Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

_R2D2_ skrev (3 timer siden):

 

Joda.
Det morer meg at du har forestillinger du ikke klarer å begrunne, og jeg tviler ikke på at mange FØLER at blant annet undertegnede er lurt.

Problemet er bare at du ikke vil evne å finne ett eneste eksempel de siste 10 år hvor så er tilfelle, uten at feilen er korrigert.
Det er slik rasjonalitet fungerer: Man tilpasser seg fakta.

Men helt seriøst -- det er bare en av oss som faktisk kan demonstrere at de har rett.
De som bruker alternative høyre sin definisjon er lurt til å blåse i hundefløyter produsert av, og som skaper inntekter for, regelrett onde mennesker.

Jeg har forsøkt å poste artikler som beskriver hvordan de som faller for propagandaen misbrukes, men jeg kan jo åpenbart ikke tvinge noen til å forstå at de lures -- selv om det er åpenbart for majoriteten av dem som setter seg inn i saken.

https://www.scientificamerican.com/article/we-must-face-down-the-expanding-anti-reality-industry/

https://www.theguardian.com/society/shortcuts/2020/jan/21/how-the-word-woke-was-weaponised-by-the-right

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AvgAug skrev (47 minutter siden):

Dette er jo bare confirmation bias. Som dere gjentatte ganger skriver, vi aner ikke årsaken til hvorfor noen serier sliter så kraftig i produksjonen mens andre gjør det bra. Og siden det er flust av skeive karakterer og minoriteter i både gode og dårlige serier/filmer, hvorfor ser vi i det hele tatt på det som en årsak? Jeg skjønner bare ikke hvordan det har noe med woke å gjøre. Star Wars serien igjen som eksempel har jo vært kaotisk fra start.

Du traff spikeren på hodet her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

GOT var og en banebrytende serie som satte nye grenser både med tanke på vold, sex, incest og sjokkerende historietvister… Som jeg skrev over - vi kan diskutere til vi blir blå om det er agenda eller bare elendig håndverk som gjør The Acolyte dårlig - men dårlig er den… Og som jeg også skrev - du vet det når du ser det - og jeg ser det spesielt i episode 3… Hvis du ikke ser det er helt greit 👌

  • Liker 3
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (4 minutter siden):

GOT var og en banebrytende serie som satte nye grenser både med tanke på vold, sex, incest og sjokkerende historietvister… Som jeg skrev over - vi kan diskutere til vi blir blå om det er agenda eller bare elendig håndverk som gjør The Acolyte dårlig - men dårlig er den… Og som jeg også skrev - du vet det når du ser det - og jeg ser det spesielt i episode 3… Hvis du ikke ser det er helt greit 👌

Men hvorfor bruke det som eksempel da? Hvis ikke woke er grunnen til at det er dårlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
2 minutes ago, PgUp said:

Men hvorfor bruke det som eksempel da? Hvis ikke woke er grunnen til at det er dårlig.

Vikarierende argumentasjon (når det passer seg)? Litt som når folk med millionlønn revner fordi de må betale 20 kr i bompenger, for så å forsøke å få det til å høres ut som de tenker på de stakkars alenemødrene som må kjøre gjennom bommen 23 ganger om dagen for å hente sine 8 unger.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Red Frostraven said:

Problemet er bare at du ikke vil evne å finne ett eneste eksempel de siste 10 år hvor så er tilfelle, uten at feilen er korrigert.

Det er slik rasjonalitet fungerer: Man tilpasser seg fakta.

Intressant, jag kan komma på ett flertal inlägg och poänger som du bara har ignorerat. Skulle si att du uppenbart har haft fel också. 

Får väl hänga med lite mer så får vi se hur det går. 

Förövrigt kan jag finna rätt många eksempler med folk på din sida av debatten som uppenbart har haft fel om triviella ting utan att de på något som helst sätt har erkänt det. 

 

34 minutes ago, Red Frostraven said:

Men helt seriøst -- det er bare en av oss som faktisk kan demonstrere at de har rett.
De som bruker alternative høyre sin definisjon er lurt til å blåse i hundefløyter produsert av, og som skaper inntekter for, regelrett onde mennesker.

Synd att den definitionen kommit in i oxford dictionary då. 

34 minutes ago, Red Frostraven said:

Jeg har forsøkt å poste artikler som beskriver hvordan de som faller for propagandaen misbrukes, men jeg kan jo åpenbart ikke tvinge noen til å forstå at de lures -- selv om det er åpenbart for majoriteten av dem som setter seg inn i saken.

https://www.scientificamerican.com/article/we-must-face-down-the-expanding-anti-reality-industry/

https://www.theguardian.com/society/shortcuts/2020/jan/21/how-the-word-woke-was-weaponised-by-the-right

Tycker bara det er så naivt at tro att man ikke faller för någon propagande samtidigt som man tror väldigt många andra gör det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
49 minutes ago, AvgAug said:

Dette er jo bare confirmation bias. Som dere gjentatte ganger skriver, vi aner ikke årsaken til hvorfor noen serier sliter så kraftig i produksjonen mens andre gjør det bra. Og siden det er flust av skeive karakterer og minoriteter i både gode og dårlige serier/filmer, hvorfor ser vi i det hele tatt på det som en årsak? Jeg skjønner bare ikke hvordan det har noe med woke å gjøre. Star Wars serien igjen som eksempel har jo vært kaotisk fra start.



