Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Just now, rabler said:

Selvsagt er ikke det woke. Ikke en gang etter definisjonen i Oxford English Dictionary.

Eller mener du seriøst vi skal tro at dette er en gjeng ventreekstreme "med en agenda": https://www.oscars.org/about/leadership

Reglerna är ju uppenbart där för att diverse grupper ska vara inkluderade och för att försöka minska diskriminering. Är ju det woke handlar om och det är ju uppenbart en agenda.  

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, fredrik2 said:

Reglerna är ju uppenbart där för att diverse grupper ska vara inkluderade och för att försöka minska diskriminering. Är ju det woke handlar om och det är ju uppenbart en agenda.  

Da er vi enige da. Woke er sunn fornuft og handler om inkludering, representasjon og et bedre liv for alle. Woke er ikke og har aldri vært et problem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Reglerna är ju uppenbart där för att diverse grupper ska vara inkluderade och för att försöka minska diskriminering. Är ju det woke handlar om och det är ju uppenbart en agenda.  

Ser ikke problemet med å minske diskriminering. Kun positivt med det. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, rabler said:

Selvsagt er ikke det woke. Ikke en gang etter definisjonen i Oxford English Dictionary.

Eller mener du seriøst vi skal tro at dette er en gjeng ventreekstreme "med en agenda": https://www.oscars.org/about/leadership

 

Eller for å si det på en annen måte, om det er woke så er woke ikke et problem. Da er woke sunn fornuft og det kan jeg være enig i.

Alltid morsomt med en sen redigeringen som man kan missa. 

Så woke ska alltså antingen alltid vara bra eller alltid vara dålig? Så får at woke ibland ikke er ett problem så är woke aldrig ett problem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 minutter siden):

Alltid morsomt med en sen redigeringen som man kan missa. 

Så woke ska alltså antingen alltid vara bra eller alltid vara dålig? Så får at woke ibland ikke er ett problem så är woke aldrig ett problem?

Woke er et anti-woke oppkonstruert tankegang, som kun blir brukt av ytre høyre for å motargumentere for å passe inn i sitt narrativ.

Endret av Laserbeam
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Litt mer on topic:
Jeg har ikke en vane for å sitte med lupe og leite etter ting jeg ikke liker, eller som ikke passer inn i mitt syn når det kommer til filmer, tv serier, dataspill osv.
Liker jeg ikke det underholdingsproduktet, og heller ikke blir underholdt, så går jeg bare videre, og ikke sitter i timesvis for finne "gode" nok grunner til å hate et produkt/regissør/utvikler/forfatter osv.
Tenker heller bare: "Jeg har viktigere ting å bruke tiden min på. Over til neste spill!"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
5 minutes ago, skaftetryne32 said:

Dette blir jo akkurat det samme, alle som ikke er enige med meg er woke, feminister, venstreekstremister, politisk korrekte, hvordan er denne stemplingen av meningsmotstandere noe bedre ? 

Angåede de första er det ju ikke det. De flesta om ikke alla jag har kallat  feminister sier ju själva att de är det. Angående woke er det väl oftast det samma. Venstreekstremister har jag sällan brukt.  

5 minutes ago, skaftetryne32 said:

Og kan man virkelig bare avskrive påvirkningen russiske trollfabrikker har hatt på antiwoke bevegelsen de siste 10 årene ? Det blir veldig vanskelig da det er så åpenbart at den har hatt en enorm påvirkning på amerikanske konservative, som igjen har en enorm påvirkning på europeiske konservative, det er flere som burde seg i speilet og innse at mye av dette stammer rett fra et frihetshatende totalitært diktatur.

Men kan vi verkligen avskriva diverse woke/feminism/pride ekkokammare inverkan på diverse folk som håller med dem? 

Det jag kritiserar är alltså att det verkar vara en hel del på forumet som verkar tro de har rätt om allt, helt utan påverkningar av andra med en agenda, som om och om igen påstår att andra har gått på propaganda. 

