sofiemyr Skrevet onsdag kl 07:40 Del Skrevet onsdag kl 07:40 (endret) VifteKopp skrev (17 timer siden): Ja, noen vurderer filmer basert på hvor underholdende de er (uavhengig av intensjon), andre etter hvor gode de er. For meg er det mest absurde i denne såpeoperaen at en armada av lettkrenkede voksne menn "review bomber" en familiefilm de ikke har sett, ikke at et stort studio lager en dårlig film. Det gjør store studioer hele tiden. Du synes ikke det er litt absurd at du betegner det som en såpeopera basert på dine antagelser? Nå tok jeg med meg min bedre halvdel og barnebarn (jente) på 8 år som burde være i målgruppen og jeg er enig i mange som sier at Zegler synger bra, men å sette henne opp mot Gadot blir bare fjollete, samt at filmen bærer grovt preg av at dette er forsøkt flikket på og endret på til det punkt at det rett og slett ikke henger sammen. CGI dvergene er uforståelig dårlige - jeg klarer ikke etter beste evne å skjønne hvorfor CGI så bedre ut for 20 år siden enn i dag - mulig de tok seg tid og brydde seg mer om håndtverket da? Når du tenker på prislappen på Snow White og ikke minst forventningene så er dette slette saker. Første halvpart var relativt nært 1937 utgaven men deretter så det ut som de hadde null peiling på hvor de skulle - og det er synd siden Marc Webb tidligere har vist at han er kapabel til å lage god film... Om jeg vil kalle filmen woke vet jeg ikke, men de hadde en mulighet til å berge dette men valgte "alternative morderne løsninger" og det skjønner jeg godt ikke faller i smak til majoriteten. 8 åringen lurte etter en time om det var ferdig snart - det synes jeg sier det meste. Kanskje det ikke er revew bombing som du påstår men bare rett og slett dårlig håndtverk? Hvis du sjekker opp mine poster rundt The Acolyte som også var på samme nivå innledningsvis så har den klatret seg opp på over 4/10 - det har en tendens til å jevne seg ut. For Snow White vet jeg ikke - min 3/10 hjalp ikke mye - den er nå på 1.7/10 Endret onsdag kl 07:41 av sofiemyr 4 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet onsdag kl 07:50 Del Skrevet onsdag kl 07:50 sofiemyr skrev (3 minutter siden): Du synes ikke det er litt absurd at du betegner det som en såpeopera basert på dine antagelser? Jeg har fulgt "diskusjonen" om Snøhvit siden de første bildene av De Syv Banditter ble sluppet før covid og internett mistet hodet, og jeg synes "såpeopera" er et treffende ord for alt som har skjedd siden. Sitat Om jeg vil kalle filmen woke vet jeg ikke, men de hadde en mulighet til å berge dette men valgte "alternative morderne løsninger" og det skjønner jeg godt ikke faller i smak til majoriteten. 8 åringen lurte etter en time om det var ferdig snart - det synes jeg sier det meste. Kanskje det ikke er revew bombing som du påstår men bare rett og slett dårlig håndtverk? Alt tyder på at det både er dårlig håndverk og review bombing. 3 2 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet onsdag kl 14:52 Del Skrevet onsdag kl 14:52 VifteKopp skrev (På 25.3.2025 den 15.14): Ja, noen vurderer filmer basert på hvor underholdende de er (uavhengig av intensjon), andre etter hvor gode de er. For meg er det mest absurde i denne såpeoperaen at en armada av lettkrenkede voksne menn "review bomber" en familiefilm de ikke har sett, ikke at et stort studio lager en dårlig film. Det gjør store studioer hele tiden. Review bombing er teit, men folk som forsvarer filmer de ikke har sett og kommer med personangrep mot folk som kritiserer dem er ikke noe bedre. 5 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet onsdag kl 16:09 Del Skrevet onsdag kl 16:09 (endret) Snøhvit skulle nå vært på topp 10 dårligste filmer i historien hos IMDB. Kanskje på 1. plass. Men IMDB har fjernet filmen fra bunnlisten. 😂 Det er flere på nett som bekrefter dette. For ett døgn siden skrev f.eks noen på Reddit en tråd med følgende overskrift: Snow White has been removed from IMDb’s Bottom 100 list. Der kan vi lese følgende: "I think Snow White would have comfortably ranked in the top 10 lowest-rated movies among these atrocities, but it was removed as soon as it reached the 11th spot." Vedkommende legger også ved bilde med score på 1,9@ 74k stemmer. Scoren nå som er på 1,7@ 120k stemmer er jo betydelig mye dårligere enn da. Jeg regner med filmen skulle vært på toppen av bunnlisten dersom IMDB ikke hadde vernet den fra å komme inn på topp 10. Men vet ikke helt hvordan algoritmen fungerer, så skal ikke si noe helt sikkert. For de nysgjerrige, bunnlisten ser slik ut: Nåværende rating for Snøhvit: Endret onsdag kl 16:17 av P7SA 3 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet onsdag kl 16:17 Del Skrevet onsdag kl 16:17 Veldig synd at barnslige folk ødelegger gode filmsider med brigadering. 6 1 Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet onsdag kl 16:24 Del Skrevet onsdag kl 16:24 On 3/25/2025 at 11:20 AM, Snikpellik said: Agendaen til Disney og deres aksjonærer er nok å tjene mest mulig penger. Hva tror du den er? Og måten å gjøre det på er å lage en woke film? 5 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet onsdag kl 16:30 Del Skrevet onsdag kl 16:30 Review bombing liker jag ikke og imdb raten er antagligen alltför lav men man kanske ska nämna lite oftare att filmen också generellt verkar ha fått dåliga anmeldeser. 5 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet onsdag kl 16:54 Del Skrevet onsdag kl 16:54 23 minutes ago, fredrik2 said: man kanske ska nämna lite oftare att filmen också generellt verkar ha fått dåliga anmeldeser. Jeg synes ikke dere snakker om annet? 4 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet onsdag kl 17:04 Del Skrevet onsdag kl 17:04 7 minutes ago, Atib Azzad said: Jeg synes ikke dere snakker om annet? Jag har vel knappt sagt noe alls? Tycker mest det har varit snakk om IMDb ratinga og review bombing nu på slutet. Kanske greit at de på helheten då istället för att mest se på ratinga. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet onsdag kl 17:51 Del Skrevet onsdag kl 17:51 Van Der Linde skrev (1 time siden): Og måten å gjøre det på er å lage en woke film? Dette er målet. Movie studios can expect to lose up to $130 million per film when their big-time offerings lack authentic diversity in their storytelling, a UCLA report published Oct. 6. concludes. The analysis is based on more than 100 films released between 2016 to 2019. https://newsroom.ucla.edu/releases/lack-of-diversity-means-box-office-blues-for-hollywood 1 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet onsdag kl 18:02 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 18:02 1 hour ago, P7SA said: Snøhvit skulle nå vært på topp 10 dårligste filmer i historien hos IMDB. Kanskje på 1. plass. Det er et godt eksempel på hvorfor slike brukerratinger har blitt så totalt verdiløse. Steam, IMDB o.l burde igrunn slutte med dem. 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet onsdag kl 18:04 Del Skrevet onsdag kl 18:04 Van Der Linde skrev (1 time siden): Og måten å gjøre det på er å lage en woke film? Ingen har laget noen «woke film». 4 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet onsdag kl 19:29 Del Skrevet onsdag kl 19:29 (endret) 1 hour ago, jjkoggan said: Dette er målet. Movie studios can expect to lose up to $130 million per film when their big-time offerings lack authentic diversity in their storytelling, a UCLA report published Oct. 6. concludes. The analysis is based on more than 100 films released between 2016 to 2019. https://newsroom.ucla.edu/releases/lack-of-diversity-means-box-office-blues-for-hollywood Jeg vil påpeke tydelig at målet for å tjene mer penger ikke er diversity. Målet er authentic diversity. Det er en vesentlig forskjell, og det er her mange feiler. Ta for eksempel en karakter som er beskrevet som "Her skin as white as snow." Hvis man bytter ut denne karakteren, som er hvit som snø, med en som har brun hud, oppnår man kanskje mer diversity, men ikke authentic diversity. Blir litt som om man lager en film om Martin Luther King Jr. og etter å ha lest en studie som sier at man trenger mer authentic diversity for å gjøre filmen mer vellykket, bestemmer seg for å gjøre Martin Luther King Jr. hvit – bare for å presse inn en hvit person i filmen, fordi det er så mange andre med mørk hud. Noen vil kanskje påpeke at hudfarge bytte på Martin Luther King er verre enn det Disney har gjort med Snøhvit. Vel, eksempelet mitt endret ikke på personlighet i retning av feministisk girlboss, samt en rekke andre idiotiske endringer som ikke hører hjemme eller er passende - det på toppen av hudfargen. Men det gjorde Disney. Endret onsdag kl 19:35 av P7SA 3 2 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet onsdag kl 19:36 Del Skrevet onsdag kl 19:36 1 hour ago, jjkoggan said: Dette er målet. Movie studios can expect to lose up to $130 million per film when their big-time offerings lack authentic diversity in their storytelling, a UCLA report published Oct. 6. concludes. The analysis is based on more than 100 films released between 2016 to 2019. https://newsroom.ucla.edu/releases/lack-of-diversity-means-box-office-blues-for-hollywood Skal ikke nekte for at woke-folket har mål, det er gjort klinkende klart. Det burde ha stått authentic diversity. Men det er uansett sprøyt, og grunnen er at det i 2016-2019 var en periode hvor woke DEI agendaen var peak fokus. UCLA har vært under hardt vær for å ha vært woke i flere år, så ille at lærere har sluttet. Den analysen der er både utdatert og useriøs. Studien bruker ikke objektive data på kvalitet, som seertilfredshet eller gjenkjøp, men blander aktivistiske kriterier med økonomi. Dette er som å måle om veganisme er mer lønnsomt – ved kun å spørre veganere. 3 Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet onsdag kl 19:37 Del Skrevet onsdag kl 19:37 (endret) 1 hour ago, Snikpellik said: Ingen har laget noen «woke film». https://www.imdb.com/title/tt6208148/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_sno Ikke det nei. Snehvit er woke som bare det. Endret onsdag kl 19:38 av Van Der Linde 6 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet onsdag kl 19:57 Del Skrevet onsdag kl 19:57 (endret) 2 hours ago, Reg2000 said: Det er et godt eksempel på hvorfor slike brukerratinger har blitt så totalt verdiløse. Steam, IMDB o.l burde igrunn slutte med dem. På Steam må man i hvert fall eie produktet man anmelder, og din anmeldelse viser antall timer spilt. Anmeldelsene kan filtreres på relevans, altså hvor mange andre som har vurdert anmeldelsen som nyttig. Så jeg ser ikke problemet der, egentlig. Steam-anmeldelser er supernyttig når man kjøper spill, og er min hovedkilde når jeg vurderer kjøp/ikke kjøp. Imdb hadde noe lignende, hvor man kunne velge å kun se anmeldelsene fra de 1000 mest aktive og nyttige anmelderne. Den funksjonen har de av ubegripelige grunner fjernet. Imdb har blitt mer og mer shitified over årene. Jeg skylder på Amazon. Endret onsdag kl 20:17 av Gargantua 3 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet onsdag kl 19:59 Del Skrevet onsdag kl 19:59 1 hour ago, Snikpellik said: Ingen har laget noen «woke film». Du lever i fornektelse. Virkeligheten endrer seg ikke selv om du jamrer og jamrer om at woke ikke eksisterer. 8 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet onsdag kl 20:49 Del Skrevet onsdag kl 20:49 (endret) Van Der Linde skrev (1 time siden): https://www.imdb.com/title/tt6208148/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_sno Ikke det nei. Snehvit er woke som bare det. Det der er en lenke til IMDB, ikke noe som underbygger påstanden din om at denne filmen er «woke». Gargantua skrev (54 minutter siden): Du lever i fornektelse. Virkeligheten endrer seg ikke selv om du jamrer og jamrer om at woke ikke eksisterer. Jeg sa at ingen har laget noen «woke» film her, ikke at «woke» ikke eksisterer. En film blir jo ikke «woke» bare fordi noen influensere og deres radikaliserte følgerskare hevder det, fordi de synes en skuespiller i en barnefilm er for mørk i huden for deres smak eller at sterke kvinnelige karakterer er ubehagelig. Endret onsdag kl 20:53 av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet onsdag kl 21:31 Del Skrevet onsdag kl 21:31 41 minutes ago, Snikpellik said: Jeg sa at ingen har laget noen «woke» film her, ikke at «woke» ikke eksisterer. En film blir jo ikke «woke» bare fordi noen influensere og deres radikaliserte følgerskare hevder det, fordi de synes en skuespiller i en barnefilm er for mørk i huden for deres smak eller at sterke kvinnelige karakterer er ubehagelig. Millioner av mennesker er uenig med deg. Men de tar sikkert feil. Bare du har fasit. 8 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet onsdag kl 21:34 Del Skrevet onsdag kl 21:34 42 minutes ago, Snikpellik said: Jeg sa at ingen har laget noen «woke» film her, ikke at «woke» ikke eksisterer. Så hva gjør en film woke? Siden du vet at det eksisterer. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå