fokkeslasken Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Kjøleskap skrev (17 timer siden): Her må jeg nesten bare gratulere dere med tidenes kjedeligste krangel 😁 Takker Det er et par-tre stykker her inne som gjør alt de kan for å tolke alt jeg skriver som negative krangleforsøk. Som regel svarer jeg de ikke da jeg vet hvordan det går. Kjøleskap skrev (17 timer siden): Uansett så er det tid for denne debatten igjen: https://www.dagbladet.no/nyheter/tilbake-drita-lei/80551115 Dette er en sånn sak hvor jeg synes det er tåpelig å føle at det er nødvendig å gjøre denne endringen, men samtidig er det såpass ubetydelig at det også er tåpelig å hisse seg opp over. "Mann og menn kan bety kar, ja. Men mann betyr også menneske språkhistorisk sett, og det betyr det ennå i dag også." Litt "artig" er det jo at menn er det kjønnet som ikke har sin egen dedikerte designasjon mens kvinner har det. 1 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 De har byttet ut navn med et annet navn som betyr det samme, at det fins politikere som er så late å ubrukelige at de bruker tid på noe sånt er skremmende. 3 Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 Det er woke. Ikke noen vits i å kalle det noe annet. Jenny Klinge er en politiker Norge trenger. 4 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 "kakepersoner", det er så latterlig å tro at dette er nødvendig at jeg klarer ikke ta det seriøst 😂 2 1 Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 DukeNukem3d skrev (7 minutter siden): "kakepersoner", det er så latterlig å tro at dette er nødvendig at jeg klarer ikke ta det seriøst 😂 Her i huset har vi alltid sagt kakemenn og kommer alltid til å gjøre det. Kakeperson meg en viss plass. 4 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 Van Der Linde skrev (34 minutter siden): Kakeperson meg en viss plass. Kinky 4 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 DukeNukem3d skrev (47 minutter siden): "kakepersoner", det er så latterlig å tro at dette er nødvendig at jeg klarer ikke ta det seriøst 😂 Høres ut som noe lugubert fra Rick & Morty universet. 3 Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 mandodiao skrev (10 minutter siden): Kinky Ser at den kunne feiltolkes ja 😅 3 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 29. november 2023 Del Skrevet 29. november 2023 Da har "noen" tenkt at i mangel på nye karakterer og historier så skal det nå bli en kvinnelig Silver Surfer. Er vel bare å vente på en mannlig Wonder Woman snart da? https://cosmicbook.news/anya-taylor-joy-rumored-for-fantastic-four-silver-surfer Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 29. november 2023 Del Skrevet 29. november 2023 Anya er heit, så den lar jeg passere. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 30. november 2023 Del Skrevet 30. november 2023 Van Der Linde skrev (På 28.11.2023 den 11:45 PM): Her i huset har vi alltid sagt kakemenn og kommer alltid til å gjøre det. Kakeperson meg en viss plass. Min favoritt: Natalie Portperson. 2 1 1 Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet 13. desember 2023 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) «Love Actually» får hard kritikk: – De fleste unge gjennomskuer den (bt.no) Fy faen for noe tull. Rart folk har denne bevegelsen langt oppi halsen? Endret 16. desember 2023 av Van Der Linde liten skrivefeil 1 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 Van Der Linde skrev (16 timer siden): Fy faen for noe tull. Rart folk har denne bevegelsen lagt oppi halsen? Akkurat her mener jeg de har ganske rett, det er en dårlig film med dårlige holdninger, egentlig ganske typisk for denne type kvinnefilmer, men det er jo selvsagt ingen som hindrer noen i å ha en egen mening, eller i å se denne drittfilmen, det er valgfritt akkurat som den fortjente kritikken. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 Hvorfor kan man ikke vise hva man vil i en film eller beskrive i en bok? Det er jo en *historie* tross alt som man liksom skal leve seg inn i, og får man til det hvis man skal være dønn korrekt på absolutt alle politiske nivåer? 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 32 minutes ago, bshagen said: Hvorfor kan man ikke vise hva man vil i en film eller beskrive i en bok? Det er jo en *historie* tross alt som man liksom skal leve seg inn i, og får man til det hvis man skal være dønn korrekt på absolutt alle politiske nivåer? Kritikk er ikke sensur. 4 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 Atib Azzad skrev (5 timer siden): Kritikk er ikke sensur. Absolutt ikke, og det er fair. Men å skrive om gamle historier er en form for sensur, i mine øyne. 3 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 15. desember 2023 Del Skrevet 15. desember 2023 15 hours ago, bshagen said: Absolutt ikke, og det er fair. Men å skrive om gamle historier er en form for sensur, i mine øyne. Selv når de gamle historiene er tilgjengelige? Hvis man laget en ny Love Actually så er det jo ikke slik at den gamle opphører å eksistere, eller endres på noen som helst måte. 5 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 16. desember 2023 Del Skrevet 16. desember 2023 skaftetryne32 skrev (På 14.12.2023 den 8:42 AM): Akkurat her mener jeg de har ganske rett, det er en dårlig film med dårlige holdninger, egentlig ganske typisk for denne type kvinnefilmer, men det er jo selvsagt ingen som hindrer noen i å ha en egen mening, eller i å se denne drittfilmen, det er valgfritt akkurat som den fortjente kritikken. Love Actually er vel faktisk en av de beste rett frem romantiske komediene…beste jeg har sett i alle fall. Foretrekker dog ironi og/eller rekonstruksjoner når det gjelder rom-com. Favoritten er Chasing Amy. 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 16. desember 2023 Del Skrevet 16. desember 2023 bshagen skrev (På 14.12.2023 den 9:14 PM): Absolutt ikke, og det er fair. Men å skrive om gamle historier er en form for sensur, i mine øyne. Sensur og historieforfalskning, som er enda verre. 1 1 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 18. desember 2023 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) On 29.11.2023 at 11:18 AM, sofiemyr said: Da har "noen" tenkt at i mangel på nye karakterer og historier så skal det nå bli en kvinnelig Silver Surfer. Er vel bare å vente på en mannlig Wonder Woman snart da? https://cosmicbook.news/anya-taylor-joy-rumored-for-fantastic-four-silver-surfer Hei, annen person fra Sofiemyr (?), kanskje greit med litt kritisk syn på kilden her? For det første så er ingenting annonsert, eller faktisk meldt fra de seriøse bransjemediene enda. Eneste vi for sikkert vet er at de ikke starter castingene av resten av Fantastic Four-filmen før Reed Richards er helt locket ned, som ikke enda er helt gjort fordi Pedro Pascal er en veldig opptatt skuespiller framover. Originale kilden er Jeff Schnieder, som har hatt mye slike faktafeil på "scoopene" sine. Mye av hva dette også fremstår som er at Schneider også tror/trodde at den eneste "heralden" til Galactus er Silver Surfer - når han har over 20 stk - og flere kvinnelige karakterer - slik som Ardina (Silver Surfer), Scout, Nova/Frankie Raye, Dark Angel/Kathisul Evin, og Shalla Bal. Og en kvinnelig Silver Surfer har eksistert i et annet univers enn hoveduniverset i over 23 år nå. Her fra Earth X i februar 2000. Vent heller til faktaene kommer på bordet, enn å skrik ulv før ulven er kommet til gards. Endret 18. desember 2023 av Maury 2 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå