Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

HasuUser skrev (5 minutter siden):

Interessant at dere tror man må være Trump-supporter for å synes woke er noe forbanna overdrevent tøv (det er det)

Problemet er nok det at ideologien fremdeles opprinnelig kom fra russiske trollfabrikker, og dette blir faktisk brukt til å påvirke både amerikansk og europeisk politikk i en retning som både trump og putin er veldig fornøyd med, det er noe som faktisk bør tenkes litt over. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, skaftetryne32 said:

Problemet er nok det at ideologien fremdeles opprinnelig kom fra russiske trollfabrikker, og dette blir faktisk brukt til å påvirke både amerikansk og europeisk politikk i en retning som både trump og putin er veldig fornøyd med, det er noe som faktisk bør tenkes litt over. 

Men både fenomenen för och emot woke har ju på många sätt förekommet under andra namn innan de der trollfabrikerna kom in i bilden. Tycker inte alls det er noen nya fenomen och det er ju en utveckling som definitivt också har ökat de senaste 10 åren, alltså krenkekulturen, det att försöka finna fel i väldigt mye och också inkludering för inkluderingskull. 

Tycker inte alls att det allra mesta i tråden har noe att göra med noen trollfabriker då det för det mesta faktiskt (försöker) handlar om konkreta tillfällen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (3 minutter siden):

Men både fenomenen för och emot woke har ju på många sätt förekommet under andra namn innan de der trollfabrikerna kom in i bilden.

Det er nå så, og fremdeles så var det jo egentlig bare nok en metode for å kansellere folk, er ikke det åpenbart når man ser antiwoke bevegelsen i usa så vet ikke jeg. Å prøve å stenge kjeften på folk med påstander om at det er politisk korrekt, woke eller antiwoke osv er bare patetisk, og de som gjør det burde finne et argument i mot i stedet for. 

fredrik2 skrev (6 minutter siden):

Tycker inte alls det er noen nya fenomen och det er ju en utveckling som definitivt också har ökat de senaste 10 åren, alltså krenkekulturen, det att försöka finna fel i väldigt mye och också inkludering för inkluderingskull. 

Krenkekulturen har nok eksistert så lenge noen har latt seg krenke, den spanske inkvisisjon, satanic panic, dungeons and dragons og heavy metal, det er ikke noe nytt, høyresiden elsker krenkekultur like mye som noen annen, den dagen de innser det så kanskje vi kan bli enige om at alle burde få lov til å ha en plass i samfunnet, uten snøflak som på død og liv skal være krenket over det ene og det andre, og andre mennesker sitt liv.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det er nå så, og fremdeles så var det jo egentlig bare nok en metode for å kansellere folk, er ikke det åpenbart når man ser antiwoke bevegelsen i usa så vet ikke jeg. Å prøve å stenge kjeften på folk med påstander om at det er politisk korrekt, woke eller antiwoke osv er bare patetisk, og de som gjør det burde finne et argument i mot i stedet for. 

Vet inte ens vad du menar.

7 minutes ago, skaftetryne32 said:

Krenkekulturen har nok eksistert så lenge noen har latt seg krenke, den spanske inkvisisjon, satanic panic, dungeons and dragons og heavy metal, det er ikke noe nytt, høyresiden elsker krenkekultur like mye som noen annen, den dagen de innser det så kanskje vi kan bli enige om at alle burde få lov til å ha en plass i samfunnet, uten snøflak som på død og liv skal være krenket over det ene og det andre, og andre mennesker sitt liv.  

Nu försöker vel den här tråden handla om det "woke" kulturen försöker sig på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (Akkurat nå):

Vet inte ens vad du menar.

Woke/antiwoke er stort sett "same shit, different name". Å klage på at noe er woke eller politisk korrekt er ikke et argument, det er bare en kansellering av en mening. 

fredrik2 skrev (3 minutter siden):

Nu försöker vel den här tråden handla om det "woke" kulturen försöker sig på. 