Blir ju helt absurt når man leser en lång rant som påstår att motstand mot transkvinner i idretten handlar om ytrehöger propaganda och trollfabriker  (folk kan ju faktiskt ha en åsikt baserad på vetenskap) samtidigt som de tar allt de skriver fra en ekkokammer.   

Alla blir ju påverkade av andra till större eller mindre del.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, rabler said:

Da er vi enige da. Woke er sunn fornuft og handler om inkludering, representasjon og et bedre liv for alle. Woke er ikke og har aldri vært et problem.

Klart woke kan vara ett problem. En del LGBQT+ sina åsikter om transkvinner i idrotten kan anses vara woke men minsker möjligheterna för vanliga kvinner i idrott for att ta ett eksempel. 

Men intressant att du först nu verkar begynne förstå vad woke är trots att du har skrivet rätt många inlägg i tråden. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Laserbeam said:

Woke er et anti-woke oppkonstruert tankegang, som kun blir brukt av ytre høyre for å motargumentere for å passe inn i sitt narrativ.

Intressant hur en del sier att woke er ett gammalt ord med en viss betydningen men att noen missbruker ordet samtidigt som andra sier att det ikke ens eksisterar. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (5 minutter siden):

Angåede de första er det ju ikke det. De flesta om ikke alla jag har kallat  feminister sier ju själva att de är det. Angående woke er det väl oftast det samma. Venstreekstremister har jag sällan brukt.  

Men om denne stemplingen blir brukt om meningsmotstandere hva er forskjellen ?

fredrik2 skrev (14 minutter siden):

Men kan vi verkligen avskriva diverse woke/feminism/pride ekkokammare inverkan på diverse folk som håller med dem? 

Nei kan ikke det, men det er 2 sider av samme mynt preget av idioti, personlig liker jeg å tro at jeg ikke er på noen av disse sidene. Jeg står for frihet til å gjøre som en vil, og være som en vil, lage hva en vil og konsumere hva en vil, men jeg tvinger ingen til å like det jeg liker, eller mislike det jeg misliker, så lenge man forholder seg til kardemommeloven så er det greit for meg. 

 

fredrik2 skrev (7 minutter siden):

Det jag kritiserar är alltså att det verkar vara en hel del på forumet som verkar tro de har rätt om allt

Det er det nok, men det er ikke sånn at det er kun en gruppe som er sånn og de tilhører alltid gruppen man ikke er enig med, og aldri gruppen man selv tilhører, ingen er feilfrie. 

 

fredrik2 skrev (8 minutter siden):

Blir ju helt absurt når man leser en lång rant som påstår att motstand mot transkvinner i idretten handlar om ytrehöger propaganda och trollfabriker 

Vel om noen faktisk mener det, så kan jeg gå med på at det har passert grensen til idioti, men jeg har personlig aldri sett noen argumentere for transkvinner* i idretten på dette forum. 

*Om transkvinner er kvinner som er gått gjennom mannlig pubertet, er ikke ekspert på området. 

fredrik2 skrev (11 minutter siden):

Alla blir ju påverkade av andra till större eller mindre del.

Det skjer, men det er ens egent ansvar og sjekke sine kilder, hvor det kommer fra om det er noe sannhet i det, kildekritikk er absolutt noe som bør læres nå til dags for SOME sprer mye dritt, mye hat og mye tull uten noen som helst vitenskapelig substans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, fredrik2 said:

Men intressant att du först nu verkar begynne förstå vad woke är trots att du har skrivet rätt många inlägg i tråden. 

Det er ikke den definisjonen folk flest bruker når de snakker om woke. Jeg har alltid påstått at woke, om det finnes, er inkludering og representasjon og at dette er problemfritt. Videre hevder jeg også at den formen for woke some for det meste diskuteres i denne tråden ikke finnes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Men om denne stemplingen blir brukt om meningsmotstandere hva er forskjellen ?

Att den ena är rätt och noe som personen är enig i och att den andra ofta är fel och som personen ikke er enig i. Tycker det är en rätt stor forskjell. 

3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det er det nok, men det er ikke sånn at det er kun en gruppe som er sånn og de tilhører alltid gruppen man ikke er enig med, og aldri gruppen man selv tilhører, ingen er feilfrie. 

Rätt oärligt att klippa ett citat innan et komma ... Är mest en grupp på forumet som tror de har rätt om allt och påstår att meningsmåtstandarna har gått på propaganda. 

3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Vel om noen faktisk mener det, så kan jeg gå med på at det har passert grensen til idioti, men jeg har personlig aldri sett noen argumentere for transkvinner* i idretten på dette forum. 

*Om transkvinner er kvinner som er gått gjennom mannlig pubertet, er ikke ekspert på området. 

AtterEnBruker hade en lång rant om det för två dagar sen. Rart att du missat den. Han påstod också att det är debunkat at det är ett problem med transkvinner i idretten i pride tråden.  

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, rabler said:

Det er ikke den definisjonen folk flest bruker når de snakker om woke. Jeg har alltid påstått at woke, om det finnes, er inkludering og representasjon og at dette er problemfritt. Videre hevder jeg også at den formen for woke some for det meste diskuteres i denne tråden ikke finnes.

Alltså, inkludering och representation er ikke alltid problem fritt hvis det görs på fel sätt. 

Vad du menar med det sista förstår jag inte ens. Som jag ser det handlar tråden om tillfällen där en agenda för inkludering och representation gör att slutprodukten blir dålig. Det handlar ikke om en speciellt form av woke och det borde vara rätt uppenbart att det kan vara tillfälle ibland.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (29 minutter siden):

Att den ena är rätt och noe som personen är enig i och att den andra ofta är fel och som personen ikke er enig i. Tycker det är en rätt stor forskjell. 

Så du mener at du selv har definisjonsretten ? men ikke dine meningsmotstandere ? 

 

fredrik2 skrev (30 minutter siden):

Rätt oärligt att klippa ett citat innan et komma ... Är mest en grupp på forumet som tror de har rätt om allt och påstår att meningsmåtstandarna har gått på propaganda. 

Det er delen jeg svarte på, hva er uærlig med det ? At det er er bare en gruppe som alltid tar feil blir din mening, men ikke nødvendigvis riktig. 

 

fredrik2 skrev (32 minutter siden):

Han påstod också att det är debunkat at det är ett problem med transkvinner i idretten i pride tråden.  

Jeg opplever det ikke som et enormt problem, at det er debunka vet jeg lite om, men kan du dokumentere at det er er et stort problem ? For jeg tror ikke det er det, eksempelet jeg har sett flere ganger var en svømmer ved navn Lia Thomas, hadde visstnok vunnet noen college konkurranser eller noe lignende, men får altså ikke delta i de olympiske leker, som er helt riktig sånn jeg ser det. 

https://www.theguardian.com/sport/article/2024/jun/12/transgender-swimmer-lia-thomas-out-of-olympics-after-losing-legal-battle-swimming

The 25-year-old also remains barred from swimming in the female category after failing to overturn rules introduced by swimming’s governing body in the summer of 2022, which prohibit anyone who has undergone “any part of male puberty” from the female category.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Så du mener at du selv har definisjonsretten ? men ikke dine meningsmotstandere ? 

Nei, jag menar ikke det.

3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det er delen jeg svarte på, hva er uærlig med det ? At det er er bare en gruppe som alltid tar feil blir din mening, men ikke nødvendigvis riktig. 

Det är oärligt för at jag i första hand försökte komma med en annan poäng som du alltså ignorerade. Din stråman gidder jag ikke svara på.

3 minutes ago, skaftetryne32 said:

 

Jeg opplever det ikke som et enormt problem, at det er debunka vet jeg lite om, men kan du dokumentere at det er er et stort problem ? For jeg tror ikke det er det, eksempelet jeg har sett flere ganger var en svømmer ved navn Lia Thomas, hadde visstnok vunnet noen college konkurranser eller noe lignende, men får altså ikke delta i de olympiske leker, som er helt riktig sånn jeg ser det. 

https://www.theguardian.com/sport/article/2024/jun/12/transgender-swimmer-lia-thomas-out-of-olympics-after-losing-legal-battle-swimming

The 25-year-old also remains barred from swimming in the female category after failing to overturn rules introduced by swimming’s governing body in the summer of 2022, which prohibit anyone who has undergone “any part of male puberty” from the female category.

