Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Kjøleskap skrev (7 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke. Sesong 6 og 7 er mye bedre enn sesong 5, og det er helt latterlig å påstå at starten på sesong 5, som er blant de kjedeligste delene av serien, er på nivå med 1-4.

Det som stemmer er at det er i sesong 8 ting virkelig går til skogs, episodene i resten av sesongene er ganske opp og ned, men bare engang går ratingen på episodene under 8 på imdb før sesong 8, det er riktignok i sesong 5. Så hva som er bra eller ikke blir veldig subjektivt. Personlig synes jeg både sesong 5, 6 og 7 holdt mål, sesong 8 ødela hele greia. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del døde jeg litt inni meg da de byttet ut skuespilleren for the mountain for tredje gang, og da de byttet skuespiller på Daario, og igjen da de kuttet ut Lady Stoneheart og for alvor begynte å gå off-script.

Ikke at de hadde så mye å gå etter mot de siste sesongene da de måtte planlegge forbi kildematerialet, men det er som at Tom Bombadil ikke var i Ringenes Herre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Jeg for min del håper at skaperene av serien er kompetente og har kildematerialet de behøver for å gjøre en god jobb, ikke overvurderer egne evner om de behøver kildemateriale -- og ikke får ordre tredd ned over seg fra ledelsen som de ikke klarer å få til å virke, som å lage en sesong uten kildemateriale.
Eller å skrive karakterer eller scenario de ikke har evnene til å skrive.

jkzebn4jdqv21.png?auto=webp&s=f90b977879

lastned.png.b86d0f897ec13c77e7fe5e0973ca6fad.png

r/Trailerclub - THE WALKING DEAD Season 1-3 Season 4-6 Season 7-9 Season 10-11

---

Men ja.

Hvilke show er det som BLE 'woke' og på hvilken måte ble de woke, og hvem var ansvarlig for denne utviklingen -- hvem var det som sviktet i jobben sin?

Disse tegningene var jo faktisk ganske presise for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (6 timer siden):

Hvilke forsøk på kanselleringer?

Les deg opp i tråden før du deltar er vel vanlig skikk. Det er lagt inn titalls om ikke hundretalls eksempel på kanselleringer/forsøk på kanselleringer/omskrivninger.

Forøvrig er det Raymond Johansen sitt sitat og ikke mitt 🙂 Hvilket er positivt, det er ikke bare høyresiden som ser galskapen i dette, men de fleste inkludert enkelte politikere selv fra R og SV.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Det som stemmer er at det er i sesong 8 ting virkelig går til skogs, episodene i resten av sesongene er ganske opp og ned, men bare engang går ratingen på episodene under 8 på imdb før sesong 8, det er riktignok i sesong 5. Så hva som er bra eller ikke blir veldig subjektivt. Personlig synes jeg både sesong 5, 6 og 7 holdt mål, sesong 8 ødela hele greia. 

Ganske spot on, men sesong 5 var helt klart et lavpunkt i serien for meg helt til de siste fire episodene av sesong 8.

Red Frostraven skrev (1 time siden):

For min del døde jeg litt inni meg da de byttet ut skuespilleren for the mountain for tredje gang

Spesielt da de byttet til en som var halvparten så gammel som han som spilte storebroren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Les deg opp i tråden før du deltar er vel vanlig skikk. Det er lagt inn titalls om ikke hundretalls eksempel på kanselleringer/forsøk på kanselleringer/omskrivninger.

Forøvrig er det Raymond Johansen sitt sitat og ikke mitt 🙂 Hvilket er positivt, det er ikke bare høyresiden som ser galskapen i dette, men de fleste inkludert enkelte politikere selv fra R og SV.

Jeg har deltatt i denne tråden flere hundre sider tilbake også og jeg har enda ikke fått et ordentlig eksempel på noen eller noe som er blitt kansellert som følge av en eller annen "woke" ideologi.

Tråden har kanskje skippet hundre eller to hundre sider frem siden sist men fint å se at den samme debattsirkelen pågår.

Men det er greit, da mener Raymond Johansen det, og du mener at alle som har fargerikt hår og kler seg litt uortodokst er woke.

Endret av AlpakkaMafakka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (9 minutter siden):

Jeg har deltatt i denne tråden flere hundre sider tilbake også og jeg har enda ikke fått et ordentlig eksempel på noen eller noe som er blitt kansellert som følge av en eller annen "woke" ideologi.

Tråden har kanskje skippet hundre eller to hundre sider frem siden sist men fint å se at den samme debattsirkelen pågår.

Men det er greit, da mener Raymond Johansen det, og du mener at alle som har fargerikt hår og kler seg litt uortodokst er woke.

https://cne.news/article/3513-norwegian-professor-resigns-after-trans-conflict

Hun sluttet dog selv, dette er verre

https://www.nettavisen.no/livsstil/avslutter-samarbeid-med-norsk-tiktoker-tar-sterk-avstand-fra-pastandene/s/5-95-791663?fbclid=IwAR3tg26tsxziK7xE_-Fn62AgIKoazvbdwiGcCStJnGwuPXTvk1Ykf5xJIqc

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (13 minutter siden):

Hvis man mener noe og står for det så får man også stå mot hylekoret da. Begge tilfellene så velger de selv å slutte eller ta ned videoen.

Det at TikTok etter det stenger hans konto er opp til de, selv om jeg ikke er enig i praksisen. Det ga TikTok dårlig PR rett og slett. Brevik har vel ikke blitt bannlyst i å drive sin virksomhet andre steder?

Det er en skille mellom kansellering og reaksjoner, hvertfall i mitt syn.

Hvis det ikke er det, så er jo "anti-woke" gjengen like skyldige ettersom de også hyler etter å stoppe en serie eller andre de synes er for drøye.

Endret av AlpakkaMafakka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (1 minutt siden):

Hvis man mener noe og står for det så får man også stå mot hylekoret da. Begge tilfellene så velger de selv å slutte eller ta ned videoen.

Det at TikTok etter det stenger hans konto er opp til de, selv om jeg ikke er enig i praksisen. Det ga TikTok dårlig PR rett og slett. Brevik har vel ikke blitt bannlyst i å drive sin virksomhet andre steder?

Det er en skille mellom kansellering og reaksjoner, hvertfall i mitt syn.

Hvis det ikke er det, så er jo "anti-woke" gjengen like skyldige ettersom de også hyler etter å stoppe en serie eller andre de synes er for drøye.

Å bli avsluttet oppdrag pga meninger er åpenbar kansellering, som var det du spurte etter. Jeg sier ikke at det er bedre andre veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Å bli avsluttet oppdrag pga meninger er åpenbar kansellering, som var det du spurte etter. Jeg sier ikke at det er bedre andre veien.

Det er en konsekvens. I så fall kan vi være helt enige om at kanselleringskultur ikke er noe nytt, for at man får sparken for en kontroversiell ytring har vært vanlig i mange tiår.

• Liker 3
Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (3 minutter siden):

Det er en konsekvens. I så fall kan vi være helt enige om at kanselleringskultur ikke er noe nytt, for at man får sparken for en kontroversiell ytring har vært vanlig i mange tiår.

Spørsmålet er hvis det er mindre toleranse for kontroversielle ytringer  i de siste par tiår eller er det bare at det som er kontroversiellt har endret seg

• Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet er hvis det er mindre toleranse for kontroversielle ytringer  i de siste par tiår eller er det bare at det som er kontroversiellt har endret seg

Jeg ville heller sagt at alt er mer synlig, både noens ytringer og at selskapet som står bak denne personen, i dette tilfelle TikTok og Jean Paul føler at det er nødvendig å reagere. For selskapenes tilfelle er det jo bare kapitalisme som driver tanken.

Den faktiske kanselleringskulturen, slik jeg ser den, er mest tydelig i bannlysing av bøker, slik man nå kan lese om skjer i mange offentlige biblioteker i USA blant annet, eller klassisk bokbrenning.

Å velge å ikke kjøpe et spesifikt produkt, eller miste en sponsor, eller få sparken er en konsekvens, ikke en kansellering.

Om "woke" gjengen krevde et spill stanset, eller et spillselskap nedstengt basert på deres synspunkter, og faktisk fikk det til, så ville det tydet på kanselleringskultur for meg. Litt slik ytre høyre gjør det med Sweet Baby Inc, sender de trusler og så videre i et forsøk å stoppe deres bedrift.

woke/anti-woke er moralsk panikk i moderne form.

• Liker 3
Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (42 minutter siden):

Danby Choi skrev jo en hel bok på over 300 sider om dette angivelige fenomenet, titulert «Kanseller meg hvis du kan», paradoksalt nok uten å klare å komme med et eneste eksempel på at han hadde blitt utsatt for noen kansellering.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Er ju lite intressant det der med två kön. Ibland er alla oeniga når noen sier det för det får man inte påstå samtidigt som man har kunnat läsa här många gånger fra folk på transidan att alla vet ju att det bara finns två biologiska kön.

Vårt ord for "kjønn" er nok litt bredere og mister litt av konteksten, da sex =/= gender

Tipper de aller fleste er enige om sex, da dette handler om biologi, men gender er en sosial konstruksjon som sier om hvordan du ter deg. Typ om du er biologisk kvinne men alt rundt din oppførsel og utseende viser et mannlig uttrykk.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, AlpakkaMafakka said:

Vårt ord for "kjønn" er nok litt bredere og mister litt av konteksten, da sex =/= gender

Tipper de aller fleste er enige om sex, da dette handler om biologi, men gender er en sosial konstruksjon som sier om hvordan du ter deg. Typ om du er biologisk kvinne men alt rundt din oppførsel og utseende viser et mannlig uttrykk.

Jag förstår det der men varför hoppar man då på folk som sier att det bara finns två kön? Tycker definitivt jag har sett den reaktionen når folk skriver att det bara finns två kön utan att säga noe mer.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, fredrik2 said:

Jag förstår det der men varför hoppar man då på folk som sier att det bara finns två kön? Tycker definitivt jag har sett den reaktionen når folk skriver att det bara finns två kön utan att säga noe mer.

Det er vel et forsøk på å imøtekomme disse som hyler om to kjønn som om det var et argument, at man vedgår at jada det finnes bare to kjønn (selv om det teknisk sett ikke er riktig), men det finnes flere kjønnsutrykk, og det er mulig at ens biologiske kjønn ikke stemmer med ens kjønnsutrykk eller opplevde kjønn.

Problemet er at det er blitt gjort til et slogan, noe man kan kaste ut for å utrykke at man ikke annerkjenner transpersoner, kjønnsdysfori eller utradisjonelle tanker om kjønnsroller og identitet, uten å måtte si noe så trangsynt, så kan man heller leke krenket når noen forstår budskapet bak det man sier.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Atib Azzad said:

Det er vel et forsøk på å imøtekomme disse som hyler om to kjønn som om det var et argument, at man vedgår at jada det finnes bare to kjønn (selv om det teknisk sett ikke er riktig), men det finnes flere kjønnsutrykk, og det er mulig at ens biologiske kjønn ikke stemmer med ens kjønnsutrykk eller opplevde kjønn.

Problemet er at det er blitt gjort til et slogan, noe man kan kaste ut for å utrykke at man ikke annerkjenner transpersoner, kjønnsdysfori eller utradisjonelle tanker om kjønnsroller og identitet, uten å måtte si noe så trangsynt, så kan man heller leke krenket når noen forstår budskapet bak det man sier.

Eller så är bilden en annan. Har for eksempel ikke för mig Rowling har sagt så mye alvarliga saker om transfolk trots att de gör allt för att kansellera henne. Kanske är en överdrivelse av vad man tror folk menar?

Intressant att du skriver "selv om det teknisk sett ikke er riktig" med tanke på hur manga som i en del sammanhang sier att det er 100% riktig, for eksempel Red Frostraven har jag för mig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (14 minutter siden):

Tror du, hvis man definerer idrett til å gjelde hankjønn og hunkjønn, at alle utfordringer forsvinner? Alt alt er knyttet til ordet kvinne?

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...