Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

sofiemyr skrev (4 timer siden):

Jeg mener ingenting - det var en oppsummering av hva en rekke av de dårlige reviews på IMDB ytret seg om...

Mange reviews mente ikke at den var woke, så du må jo se den for å ha en mening. Ikke bare ta random folk sine meninger for gitt. For alt du vet blir den reviewbombet av ytre høyresiden og 4chan.

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rabler skrev (10 minutter siden):

Det må du gjerne tro, men det er nok ikke sant.

En film på kino er ikke hva det engang var, når de lager det meste for strømmetjenester. Men de har selv sagt at de har prioritert kvantitet over kvalitet. Det har ikke med woke å gjøre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, PgUp said:

En film på kino er ikke hva det engang var, når de lager det meste for strømmetjenester. Men de har selv sagt at de har prioritert kvantitet over kvalitet. Det har ikke med woke å gjøre.

Det er sant. Det folk snakker om når de snakker om tap er direkte inntjening på kino kontra utgifter for å lage dem. Gitt de meget begrensede parametrene er det nok noen som er skuffet hos Disney siden noen av filmene ikke tjente inn så mye som de ønsket seg. Men der noen gikk i minus gikk andre i pluss.

Summa summarum så er ikke Disney helt fornøyd og har da også signalisert overfor investorene at de skal gjøre/har gjort endringer.

Dette er ingen krise og har, som du sier, null og niks med woke å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (34 minutter siden):

Det må du gjerne tro, men det er nok ikke sant.

Ok, så du påstår at tallene er feil? Av de fem største box office-bombene i fjor sto Disney for fire av dem. Men du mener altså at dette ikke stemmer? Hvilken informasjon er det du sitter på som ingen andre har?

https://thedirect.com/article/disney-box-office-flop-2023-data#:~:text=These are the top five,Dial of Destiny - %24143 million

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (10 minutter siden):

Ok, så du påstår at tallene er feil? Av de fem største box office-bombene i fjor sto Disney for fire av dem. Men du mener altså at dette ikke stemmer? Hvilken informasjon er det du sitter på som ingen andre har?

https://thedirect.com/article/disney-box-office-flop-2023-data#:~:text=These are the top five,Dial of Destiny - %24143 million

 

Dere fortsetter å forvirre dårlige filmer og dårlig resultatet med at dette er utelukkende pga woke. Noe det åpenbart ikke er. De er universelt dårlige produkter. Dårlig historie, skuespill osv.

 

Åja det var en kvinnelig minoritet som var homofil? Det er kun defor filmen gjør det dårlig!!! Alt annet har null å si..

-anti woke logikk

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om at dette har noe med woke å gjøre. 

Åja, så dette er en tråd for filmbudsjetter? Go woke go broke har jo vært mantra hele veien her.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (2 timer siden):

Mange reviews mente ikke at den var woke, så du må jo se den for å ha en mening. Ikke bare ta random folk sine meninger for gitt. For alt du vet blir den reviewbombet av ytre høyresiden og 4chan.

Ok - du står fritt til å ha din egen mening :) etter å ha gått fra 9k reviews til 15k har den gått fra allerede dårlige 5.3 til

image.png.346e862745ea2d036500799006a8a50b.png

Kan det hende at Disney bare har bommet på sitt publikum? Så første episode i går kveld og dette er pubertal underholdning på sitt verste - hvis du liker det be my guest :)

Nå er jeg IKKE helt enig i alle påstandene som kommer i denne videoen - men det er interessant å observere enda mere polarisering og ja - dette er og blir woke

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (1 minutt siden):

Ok - du står fritt til å ha din egen mening :) etter å ha gått fra 9k reviews til 15k har den gått fra allerede dårlige 5.3 til

image.png.346e862745ea2d036500799006a8a50b.png

Kan det hende at Disney bare har bommet på sitt publikum? Så første episode i går kveld og dette er pubertal underholdning på sitt verste - hvis du liker det be my guest :)

Nå er jeg IKKE helt enig i alle påstandene som kommer i denne videoen - men det er interessant å observere enda mere polarisering og ja - dette er og blir woke

 

 

Ja, så begge episodene. Elendig tv serie, men hvordan var serien "full av agenda"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kjøleskap said:

Ok, så du påstår at tallene er feil? Av de fem største box office-bombene i fjor sto Disney for fire av dem. Men du mener altså at dette ikke stemmer? Hvilken informasjon er det du sitter på som ingen andre har?

Det svarte jeg på her.
 

1 hour ago, rabler said:

Det er sant. Det folk snakker om når de snakker om tap er direkte inntjening på kino kontra utgifter for å lage dem. Gitt de meget begrensede parametrene er det nok noen som er skuffet hos Disney siden noen av filmene ikke tjente inn så mye som de ønsket seg. Men der noen gikk i minus gikk andre i pluss.

Summa summarum så er ikke Disney helt fornøyd og har da også signalisert overfor investorene at de skal gjøre/har gjort endringer.

Dette er ingen krise og har, som du sier, null og niks med woke å gjøre.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (Akkurat nå):

Igjen - det var ikke mine ord - det var et samlet sitat fra anmeldelser på IMDB :) 

 

 

Forstår det, men antok at siden du postet det var du enig i påstanden :) hva mener du var woke etter å ha sett episoden? Eller var den ikke det? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 minutt siden):

Det svarte jeg på her.
 

 

Disney har klart kunststykket å nærmest havarere de 3 mest innbringende franchisene i filmhistorien - Star Wars, Indiana Jones og Marvel. Bare Dial of Destiny alene burde vært kroken på døra for en hel del...

https://www.forbes.com/sites/carolinereid/2024/05/05/indiana-jones-and-the-dial-of-destiny-cost-100-million-more-than-estimated/?sh=719012c456a8

De bruker mer og mer på å blir dårligere og dårligere 😕

Ber fremdeles til det allmektige spagettimonsteret om at Deadpool & Wolverine skal berge noe av stumpene men begynner å frykte det verste  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (2 minutter siden):

Forstår det, men antok at siden du postet det var du enig i påstanden :) hva mener du var woke etter å ha sett episoden? Eller var den ikke det? 

 

Woke? Er enig med Critical Drinker der og siterer "strong female character one" "strong female character two" "dumb male character one". Og hvilken dybde ga det historien at hun hadde "two mothers" annet enn...? vel...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (1 minutt siden):

Woke? Er enig med Critical Drinker der og siterer "strong female character one" "strong female character two" "dumb male character one". Og hvilken dybde ga det historien at hun hadde "two mothers" annet enn...? vel...

Så det hadde vært en mye bedre serie med svake kvinnelige karakterer, en smart mann, og hetero foreldre?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (14 minutter siden):

Så det hadde vært en mye bedre serie med svake kvinnelige karakterer, en smart mann, og hetero foreldre?

Måten du skriver på får meg til å anta at du er relativt ung (sammenlignet med meg). Du er klar over at det finnes en mengde nyanser imellom sort og hvitt? Siden du er så ung som du (sannsynligvis) er så klarer ikke du å ta inn over deg at noen av oss har opplevd en ganske annen verden enn den vi har nå. Samtidig er du etter stor sannsynlighet overbevist om at der vi er nå DET er det beste - og vi "gamlingene" må da kunne børste av oss den totalt utdatert tankegangen vi sliter tungt med...

Men du vet, løsningen ligger kanskje heller midt i mellom - med ihvertfall et forsøk på gjensidig respekt for forskjellig smak og verdenssyn. Jeg ligger ikke våken om natten fordi Disney ødelegger "mine" franchiser fra oppvekst og voksenliv. Min første store filmopplevelse var (på samme kveld og VHS) Raiders of the lost ark og Jaws. Da var jeg 12 år. Når avslutningen på Indiana Jones ble som den ble så er det egentlig bare å trekke på skuldrene og si jaja... eplet KAN faktisk både havne langt fra stammen og til og med råtne litt på tur ned...

Så når du prøver deg med litt subtil stråmannsargumentasjon så virker det dessverre ikke her :) Nei, det hadde ikke vært bedre med svake kvinnelige karakterer, smarte menn eller hetero foreldre. Det hadde vært bedre hvis fokus hadde vært en god histore, karakterer med dybde som man bryr seg om, troskap til hva disse historiene faktisk kommer fra og et lite forsøk på å nå også andre enn de som ennå ikke har passert puberteten...

Endret av sofiemyr
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Det er sant. Det folk snakker om når de snakker om tap er direkte inntjening på kino kontra utgifter for å lage dem. Gitt de meget begrensede parametrene er det nok noen som er skuffet hos Disney siden noen av filmene ikke tjente inn så mye som de ønsket seg. Men der noen gikk i minus gikk andre i pluss.

Summa summarum så er ikke Disney helt fornøyd og har da også signalisert overfor investorene at de skal gjøre/har gjort endringer.

Dette er ingen krise og har, som du sier, null og niks med woke å gjøre.

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så har Disney tapt penger på mesteparten av filmene sine i det siste, og selv om det ikke er noen umiddelbar krise for dem så er det åpenbart at det ikke er lønnsomt for dem at det fortsetter slik. Det er rett og slett komisk hvor fort det gikk utfor stupet for Disney, for bare se på hvor mange milliarder de dro inn i 2019. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (7 minutter siden):

Noen nevnte noe med Disney og å tjene penger, så jeg kommenterte det. Er ikke så veldig komplisert.

Vet du hvorfor det snakkes om Disney og at de taper penger? For dette er ikke en tråd om filmbudsjetter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...