprer propaganda til høyreekstreme konspirasjonsteoretikere. Jeg ville ikke postet noe fra alliansen selv om innholdet var noe jeg støttet 100%.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Crooked Cracker said:

Om Hitler og Breivik sa at jorda er rund, ville du benektet det også?

En kilde er bare tilgang på informasjon, vinkling er en ting men sannhetsgestalten er det viktigste.

Du svarte ikke på spørsmålet, hevder du at kilden gjør innholdet som ble vist falsk eller mindre alvorlig?

Og det er ingen grunn til å tro på sannhetgehalten fra en fyr som er kjent for å lyve og fordreie sannheten. Dette er barneskolepensum.

Kilden gjør innholdet uinteressant da det sannsynligvis er en løgn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (3 minutter siden):

Poenger er at du genererer masse trykk og indirekte sprer propaganda til høyreekstreme konspirasjonsteoretikere. Jeg ville ikke postet noe fra alliansen selv om innholdet var noe jeg støttet 100%.

Kanskje ikke alle er like lettpåvirkelige som deg?

Jeg klarte fint å se den lenken, ta til meg selve innholdet uten å bli smittet av høyreekstremisme. 

Propoganda og konspriasjon, sier du således at det ikke stemmer at Disney har en rasistisk praksis som det fremkommer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (5 minutter siden):

Og det er ingen grunn til å tro på sannhetgehalten fra en fyr som er kjent for å lyve og fordreie sannheten. Dette er barneskolepensum.

Kilden gjør innholdet uinteressant da det sannsynligvis er en løgn.

Du står jo fritt til å bevise at videoen er falsk, for all del. Det er jo en alvorlig sak som frembringes her så det å bare påstå at det er løgn blir noe tomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Crooked Cracker said:

100% stråmann argument.

Gatekeeping er noe helt annet, å foretrekke at en karakter forblir uendret stenger ingen ute da det er ingen grunn til at nye karakterer\lore\univers ikke kan opprettes, utover latskap. 

Selvfølgelig er det politisk når en karakterer endres av hensyn til mangfold og inkludering.

Motstanden strekker seg mye lenger enn som så så dette er ikke et troverdig argument. Anti-woke er i aller høyeste grad også gatekeeping.

Om det er selvfølgelig at det er politisk når en karakter endres for at selskapet skal kunne selge til flere grupper og tjene mer penger eksisterer det ingen handlinger som ikke er politiske. Så hva slags politikk er det du da er imot? Det virker på meg som du er motstander av inkludering og mangfold.

Anti-woke generelt er definitivt motstander av inkludering. Om et produkt gir det minste antydning av å henvende seg grad mot kvinner, fargede og/eller skeive går mobben amokk med reviewbombing, hatkampanjer og dødstrusler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Crooked Cracker said:

Kanskje ikke alle er like lettpåvirkelige som deg?

Jeg klarte fint å se den lenken, ta til meg selve innholdet uten å bli smittet av høyreekstremisme. 

Propoganda og konspriasjon, sier du således at det ikke stemmer at Disney har en rasistisk praksis som det fremkommer?

Det tror jeg faktisk ikke du klarer og Disney har selvsagt ikke en rasistisk ansettelsespraksis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
22 hours ago, rabler said:

Karakterer sier ingen ting om kvalitet når gjengen fra 4chan har vært ute og ramponert.

Har enda til gode å se noe som eg mente var 8-9/10, når "4chan gjengen din" har ramponert karakteren til 3.4. 

Har du et eksempel på en 3-4 rated serie/film fra publikum, som egentlig er et mesterverk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (12 minutter siden):

Kanskje ikke alle er like lettpåvirkelige som deg?

Jeg klarte fint å se den lenken, ta til meg selve innholdet uten å bli smittet av høyreekstremisme. 

Propoganda og konspriasjon, sier du således at det ikke stemmer at Disney har en rasistisk praksis som det fremkommer?

Det handler ikke om meg og deg. Der handler om at du bidrar til å indirekte fremme høyreradikale ekstremister. 

Du hadde altså hatt 0 problem med å gjenposte alliansen om de postet videoen? Fordi det er kun innholdet som teller? Hva om en kommunist postet videoen, ville du hatt null problem med å gjenposte den da? 

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, endaen said:

Har enda til gode å se noe som eg mente var 8-9/10, når "4chan gjengen din" har ramponert karakteren til 3.4. 

Har du et eksempel på en 3-4 rated serie/film fra publikum, som egentlig er et mesterverk?

Har for spill. The Last of US part II ble reviewbomba til 3,4 av antiwokeidiotene. Spillet er et mesterverk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, PgUp said:

Det handler ikke om meg og deg. Der handler om at du bidrar til å indirekte fremme høyreradikale ekstremister. 

Hvordan kan man diskutere ulike fenomen og ting i verden, når høyreradikale forsøker å kapre hele greien og gjøre det til sin greie?
Eg er helt med på å ikke fremme twitterkontoen dems via deling, og heller finne en bedre kilde. 

Minner meg litt om enkelte norrøne ting og symboler som Thor osv, som er kapret av nazi idioter, og nå kan man omtrent ikke bruke disse uten å få de sykeste blikk. Dette skjer også i politikk i dag. Venstresiden ga hele innvandringsdebatten til høgresiden, og det handlet bare om å deportere dem ut, brems innvandring og ingen av de andre temaene rundt det. 

Venstresiden har veldig mye skyld i det dritet høgresiden driver med i dag. De ble redd for assosiasjonen til høgre og tør ikke ta i sakene. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, endaen said:


Venstresiden har veldig mye skyld i det dritet høgresiden driver med i dag. De ble redd for assosiasjonen til høgre og tør ikke ta i sakene. 

Selv om vi i Norge dessverre tar etter USA så må du nok spesifisere om du mener dette for Norge eller USA? Høyresiden i USA har havnet der de er fordi republikanerne har sluppet ekstremister inn i partiet og ekstremistene har nå tatt over. De er selv helt og holdent skyld i det "dritet høgresiden driver med i dag".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 time siden):

Så de endret hudfargen fra trump oransje til noe mer realistisk og du klikker over det? Og at ho la på seg 2 kg?

Mener du seriøst at det er for lite seksualisering av kvinner i Pokemon? 

Holy shit dude...

Du vet det er spill for barn? Og at karakterene i spillet er godt under seksuell lavalder?

 

Anti-woke = mer seksualisering av barn.

Hva har hudfargen med saken? Ingenting. Hvis du ikke klarer å se forskjell forøvrig på de to, så burde du kanskje vurdere linser. Hele kroppsfasongen er endret. Naturligvis prøver du a dra paralleler til at det er "seksualisering", i ett komisk forsøk på å deflektere, som venstreredikale sympatisører ofte gjør. Så du sier at å være kvinne, det at du kan tydelig se dette på en spillkarakter, er seksualiserende? Snakk om å problematisere faktisk biologi, noe helt naturlig. Hvem er det nå som har helt forvridd syn? Kan finn flere eksempler, men som tidligere nevnt, er det fånyttes, siden dere sitter med massive skylapper for deres ideologiske tro. 

Det å være kvinne, det å ha biologiske særtrekk som er forskjellig fra mann og kvinne, har ingenting med seksualisering å gjøre. Dette er fakta, som Pokemon utviklerne er ute etter å viske ut i sitt jag etter androgynyen. Ingen spurte etter overdrevne enorme pupper med svært avslørende klær. Figurene før endringen var helt normale og var likt av spillerne. 

Men ser jo hvilket lavt nivå du er villig til å synke til. 

Ironisk at du sier anti-woke er mer seksualisering av barn, når det åpenbart er MOTSATT. Er jo nettopp den ekstreme venstresiden og de ultra-woke som er ute etter å bla. humanisere MAP (minor attracted person), bringe inn radikal kjønnsteori i barneskoler osv. 

Endret av Frode789
  • Liker 2
Lenke til kommentar
endaen skrev (13 minutter siden):

Hvordan kan man diskutere ulike fenomen og ting i verden, når høyreradikale forsøker å kapre hele greien og gjøre det til sin greie?
Eg er helt med på å ikke fremme twitterkontoen dems via deling, og heller finne en bedre kilde. 

Minner meg litt om enkelte norrøne ting og symboler som Thor osv, som er kapret av nazi idioter, og nå kan man omtrent ikke bruke disse uten å få de sykeste blikk. Dette skjer også i politikk i dag. Venstresiden ga hele innvandringsdebatten til høgresiden, og det handlet bare om å deportere dem ut, brems innvandring og ingen av de andre temaene rundt det. 

Venstresiden har veldig mye skyld i det dritet høgresiden driver med i dag. De ble redd for assosiasjonen til høgre og tør ikke ta i sakene. 

Ganske enkelt, du kan poste videoen og innholdet uten at der kommer fra en høyreradikal kilde. 

Du kan like godt skylde på høyresiden som ikke har tatt god nok avstand fra høyreradikale krefter når de fremmer poengene sine.

Kroneksempel er jo her, når man bruker en høyreekstrem kilde for å fremme et seriøst poeng. 

Tror du virkelig folk vil diskutere temaet seriøst da? Nei. Og det er det som har skjedd her nå. Folk vil ikke se videoen, og du kommer ingen vei med diskusjonen og poenget ditt. Selv om det kan ha vært bra.

Hvis du faktisk vil diskutere vanskelige tema som innvandring, kan du ikke gjøre det via høyreradikale kilder. Da vil folk utelukkende assosiere tema med hvit nasjonalisme, rasisme osv.

Og nettopp dette har ødelagt debatten. 

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
23 minutes ago, endaen said:

Har enda til gode å se noe som eg mente var 8-9/10, når "4chan gjengen din" har ramponert karakteren til 3.4. 

Har du et eksempel på en 3-4 rated serie/film fra publikum, som egentlig er et mesterverk?

Nå var ikke min påstand at The Acolyte er et mesterverk. Bare at karakteren på IMDb er ubrukelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (7 minutter siden):

Hva har hudfargen med saken? Ingenting. Hvis du ikke klarer å se forskjell forøvrig på de to, så burde du kanskje vurdere linser. Hele kroppsfasongen er endret. Naturligvis prøver du a dra paralleler til at det er "seksualisering", i ett komisk forsøk på å deflektere, som venstreredikale sympatisører ofte gjør. Så du sier at å være kvinne, det at du kan tydelig se dette på en spillkarakter, er seksualiserende? Snakk om å problematisere faktisk biologi, noe helt naturlig. Hvem er det nå som har helt forvridd syn? Kan finn flere eksempler, men som tidligere nevnt, er det fånyttes, siden dere sitter med massive skylapper for deres ideologiske tro. 

Det å være kvinne, det å ha biologiske særtrekk som er forskjellig fra mann og kvinne, har ingenting med seksualisering å gjøre. Dette er fakta, som Pokemon utviklerne er ute etter å viske ut i sitt jag etter androgynyen. Ingen spurte etter overdrevne enorme pupper med svært avslørende klær. Figurene før endringen var helt normale og var likt av spillerne. 

Men ser jo hvilket lavt nivå du er villig til å synke til. 

Ironisk at du sier anti-woke er mer seksualisering av barn, når det åpenbart er MOTSATT. Er jo nettopp venstresiden og de ultra-woke som er ute etter å bla. humanisere MAP (minor attracted person), bringe inn radikal kjønnsteori i barneskoler osv. 

Greide du seriøst ikke å se at begge karakterene var jenter? Det var jo absolutt minimal forskjell og du skriver en lang skolestil om kvinnekroppen til et barn i et barnespill... creepy 

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Frode789 said:

Kan finn flere eksempler, men som tidligere nevnt, er det fånyttes, siden dere sitter med massive skylapper for deres ideologiske tro.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Det er ikke vi som bryr oss om hvordan en spillfigur ser ut 🤡

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (24 minutter siden):

Det tror jeg faktisk ikke du klarer og Disney har selvsagt ikke en rasistisk ansettelsespraksis.

Det er lov å tro mye rart for all, men såfremt ikke videoen er beviselig falsk er den relevant i denne tråden. Så får folk bedømme selv, noe jeg tror de fint klarer uten å bli overstadig påvirket.

PgUp skrev (17 minutter siden):

Det handler ikke om meg og deg. Der handler om at du bidrar til å indirekte fremme høyreradikale ekstremister. 

Virker mer som noen her vil skylde på budbringeren når budskapet ikke er helt heldig.

PgUp skrev (17 minutter siden):

Du hadde altså hatt 0 problem med å gjenposte alliansen om de postet videoen? Fordi det er kun innholdet som teller? Hva om en kommunist postet videoen, ville du hatt null problem med å gjenposte den da? 

Mye hvissomatte og dersomatte her nå. Saken er at vi ser en video som isolert sett er oppsiktsvekkende og at dere gjør det dere kan får få fokuset fra nettopp det.

Således kan dere gjøre følgende:

1. Bevise at innholdet er falsk, som dere impliserer.

2. Finne lenke til den fra en mer spiselig kilde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...