Du drar nok også konklusjoner dataene ikke støtter.

Det er ikke slik at alle som er imot wokeness er imot organisk mangfold eller organiske historier om folk som er mangfoldige. Wokeness handler om systematisk diskriminering og troper. At noen produksjoner som er woke blir bra betyr ikke at wokeness ikke reduserer kvaliteten på produkter ellers.

Det vi vet helt sikkert er at når du ansetter folk basert på ting som ikke har noe med meritter å gjøre - så får du jevnt over et dårligere produkt.

Jeg har personlig en følelse av at publikum har blitt såpass lei av dette at det er derfor de som regel snur seg vekk ifra det. Enkelte hendige unntak finnes, som f.eks Baldur's Gate 3, rett og slett fordi spillet er så jævlig bra.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 minutter siden):



Du drar nok også konklusjoner dataene ikke støtter.

Det er ikke slik at alle som er imot wokeness er imot organisk mangfold eller organiske historier om folk som er mangfoldige. Wokeness handler om systematisk diskriminering og troper. At noen produksjoner som er woke blir bra betyr ikke at wokeness ikke reduserer kvaliteten på produkter ellers.

Det vi vet helt sikkert er at når du ansetter folk basert på ting som ikke har noe med meritter å gjøre - så får du jevnt over et dårligere produkt.

Jeg har personlig en følelse av at publikum har blitt såpass lei av dette at det er derfor de som regel snur seg vekk ifra det. Enkelte hendige unntak finnes, som f.eks Baldur's Gate 3, rett og slett fordi spillet er så jævlig bra.

Er jo litt rikt å snakke om systematisk rasisme når det kun er for mye mangfold dere reagerer på, ikke for mange hvite. Det går kun den ene veien. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, PgUp said:

Er jo litt rikt å snakke om systematisk rasisme når det kun er for mye mangfold dere reagerer på, ikke for mange hvite. Det går kun den ene veien. 


Nei, det morsomme er at du/dere ikke ser at rasisme kan gå mer enn én vei, og at dere ikke bare feiler i å reagere når det skjer, men at dere aktivt og ideologisk ivrer for den typen diskriminering og mener den er uproblematisk.

Rasisme mot en hvit person pga. av de er hvit er fremdeles rasisme.
Kjønnsdiskriminering mot en mann fordi han har utovertiss er fremdeles kjønnsdiskriminering.
Legningsdiskriminering mot en heterofil person fordi de er hetero, er fremdeles legningsdiskriminering.

Jeg tipper vi begge er enige om at alle mennesker har samme verdi?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (38 minutter siden):

Men hvorfor bruke det som eksempel da? Hvis ikke woke er grunnen til at det er dårlig.

Acolyte er dårlig uansett - subjektivt synes JEG det er spesielt dårlig å blande inn seksuelle undertoner i SW (har ikke skjedd før) subjektivt synes jeg det vitner om agenda når en åpen aktivist er regissør og manusforfatter og vi samtidig endrer ryggraden i SW (The Force) til å bli noe som egentlig tilhører kvinner og som igjen gjør det overflødig å trenge basis forplantning for å lage menneskebarn - og subjektivt opplever jeg det som fullstendig unødvendig å endre kanon totalt med å insinuere at jedier - spesielt menn - er onde… 

Kall det for hva du vil - subjektivt opplever jeg det som elementer som er plassert der og som gjør historien dårligere (og merkeligere) enn den strengt tatt trengte å være og for meg oppleves det som like påtrengende agenda som det er å diskutere religion med jehovas vitner…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (20 minutter siden):

Rasisme mot en hvit person pga. av de er hvit er fremdeles rasisme.

Hva slags rasisme er du blitt utsatt for i det siste?

Brother Ursus skrev (21 minutter siden):

Kjønnsdiskriminering mot en mann fordi han har utovertiss er fremdeles kjønnsdiskriminering.

Hva slags kjønnsdiskriminering er du blitt utsatt for i det siste?

Brother Ursus skrev (22 minutter siden):

Legningsdiskriminering mot en heterofil person fordi de er hetero, er fremdeles legningsdiskriminering.

Hva slags legningsdiskriminering er du blitt utsatt for i det siste?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
10 minutes ago, uname -i said:

Hva slags rasisme er du blitt utsatt for i det siste?

Hva slags kjønnsdiskriminering er du blitt utsatt for i det siste?

Hva slags legningsdiskriminering er du blitt utsatt for i det siste?

