Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
44 minutes ago, PgUp said:

Dette sitatet var nok ikke den store burnen du trodde det var...

Siden du uthevet det, så er problemet altså at ho vil lage et spill der ho kan spille som seg selv?  Det er derfor spillet kommer til å bli woke og dårlig. 

Selv med bare en trailer uten noe form for wokeness.

Du er jo ærlig da, det skal du ha. Du misliker homofile/ og transpersoner, og mener de vil lage dårlige spill fulle av woke på grunn av legningen deres. 

Er dere anti woke folket enig her? Spill må ikke lages av homofile og transpersoner? Da blir det woke og dårlig for de vil representere seg selv også?

Jeg er også veldig usikker på om du har forstått konseptet rollespill. Og at hele hensikten er å kunne spille som akkurat den du vil, som ho er inne på.

Antar også at baldurs gate 3 var tidenes dårligste spill for det, der man kan spille som "queer" og date og ligge hvem man vil. Samme med mass effect. Skikkelig woke agenda i disse og? Men de er kanskje laget av heterofile så da er det innafor? Jeg sliter med å skjønne logikken her. 

La nå folk få spille som den karakteren de har lyst til sier jeg. Noe annet er veldig Karen oppførsel.

Jeg får bare gjenta det jeg sa 21. mai:

Jeg tror ikke uname, PgUp, Red Frostraven et al. skjønner problemstillingen. Det er ingen av oss woke-motstandere som er redd for kvinner, homofile eller svarte. Men vi syns det er patetisk å skvise inn minoriteter i krampeaktig dydsposering overalt der det overhodet ikke passer. Det er ingen grunn til at døtrene til William J. Blazkowicz fra Wolfenstein skal være skruller av dimensjoner. Det er ingen grunn til at alver i Middle Earth skal ha mørk hud. Det er ingen grunn til at en kvinne skal pryde coveret på Battlefield 5. Det viser liten respekt for og forståelse av kildematerialet og er historieløst. Det er denne "shoehorning'en" (i mangel av et bra norsk ord) som er så påtatt og utstudert. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Jeg får bare gjenta det jeg sa 21. mai:

Jeg tror ikke uname, PgUp, Red Frostraven et al. skjønner problemstillingen. Det er ingen av oss woke-motstandere som er redd for kvinner, homofile eller svarte. Men vi syns det er patetisk å skvise inn minoriteter i krampeaktig dydsposering overalt der det overhodet ikke passer. Det er ingen grunn til at døtrene til William J. Blazkowicz fra Wolfenstein skal være skruller av dimensjoner. Det er ingen grunn til at alver i Middle Earth skal ha mørk hud. Det er ingen grunn til at en kvinne skal pryde coveret på Battlefield 5. Det viser liten respekt for og forståelse av kildematerialet og er historieløst. Det er denne "shoehorning'en" (i mangel av et bra norsk ord) som er så påtatt og utstudert. 

Men i rollespill som Dragon Age? Hva er galt her?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (3 minutter siden):

Jeg får bare gjenta det jeg sa 21. mai:

Jeg tror ikke uname, PgUp, Red Frostraven et al. skjønner problemstillingen. Det er ingen av oss woke-motstandere som er redd for kvinner, homofile eller svarte. Men vi syns det er patetisk å skvise inn minoriteter i krampeaktig dydsposering overalt der det overhodet ikke passer. Det er ingen grunn til at døtrene til William J. Blazkowicz fra Wolfenstein skal være skruller av dimensjoner. Det er ingen grunn til at alver i Middle Earth skal ha mørk hud. Det er ingen grunn til at en kvinne skal pryde coveret på Battlefield 5. Det viser liten respekt for og forståelse av kildematerialet og er historieløst. Det er denne "shoehorning'en" (i mangel av et bra norsk ord) som er så påtatt og utstudert. 

Nå har ikke akuratt ingen Battlefield spill vært noe særlig historiske korrekte spill. Noen friheter må den vel få lov til å ta seg syns jeg. Hvis du ønsker historisk korrekt; les historiebøker og se historisk korrekte dokumentarer (som ikke er "gjennomsyret" av en typisk (venstrevridd) politisk korrekt woke-agenda). :)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Van Der Linde skrev (3 minutter siden):

Synes faktisk folk bør se MER av Critical Drinker og ikke mindre. 

Ja hvorfor ikke, la oss oppfostre en generasjon hjerneråte med misplassert sinne, mens verden brenner. Avledningsmanøver, f--- yeah!

https://www.globalcitizen.org/en/content/future-heat-wave-deaths/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwjqWzBhAqEiwAQmtgT1bzSpJaC-cta5qhLhGVQQwZ0d29QHeKKJOG9qYDMcfh0NGntjHbdhoCpEsQAvD_BwE

https://www.bbc.com/news/articles/cz77jkk420lo

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (7 minutter siden):

Du er på det nivået ja. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gargantua said:

Jeg får bare gjenta det jeg sa 21. mai:

Jeg tror ikke uname, PgUp, Red Frostraven et al. skjønner problemstillingen. Det er ingen av oss woke-motstandere som er redd for kvinner, homofile eller svarte. Men vi syns det er patetisk å skvise inn minoriteter i krampeaktig dydsposering overalt der det overhodet ikke passer. Det er ingen grunn til at døtrene til William J. Blazkowicz fra Wolfenstein skal være skruller av dimensjoner. Det er ingen grunn til at alver i Middle Earth skal ha mørk hud. Det er ingen grunn til at en kvinne skal pryde coveret på Battlefield 5. Det viser liten respekt for og forståelse av kildematerialet og er historieløst. Det er denne "shoehorning'en" (i mangel av et bra norsk ord) som er så påtatt og utstudert. 

Det er heller ingen grunn til at de ikke skal ha det - uansett hvor mye du hyler og bærer deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (4 timer siden):

politically correct.

Som det meste annet, så er jo det misforståelser av hva ord betyr som ligger til grunn for dette.

Politisk Korrekt var (selv)ironisk før konservative begynte å bruke det.

Woke betydde og betyr fremdeles, for majoriteten av engelskspråklige, 'samfunnsengasjert' og 'informert om viktige fakta om samfunnet'.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Men vi syns det er patetisk å skvise inn minoriteter i krampeaktig dydsposering overalt der det overhodet ikke passer.

Du må være forsiktig med å snakke uten å presentere kilder for forestillingene dine.
En av hovedgrunnene til at inkludering er så viktig for hollywood leser du om i økonomiske rapporter om forbruk.

En gruppe forbruker langt mer på underholdning enn alle andre grupper.
Årsaken er at de er den eneste gruppen som har vært forsøkt å appellere til, i 100 år.
Fordi de også har vært gruppen som har de greit og godt betalte jobbene blant befolkningen, og har hatt ansvar for familiens økonomi.

Kan du tenke deg hvem den gruppen er -- og hvilke summer vi snakker om at selskaper går glipp av med en forutsetning om at alle menn i teorien er villige til å konsumere underholdning for en lignende mengde penger underholdning som denne gruppen relativt til inntekten, etter hvert som både USA og verden blir litt bedre?

https://www.forbes.com/sites/korihale/2021/09/17/the-300-billion-black-american-consumerism-bag-breeds-big-business-opportunities/

Så, parallellt, så kjører de på med forsøk på å få kvinner i de samme gruppene til å konsumere mer underholdning.

...

Dette har jeg forklart før.
Ideologi er en forsvinnende lite del av kapitalismen som ligger til grunn for dagens hendelser.

Woke er...
...når kapitalister forsøker å tjene penger..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 7
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Red Frostraven said:

Som det meste annet, så er jo det misforståelser av hva ord betyr som ligger til grunn for dette.

Politisk Korrekt var (selv)ironisk før konservative begynte å bruke det.

Woke betydde og betyr fremdeles, for majoriteten av engelskspråklige, 'samfunnsengasjert' og 'informert om viktige fakta om samfunnet'.

Alltid disse konservativa som alltid är fienden. Jag skulle si att politisk korrekt har blivit brukt negativ i alla fall 30 år och det är knappast bara konservativa som bruker det. 

Alla som er emot delar av det folk flest kallar politiskt korrekt eller woke är faktiskt ikke konservativa och det är många som tycker att det ibland går för långt. 

Är deres mål att skapa fiender och sätta alla andra i bås? 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (6 minutter siden):

Alltid disse konservativa som alltid är fienden. Jag skulle si att politisk korrekt har blivit brukt negativ i alla fall 30 år och det är knappast bara konservativa som bruker det. 

Når et ord blir svartmalt av propaganda, så slutter folk å bruke det i den opprinnelige betydningen -- av nøyaktig samme grunn som at arbeiderklassen og punk sluttet å være skinheads, da nynazister adopterte stilen.

Det er også litt som swastikaen etter 1940.
Folk slutter å bruke ord og symboler som er besudlet og korruptert.

 

fredrik2 skrev (6 minutter siden):

Alltid disse konservativa som alltid är fienden. Jag skulle si att politisk korrekt har blivit brukt negativ i alla fall 30 år och det är knappast bara konservativa som bruker det. 

Fienden..?
Det er jo bokstavelig talt DERE som maler et fiendebilde ut av dem.
Jeg anser ikke dem som fiender; Jeg forstår at de vil ha penger -- og jeg klarer helt fint å vurdere om jeg liker et produkt, uten å besøke disinformasjon som forsøker å manipulere meg til å tro at de har en politisk agenda.

Fienden min er disinformasjon og dem som sprer den -- det gjør at folk blir dummere og tar dårligere valg.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Ja, de får skrike litt til klimaet i stedet, så kanskje det blir kaldere. Hvor mye har protestene til Greta hjulpet igjen? 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Red Frostraven said:

Når et ord blir svartmalt av propaganda, så slutter folk å bruke det i den opprinnelige betydningen -- av nøyaktig samme grunn som at arbeiderklassen og punk sluttet å være skinheads, da nynazister adopterte stilen.

Det er også litt som swastikaen etter 1940.
Folk slutter å bruke ord og symboler som er besudlet og korruptert.

Er vel helt naturligt att ord bytter mening och att folk kan bruke det på forskjellige sett. 

4 minutes ago, Red Frostraven said:

 

Fienden..?
Det er jo bokstavelig talt DERE som maler et fiendebilde ut av dem.
Jeg anser ikke dem som fiender; Jeg forstår at de vil ha penger -- og jeg klarer helt fint å vurdere om jeg liker et produkt, uten å besøke disinformasjon som forsøker å manipulere meg til å tro at de har en politisk agenda.

Fienden min er disinformasjon og dem som sprer den -- det gjør at folk blir dummere og tar dårligere valg.

Är ju otroligt ofta i de här diskussionen som woke folket karakteriserar alla som ikke er eniga med dem om något som ytre höger som har gått på ryssiska trollfabriker for eksempel. 

För några dagar sen var det en som postade en lång rant om att de som er imot transkvinner i sport är det på grund av att de är ytre höger eller blivit påverkade av dem. Snakka om att göra forskare och väldigt många andra till fiender. 

För några sider sen i den här tråden var det en som kom med påstander om konspirations teorier.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvor stammer forestillingen din av ordet woke fra -- opprinnelig..?
Hvem bruker det i den betydningen du og de andre som er anti-woke gjør -- helt konkret, i USA, landet disinformasjonen dere har falt for stammer fra..?

 

Bruken deres av woke er totalt unaturlig, og utelukkende et resultat av høyreradikal propaganda.

Ikke-radikale politiske aktører på høyre side bruker ikke ordet den dag i dag.
Jeg vet ikke om 1 eneste seriøs politisk aktør som bruker ordet i negativ forstand, i vesten.


https://www.theguardian.com/society/shortcuts/2020/jan/21/how-the-word-woke-was-weaponised-by-the-right

https://www.forbes.com/sites/conormurray/2023/06/06/what-does-woke-even-mean-how-a-decades-old-racial-justice-term-became-co-opted-by-politics/

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Hvor stammer forestillingen din av ordet woke fra -- opprinnelig..?
Hvem bruker det i den betydningen du og de andre som er anti-woke gjør -- helt konkret, i USA, landet disinformasjonen dere har falt for stammer fra..?

Om jag ska vara ärlig så är min betydning av woke väldigt nylig men det härstämmar fra en forståelse av politiskt korrekt som är minst 30 år gammal. 

Är så tröttsamt med detta masset om disinformation hela tiden. Jag tycker ärligt talt ikke att flertalet av woke/feminism/pride folket på forumet verkar ha speciellt mycket kunskap eller vara speciellt bra på argumentering etc men trots det så verker dere tro at dere sitter på definitions makten av vad som är sant och riktigt och karakteriserar alla som är oeniga om något som yttre höger, att de har blivit påverkade av ryssiska trollfabriker etc. 

Vad med att kliva ned fra den höga hästen, se sig själv i spegeln och försöka diskutera sak? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Woke er oppfunnet av anitwokere.

Woke er i ikke verre enn det NRK har holdt på med siden opprinnelsen, nemlig å spre gode holdninger og humane verdier. At vi skal vise mer toleranse for hverandre, oppdra barna til å bli gode samfunnsborgere, bry oss om hva som skjer i verden.

Antiwoke er hvite menn som føler seg lite sett. De synes at andre grupper i samfunnet får mer oppmerksomhet på bekostning av dem. Det startet med kvinnens likestilling. Og de takler dårlig å bli utkonkurrert.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
33 minutes ago, fredrik2 said:

Når du ikke ens går med på att Oscars reglerna är woke så är det nog bara att gi opp. (utan att de för den skull är ett stort problem).

Selvsagt er ikke det woke. Ikke en gang etter definisjonen i Oxford English Dictionary.

Eller mener du seriøst vi skal tro at dette er en gjeng ventreekstreme "med en agenda": https://www.oscars.org/about/leadership

 

Eller for å si det på en annen måte, om det er woke så er woke ikke et problem. Da er woke sunn fornuft og det kan jeg være enig i.

Endret av rabler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (36 minutter siden):

Är så tröttsamt med detta masset om disinformation hela tiden. Jag tycker ärligt talt ikke att flertalet av woke/feminism/pride folket på forumet verkar ha speciellt mycket kunskap eller vara speciellt bra på argumentering etc men trots det så verker dere tro at dere sitter på definitions makten av vad som är sant och riktigt och karakteriserar alla som är oeniga om något som yttre höger, att de har blivit påverkade av ryssiska trollfabriker etc. 

Vad med att kliva ned fra den höga hästen, se sig själv i spegeln och försöka diskutera sak? 

Dette blir jo akkurat det samme, alle som ikke er enige med meg er woke, feminister, venstreekstremister, politisk korrekte, hvordan er denne stemplingen av meningsmotstandere noe bedre ? 

Og kan man virkelig bare avskrive påvirkningen russiske trollfabrikker har hatt på antiwoke bevegelsen de siste 10 årene ? Det blir veldig vanskelig da det er så åpenbart at den har hatt en enorm påvirkning på amerikanske konservative, som igjen har en enorm påvirkning på europeiske konservative, det er flere som burde seg i speilet og innse at mye av dette stammer rett fra et frihetshatende totalitært diktatur.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...