 

Kan du ikke hålla dig till det jag skriver? Det jag skrev var alltså att en brukare på forumet tog upp ämnet för två dagar sen och vad han påstod. 

Finns en hel tråd om ämnet hvis du vill diskutera det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (14 minutter siden):

Din stråman gidder jag ikke svara på.

Mange påstander om stråmenn fra deg nå, men du gir meg intet eksempel på hva som er stråmann her, så kanskje det bare er du som bruker hersketeknikker ? Jeg prøver ikke å bruke stråmannsargumentasjon, som er altså å pålegge noen en annen mening enn de har og argumentere mot det argumentet, men om jeg har misforstått deg og dine meninger pga språkforskjeller så beklager jeg, men jeg bruker ikke stråmenn med vilje. 

 

fredrik2 skrev (16 minutter siden):

Kan du ikke hålla dig till det jag skriver? Det jag skrev var alltså att en brukare på forumet tog upp ämnet för två dagar sen och vad han påstod. 

Ja jeg så det, jeg oppfattet det veldig annerledes, du ser ut til å mene det var en rant, men jeg så ikke noe feil med det, jeg ser heller ikke et enormt problem med transkvinner i kvinneidretten som ikke prøves å fikses på. Som sagt tidligere det er en ny problemstilling.  

Om du mener det er et problem med transkvinner i kvinneidretten så må du jo kunne dokumentere det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Who cares, det er føkkings Star Wars. Det er jo i mange tilfeller helt dust allerede, og litt eksotiske hekser må jo bare være positivt. Jeg er sånn moderat interessert i serien, men de skal ha kudos for å forsøke nye ting og ikke holde på med de samme historiene fra tidenes morgen. Og ja, veit noen kommer til å få et drypp at jeg snakker stygt om originale Star Wars, men om man tar av seg nostalgibrillene så var og er de ikke så gode som folk skal ha det til om vi måler opp mot hva som er gode produksjoner i dag.

Se noe annet da, er jo tusenvis av annet å se på enn å bli sint fordi det er lesbiske mennesker på skjermen. 

Endret av The Very End
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, skaftetryne32 said:

Mange påstander om stråmenn fra deg nå, men du gir meg intet eksempel på hva som er stråmann her, så kanskje det bare er du som bruker hersketeknikker ? Jeg prøver ikke å bruke stråmannsargumentasjon, som er altså å pålegge noen en annen mening enn de har og argumentere mot det argumentet, men om jeg har misforstått deg og dine meninger pga språkforskjeller så beklager jeg, men jeg bruker ikke stråmenn med vilje. 

 

Ja jeg så det, jeg oppfattet det veldig annerledes, du ser ut til å mene det var en rant, men jeg så ikke noe feil med det, jeg ser heller ikke et enormt problem med transkvinner i kvinneidretten som ikke prøves å fikses på. Som sagt tidligere det er en ny problemstilling.  

Om du mener det er et problem med transkvinner i kvinneidretten så må du jo kunne dokumentere det. 

Når jag försker si:

Att hvis person A kallas sig feminist så är det inga problem att kalla person A en feminist. 

Det är däremot normalt ikke ok att kalla person B som IKKE kaller sig själv nynazist en nynasist för att person B ikke er enig i allt du skriver. 

Så får jag svar på helt andra ting trots att det ikke borde vara så vansklig att förstå. 

Ja, det finns folk som pröver at fikse på problemet med transkvinner i idretten. Det finns också en hel del folk som är imot det de försöker göra. 

På forumet kan vi alltså läsa en lång rant som ser det som ett kulturkrig och skriker yttre-höger mot alla som er imot transkvinner i idretten. 

Vad ska jag dokumentera angående transkvinner i idretten mer än vad jag redan har gjort? Läs vad Ross Tucker skriver, läs om Lia Thomas saken, sök lite och du finner en hel del rent tull fra woke personer. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...