Ja akkurat og du selv er jo en del av den, forstår du ikke det ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, skaftetryne32 said:

Woke/antiwoke er stort sett "same shit, different name". Å klage på at noe er woke eller politisk korrekt er ikke et argument, det er bare en kansellering av en mening. 

Ja akkurat og du selv er jo en del av den, forstår du ikke det ? 

Förstår inte ens vad du menar. Tror helt enkelt att man i teorien kunde ha en konstruktiv diskussion om det som tråden handlar om utan att bara dra in ekstrem sidene hela tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Förstår inte ens vad du menar. Tror helt enkelt att man i teorien kunde ha en konstruktiv diskussion om det som tråden handlar om utan att bara dra in ekstrem sidene hela tiden. 

Vel beklager, men da kan jeg ikke hjelpe deg noe mer, jeg er ikke enn tolk. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Du verkar bara upptatt av ekstrem fallen. 

Er det noe annet ? Koko venstre beskyldninger er blitt kastet veggimellom i dette emnet, maga, trump og putin er de store forkjemperne for anti-woke, er det noe annet å diskutere ? Tar du ikke bort store deler av diskusjonsgrunnlaget om man ikke diskuterer det ekstreme ved det ?  Hva vil du diskutere da ? Hva med hvor positivt det er for barn og endelig ha positive fremstillinger av seg selv i underholdningsindustrien ? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (57 minutter siden):

Hotter take: Kan gerrymandering og valgmannskollegial klassifiseres som DEI for konservative?

Skikkelig hot take det må være når du kommer med ord og uttrykk jeg aldri har hørt om før. Dypt inne i twitter-krigene du forstår jeg.

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (24 minutter siden):

Skikkelig hot take det må være når du kommer med ord og uttrykk jeg aldri har hørt om før. Dypt inne i twitter-krigene du forstår jeg.

Ord og uttrykk jeg aldri har hørt om før. Ergo må de være en del av twitter-krigene.

Spøk til alvor; aldri hatt en twitterkonto. Og jeg vet ikke om dagens twitter-algoritmer tillater deg å lære om disse to begrepene.

Men det er greia med å lede hesten til vannet. Hvis hesten tror at vannet er "dypt inni twitter-krigene", så...

Men jeg skal innrømme noe. Kanskje positivt for noen, kleint ifølge andre. Kilden som introduserte meg for begrepet "gerrymandering" var ikke twitter. Men denne fyren.

schwarzeneggercommando.thumb.jpg.b8a3cd076c2ba2618af57eb1f03b3b6f.jpg

Og ja. Det er ikke ideelt at en kjendis er den som først introduserer folk for begreper som beskriver noe så essensielt som politisk system. Derfor er det viktigere med et velfungerende skole- og utdanningssystem, pluralistisk og desentralisert presse, og minst mulig monopolisert media.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Er det noe annet ? Koko venstre beskyldninger er blitt kastet veggimellom i dette emnet, maga, trump og putin er de store forkjemperne for anti-woke, er det noe annet å diskutere ? Tar du ikke bort store deler av diskusjonsgrunnlaget om man ikke diskuterer det ekstreme ved det ?  Hva vil du diskutere da ? Hva med hvor positivt det er for barn og endelig ha positive fremstillinger av seg selv i underholdningsindustrien ? 

Tycker man kan førsøka diskutera sak men det går ju ofta ikke och du virker ikke ens vilja diskutera sak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (På 2.2.2025 den 16.11):

Så du sitter og spiller et spill, en transperson dukker opp og du tenker «nei, uff, de stakkars barna!» ? Jeg tror ikke det.

Nei i denne tråden er vi strengt tatt internasjonalt, det er snakk om spill, filmer og tv serier som ikke er produsert i Norge, for det meste.

og woke/anti-woke er ikke et norsk kulturelt fenomen, men fra internett.

Men det er vel folk som han derre  Danboy som fører slike ideer inn i landet?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...