 

Jeg tar ofte prinsippielle standpunkt fordi jeg forsøker å basere mine egne handlinger og livsførsel på god moral og etikk. Alt her i verden trenger ikke handle om akkurat meg for at jeg skal gjøre meg opp en mening om det er positivt eller negativt.

Men dette forklarer jo langt på vei hvorfor mange wokeister utviser narsissistiske trekk når de dydssignaliserer.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):

 

Jeg tar ofte prinsippielle standpunkt fordi jeg forsøker å basere mine egne handlinger og livsførsel på god moral og etikk. Alt her i verden trenger ikke handle om akkurat meg for at jeg skal gjøre meg opp en mening om det er positivt eller negativt.

Hvis to kandidater stiller likt til en jobb og bedriften mener det gavner dem å ansette en kvinne, er det da kjønnsdiskriminering?

Brother Ursus skrev (3 minutter siden):

Men dette forklarer jo langt på vei hvorfor mange wokeister utviser narsissistiske trekk når de dydssignaliserer.

Kan man være anti-wokist uten å strø rundt seg med non sequiturs? 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, uname -i said:

Hvis to kandidater stiller likt til en jobb og bedriften mener det gavner dem å ansette en kvinne, er det da kjønnsdiskriminering?



Det spørs jo hva det kriteriet er for noe. Er det helt arbitrært og politisk så er det fortsatt en form for diskriminering å ansette basert utelukkende på kjønn. Men i noen jobber er det sikkert en fordel å ha en kvinne. Og i andre jobber er det sansyneligvis en fordel å ha en mann.

Hva om du stiller deg selv det samme spørsmålet? Hva om selskapet mente det var bedre å ansette en mann, fordi de mente det ville gavne selskapet? Fordi han f.eks har høyere styrke i overkroppen eller har mindre sykefravær?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):


Nei, det morsomme er at du/dere ikke ser at rasisme kan gå mer enn én vei, og at dere ikke bare feiler i å reagere når det skjer, men at dere aktivt og ideologisk ivrer for den typen diskriminering og mener den er uproblematisk.

Rasisme mot en hvit person pga. av de er hvit er fremdeles rasisme.
Kjønnsdiskriminering mot en mann fordi han har utovertiss er fremdeles kjønnsdiskriminering.
Legningsdiskriminering mot en heterofil person fordi de er hetero, er fremdeles legningsdiskriminering.

Jeg tipper vi begge er enige om at alle mennesker har samme verdi?

Artig at du tror jeg mener rasisme mot hvite ikke er mulig. Noe det såklart åpenbart er. Jeg bare finner ikke denne rasismen i moderne underholdning som battlefield, assasins creed, osv.

Nå er det jo dere som reagerer på for mange av en viss hudfarge og etnisitet. Det har ikke jeg gjort. For jeg ser ikke et systematisk problem med det, jeg finner ikke at det begås systematisk rasisme i moderne underholdning mot hvite.

Det er din påstand, som du må bevise. Jeg venter i spenning.

Jeg lukter en viss oversensitivitet og offermentalitet fra dere, for å være ærlig.

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (1 time siden):

Acolyte er dårlig uansett - subjektivt synes JEG det er spesielt dårlig å blande inn seksuelle undertoner i SW (har ikke skjedd før) subjektivt synes jeg det vitner om agenda når en åpen aktivist er regissør og manusforfatter og vi samtidig endrer ryggraden i SW (The Force) til å bli noe som egentlig tilhører kvinner og som igjen gjør det overflødig å trenge basis forplantning for å lage menneskebarn - og subjektivt opplever jeg det som fullstendig unødvendig å endre kanon totalt med å insinuere at jedier - spesielt menn - er onde… 

Kall det for hva du vil - subjektivt opplever jeg det som elementer som er plassert der og som gjør historien dårligere (og merkeligere) enn den strengt tatt trengte å være og for meg oppleves det som like påtrengende agenda som det er å diskutere religion med jehovas vitner…

Men du så alilevel 3 fulle episoder ? :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (3 minutter siden):

 

"It's quite literally anti-entertainment". Veldig treffende sagt. Dette er jo faktisk ikke underholdning. Det er et innlegg i kulturkrigen. Og veldig, veldig pinlig.

Merkelig hvorfor dere brukes så utrolig mye tid på å se analyser seirer dere ikke liker. Som er dårlige uavhengig av woke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (16 minutter siden):

Det spørs jo hva det kriteriet er for noe. Er det helt arbitrært og politisk så er det fortsatt en form for diskriminering å ansette basert utelukkende på kjønn. Men i noen jobber er det sikkert en fordel å ha en kvinne. Og i andre jobber er det sansyneligvis en fordel å ha en mann.

Jeg synes det er forunderlig at en fyr som i et utall innlegg har gått ut med STORE ord og slegge mot DEI, ikke har noen klare tanker om den mest vanlige inkluderingen som finnes, nemlig at gitt alt annet likt så blir en kvinne preferert.

Det er mye tomme tønner blant anti-woke-folket.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...